HCL.HR

Recenzija

Resident Evil 6

Juraj Bevandić

Resident Evil je serijal poznat po prilično drastičnim promjenama zadnjih nekoliko godina. Prva tri dijela su postupno razvijana i mijenjana, ali su zadržali istu mehaniku. Zatim je uslijedila četvorka kao potpuna polarizacija franšize, a kao rezultat toga polučila je, pomalo neočekivano, velik uspjeh. Resident Evil 5 zadržao je suštinu svoga prethodnika netaknutom, ali tko god je igrao taj nastavak složit će se da on ustvari nema veze s atmosferom „četvorke“. Ne čudi stoga uzbuđenje, ali i pribojavanje gamera prethodno izlasku novog izdanka franšize. I stigao je taj trenutak, u rukama nam je kutija, u konzoli igra. Ostaje samo odgovoriti na pitanje – je li Capcom ovim nastavkom uspio udovoljiti kritikama i željama igrača? Kada bi barem bilo jednostavno dati odgovor na to pitanje…

Glavna tema o kojoj su razglabali kreativni umovi u Capcomu posljednje tri godine je očito bila – sadržaj. Naime, pri samom pokretanju igre i prolasku zabavnog, ali i pomalo zbunjujućeg tutoriala, primijetili smo bogatstvo sadržaja kojem smo se iščuđavali do samog kraja igre. Naime taj tutorial level samo udara neke temelje priče, ali tek onda vam na raspolaganju stoje četiri pune kampanje, koji uključuju sedam igrivih likova. Iako ovo nije prvi put da Resident Evil naslov nudi više kampanja, ovo je svakako igra s najrazrađenijom fabulom i najviše trajnosti u serijalu.


Radnja igre se odvija u prvih šest mjeseci 2013. godine, dakle punih petnaest godina nakon uništavanja Raccoon Citya. Priče naših junaka vode nas diljem svijeta: Leon i Helena pokušavaju preživjeti u gradiću naziva Tall Oaks i raznim okolnim jezivim mjestima; Sherry Birkin je poslana u misiju kako bi osigurala dovođenje Jakea Mullera, tzv. Weskera mlađeg u labose DSO-a. Naime, Jakeova krv sadrži anti-tijela koja bi mogla pomoći u borbi protiv C-virusa. Chris Redfield gubitak vojnika suboraca koji su pali pod njegovim vodstvom oplakuje uz pomoć alkohola, no pronalazi ga Piers Nevans te ga nagovara da se vrati u B.S.A.A. postrojbu kako bi mu pomogao zaustaviti bio-terorizam. Po završetku te tri glavne kampanje, otključat ćete kampanju Ade Wong, koja je ujedno i jedini lik sa „solo“ kampanjom. Adina je priča puna zapleta i stvari koje bacaju drugo svijetlo na događanja u prijašnje odigranim fabulama, tako da vam nećemo otkrivati ni najmanje detalje iste.

Postoje zanimljivi trenutci u svakoj kampanji, ali postoji i niz stvari koje se kroz te kampanje ponavljaju.

Ono što je posebno zanimljivo izvedeno jest povezivanje i ispreplitanje tih četiriju priča. Naime, kako ih prolazite jednu za drugom, ili po vašem slobodnom izboru, primijetit ćete poznate prostore kojima ste prolaziti u nekoj prijašnjoj kampanji, ili ćete pak direktno susretati likove kojima ste netom prije upravljali. To je prilično pozitivan aspekt prezentacije priče iz razloga što nudi veću povezanost između likova kroz različite perspektive, pa završetak jedne kampanje ne znači nužno i zaborav za njezine aktere. No nažalost, češće smo ovo doživljavali kao pomalo negativno iskustvo, čisto iz razloga što ćete se u više navrata zateći u situaciji da se borite protiv istih bossova i na istim dionicama više puta, samo prolazite drugačijom rutom i upravljate drugačijeg lika. Iako postoje trenutci u igri koji su zadivljujući i vrijedni dugoročnog pamćenja (poput borbe s gigantskom zmijom) niti jedan od tih trenutaka nije vrijedan tolike repetitivnosti.

