Metal: Hellsinger

RITAM JE PUCAČINA

Pucačine i metal glazba imaju dugu povijest iza sebe. A sve polazi iz savršenog stapanja opasnih rifova i ubitačnih bubnjarskih dionica sa užitkom simfonijskog tamanjenja horda zla koja naviru prema nama. Doom i Quake postavili su temelje te veze, no bilo je i vrijeme da ta veza ode na veći nivo, promijeni status veze iz “komplicirano je” u “zauzet i obuzet”.

30-40€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Metal: Hellsinger je upravo preuzeo tu svetu misiju na sebe. Odlučio je spojiti ludo combo napucavanje s ritmičkim elementima heavy metala. Jer više nije samo cilj održati množitelj comboa na što većem broju redovitim ubijanjem protivnika. U Metal: Helsingeru morate to čini usput pazeći da pratite ritam pjesme.

Prilikom svakog pucnja iz oružja ili zamaha mača igra će usporediti vaš tajming s pjesmom koja trenutno svira na tom levelu. U slučaju da promašite ritam, mjerač Furyja će se početi smanjivati. Ako pak stisnete tipku u savršenom trenutku te oštetite protivnika, vaš će se Fury povećati. Možda zvuči komplicirano kada to ovako pročitate, no u stvarnosti je dosta jednostavno te nakon neke inicijalne prilagodbe udarat ćete tipku pucanja po vašim miševima ili kontrolerima kao iskusni bubnjari.

Povećavanjem Furyja povećava se i jačina napada, a ultimativna zabava počela je kada sam došao do x16. Ne samo iz razloga što sam postao kao mini haubica, nego i iz glazbenog razloga. Svakim povećanjem Fury pokazivača uključuju se dodatni instrumenti, a dolaskom na x16 napokon sam čuo i glasovni krik nekih legendi metala.

Sve pjesme napisao je glazbeni dvojac Two Feathers koji su donijeli stvarno odlične i raznovrsne metal zvukove. Posebna atrakcija je što na svakom levelu (tj. krugu pakla) akciju svojim glasom oplemenjuje drugi popularni metal pjevač. Serj Tankian iz System of a Down, Matt Heafy iz Trivium, Mikael Stanne iz Dark Tranquility i Randy Blythe iz Lamb of God samo su neki od izvođača koji vas časte svojim zvučnim prisustvom kada napunio Fury. Vjerujte mi, jedan od najboljih osjećaja je kada prvi put na levelu napunite Fury do kraja i napokon čujete pjesmu.

Kad smo već spomenuli krugove pakla, red je da prokomentiramo i samu priču. U glavnoj ulozi je Unknown, demonka koja raznim spletkama između raja i pakla završi u potonjem, ostane bez glasa te se odluči na osvetnički čin protiv same đavolice koja se ovdje zove The Red Judge. Čitava se radnja vrti oko proročanstva Hellsinger, svojevrsne apokaliptične najave koja bi trebala uništiti raj i pakao kakvi su postojali do tog trenutka.

Kroz čitav narativ vodi nas raspričana lubanja koja je usput i oružje. Istoj glas posuđuje poznati Troy Baker, no moram priznati da me nije baš oduševio. Pokušaj je bilo očigledno ići u smjeru komentiranja kao u Bastionu ili Transistoru, ali falilo je te dovitljivosti u samom tekstu. Na kraju smo dobili tipični “nit’ smrdi nit’ miriše” visokobudžetni glas sa nula pamtljivih rečenica, šala ili povika.

Još jedan dio koji je ostao dosta mlak su sami leveli. Igra nam nudi osam krugova pakla te dodatni level za finalni obračun. No iskreno, ne postoje neke ogromne razlike između levela, pogotovo po pitanju unutarnjih koridora. Osim toga, hodnici su organizirani prilično jednodimenzionalno, s ciljem da možemo redovito držati svoj Fury na maksimumu. Zbog toga odmah u startu prekrižite bilo kakve skrivene sekcije, tajne prostorije ili zanimljive likove. Na kraju levela uvijek vas čeka boss, no nažalost i tu mi je vrlo brzo došlo do zamora materijala, s obzirom da su svi rađeni na sličan kalup.

Nakon prelaska levela otvarate Torments, dodatne specijalne misije na istom području s posebnim uvjetima. Neki od primjera su da poslije svakog pucnja dobijete random novo oružje ili da nemogućnost liječenja tijekom levela. Izvršavanjem Tormentsa otključavate Sigile, svojevrsne perkove koji vam daju benefite. Primjera radi, radio sam veće štete kada mi je zdravlje bilo nisko ili mi se Fury punjač ne isprazni čim me neprijatelj dotakne prvi put.

I to je to nažalost od sadržaja. Glavna priča koja traje oko četiri sata te ponovni prelasci istih levela za veći rezultat ili s posebnim uvjetima. Iskreno rečeno, prilično razočaravajuća ponuda po pitanju trajnosti igre. Doduše, imajte na umu da sam igrao verziju za PlayStation 5, koja je skuplja i s manje sadržaja. Naime, na PC-ju postoji opcija da u igru ubacite pjesme koje nisu na samom soundtracku, a to čak ne moraju biti heavy metal stvari. Na konzolama to nažalost nije moguće.

Ni sama oružja nisu ponudila nešto neviđeno. Uz već spomenuti mač i lubanju možemo nositi po jedno primarno i sekundarno oružje. Igra me ničim nije tjerala da redovito mijenjam oružja. Ne postoji određeno oružje koje je super za jedan tip neprijatelja ili određeni dio mape koji je više prilagođen za nešto drugačiji pristup.

Ako Metal: Hellsinger igrate na PlayStationu 5 definitivno vam preporučujem da koristite performance mod, jer igra u resolution modu ima osjetnih usporavanja. Što se tiče same grafičke strane, ne očekujte neki revolucionaran pomak. Niti su mape nešto pretjerano maštovite, a ni grafička strana nije nešto posebno za istaknuti. Izgleda da je većina budžeta igre otišla na glazbeni dio igre.

Za kraj mi je prilično teško odrediti trebam li preporučiti ovu igru ili ne. Količina sadržaja ili nemaštovitost levela, oružja i protivnika samo su neki od razloga zašto bih sam zaobišao ovu igru. A onda opet upalim level, začujem divlji krik gitare pri prvom headshotu i u zoni sam. Možda najbolja preporuka koju vam mogu dati je da isprobate besplatni demo i sami vidite koliko će vas taj gameplay privući. Jer ako vas demo ne privuče, ne očekujte bilo kakav značajan pomak dalje u punoj igri.

Metal: Hellsinger je jedna od onih igara koja ima jedan segment igre brutalno odrađen, no sve ostale stvari su prilično prosječne. Pitanje je samo koliko cijenite metal i jeste spremni radi istog zažmiriti na ostale stvari.

• prilično zarazno napucavanje u ritmu
  • odlična glazba kroz cijelu igru
  • pakleno kratko trajanje glavne priče