No More Heroes 3

UBOJICA BR. 1 U GALAKSIJI

Ivan Brekalo

Tko čeka. taj i dočeka – No More Heroes 3 konačno je tu. Samo da nahranim mačku, obrišem prašinu s vjerne mi svjetlosne katane i idemo isprašiti desetak ‘vanzemaljskih turova. Ups, moram prvo do toaleta, ispričajte me.

59,99€ Nintendo Switch Ustupio izdavač

Okej, okej, isprike na čekanju. Jasno vam je valjda da moram snimiti poziciju prije ovako neobične recenzije. Štoviše, recenziju sam morao i započinjati više puta. Nezahvalno je u nekakav smisleni tekst pretočiti ludilo koje No More Heroes 3, i to još s brojkom na samome kraju .

Samo da pogledam upute za pisanje recenzije od samog izdavača… Kvragu, ne smijem vam reći niti kako igra započinje. Zapravo, ovo će zbilja biti teška recenzija. Velik dio stvari koji No More Heroes serijal čini fantastičnim predstavlja nekakav vid spojlera. Serijal se proslavio ludostima i bizarnim momentima koji su predstavljali osnovnu sastavnicu kako priče, tako i gameplaya. No More Heroes ili obožavate ili ga uopće ne doživljavate, ne postoji između.

Serijal No More Heroes započeo je sada već tako davne 2007. godine na Wii konzoli. Uslijedio je još jedan službeni nastavak 2010. godine, te nedavni spinoff imena Travis Strikes Again koji je kreator serijala proglasio eksperimentalnim naslovom i pripremom za treći dio.

I evo ga sad, treći dio konačno je tu. Ako nikada niste igrali nijedan No More Heroes, čeka vas veliko iznenađenje, možda i šok. Ono čime se moram ograditi je to da doista ne mogu procijeniti kako će ova igra sjesti nekome tko ne zna ništa o svijetu legendarnog plaćenog ubojice čiji povratak ova igra slavi. Dakako riječ je o ljubitelju profesionalnog hrvanja i otaku kralju: Travisu Touchdownu.

Travis u prvoj No More Heroes igri upoznaje atraktivnu djevu francuskog naglaska: Sylviu Christel. Kako bi impresionirao Sylviu, on prihvaća njenu apsurdnu ponudu i upušta se u rat plaćenih ubojica i pokušava se uspeti do broja 1 na rang listi Saveza Plaćenih Ubojica, ne razmišljajući pri tom o težini i posljedicama koje tih desetak smrti nose.

U nastavku je Travis morao dokazati da nije slučajno došao do samoga vrha top liste ubojica, a ovaj put u trećem dijelu Travis dokazuje da isto može ponoviti i nakon punog desetljeća izbivanja. Međutim, prijetnja je veća nego ikad, top lista je sastavljena od heroja i kriminalaca iz cijele galaksije, a Travis je jedini predstavnik planeta 515 – Zemlje.

Artistički gledano, No More Heroes 3 je senzacionalno iskustvo. Rangirane borbe podijeljene su na epizode (u stilu serija s Netflixa?). Svaka epizoda sadrži nekoliko animacija, dijaloga i sekvenci koje posuđuju umjetničke metode izražavanja iz šireg opusa tvorca ovoga serijala, ali u nekoliko navrata i nadilaze taj opus te predstavljaju svijet videoigara općenito. Centralni dio svakog poglavlja ponovno je borba s rangiranim ubojicom kojem Travis namjerava odrubiti glavu i preuzeti njegov rang. U ovom nastavku to su sve odreda nabrijani vanzermaljci koji imaju svoju priču, koju ćete čuti ili možda nećete – ovisno o Travisovom raspoloženju.

Rangirane borbe podijeljene su na epizode, skoro kao u stilu serija s Netflixa.

