NBA 2K11 [PC, X360, PS3]

Marko Babić

Vjerujemo da svi, pa i vi koji ne volite košarku, znate za legendu koja je Michael “Air” Jordan, najveća zvijezda u povijesti NBA lige i košarke općenito. Njegovi pobjednički koševi u zadnjim sekundama brojnih utakmica, nezaustavljivi skok šutevi unatraške, zakucavanje na mnogo više igrače, 38 poena s trovanjem želuca i temperaturom 38°C tek su dio trademarka ove legende. Da nabrojimo sve njegove uspjehe, nemoguća postignuća i rekorde, ne bi nam ostalo dovoljno mjesta za recenziju.

Odmah pri prvom pokretanju igre slijedi epski uvod u utakmicu Bullsa i Lakersa u finalu doigravanja 1991. No, riječima naratora info reklama – to nije sve! Unikatan mod ove igre je takozvani “Jordan Challenge”, serija izazova u kojima preuzimate ekipu Bullsa iz raznih slavnih razdoblja te morate ponoviti Jordanove sjajne igre u memorabilnim utakmicama poput “flu game” ili one u finalu doigravanja 1998. protiv Jazza. Također nas očekuju originalni komentari iz tih utakmica čime dobivamo dojam kao da gledamo dokumentarni film. Još nešto čemu se mi Hrvati možemo veseliti je što tamo ujedno imamo i našeg Tonija Kukoča.

Kad uspješno završite tih deset utakmica, otključava se mod “MJ: Creating a Legend”. U tom modu preuzimate kontrolu nad Jordanom u njegovim rookie danima te ga gledate kako stari i napreduje do legendarnog statusa. I da, možete igrati u bilo kojem timu, niste ograničeni na Bullse. Napretkom se otključavaju tenisice iz Nikeove Air Jordan serije koje povisuju određene atribute igračima.

Novijim igračima, a i starijim kako bi utvrdili gradivo, preporučamo da prvo odaberu mod za vježbanje i isprobaju svih pedesetak instrukcija oko igranja. Naučit ćete osnovne, ali i napredne elemente igre. Paleta driblinga i šuteva je zaista ogromna; zakucavanje, polaganje, izvođenje finti usred polaganja, šutevi iz svakakvih pozicija, gomila finti kod driblinga i još mnogo, mnogo toga.

Nije tako lako samo izvesti fintu, proći igrača i zakucati. Potreban je tajming, treba znati što raditi i moliti se da protivnik u obrani nije spreman na sve to, jer i obrambeni igrači imaju itekako detaljnu paletu obrambenih poteza. Neoprezni će vam pasovi često biti presretnuti, neoprezni i krivo tajmani šutevi blokirani i promašeni, a nespremnost i nepažnja u obrani sigurno će vas koštati. Ukratko: gameplay je na apsolutno najvišoj visini do sada u serijalu i zaista se može reći kako je sve moguće pokriveno.

Ostali modovi uključuju online igranje, igranje sezone, doigravanja, obično vježbanje, kreiranje lige s vlastitim pravilima te online sezonu. Nakon Jordanovih izazova, najzanimljiviji je mod zasigurno kreiranje vlastitog igrača i igranje s njime. S konceptom ste upoznati iz samog naslova – odaberete dob, visinu te izgled igrača i dobijete mizerne rejtinge. Isprve ćete, naravno, početi s nekoliko utakmica na koledžu i držati fige da vas draftaju. Kad vas draftaju, očekujte mizernu minutažu, no to ćete popraviti isključivo kvalitetnim igrama. Prije svake utakmice dobijete određene zadatke koje morate postignuti u utakmici za dodatne bodove. Kvalitetnim ćete se igrama nakupiti bodova i reputacije u ligi. Bodovima možete poboljšati svoje rejtinge, a reputacija će se pobrinuti da uhvatite budno oko ostalih timova.

Prezentacija same igre je na nivou koji bi ostale sportske igre mogle samo poželjeti. Od uvoda u igru, komentara te raznih sitnica kao izvođenje auta, zamjena igrača i sličnog, sve odiše takvom atmosferom da ste skloni pomisliti kako pratite prijenos. Ipak, s tim dolaze i razne Sprite, Gatorade i slične nepoželjne reklame koje donekle kvare ugođaj.

Za komentatore znate što ćemo reći: prilično su dobri, ugodni uhu, znaju reći mnogo zanimljivosti, no usred silnog ponavljanja te zanimljivosti brzo prestaju biti zanimljive te nakon nekog vremena jednostavno dobijete osjećaj kao da pričate s pacijentom koji boluje od Alzheimerove. Za pohvalu je i odličan soundtrack. Možda se nekome neće svidjeti radi ukusa koji nisu diskutabilni, no ako se nas pita, savršeno je pogođen za ovu igru.

Osim tih reklama i komentatora, zaista ne možemo ništa zamjeriti igri. Bez previše razmišljanja, NBA 2K11 uzima nagradu za najbolju sportsku igru godine, a svi znamo kako su i ostale sportske igre imale fantastične naslove (da, mislimo na nove PES i FIFA naslove).

NBA 2K11 obavezno je štivo za sve ljubitelje košarke, kojima će sasvim sigurno pružiti sate i sate igranja u društvu, ali i u singleplayeru. I mora biti, jer jedna legenda nije zaslužila ništa manje legendarnu igru. Za kraj, kako mislimo da ovu igru jednostavno morate vidjeti u pokretu, odlučili smo u recenziju priložiti i jedan odličan gameplay video (gledati u HD-u, obavezno).

Slažete li se s nama? Prokomentirajte ovu igru s nama, a ne zaboravite nam ostaviti i svoju ocjenu. Naša je, kao što vidite, poprilično visoka.

Najbolji igrač svih vremena, osim što se pojavio na coveru nove NBA 2K igre, učinio je cijelu igru jednom riječu – legendardnom.

92 Naša ocjena