Osnove gameplaya nisu previše mijenjane od prijašnja dva nastavka. I dalje se sve odvija po istom principu i u istim osnovnim načelima, uz modernizaciju koja to sada više i nije – istovremeno kretanje i ciljanje. Ipak, to ne znači da imate osjećaj kako igrate istu igru. Šestica donosi nešto otvorenije, odnosno veće razine, nove protivnike, drugačiju problematiku i raznolikost lokacija i settinga. Posebno treba istaknuti nove neprijatelje, koje doživljavamo i s pozitivne strane, ali nažalost i kao boljku igre. Vaši su protivnici stvarno raznovrsni, izvrsno osmišljeni i u većini slučajeva vrlo dobro implementirani u samu igru. Često ćete susretati svojevrsne „boss“ protivnike, ili samo nešto naprednije neprijatelje koje je malo veći problem svladati, ali je poseban gušt boriti se protiv njih. Valja spomenuti da većina njih nosi imena naklona našem tržištu, pa ćete tako ciljati među oči gorostasnom Ustanku, nepredvidivoj Lepotitsi ili pak opasnom Rasklapanju (kao što bi ste i pretpostavili, nazivi nisu smišljeni nasumično već stvarno otkrivaju o kakvim je kreaturama tu riječ).


Problem s postavom negativaca ovog nastavka je u tome što se najčešće ne borite protiv tih „posebnih“ neprijatelja, već u najčešćem slučaju protiv mutiranih vojnika pod nazivom J’avo (đavo, je’l). J’avo su ustvari mutirana tijela palih vojnika, plaćenika ili civila. Njihove mutacije variraju po raznim stadijima i područjima mutiranja, pa vas tako možda zadesi „Noga-Skakanje“ čije noge nalikuju udovima insekata te vas tuku njima, ili pak „Ruka-Hvatanje“ koji umjesto šaka imaju velike hvataljke kojima vas mogu dosegnuti.

U bilo kojem slučaju, nemoguće se oteti dojmu koji vas drži pri većem dijelu prolaska igrom da se Resident Evil pretvorio u pucačinu. Vaši protivnici koje sada konstantno susrećete su okretni, brzi, nalik ljudima, bore se taktički, a učestalo si pripomažu vatrenim oružjem poput mitraljeza, pištolja, snajpera pa čak i bacača raketa, a nije im mrsko niti poslužiti se helikopterom ili tenkom. Znam znam, ne zvuči nimalo nalik na Resident Evil kakvog vi poznajete. U prilog tom dojmu ne ide niti činjenica da je u igru implementiran svojevrsni sustav zaklona koji se izvodi prilično nasumično. Pucanje iz zaklona je naporno i vrlo loše odrađeno, a i gubi se onaj iskonski element straha i nesigurnosti koji bi igra trebala imati. Ustvari, jedine takve dionice kroz koje igrate s povišenim pulsom su posebno dizajnirane linearne borbe protiv već spomenutih „posebnih“ neprijatelja.

Horor nije u potpunosti zanemaren, ali naglasak na akciju izraženiji je no ikad.

Bilo bi čudno govoriti o igri Resident Evil serijala bez da se spominje sveprisutni element straha i zastrašivanja. I kao što možete pretpostaviti, bilo je trenutaka tijekom igranja u kojima sam se stresao ili u kojima se nisam potpuno ugodno osjećao. No, ti trenutci koliko god ponekad bili dobro izvedeni, nažalost su previše rijetki. Očekivali smo konstantnu napetost i pribojavanje od onoga što nam slijedi, dok smo dobili takve trenutke samo na kapaljku. Između tih dijelova Resident Evil ugođaja predugo smo se napucavali s protivnicima, bježali od helikoptera na motoru skačući preko krovova zgrada, ili pak vozili bojni mlazni avion i borili se protiv nosača aviona. Takav loš omjer između akcijskih, adrenalinskih i horror dionica nije karakterističan za ovaj serijal i ne možemo reći da nam se previše svidio.

Čak i kada vas igra namjerava zaskočiti i potpuno neočekivano ustrašiti napadom protivnika ili kakvom drugom neprilikom opasnom po život vaših likova, to ćete jednostavno riješiti quick-time eventom, kakvih ionako ima previše u igri te se uvijek izvode na isti način.


Ono što pak svakako treba pohvaliti jest vidni i osjetni napredak na polju umjetne inteligencije vašeg partnera ili partnerice. Ne, ne mislim na ponašanje vašeg suigrača u multiplayeru, čiju inteligenciju usput ne možemo garantirati. Referiram se na reakcije vašeg AI kontroliranog suborca. Naime, igrajući prijašnje nastavke imao sam konstantan osjećaj da je suborac samo teret koji me usporava kako ne bih igrom letio u „Rambo“ stilu. Ovoga puta vaš kolega (ili kolegica) uistinu služe svrsi. Tako će vam rado pomoći u borbi ubijajući protivnike, krečući se za vama, ali se i taktički povlačeći i zaklanjajući; a ono što je još i važnije, neće koristiti vaše resurse i inventory što je bilo pomalo frustrirajuće u prošlom nastavku. Nemojte sada ovo shvatiti preuveličano, umjetna inteligencija je i dalje umjetna, nije to ništa izvansvjetski, no lijepo je vidjeti kako napokon funkcionira kako treba u većini slučajeva, pa je lako zažmiriti na jedno oko kada ih uhvate sitne „mušice“ ili kad shvatite da CPU-kontrolirani suborci ne mogu umrijeti.

