Rayman Origins

Francuska. Revolucija. Kroasani. Sarkozy. Ubisoft. Rayman. Neke od ovih pojmova jednostavno volimo, dok smo prema drugima u najboljem slučaju tek ravnodušni. Srećom, posljednji pojam spada u onu prvu kategoriju. Ali nije oduvijek bilo tako. Serijal o čudnovatom Raymanu u zlatno je doba platformera bio u sjeni mnogo utjecajnijih gaming ikona, prvenstveno maskota koje su proslavile Nintendo. Međutim, godinama poslije legendarni francuski dizajner igara Michel Ancel vratio se svom Raymanu kako bi ga u pravom svjetlu predstavio novim generacijama igrača.

Isprva smo ga mrzili jer je zbog te odluke ispaštao nikad prežaljeni Beyond Good and Evil 2, no kada nam je Rayman Origins došao u ruke svi negativni osjećaji pretvorili su se u proljetnu romansu koja je osvježila naša gamerska čula! Kažemo proljetnu jer smo igru zaigrali u PC verziji koja je izašla krajem ožujka, dok je na ostalim platformama bila dostupna još prošle godine. Ako ste Raymana tada nekim slučajem zaobišli zbog pretrpanog rasporeda hitova, evo razloga zašto biste hitno trebali ispraviti tu grešku:

Treba li uopće diskutirati o priči Rayman Originsa? Pa, nije na odmet spomenuti da ona postoji. U sukobu ste sa živčanom babom i njezinom vojskom tzv. Darktoonsa koji su bacili Raymanov svijet u stanje kaosa. Zvuči vam pomalo smiješno, zar ne? I jest – u iznimno pozitivnom smislu. Naime, Rayman Origins je jedna od onih igara koje ništa ne uzimaju za ozbiljno. A u vrijeme kada forsiranje ozbiljnosti u igrama samo po sebi počinje izgledati redikulozno ovakav pristup je pravo osvježenje.

Pritom treba naglasiti da to ujedno ne znači kako je ova igra namijenjena djeci. Rayman Origins je također i jedan od rijetkih naslova koji su generacijski univerzalni. U prijevodu, njegov nedvojbeni šarm jednako privlači i mlađe i starije igrače. Garantiramo vam – veselom i humorističnom tonu ove igre nemoguće je odoljeti. Štoviše, igra je istovremeno pristupačna casual publici te dovoljno izazovna za prekaljene gamere, a to je balans koji uspijevaju pogoditi samo naslovi vrhunskog gameplaya.

Stari fanovi platformera obično će reći kako trodimenzionalni predstavnici tog žanra ne posjeduju onu esenciju zabave koju su nekada nudili klasični 2D naslovi. Rayman Origins je kao primjer potonjega dobar dokaz za to. Iako je riječ o naoko jednoličnoj i repetitivnoj igri, iznenadili biste se koliko raznovrsnog sadržaja ona ima za ponuditi. Origins tako sadrži oko šezdesetak nivoa podijeljenih u niz tematski različitih zona. Pored standardnih nivoa, svaka od njih ima i tri specifična – jedan u kojemu lovite ludi kovčeg, drugi gdje kao bonus prikupljate tzv. Electoonse, i treći u kojemu upravljate letjelicom u obliku komarca. Naravno, svaki level ima sličnu gameplay mehaniku i drugačije prepreke, odnosno neprijatelje. S obzirom da nagrade po završetku levela ovise o vašem učinku, nekim ćete se razinama dobrovoljno vraćati kako biste poboljšali svoj rezultat.

Rayman može primiti do dva udarca prije nego vas igra vrati na zadnji checkpoint, dok pad u prazno znači instantno vraćanje na isti taj checkpoint. To zvuči dosta restriktivno za današnje standarde, ali je mudro osmišljeno. Primjerice, u više ćete navrata imati izbor između riskiranja za dodatne bodove ili jednostavnog prolaska kroz sljedeći checkpoint. Gameplay s vremenom postaje sve izazovniji kako vam igra daje sve više različitih mogućnosti (lebdjenje, plivanje, vertikalno sprintanje itd.), no nikada vam neće izgledati kao da vas igra namjerno želi frustrirati. Kontrole su iznimno precizne, a mehanika gameplaya prilično intuitivna, što je itekako važno jer nitko ne voli pretjerano živciranje u ovakvim igrama.

Rayman Origins podržava kooperativni multiplayer za čak četvoricu igrača. Svaki igrač može kontrolirati drugačijeg lika (isto vrijedi i za SP opciju), no kako su ti likovi jednaki pri sposobnostima i po upravljanju ne može se tu govoriti o nekakvom surađivanju na koje se primjerice fokusira jedan Trine. Međutim, multiplayer je tim zanimljiviji što igrači mogu oživljavati jedni druge te tako napredovati kroz levele s manje zastoja i ponavljanja. Ono što je pak razočaravajuće jest da se multiplayer izvodi samo lokalno. I kad kažemo lokalno pritom ne mislimo na lokalnu mrežu nego na klasični konzolaški model s više kontrolera. Takva je praksa pomalo zastarjela, pa je i samim time ova odluka developera pomalo čudna.

Postoje igre koje će vas oduševiti količinom poligona, kvalitetnim efektima i oštrim teksturama. A onda postoje i one koje će ih posramiti kvalitetnijim dizajnom. Pogađate – Rayman Origins je sinonim za ovo drugo. Igra izgleda fantastično u okviru koliko jedan 2D naslov može dobro izgledati.

Dizajn je maštovit, animacije su odlične, a sve se to izvodi sasvim fluidno. Plus je i nezahtjevnost igre pa Raymana tako možete zaigrati i na pet godina starim konfiguracijama. No poseban kompliment treba uputiti zvučnoj strani igre. Naime, toliko veselih tonova i simpatičnih glasova već odavno nismo imali prilike čuti u nekoj igri. Glazba je savršeno zarazna pa se tako nema smisla opirati pjevušenju King Lum teme.

Zaključak je stoga jako jednostavan. Kada vas neka igra istovremeno može zabaviti i oraspoložiti, ne treba dvaput razmišljati. Rayman Origins je naslov koji ćemo već sada svrstati među kultne platformere ove generacije. Trijumf je to neozbiljnosti na kojoj je industrija igara odrasla i prava poslastica za sve igrače, neovisno o dobi ili preferencijama žanrova. Ovakav naslov ne viđa se svakodnevno, ali je baš na temelju te činjenice prikladan za kolekciju svakog gamera koji još uvijek uživa u mediju video igara.

Jeste ga zaigrali? Na PC-u ili nekoj konzoli? Javite nam se u komentarima.

VIDEO RECENZIJA – Rayman i njegova ekipa vratili su se u superiornom izdanju klasičnog platformera kakvog nismo vidjeli godinama. Čime je Rayman Origins zaslužio našu bezuvjetnu simpatiju?

• vrhunski gameplay