Race Pro [X360]

Džordž Vulić

Od prvog ubacivanja igre u konzolu više je nego očita ideja developera da nas bez puno filozofije stave za volan trkaće mašine, isključe nam bilo kakvu pomoć pri vožnji i daju nam na znanje kako je biti profesionalni vozač. Ne, igra nema nekakvu TOCA-like priču (dapače, priče u bilo kakvom obliku nema), već govorim o tome da je Professional težina defaultna, u kojoj su isključene bilo kakve asistencije. U slučaju da se od početka ne želite dužiti s vlastitim mazohizmom, preporučam da težinu prebacite na semi-pro, kako bi ste bili u prilici lakše ovladati upravljanjem i upoznati staze, a pritom ne imali gorak osjećaj u ustima povezan s činjenicom da u utrci više vozi AI, nego vi sami.

Igra sadrži 48 različitih modela auta, te 13 različitih staza. Složit ćete se, za današnje prilike poprilično skromne brojke. Pogotovo ako se uzme u obzir da staze ne možete voziti u suprotnom smjeru. Srećom, ono što izdiže igru iznad prosjeka je poprilično brutalan vozni model. U kombinaciji s professional težinom, svaki automobil se u drukčijim uvjetima drukčije ponaša, dok se i najmanja greška ne oprašta. Tako da ćete poprilično dosta vremena izgubiti na učenje pravilne putanje vožnje, pravovremenog kočenja i ostalih vještina koje vežemo uglavnom uz Gran Turismo serijal. Ako tome pridodamo poprilično detaljan model naštimavanja vozila, što zbog boljeg ponašanja u utrci, što zbog vlastitog stila vožnje, jasno vam je da se radi o popriličnom razrađenom aspektu igre. S te strane, sve pohvale.

… Možete odvoziti jedan brzi krug, malo nadoplatiti i upasti u momčad, ili jednostavno možete izvaditi keš i kupiti svoje mjesto u momčadi…

Glavni mod igre je (pogađate) Career mode. Bazira se na potpisivanju ugovora s različitim momčadima i vožnjama za iste. Postoje dvije opcije. Možete odvoziti jedan brzi krug, malo nadoplatiti i upasti u momčad, ili jednostavno možete izvaditi keš i kupiti svoje mjesto u momčadi. Naravno, svaka momčad ima svoje uvjete koje morate ispuniti kako bi ispoštovali ugovor i mogli nastaviti dalje s karijerom. Ukupan broj ugovora se zaustavlja na brojci 33, te ste pritom u mogućnosti voziti veliki broj svjetski poznatih natjecanja, kao što su Formula 3000 i popularni WTCC. Uz karijeru, tu je single race mode, Championship, koji je zapravo simulacija kompletne jedne sezone i Time Attack, logično, srušite svoje najbolje vrijeme, te ako se želite pohvaliti, isto možete uploadati na Xbox Live.

… Hot Mode jednostavno ne može nadomjestiti split-screen utrkivanje kojega na našu veliku žalost, nema …

Uz navedene, tu je i Hot Seat mode, relativno zanimljiv mod u kojem se možete utrkivati s prijateljem izmjenjujući jedan joystick. Unatoč potencijalnoj zanimljivosti, Hot Mode jednostavno ne može nadomjestiti split-screen utrkivanje kojega na našu veliku žalost, nema. Očekivano, tu je i multiplayer mode, u kojem 12 igrača može pokazati svoje vozačke vještine putem System linka ili preko Xbox Livea. Multiplayer na žici je definitivno jedna od najboljih karakteristika ovoga naslova s obzirom da je sistem riješen dosta jednostavno, a sama utrka teče glatko, bez ikakvog laga. Jedina zamjerka jest to što osim standardne utrke ne postoji nikakav drugi mod igre, što može zasmetati onima koji su navikli osvajati turnire i nabijati na nos svoje podhvate online frendačima.

Vizualna prezentacija, nažalost, i nije baš na razini. Modeli auta su lijepo dizajnirani, isto vrijedi i za unutrašnjost koja je poprilično solidna. No nažalost, tu pohvale staju. Za početak, tu je kompletni dojam koji ostavljaju staze. Okoliš je poprilično siromašan detaljima. Tijekom utrke dolazi do takozvanog screen tearing-a, kao i do povremenog pada frame rate-a. Damage model je nerazrađen, te količina štete koju nanesete često ne bude proporcionalna onome što vidite na ekranu. Glavni meni igre je poprilično jednostavan i ne pretjerano oku ugodan. Zvuk je relativno solidan, ako uzmemo u obzir zvukove motora i škripu guma. Nažalost, van menija nema nikakve glazbe, pa ako nemate glazbu na hard disku vaše konzole, neće proći dugo vremena prije nego sve s te strane postane poprilično monotono.

Kada se sve zbroji i oduzme, Race Pro je vrlo dobra simulacija auto-utrka. Odličan model vožnje pruža poprilično zadovoljavajuće vozačko iskustvo. Nažalost, relativno slaba prezentacija i manjak dodatnih sadržaja stavljaju ovu igru iza konkurencije. U slučaju da cijenite hardcore pristup vožnji i autima, bez puno šminke, ovo bi mogla biti prava igra za vas. U suprotnome, držite se igara poput FM 2 i PGR 4.

Švedski SimBin, poznati po odličnome GTR serijalu na PC-u, spremili su za Xbox 360 konzolu novi naslov iz svoje palete simulacija vožnje. Kakav je dojam ostavio Race Pro, pročitajte u recenziji

78 Naša ocjena
  • Hardcore pristup