Ako pak nikada niste čuli za kreatora ove igre, Goichija Sudu (poznatijeg kao Suda51), ono što morate znati je to da je Suda51 strastveni ljubitelj videoigara koji stvara veoma čudne igre, te je ujedno bolji Kojima od samog Hidea Kojime. Glavna stavka koja Sudi ne dozvoljava korak na sljedeću mainstream stepenicu obično je budžet kojim on i njegov skromni tim raspolažu. Ova igra predstavlja povratak ne samo Travisa, nego i necenzuriranog Sude51.

Vratimo se malo na priču, pa se usput možemo prisjetiti jednog od prvih trailera za ovu igru. Mislim da je bio nekakav Nintendo Direct u pitanju kada smo vidjeli sekvencu u kojoj dječak Damon spašava malo slatko izvanzemaljsko biće zvano FU. Hrani ga, te mu pomaže pri izgradnji rakete koja će FU-a poslati nazad na njegov rodni planet. Damon i FU si govore kako su najbolji prijatelji, opraštaju se, te FU obećava Damonu kako će se bez obzira na sve vratiti za točno 20 godina.

Točno dva desetljeća kasnije Damon je uspješni biznismen i na terasi najveće poslovne zgrade u gradu ispija vino zavaljen u udobni naslonjač. Doziva ga zgodna tajnica francuskog naglaska i poziva da se vrati u ured na poslovni sastanak. On je moli za strpljenje i tvrdi da ima još jedan sastanak za koji ona ne zna. S neba se spušta nepoznata leteća naprava i iz nje izlazi Jess Baptiste VI., zvani FU.

Damonov prijatelj zaista se vratio, no sada djeluje opasno i zvuči kao nekakav poludjeli megaloman. Navodi da je postao princ, te da je uništio susjednu planetu i zbog toga završio u galaktičkom zatvoru. Tamo se sprijateljio s raznim kriminalcima iz cijele galaksije i doveo ih na Zemlju. Predlaže Damonu da osvoje Zemlju i ne čeka njegov odgovor, nego ispaljuje smrtonosni laser koji nanosi ogromnu štetu gradu Santa Destroy. FU je pomahnitao i tvrdi da je superjunak. Superjunaci su sad in, zar ne?

Nakon ove animacije konačno dobivamo kontrolu nad Travisom koji vanzemaljskoj prijetnji namjerava pomrsiti sve planove. Kratki tutorial ispred No More Heroes motela budi nostalgiju i ujedno pokriva sve osnovne kontrole, a igra u startu postaje sve luđa i luđa. Travis zaziva Henshin, pretvara se u mecha, slijeće na svemirski brod i ide prema rangu broj 10. Prati ga njegova mačka Jeane koja u ovoj igri ima ulogu koordinatora i ima sposobnost govora. Malo neočekivana boja glasa, ali čovjek se privikne s vremenom.

Kratki tutorial ispred No More Heroes motela budi nostalgiju, a igra u startu postaje sve luđa i luđa.

No More Heroes 3 po osnovnoj strukturi najsličniji je prvom dijelu. Neizostavne sekvence s pričom, zatim pripremne borbe, pa nakon toga obavljanje blesavih poslova poput košnje trave kako bi Travis prikupio dovoljno novca potrebnog za uplatu Savezu Plaćenih Ubojica kako bi se rangirana borba uopće održala. Nakon izvršene uplate na bankomatu, Savez se povratno javlja Travisu putem elektroničke pošte i naš junak sjeda na motor, projuri kroz grad Santa Destroya prema lokaciji na kojoj ga čeka boss bitka.

Prisutni su i neizostavni telefonski razgovori sa Sylviom prije svake borbe, a nakon Travisovog trijumfa Sylvia mu dolazi osobno čestitati. I tako od početnog ranga 10 pa sve do vrha. Poprilično jednostavan koncept, ali nikada ne dosadi, baš kao ni sada već ikonično snimanje pozicije tijekom vršenja velike nužde ili pak sugestivno drmanje kontrolera kako bi se napunila baterija svjetlosne katane. Usput, Slyvia je sada influencerica, a Travis vrijeme između rangiranih borbi krati uz pivo i dobar film s Bishopom i ponekad nekim drugim prijateljima.

