Resident Evil 0 HD Remaster

NULA BODOVA

Sjećam se, kao da je jučer bilo, kad smo na HCL-u prije izlaska Resident Evila 5 imali svojevrsni “Resi tjedan” u kojemu smo štancali što više sadržaja vezanih uz Capcomov serijal jer smo i sami nakon vrhunske četvorke bili nahajpani na peticu. Ispostavilo se, međutim, da je s Resi peticom nešto pošlo krivo pa je sav taj naš hajp na kraju bio pomalo smiješan. Od tada se iskreno više ne radujemo Resiju čak ni kada znamo da nema što uprskati, kao što je to slučaj s HD Remasterom nultog dijela, izdanim davne 2002. godine.

Dotični leži na temeljima odlične prerade originala, koji je također dobio solidan HD Remaster u ovo doba prošle godine, a zapravo ga se može smatrati posljednjim klasičnim Resident Evilom prije nego je serijal prešao u format akcijske pucačine. Doduše, poslije njega bio je tu i Outbreak, no već se s njim počelo odmicati od tradicionalne singleplayer sheme. Premda ćemo se složiti da se u tranziciji prema akcijski orijentiranom Residentu definitivno izgubio šarm survival horora, igrajući RE Zero moguće je doći do zaključka kako je ta tranzicija ipak bila potrebna te da bi bez nje serijal svejedno spao na niske grane.

Naime, HD Remaster u čitavoj Resi formuli modernizira samo kontrole, i to je jedino što može napraviti bez da poruše temelj svega ostaloga. Taj temelj je čak i u 2002. godini bio zastario, a u današnje vrijeme graniči s iritantnim. Konkretno, najveći prigovor ovoj igri dajem za sustav upravljanja predmetima i oružjem koje pokupite. U Resident Evil Zero kontrolirate dva lika pa u startu imate više mjesta za predmete – barem u teoriji, jer u praksi zapravo nemate kad oba lika moraju nositi oružje, streljivo i barem jedan predmet za liječenje, što je već polovica prostora u inventoryju.

Upravljanje inventoryjem u Resident Evil Zero doživjelo je pravi vrhunac nepraktičnosti i zastarjelosti.

Upravljanje inventoryjem u Resi igrama oduvijek je bilo ključni dio strateškog gameplaya jer s nečim morate riskirati ako mislite preživjeti. Takav koncept prihvaćam i nemam ništa protiv njega kao takvog. Međutim, Resi je do ovog nastavka uvijek imao “škrinje”, odnosno mjesta u kojima biste pohranili ono što vam ne treba i to bi se nekom magijom prebacilo u škrinju na sljedećoj lokaciji. Resident Evil Zero odbacio je taj koncept te umjesto njega uveo bacanje predmeta na pod. Dakle, ako vam nešto smeta (a to je čest slučaj s vrlo ograničenim inventoryjem) jednostavno to ostavite negdje pa se kasnije možete vratiti i ponovno pokupiti.

resident-evil-zero-2

Problem s tim sustavom je taj što se tako potiče nepotrebno vraćanje po lokacijama. Ostavite recimo neko snažnije oružje bogu iza nogu jer trebate pokupiti ključ i kameni tablet (koji zauzimaju jednaku količinu prostora, iako ključ možete staviti u džep, a kameni tablet ne) i dođete tako do bossa koji vas zgazi jer se niste prije toga vratili po jače oružje. Bossovi su, usput rečeno, ovdje najdosadniji u čitavom Resi serijalu. Ovaj problem je posebno iritantan i zbog toga što igra ima znatno manje pozicija za snimanje nego biste to očekivali, a one su dosta udaljene jedna od druge.

Prolaženje istim hodnicima i sobama deset puta za redom nikada nije bilo naglašenije nego u RE Zero gdje kontroliramo dva lika.

Naravno, tzv. backtrackinga je bilo u svim prijašnjim Resijima, ali obično je ono bilo smisleno, uvijek u nekom kontekstu, i nije bilo toliko istaknuto kao u Zerou gdje kontrolirate dva lika. Taj “singleplayer co-op” također potiče vraćanje na posjećene lokacije jer se u pravilu svodi na to da s jednim likom okružite do zaključanih vrata da bi vam se drugi lik mogao pridružiti i pomoći u istraživanju prostorija kojima ste već prošli da bi došli do zaključanih vrata. Pri tome se drugi lik ne može stvoriti pred vratima nego ga sami morate ondje dovesti. Kad je u istoj prostoriji s vama možete mu narediti da vas slijedi ili da čeka, možete ga i sami kontrolirati putem druge analogne palice, iako to ima smisla jedino kad gurate kutije a on vam smeta.