Kako umjetna inteligencija i dalje u većini slučajeva ne predstavlja nikakvu prijetnju živom suigraču, u ovom nastavku vam je omogućeno uključiti se u prijateljevu igru u kojem god trenutku to želite. To omogućava mnogo fluidnije i bogatije multiplayer iskustvo. Radi čudnog rasporeda akcijskih sekvenci u igri koje variraju od dugih i dosadnih dijelova, smiješno neuvjerljivih i neprikladnih potjera pa sve do zabavnih i pamtljivih borbi, vaše iskustvo igranja u paru ovisi o trenutku uključivanja u igru, tj. dijelu igre na kojem se nalazite.


No svemu tome nakon otprilike dvadesetak sati dođe kraj, a vi se onda zapitate: „Što dalje?“ Ne brinite, i to je uzeto u obzir. Igra vam tako na raspolaganju nudi nekolicinu modova za više igrača. Vraćen je Mercenaries mode u kojem se borite protiv hordi zla u određenom vremenu te za svoj uspjeh bivate nagrađeni skill bodovima koje možete iskoristiti kako biste si ojačali lika u igri bilo u MP modovima, ili u singleplayer kampanji, što je intrigantan, ali premalo iskorišten dodatak.

Novopridošlica serijalu je Agent Hunt mode koji u osnovi dobro zvuči na papiru, ali na ekranu nije niti približno dobro izveden. Bit ovog moda je upravljanje zombijem tj. nekakvim „nemrtvim“ bićem te borba protiv živućih protivnika, junaka vaše kampanje. Problem Agent Hunta nalazi se u bolno lošim kontrolama, nekontroliranoj kameri od koje vam se vrti u glavi i nepoštenoj težini igre. Mogu zamisliti kako je ovo zvučalo kao dobar koncept, ali sama izvedba je traljava i nemarna.

Nažalost, nije nam potvrđeno kroz brojne cut-scene kako točno zombiji percipiraju naš svijet. No veći dio priče izveden je kroz cut scene, što nimalo ne pomaže ispreplitanju kampanja. Zasmetalo nam je to ponavljanje boss borbi s različitim likovima u različitim kampanjama. Radije bismo odigrali dionice u kojima nam se pridružuju likovi iz neke druge kampanje pa skupa kroz nekoliko akcijskih sekvenci povežemo dijelove radnje i isprepletemo svoje sudbine. No barem s pozitivne, vizualne strane, te masivne borbe izgledaju oku vrlo ugodno.


Dizajn protivnika je fenomenalan, a omanja grafička poboljšanja ističu određene efekte koji dodaju imerzivnosti i napetosti trenutka. Primijetit ćete uostalom da je igra zakoračila jedan korak unazad i cijeli setting malo potamnila i odlučila se igrati paletom sivih i smeđih tonova. To je vrlo dobrodošla razlika u odnosu na „peticu“. Osim toga, priče vaših likova vode vas preko cijelog svijeta tako da raznolikosti prostora nikada ne nedostaje. Razine su dizajnirane prilično linearno uz par alternativnih ruta koje vode do bonus bodova ili streljiva, ali sam grafički dizajn okoliša je vrlo primamljiv. Animacije likova su glatke i uvjerljive, no nekako sam na trenutke imao osjećaj kao da su previše brze, gotovo neljudske, poglavito prilikom borbe „prsa o prsa“, tj. sustavom melee combata kojeg ćete često rabiti pošto je nerijetko učinkovitiji, brži i jednostavniji od napucavanja.

Glasovna sinkronizacija likova prati priču prilično dobro. Iz njihovih se glasova da raspoznati određena emocija ili duševno stanje, iako je to sve na nekakvom prilično standardnom nivou kvalitete. Atmosfera koja je oduvijek krasila serijal i bila njegova okosnica, ovoga je puta djelomična, ili bolje rečeno – periodična. Ima trenutaka u igri u kojima vas atmosfera i setting doslovce gutaju i uvlače u sebe, ali onda se nakon tih kratkih dionica vrlo naglo i oštro igra prebacuje u neatmosferičnu razradu radnje kroz generično napucavanje ili jurišanje motorom kroz grad. Šteta, uz ostala vizualna dostignuća naslova, konzistentna atmosfera bila bi pun pogodak.