Snimanje pozicije tijekom vršenja velike nužde nikad ne dosadi, kao ni sugestivno drmanje kontrolera kako bi se napunila baterija svjetlosne katane.

Travis koristi motocikl za vožnju po Santa Destroy gradu i nekoliko susjednih mikrolokacija koje se otključavaju pred određene rangirane borbe. Ovisno o tome da li ste fan ili hejter, ovaj dio bi se dao protumačiti kao podosta velik nedostatak igre. Naime, koncept otvorenog svijeta iz prve igre sada se vraća i prvi dojam nije sjajan. Santa Destroy na prvu djeluje umrtvljeno, što na neki način objašnjava priča, ali opet da li je to dovoljno dobro opravdanje? U svakom slučaju Santa Destroy je življi i kvalitetnije je obnovljen od mog grada poslije potresa, tako da ne mislim tu pretjerano prigovarati, ipak je ovdje riječ o ozbiljnoj izvanzemaljskoj invaziji.

Ogroman svijet, malo prometa, malo pješaka, malo interakcije. U kasnijem dijelu igre otključava se mnoštvo opcionalnih misija koje se temelje na sakupljanju raznih predmeta kroz cijeli Santa Destroy. To malo smanjuje monotoniju, baš kao i opcionalne borbe, ali i jedno i drugo djeluje kao zakeljeno na taj veliki otvoreni svijet, kao da na trenutke organski ne pripada tamo.

Očekivao sam mnogo više kad su već odlučili vratiti otvoreni svijet. S druge strane, očito je da je nekome taj otvoreni svijet bio jako važan. Dosta je truda uloženo u njega i to ide ruku pod ruku s ostatkom igre. Zanimljivi detalji, nijedna zgrada nije ista, ležerna vožnja po gradu, istraživanje, skupljanje skrivenih predmeta i pronalaženje bonus misija koje samo okvirno dotiču priču ili možda ukazuju na Travisovu osobnost iz nekog drugog kuta.

Očekivao sam mnogo više od povratka na format otvorenog svijeta.

Travis na svom motoru, koji inspiraciju vuče iz animea Akira, piči luđački brzo. Ne šalim se, bajk je zbilja brz i nitro ubrzanje je dostupno gotovo cijelo vrijeme. Motor poslušno skreće, a može počupati i veći broj stupića ili pak strelovito proći i kroz one najuže uličice. Neću ići toliko daleko i najavljivati potencijalna ažuriranja koja bi iskustvo otvorenog svijeta mogla popraviti. Samo ću napomenuti da Grasshoper ima vrlo poštenu marketinšku kampanju za ovu igru i dostupni video materijali iz otvorenog svijeta su točno onakvi kakve smo mi dobili u ovoj verziji igre za recenziju. Na momente je nešto bolje, na momente je lošije, ali kako god bilo – otvoreni svijet je dosta slabiji od ostatka igre, to je činjenica.

Travisa možemo kontrolirati na klasični način – kontrolama pokreta. Joyconi su tu gotovo pa izjednačeni s Wiimote kontrolerom i zamahivanje je responzivno. Slabi i jači udarci katanom dodijeljeni su Y i X tipkama, dok se završni udarci izvode zamahom Joycona u zadanom smjeru. Završni udarci su siloviti, nasilni i često uzrokuju efekte poput fontane krvi i odrubljivanja glave. Travis može skakati i izvoditi napade iz skoka. Hrvačka bacanja izvode se ili protivniku s leđa ili pak kada je protivnik omamljen, a također zahtijevaju kontrole pokretom.

Uspješna bacanja nakon omamljivanja protivnika u potpunosti regeneriraju snagu svjetlosne katane. U suprotnom igrač mora ručno osposobiti katanu (khm khm, nemojte si dopustiti da vam u ovim trenucima u sobu uleti netko od ukućana). Pritiskom L tipke Travis može koristiti Death Glove vještine koje je imao u Travis Strikes Again. Ove vještine se obnavljaju tijekom borbe, a mogu se kombinirati s ostalim vještinama ili pak koristiti na kraju serije udaraca.