resident-evil-zero-3

U borbi je drugi lik praktički neupotrebljiv jer mu je umjetna inteligencija strašno loša, a dok vas ne prijatelj napada ne možete se ručno prebaciti na drugog lika da spasite prvog, čime cijeli koncept suradnje pada u vodu. Zapravo, kad bolje razmislim, najbolji dijelovi u RE Zero bili su mi oni kad sam mogao kontrolirati samo jednog lika. Forsiranje priče o povezivanju Rebecce i Billyja ionako je smiješno kad oni ne komuniciraju tijekom gameplaya nego samo preko animacija. I to loših animacija. Mislim da priča općenito nije vrijedna spomena jer se primijeti da je izmišljena naknadno, poslije tri dijela i Code Veronice.

Lokacije koje u RE Zero posjećujete reciklirane su tematikom iz prijašnjih igara te postaju sve dosadnije kako se primičete kraju igre.

Manjak maštovitosti vidljiv je i u dizajnu razina. Sve su to tipične Resi lokacije poput mračnih podruma, napuštenih laboratorija, prljavih špajzi i sl., no u tome i jest problem. Početni vlak je jedina drugačija lokacija za Resi igru, a na njoj se najkraće zadržite. Ostale razine su samo reciklaža već posjećenog i postaju sve dosadnije prema kraju. Čak i kad namjerno podsjećaju na kultne lokacije (primjerice podzemni laboratorij iz RE2) ne možete ih istražiti jer vam vaš lik kaže da “nema potrebu ići ondje”. Dakle, dok vi 90% vremena lutate i pitate se kamo trebate ići, vaš lik svjesno zna gdje ne treba ići.

Ima li onda štogod pozitivno? Pa sad, poznata atmosfera Resident Evila je tu, to je svakako svijetla strana. Zvuk je odličan, a moram priznati da je s vizualne strane ovo najljepša Resi igra u 2.5D obliku. Prošlogodišnji Remaster prvog dijela bio mi je negledljiv pred monitorom jer je slika bila zrnasta, a teksture toliko razvučene da je to izgledalo pristojno jedino na udaljenosti od dva metra. Kod Zeroa sam očekivao istu stvar, ali začudo, ovo je znatno ljepša igra, pogotovo ako na PC-u dodate SweetFX efekte. Teksture su oštrije, efekti su bolji, npr. odrazi likova na staklu, čak do te mjere da in-engine animacije izgledaju daleko bolje od CG animacija koje Capcom očito nije želio raditi iz temelja, a one originalne nisu ni bile zamišljene za HD rezolucije davne 2002.

resident-evil-zero-4

Naravno, kao i kod prošlogodišnjeg remastera, smatram kako je ovdje odrađen polovičan posao moderniziranja. Moderniziran je, primjerice, izgled titlova, a nije maknuta bespotrebna animacija otvaranja vrata koja služi za maskiranje učitavanja. Na današnjim platformama učitavanje definitivno ne bi smjelo trajati po sedam sekundi i više, pogotovo ne u staroj igri koja toliko forsira backtracking. Tehničke osnove za to nema, čemu je dokaz dodatak za PC verziju koji skraćuje animaciju zloglasnih vrata. Također, verzije za PS4 i XBO vrte se u 30 fps-a. Nije da igra djeluje išta sporije zbog toga, no 60 sličica je uvijek bolja varijanta, a apsolutno nema šanse da aktualne konzole nemaju snage vrtjeti 2.5D igru u 60 fps-a, a imaju za napredne 3D naslove kao što su Uncharted ili Halo.

Usporedba možda nije na mjestu jer Resident Evil Zero košta triput manje od spomenutih naslova, ali i to je dosta za naslov star 13 godina kojemu su jedini dodatni sadržaji novi kostimi i Wesker mod, također “kostim” za Billyja s dva drugačija napada. Takvo što može se dopasti jedino fanovima serijala pa RE Zero ima vrijednost samo za njih. Ako pripadate mlađoj generaciji igrača koji nisu upoznati s poviješću Resident Evila i nije vam jasno zašto su fanovi nostalgični za zastarjelim survival hororom, ovom naslovu nemojte ni prilaziti jer nakon njega to pogotovo nećete razumjeti. Odigrajte radije original ili čekajte remaster dvojke, nedvojbeno najbolje igre u serijalu.

Veću prijetnju i gori strah od zombija, pijavica i lignji u Resident Evilu Zero predstavljaju ograničenost i opća zastarjelost njegovog gameplaya.

65 Naša ocjena
  • dobra stara Resi atmosfera