Minecraft: Legends

IZVAN STATUSA LEGENDE

Lovro Maroševac

U svojim mlađim danima znao sam igrati Minecraft s društvom, ali nikad to nije bilo išta više od periodičnog igranja “na epizode”. Često sam tada maštao o specijaliziranim spin-off igrama iz Minecraft svijeta. No, kad su takve igre stigle, na kraju ih nisam zaigrao unatoč mladenačkoj ljubavi prema Minecraftu. Jednostavno nisam imao vremena za upustiti se u Minecraft Story Mode ili Minecraft Dungeons. Ali upravo sam zato sam odlučio uskočiti u Minecraft: Legends čim mi se pružila prilika.

40€ PC Nabavljen preko pretplate

Riječ je ovdje o akcijskoj strategiji u poznatom nam kockastom svijetu. Vi kao odabrani heroj morate zaštiti svijet od napada zlih Piglina. Odmah u startu vam mogu reći da ovdje nema govora o nekakvom klasičnom Minecraft iskustvu. Prepoznaju se mehanike glavne igre, no one nisu toliko izražene već je sve prilagođeno onome što ova igra ustvari jest – strategija.

Minecraft: Legends jednostavna je igra. Ne trudi se biti kompleksna jer to zapravo i ne treba biti. Trebat će vam tek malo vremena da pohvatate kontrole. Svijet Legendsa otvorenog je tipa i možete ga u bilo koje doba dana i noći istraživati. Postoje različita područja pa tako možete naići na šumovite krajeve, snježne tundre ili pak pustinje.

Sa sobom imate takozvane Allayje koji vam pomažu u izgradnji i skupljanju resursa. Bilo da je riječ o drvenim ili kamenim blokovima, pomoću naredbi možete odrediti vašim prijateljima da vam to skupe kako biste imali kasnije.

S potrebnim resursima itekako možete pomoći seljacima. Možete izgraditi pravu utvrdu oko gradova i sela kako biste ih zaštitili. Imate mogućnost postaviti i obrambene sustave koji će ih štiti jednom kad vas ne bude u blizini. Zgodno je to, samo nikad nisam imao potrebu vratiti se u te gradove i provjeriti što se događa osim ako baš glavna priča nije to tražila od mene. Još kad na to nadodate da Legendsu nedostaje prave Minecraft kreativnosti, znate kakav je sustav izgradnje u igri. Legends se oslanja na mehanike originalne igre, ali ne u toj mjeri da ćete istu zamijeniti ovom.

Što se tiče nadogradnji, postoji opcija da si proširite svoj inventory, odnosno količinu resursa i materijala koje možete držati kad vam ih Allayi nabave. Isto tako možete nadograđivati i obrambene sustave koji mogu odbaciti neprijatelje ili ih pak zamrznuti. Nadogradnje jesu tu, ali cijeli sustav nije mi djelovao ni izazovno ni zabavno.

Piglini se mogu poraziti vrlo jednostavno, neovisno o težini koju odaberete. Samim time, borbe nisu pretjerano zabavne. Na vama je da porazite neprijatelje i uništite im bilo kakve ispostave koje nađete na mapi. To je sve poprilično jednostavno odrađeno i bez prevelikih muka za nekim strateškim planom. U borbama vam pomažu vaši vjerni prijatelji Golemi koji se razlikuju – ima onih koji su specijalizirani za blisku borbu, onih koji će sa sigurne udaljenosti gađati neprijatelje ili pak brzi i okretni, a njihov posao je riješiti Pigline koji napadaju iz daljine.

Vrlo je dobra stvar da i s Golemima možete strateški odraditi napad. Postoje opcije da ih prizovete pa svi u jednom maršu napadate ili se možete odlučiti za vas pristupačniji napad, npr. odrediti tko će kamo otići i koga će napasti prvog. Unatoč suhoparnoj borbi, ovakvi trenuci daju barem tračak onoga što je Minecraft Legends u konačnici mogao biti.

Priču možete odigrati samostalno, no isto tako ju možete proći u kooperativnom modu. Imate opciju mrežnog igranja protiv drugih igrača i to stvarno može biti zabavno – jednom kad vam igra pronađe igrače. Za razliku od Dungeonsa, u Legendsu serveri ne djeluju toliko prazno pa brzo možete pronaći nekoga protiv koga ćete igrati.

Minecraft: Legends vrti se bez problema. Ni u jednom trenutku nisam imao osjećaj da negdje zapinjem ili da mi se igra ruši. Nakon Dead Islanda 2, ovo je još jedno tehnički ispolirano i optimizirano djelo na PC-ju. Vizualno ostaje vjeran Minecraftu i njegovom kockastom obliku. Ništa pretjerano značajno za Minecraft svijet ili ovaj žanr, ali dovoljno dobro da ne kažete kako je ovo grafika koja je bila izvediva i prije 15 godina.

Minecraft: Legends je sasvim očigledno igra koja je usmjerena na jednu skupinu ljudi. Nije za svakoga i ne trudi se svidjeti svakome. Za one koji svijet Minecrafta vole i obožavaju, ovo bi mogao biti kratki predah od glavne avanture. Međutim, imajte na umu da je Legends zabavniji za igranje u nekom društvu nego kao samostalno i doživljaj uvelike ovisi o tome kako ga igrate. Pohvalno je što se Minecraft kao takav širi na druge žanrove i vjerujem kako će u svakom pronaći svoju određenu publiku, koja možda još nije zaigrala najprodavaniju igru svih vremena.

Minecraft: Legends na trenutke može djelovati blistavo, ali je u širem pogledu zapravo plitak naslov.

66 Naša ocjena
  • zabavan multiplayer
  • simpatičan dodatak prijatelja i Golema
  • tehnički besprijekorno (PC verzija)
  • nedostaje kreativnosti tipične za Minecraft
  • nedostatak izazova u kampanji
  • borbe se svode na istu shemu

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.