Ako pak igru igrate u handheld modu ili na Pro kontroleru – tipke ostaju iste, samo što su kontrole pokretom zamijenjene povlačenjem desne analogne palice. U svim modovima igranja kontrole su vrlo dobre i nikada nije bilo lakše kontrolirati Travisa. Joycon vibracije tijekom borbi također su odlično odrađene, jedinu zamjerku upućujem na izostanak vibracija tijekom vožnje motocikla (vibracije se aktiviraju samo pri sudarima).

Borba je najbolja do sad što se tiče ovog serijala.

Borba je najbolja do sad što se tiče ovog serijala. Plasiranjem završnih udaraca aktivira se prompt koji podsjeća na automate za kockanje. Ako se Travisu posreći i osvoji trostruku sedmicu, aktivirat će svoj Mech mod kojim može cijeloj hordi neprijatelja nanijeti masnu štetu. Nekom drugom kombinacijom može aktivirati dodatne adute među kojima je i odlični Mustang mod koji je možda čak i najkorisniji od svih modova i Travisu omogućuje brže udarce uz apsolutnu devastaciju protivničke energije u svega nekoliko sekundi.

Posebna tipka služi izmicanju i ako Travis pravovremeno reagira na protivničke napade, postiže se efekt usporenog vremena. U običnim borbama Travis se sukobljava s raznoraznim izvanzemaljskim oblicima, a kada Sudi51 date zadatak osmišljavanja izvanzemaljaca… znate da tu mora doći do jako zanimljivih kreacija.

Ali stvarno, neprijatelji su zabavni, treba ih prokužiti i često razraditi strategiju borbe u svakoj bitci. Dinamika borbe može ovisiti o sreći, ovisno o tome kakva poboljšanja Travis zaradi nakon plasiranja završnih udaraca. Nekada mora ostati oprezan i primjerice lukavo izolirati jačeg protivnika i dovršiti ga metodičnom borbom, a nekada će upravo tog najjačeg protivnika moći s lakoćom uništiti zahvaljujući brutalnom Mustang modu ili pretvaranju u Mecha.

Travis u ovom nastavku posjeduje praktički cijeli No More Heroes motel, te je svoju rezidenciju proširio na dodatnu etažu. U nekim sobama borave neki od njegovih prijatelja, a u podrumu si je složio pravu malu šiš-špilju koja sadrži laboratorij u kojem može nadograditi svoje sposobnosti – podebljati zdravlje, skratiti vrijeme punjenja katane, ubrzati obnavljanje Death Glove vještina ili pak kupiti posve nove poteze.

Travis u ovom nastavku posjeduje praktički cijeli No More Heroes motel, te je svoju rezidenciju proširio na dodatnu etažu.

U laboratoriju također može riješiti dodatne tutoriale ili pak ponovno odigrati sve rangirane borbe i tako usavršiti svaku od boss borbi. Uz to sve može od prikupljenih materijala složiti korisne čipove koji mu mogu dati pasivna poboljšanja. U motelskoj sobi Travis se može igrati s macom Jeane, zaigrati igraću konzolu ili presvući odjeću. Igra nudi pregršt šaljivih motiva na majicama kratkih rukava koje se skupljaju u otvorenom svijetu nakon što igrač locira određene izvanzemaljce.

Grafika i izvedba u zatvorenim prostorima i tijekom borbi ostavljaju puno bolji dojam nego otvoreni svijet. Na momente ova igra djeluje gotovo kao neka demonstracija što sve Switch konzola zapravo može izvesti u Unreal engineu. Učitavanja su kratka i kamera je uglavnom dosta dobra, zna zapeti ili zauzeti neželjen kut samo u nekim borbama.

Grafika i izvedba u zatvorenim prostorima i tijekom borbi ostavljaju puno bolji dojam nego otvoreni svijet.

