Need for Speed: Hot Pursuit 2 [PS2, PC, Xbox, GC]

Filip Dumančić

Hot Pursuit 2 je mnogima bio zadnji dobar, klasičan Need for Speed, budući da je sljedeća igra (NFS:Underground) zadala novi pravac serijalu i zauvijek ga promijenila / pogoršala / prilagodila vremenu – mišljenja su različita. Jedno je sigurno, a to je da HP2 definitivno uzima titulu najboljeg originalnog NFS-a, igre koja vas je stavljala na vozačko mjesto jednog od najpoželjnijih automobila iz svog vremena i svojim kvalitetnim gameplayem tjerala na pravljenje kaosa. Uz dobar soundtrack, finu buku iz auspuha, nervozne trube vaših kolega i nedužnog prometa, cijeli doživljaj Hot Pursuita 2 na PS2 se jednom riječju opisuje kao – božanstven. Naravno, ako ste dovoljno veliki petrolhead. Hot Pursuit 2 može se zaigrati na četiri platforme – Xbox, Gamecube i PC verzije razvijene su od strane EA Seattle ogranka, dok je PS2 verzija razvijena od strane Black Box-a, koji je tada bio novootvoren tim i dečki su se bome prihvatili posla.

Nakon uvodnog intro filmića (zajednički svim verzijama) kratko i jasno nude nam se dva načina igre – Hot Pursuit i Championship. I jedan i drugi imaju oveći career mode, po 30 eventa svaki, kroz koje se možete upoznati sa svim autima i stazama u igri. U career modu otključavate automobile i staze na foru skupljanja NFS pointsa, koje pak osvajate izvođenjem vratolomija u igri ili pokazivanjem nesvakidašnjeg skilla (near miss, air!, zatvaranje kruga na prvom mjestu itd). Vrijedi napomenuti da su eventi u potpunosti drugačiji od onih na PC-u. Customizing osim promjene boje automobila ne postoji, a ako ipak želite biti posebni među gridom od osam automobila, za nešto više NFS bodova možete osvojiti NFS verziju nekog vozila koje ima drugačiju boju i poboljšane performanse, što je vrlo jednostavno, a ipak zanimljivo i motivirajuće. PS2 verzija je toliko dorađenija i usavršena da ostavlja dojam kako je to završna verzija igre, a druge inačice tek u fazi bete. Počevši od menija, koji je puno brži i jasniji, pa sve do zgodnih animacija iz replaya (da, PS2 igra ima i pravi replay, sjetimo se onog razočaranja od replaya iz PC verzije).

Kada su automobili u pitanju, modeli istih nešto su lošiji nego na PC-u. Staze su pak drastično različite. Nema ‘mirrored’ načina, kao na PC-u, ali su zato staze u PS2 verziji dinamičnije, jednostavno se puno više događa na istima (vatrogasni kamion gasi šumski požar i sl.). Također, u PS2 inačici postoje i tri staze koje nisu dostupne na PC-u. Kakva je vožnja? Fenomenalna. I opet, puno bolja nego na PC-u. Za početak, možemo birati između Classic i Extreme načina, Extreme je nešto nemirniji način, autom možete plesati po cijeloj širini ceste, ali i dalje lako zadržati kontrolu, a kontrolirani ples po cijeloj širini ceste zove se Drift i sveca mu, bolje driftove u quick raceu, onako spontano, nije moguće izvesti u bilo kojoj drugoj igri! Za samu vožnju vezana je i dinamična kamera, koja se ponaša na način da se giba zajedno s okretajima motora – kamera često zaostaje za vama, što je jako lijep i jednostavan efekt, a daje izvrstan osjećaj ubrzanja i moći automobila. Classic je, nakon Extreme-a, pomalo suhoparan, iako i dalje bolji i življi nego na PC-u (koji ima jedan defaultan način vožnje), ali predviđen za time trial evente. U pravilu je lakše postići dobro vrijeme u Classic nego u Extreme načinu.

U vožnji primjećujemo još nekoliko poboljšanja. Pritiskom na R2, pauzirat će se gameplay i vatrena kontura vašeg auta će pojuriti naprijed, otkrivajući vam možda kakav skriveni prečac ili policijsku blokadu koju ćete nakon toga lakše izbjeći. Također, ukoliko ste usred potjere, kamera za gledanje unatrag fiksirat će se za policijski automobil koji vas ganja, bio on ispred, iza ili sa strane, što znači da možete isplanirati kakav fatalan udar u zid, efekt kakvoga može ponuditi jedino takedown u Burnoutu 3. Zaključak je stoga jednostavan, nabavite i zaigrajte ovu igru kako god znate. Ugodno ćete se iznenaditi, pa čak i sad, skoro deset godina nakon njenog izlaska.

Sjećate li nekada jednostavnog, a tako zabavnog Need for Speeda? Ako vam je ova retro recenzija potakla nostalgiju i eventualno koju suzu na oku, podijelite s nama sve što vam je na duši – ostavite ocjenu i svoj komentar na temu ove igre.

Need for Speed: Hot Pursuit 2, kao posljednji čistokrvni predstavnik originalnog serijala, izašao je na više platformi, no značajnije se istaknuo samo na jednoj. Kako i zašto, reći će vam ova retro recenzija.

92 Naša ocjena
  • igrivost
  • soundtrack