ModNation Racers [PS3, PSP]

Još na prošlogodišnjem E3 sajmu najavljena je Sony ekskluzivna karting igra koja će koristiti Play, Create, Share princip koji nam je poznat iz Little Big Planeta. U ovome slučaju točnije bi bilo reći Race, Create, Share jer je ipak utrkivanje protiv ostalih “modova” glavni dio ove igre. Najbolja stvar kod ovoga principa je što u igri ne može ponestati sadržaja ako je community aktivan u stvaranju, a kako su krenuli, možemo reći kako sadržaja zasigurno neće manjkati u bližoj budućnosti.

Prije detaljnog kreiranja vozila, lika ili staze morate napraviti jednu stvar, a to je naravno proći kampanju kako bi otključali sve moguće dodatke koje ćete koristiti u svojim budućim kreacijama. Kampanja se sastoji od ukupno pet natjecanja, a svako natjecanje ima različit broj staza. Naravno, u prvim utrkama igra nas pomoću tutorijala upoznaje kako se treba igrati, dok su ostala natjecanja čisto pokazivanje znanja i skilla. Svaka staza ima svoje zadatke koje trebate uspješno izvršiti ne bi li otključali što više dodatnih stvari.

Nažalost, upravo su ti zadaci mogli biti nešto raznovrsniji, jer se dosta često znaju ponavljati, što ih povremeno čini napornima za izvršavanje. Na stazama postoje i tokeni koje morate skupljati jer vam oni isto služe za dodatno otključavanje stvari u igrinom editoru. Kada u određenim utrkama napravite sve zadatke, možete se okušati u borbi protiv „bossa“ te staze. Borba sa “šefom” se svodi na to da se utrkujete protiv njega i njegove ekipe ili da ga pobijedite u bodovima. Sve u svemu, nakon odigrane kampanje ostali smo dojma kako je sve to moglo biti i nešto zanimljivije napravljeno, iako kroz cijelu kampanju imamo jednu prilično simpatičnu priču.

ModNation Racers preferira skill u vožnji naspram korištenja oružja. Ako se sjećate, u Crash Team Racingu kada ste bili na zadnjem mjestu, dobivali ste oružja koja su vam i malo previše pomagala da dođete nazad na prvo mjesto. Ovdje toga nema jer se sve svodi na to koliko dobro poznajete stazu, odnosno koliko dobro znate iskoristiti oružja te pravovremeno napuniti i iskoristiti boost. Tu je u biti i najveća razlika između ModNation Racers i CTR-a. Ako se sjećate, Crash Team Racing imao je masu oružja, dok ovdje imamo tek tri napadačka i jedno za ubrzanje, no svako od njih možemo ostaviti iza sebe kao minu. Oružja se dijele na tri levela: prvi level koji je najslabiji i ne prati protivnika, drugi level prati jednog protivnika, dok treći level napada većinu protivnika na stazi. Naravno od svih oružja se možemo obraniti pomoću štita, ali caka je u tome da nam boost i štit koriste istu „energiju“.

Kada kažem “skill vožnje” mislim na korištenje drifta, drafta, okretanje u zraku te udaranje protivnika. Naravno, treba znati voziti bez da udarate u zidove, jer kada driftate i udarite u zid gubite bodove koje ste tim driftom zaradili. Svaka od ovih nabrojanih radnji donosi važne bodove koji vam pune boost, odnosno štit, a igra vas u neku ruku tjera da energije za boost i štit uvijek imate dovoljno. Prilikom vožnje, osim što se morate braniti od oružja koje kada vas pogodi poništava vaše sakupljeno naoružanje, morate se još i čuvati da vas neprijatelj ne udari sa strane, odnosno da vam ne napravi tzv. sidesweep. Jedino moguće izbjegavanje sidesweepa je da ga vi izvedete prije nego neprijatelj.

Nažalost vozila su ponekad neprecizna u kontroliranju pa se nećete moći uvijek namjestiti za udaranje, a to pogotovo zna biti problem u zavojima. Iako vozila dobro leže na stazi, ponekada se toliko odbijaju od zidova ili objekata kao da su napravljena od gume. No sve u svemu osjećaj vožnje je i više nego solidno napravljen.