Robin Atkin Downes, koji posuđuje glas Travisu, ponovno odrađuje fantastičan posao, možda i najbolji do sada. Uz njega se ponovno ističe i Paula Tiso u ulozi Sylvie. A glazba, ajme glazba… Neke glazbene teme ne izlaze iz glave, neke samo pridonose ugođaju, a neke pridonose šarmu i dopadljivosti ovih legendarnih ekscentričnih likova. Sve skupa glazba je za čistu desetku, tu nema nikakve diskusije i možda je čak i najjači element ove igre.

New Game+ mod prenosi apsolutno sve otključane stavke i sav napredak iz opcionalnih misija i bonus sadržaja. Ponuđena je jedna razina težine više nego u prethodnim igrama, čime dobivamo četiri stupnja težine. Ako Travis izgubi život, oživljava se na zadnjem checkpointu i pri tom može zaigrati rulet koji mu može donijeti određene olakšice u borbi, primjerice jaču štetu ili zajamčeni Mustang mod već na prvom završnom udarcu. Ova mehanika bitno može olakšati život početnicima.

Bližimo se kraju recenzije i nekako imam potrebu napomenuti da imam osjećaj da će igra možda generalno dobiti slabije ocjene nego prva dva dijela. Upravo radi tog otvorenog svijeta i radi nekih drugih stavki koje inače baš ne sjedaju recenzentima – malo je izazovnija nego prethodni dijelovi, ima par kriptičnih trenutaka u gameplayu i teže ju je cijeniti ako igrač nije odigrao ranije dijelove.

Kao netko tko je dugo iščekivao No More Heroes 3, smatram da je igra fantastična i ono što ne uspijeva u potpunosti realizirati do kraja kroz neke ambiciozne koncepte, kompenzira u iznenađujuće jakoj mjeri nekim drugim kvalitetama: naizgled blesavom pričom koja zapravo ima široko polje interpretacije, opakim glavnim protagonistom kojeg jednostavno morate zavoljeti, ludim stilom, nepredvidivim scenama, pretjeranim nasiljem, umjetničkim izražajem, rušenjem četvrtog zida, ironijom iz stvarnoga svijeta, fantastičnom glazbom i čistom ljubavlju koja je unesena u ostvarenje ovog nastavka.

No More Heroes 3 neće razočarati nijednog fana ovog serijala. Nudi sve ono što je svaki ljubitelj serijala mogao očekivati, pa čak i više od toga. Ideje Sude51 kuhale su se u njegovoj glavi dulje od deset godina i to se osjeti. Ako nikada niste zaigrali nijedan No More Heroes – možda je upravo trojka ta koja će vas uvesti u svijet ubojice broj 1 – legendarnog Travisa Touchdowna, njegovih prijatelja i rivala. U svakom slučaju, No More Heroes 3 je neponovljivo iskustvo i ako izuzmemo remastere prva dva dijela – nećete pronaći sličnu igru na Switch platformi. Čuvajte se interneta i spojlera koji mogu bitno pokvariti užitak ove igre.

Ovo zadnje najozbiljnije mislim. Osobno sam imao sreću što ovu igru mogu zaigrati puno ranije od drugih i evo čak sam i recenzijom uspio pokriti puno toga bez da doslovno prepričam događaje koje ova igra servira i koje ju čine No More Heroes igrom. Mogu vam samo jamčiti da nitko nije spreman na ludosti koje No More Heroes 3 donosi u svojih 20-ak sati potrebnih za prelazak.

Travis Touchdown ne da je srušio četvrti zid, nego nema tragova da je tu ikada postojao bilo kakav zid, a kamoli četvrti. Nitko nije spreman. NMH3 je odličan, brojke su glupost, otvoreni svijet je nebitan. Budite mi dobro i čuvajte se spojlera!

87 Naša ocjena
  • Travis je kralj
  • fantastična glazbena podloga
  • priča i dijalozi su vrh
  • humor ubija, čak i mačka govori
  • pregršt sitnih detalja čine NMH3 nezaboravnom igrom
  • vrlo slab prvotni dojam otvorenog svijeta
  • dodatni poslići nešto slabiji nego u prva dva dijela

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.