Resident Evil 6 je dobar nastavak, iznadprosječan nastavak, ali ne i iznadprosječna igra u globalu. Možda bih mogao reći da se igra shvatila preozbiljno te je svoju ambicioznost manifestirala na prevelikoj skali. Fanovi serijala kao i fanovi žanra će zasigurno uživati u ovoj zombi poslastici, ali igrači koji na ovu tematiku gledaju ležerno i postrance mogli bi pronalaziti dlake u jajetu. Imam dojam da bi igra bila daleko kvalitetnija da je rađena u manjoj skali, s užim ciljevima, ali i s više posvećenosti istima.

Ono što je igri, kao nastavku Resident Evila, najveći nedostatak je upravo to što je koncipirana kao nekakav akcijski film s Bruceom Willisom i zombijima. U isto vrijeme u vašem arsenalu možete imati po nekoliko mitraljeza i sačmarica potpuno napunjenih te vam nikakva mutirana neman ne zadaje tegobe već se samo probijate kroz njihove horde. To je odlična jednadžba za nekoga tko se nada zaigrati adrenalinsku pucačinu iz trećeg lica, ali ne i za nekoga tko želi igru igrati u mračnoj sobi i na rubu stolice.

Resident Evil 6 bez ikakve je sumnje najveća igra u serijalu, a ipak, unatoč tome, nikako ne uspijeva nadmašiti ranije postavljene standarde kvalitete. S kakvim se to problemima bori novi Resi?

72 Naša ocjena
  • sadržajnost
  • dizajn protivnika i lokacija
  • napucavanje
  • čudno opadanje ritma igre

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (26)

  • Gospodar Svemira

    22.10.2012 - 17:47

    Ono što je igr* – zadnji odlomak prva rečenica… Greška?

    • Ementaler

      @Gospodar Svemira, 22.10.2012 - 17:53

      Istina, nedostajalo slovo… riješeno u međuvremenu 😉

  • Rogue

    22.10.2012 - 18:01

    Kao fana Resident Evila ovaj nastavak me nije razocarao. Utuko sam vec 50-tak sati u igru u uzivao svaku minutu.

    • armin221186

      @Rogue, 22.10.2012 - 18:20

      kao fan RE ovaj odlomak me je bas razocaro,zdanji ekser u mrtvacki kovceg RE serijala ….

    • armin221186

      @Rogue, 22.10.2012 - 20:56

      mada kao fan dajem 88 🙂

    • Rogue

      @Rogue, 22.10.2012 - 22:20

      Slabiji je ovaj dio od prijasnjih ali uzivao sam citavu igru .

  • slimshady

    22.10.2012 - 18:19

    uzas ovo vise nije RE ovo je vise pucacina treceg lica

    • buby8992

      @slimshady, 22.10.2012 - 19:41

      Resi je već od četvrtog nastavka pucačina, a ne preživljavalački horor.

  • armin221186

    22.10.2012 - 18:20

    zadnji ekser u mrtvacki kovceg RE serijala ….

  • Dishonored

    22.10.2012 - 18:54

    Pa nisam igrao, cekam pc verziju.Ali ne vjerujem da cu igu kupiti posle citanja ove recenzije!Da li je sve tako crno kao sto ste vi naveli?

  • Maxy100

    22.10.2012 - 19:34

    kupi igru ako ti se 5 svidala onda ce ti ova nit puno bolja.ova recenzija je bezveze

  • Maxy100

    22.10.2012 - 19:36

    pokupili ste s ign-a ovo da je boss fight sa zmijom super a nije. nis poseban igra je zasluzila 92 od 100

  • Maxy100

    22.10.2012 - 19:38

    u igri imam 70sati i platinum

  • Mc Nane Uvijek u fazonu

    22.10.2012 - 20:44

    Stvarno volim ovakve igre , dobra prica i spektakularna igra iz vise pespektiva. Igra me dosta podsjeca na onaj spiderman shattered dimensions (LOL) koja mi je jedna od najdrazih igara upravo radi razlicitosti izmedju 4 lika ili kampanje…Volio bi da je ovo vise bilo na fazon RE4 ali ovo jedva cekam zaigrat i bicu iskren HCL pretjerujete sa vasim ocjenama , nit vam vjerujem vise nit ste vi fer prema igrama. Ova igra zasluzuje 8 zescu ili najmanje 7.5 ali vama je naravno CLOSURE od ove igre. Nemam rijeci