Stvaranje vašeg lika i vozila daje veliku dubinu ovoj igri, jer su upravo to stvari po kojima ćete postati prepoznatljivi u online svijetu. Osim naravno, po dobroj vožnji. Igrin editor likova i kartinga vrlo je detaljan i dopušta vam zaista raznovrsne kreacije. Stoga se nemojte čuditi ako vidite Super Maria kako se utrkuje protiv vas. Kao što smo već rekli, editori su napravljeni vrlo detaljno, ali opet jednostavni su za shvatiti. Naravno, tu su i tutorijali koji će pomoći ako negdje zapnete prilikom kreiranja staze, lika ili kartinga.

Ako nemate baš pretjeranog smisla za dizajniranje, uvijek možete nabacati hrpu stvari na svog moda ili na vozilo. Ipak, kod staza je situacija nešto drugačija, jer osim stvaranja same staze morate je i napuniti sa oružjem, ubrzanjima, skakaonicama i na kraju sa svim rekvizitima koje stoje na stazi ili pored nje. Ako nemate vremena za sve to ili ste jednostavno lijeni, onda možete dati igri da to učini umjesto vas. Sve u svemu ovaj stvaralački dio igre je kao stvoren za one koji uživaju u stvaranju, a kako je krenulo, vidjeti ćemo sve staze Formule 1 i mnoge druge iz ostalih poznatih trkaćih igara (CTR je već u igri).

Multiplayer je zapravo glavni game mod ModNation Racersa, mjesto gdje se glavna akcija odvija. Online igranje izvedeno je vrlo zadovoljavajuće jer lag nije bio prisutan dok smo bili host ili kad smo se se spajali na ostale ljude iz Europe. Jedini “problem” je što igru još nema previše ljudi pa nekada morate malo čekati da krenete s utrkom, a i rijetko će maksimalan broj ljudi sudjelovati u utrci. Ipak, to bi već sada trebalo biti riješeno, jer kako vidimo, igra se odlično prodaje.

Kod hostanja imate mogućnosti da napravite utrku ili seriju utrka upravo onako kako vama i vašim prijateljima najviše odgovara. Jedino morate odlučiti hoćete li napraviti običnu utrku ili rankiranu u kojoj će se bilježiti statistike o uspješnosti vašega igranja. Ako pak niste ljubitelj online igranja i draže vam je zvati društvo doma, onda imate mogućnosti igranja u četvero putem split screena.

Grafički dizajn i općenito vizualna prezentacija igra je odrađena odlično. Od modspota koji vam služi kao izbornik, animacija koje vaš mod napravi prilikom prolaska neprijatelja, paljenje guma kada dugo driftate pa sve do prezentacije priče i komentatora koji se uvijek prepiru. Grafički igra nije vrhunac PS3 platforme, ali upravo zbog svoje simpatičnosti dobiva bodove i na tome području i ništa joj se ne može zamjeriti. Zvuk i muzika su također dobro odrađeni, ali da ima malo više skladbi ne bi se bunili.

U igri naravno imamo već i standardni photomod, pa ako želite slikati svoje kreacije imate i tu mogućnost. Kao i praktički svaka igra, ova isto ima svoje loše stvari. Loading vremena koja su bila boljka i u beti, ostala su i ovdje. Tako da se zna dogoditi da morate nekada čekati između 20 i 40 sekundi da vam se učita utrka ili da uđete u editor staza. Upravljanje je solidno, ali je ipak moglo biti nešto preciznije te će vam ta nepreciznost često zasmetati tokom igre. Kampanja je mogla biti i nešto zanimljivije napravljena, no kako singleplayer nije primarni mod ovo ne možemo ModNationu uzeti kao veliko zlo.

Sve u svemu, dobili smo vrlo zabavnu igru za multiplayer okršaje, koja zbog opširnih mogućnosti stvaranja novoga sadržaja neće tako brzo dosaditi. Netko će prigovoriti da igri treba više oružja, netko će reći da mu osjećaj vožnje ne leži, dok će nekome smetati nešto sasvim šesto, no u konačni – svatko tko progleda kroz tih par negativnih stvari ove igre uživati će u njoj. Bilo da igra sam, online ili pak u istoj sobi sa svojim društvom.

A vi? Jeste već igrali ModNation Racers? Jesmo vas uspjeli nagovoriti da nabavite ovu igru? Prokomentirajte ovu igru sa nama i ostavite nam svoju ocjenu, ako ste registriani.

Ljubitelji kart racinga i vlasnici PS3 i PSP konzola napokon mogu odahnuti. ModNation Racers je igra koja bi mogla učiniti za PS3 i PSP ono što je CTR učinio za PSX.

• zabavno