    • Mc Nane Uvijek u fazonu

      @Mc Nane Uvijek u fazonu, 22.10.2012 - 20:45

      CLOSURE bolji*

    • Stormrage

      @Mc Nane Uvijek u fazonu, 22.10.2012 - 21:27

      Ne možeš uspoređivati platformer s TPS-om lol. Viša ocjena ne znači da je jedna igra bolja od druge, nego samo govori koliko je dobra unutar svog žanra po AKTUALNIM kriterijima (da ne bi bilo da je neka starija igra bolja od novije jer ima višu ocjenu, kao što je netko nedavno u komentarima rekao za FIFU 12 naspram FIFE 13).
      Po meni je HCL uvijek pravedno ocjenjivao i moj je dojam bio sličan HCL-ovom. Stvarno nezz zašto zbrka oko ovoga. Nekima će se igra svidjeti, a nekima neće. Zato je tu HCL da napravi prosjek između njih (njihove ocjene odmiču od korisničkih za 5 – 6, maksimalno 10). Ako ti se ne sviđa HCL-ova ocjena, mjeri igru po korisničkoj. 😉

    • Mc Nane Uvijek u fazonu

      @Mc Nane Uvijek u fazonu, 22.10.2012 - 21:36

      Pa dobro i to sto kazes. Malo sam ipak ljut nije to bas neka ocjena za re6 ali et. 🙂

  • Maxy100

    23.10.2012 - 09:33

    ma boli me briga ja cu mjerit po sebi igru a to je 96 od 100

  • Adam Jensen

    26.10.2012 - 07:58

    Čekam je na PC-u, imao sam veća očekivanja (tj više survival horror iskustvo) ali ako ništa po onome što sam vidio i pročitao čini se da bi kampanja Ade Wong mogla biti pravo dobra. Iako smo većina nas razočarani što je RE pretvoren u pucačinu (iako smo se na to trebali već navići) ali ne treba mu samo zbog toga davati preniske ocjene, mislim neke mnogo lošije i generičnije TPS igre su dobijale veće ocjene. A ako već moram birati između TPS-a protiv nacističkih vojnika i arapskih terorista ili TPS-a protiv zombija po mračnim lokacijama ja bih uvijek izabrao ovo drugo.

  • SNAKE990

    22.11.2012 - 16:53

    Katastrofa u što se ovaj serijal pretovrio u čisti TPS ,,ovo nije Resident Evil ,,taj serijal je jedino vladao dok je bio na PS1 ,,prva 3 residenta su bila najbolja…

    • zule020

      @SNAKE990, 31.03.2013 - 17:26

      Istina to če se možda svidit novoj generaciji ostalim ko zna prva tri serijala ovo je koma.

  • adycro

    31.03.2013 - 10:16

    Stari Survival Resident Evil je prestojao postojati poslije Code Veronice i s 4 im nastavkom je to uslo u noviju generaciju TPS a. Resident Evil 4 je bio odlicna igra, s malo laskim stupnjem zagonetki ali s zastupljenim horror elementima i bio je i najbolja igra u serijalu s mixom svega pomalo. nastavak je postupno razocarao jer sve sto je cinilo RE tu je vec kroz maglu se osjetilo dok u najnovijem nastavku to se jos vise pojacalo i dojam se vise oslanjao na akciju. RE6 cu nazvati Trash Movie s akcijsko horror elemntima. Gameplay je zabavan, grafika je stvarno vrh, 4x pristupa za prelaziti SP, CooP i svi ostali elementi. No cinjenica stoji da to vise nije stari RE i tko zna hoce li vise ikada i biti. Pomalo znaju smetati te QT eventi i premalo slobode jer je previse linearna.

  • zule020

    31.03.2013 - 17:25

    Ovo nije više resident evil ovo su trebali nazvat teško sranje od igre.Najviše što me iživciralo u igrici je kamera šugava.Loše napravljeno kao i film novi što im je izašao.Moja ocjena je 40 od 100.Jer ovo nema veze više sa pravim serijalom pucačina i to loša.

  • Desert_viking

    02.04.2013 - 19:40

    Kamera malo hm pa poglupo napravljena, al u pricipu igrica opce nije losa, po meni je bolja od prethodna 2 djela, prica mi je odlicna a i to sto su stavili vise igrivi likova i razlicite perspektive je odlicno ispalo al cinjenica jest da se RE nikad vise nece biti kao prvi djelovi…moja ocjena je 88/100,

    • Desert_viking

      @Desert_viking, 02.04.2013 - 19:43

      i jendo pitanje, jel zna neko mozda gdje bude save games u kojem folderu..nigdje ga nemogu naci

  • Jokerhere

    07.07.2018 - 13:03

    Ja sad igram ponovo usled open world dosade. Kako mi donro pada igra?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?