HCL.HR

Recenzija

Squad

KAD SE MALE RUKE SLOŽE

Stjepan Fikter

Organizacija + komunikacija x timsko igranje = suradnja. Tako bi se moglo opisati ono što čini temelj Squada, multiplayer pucačine sa sukobima formata 50 protiv 50. Bez suradnje između većine igrača ovdje brzo dolazi do kaosa s kojim se otvaraju linije za neprijateljsko napredovanje. Jedna skupina igrača koja odluči igrati za sebe bez problema može biti uzrok kolapsa cijele linije napredovanja.

Iako se Squad ne bazira na ogromnim mapama koje su ionako dovoljno velike, bez ikakvog dogovora između svih vođa skupina, sve prednosti gameplaya ne dolaze do potpunog izražaja. Ponekad se treba žrtvovati za ekipu te u pucačini većinu vremena voziti kamion s resursima. No, i to je dio igre koji je doduše mnogo teže za dogovoriti ako nema već spomenute suradnje između vojnika na bojištu.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
44,99€ PC Ustupio proizvođač igre.

Broj vojnika je ono što Squad čini zanimljivim i napetim iskustvom kada dođe do otvaranja vatre na zemlji ili iz zraka. Od dva tima svaki broji po 50 vojnika, što se možda ne čini kao velik broj za današnje battle royale pojmove, pogotovo ako se pogleda veličina prostora na kojemu će se voditi sukobi. No, uz dobru organizaciju rijetko tko će lutati po mapi ili dalje od točaka koje treba napadati/braniti. Puno je zanimljivije kad se radi nešto konkretno nego kad se ide izigravati junaka pa se popije metak usred trčanja jer protivnici raspolažu s aktualnim informacijama o kretnjama.

Uostalom, neslužbeni slogan Squada jest: “komunikacija, koordinacija, osvajanje”. Ovo zadnje ne ide bez prethodne dvije stavke, tako da je uvijek bolje pomoći nego odmoći timu što je isto dio gameplaya koji može biti namjeran ili nenamjeran.

Kad dođe do sukoba između većeg broja vojnika, tada ova igra pokazuje punu raskoš zabave. Protivnički se napad uz dobru koordinaciju može usporiti ili kompletno odbiti bilo da su u pitanju samo sukobi između vojnika ili kad mehanizacija dođe u pomoć. S vozilima u bitki, atmosfera i napetost postaju barem pet put bolji jer igra ima fantastičnu prezentaciju na području zvuka. Grafički izgleda i više nego pristojno, ali zvuk je ono što bitke čini super zabavnim. Kada strojnica ili top s vozila pucaju prema lokaciji na kojoj se nalazimo, to je znak kako je došlo do ozbiljnog problema kojeg nije uvijek jednostavno riješiti.

Kad dođe do sukoba između većeg broja vojnika, ova igra pokazuje punu raskoš svoje zabave.

Primjerice, nekoliko vojnika se nađe pod takvom vatrom i ako nitko ne nosi protuoklopno naoružanje, možete se samo pomoliti i probati uspješno povući. Druga opcija je zvati podršku jedne od ekipa pa se možda netko odazove i onesposobi vozilo. Najgore je kada dođe do kolapsa cijele linije pa počnu padati F.O.B. lokacije ilitiga mjesta za spawnanje. Kada je takva lokacija po napadom sa svih strana, opet je nešto pošlo veoma krivo što se vrlo kvalitetno demonstrira zujanjem metaka i nemogućnošću normalnog kretanja kako bi se zauzele obrambene pozicije. Opet, zahvaljujući zvučnoj komponenti, takve situacije su veoma napete, bez obzira na kojoj se strani nalazimo.

Iskusni timovi mogu bez problema duže vremena držati pat poziciju i time poremetiti cjelokupni plan borbe. Bitno je da svi znaju svoje uloge pa tako medicinar nema što tražiti kao isturena jedinica. Igrač s protuoklopnim naoružanjem ne treba se igrati snajpera. Squad koristi sustav klasa jer ne mogu svi nositi snajper. Ono što je posebno zanimljiva dizajnerska odluka odnosi se na to što je više ljudi u skupini, tada se otvara mogućnost odabira više klasa. Tako dvije osobe ne mogu samo zaključati ulaz drugima i igrati s preferiranom klasom. Mogućnost zaključavanja preporučuje se kada se fokusira na korištenja vozila poput tenkova, kako bi se maksimizirao učinak ekipe bez da moraju brinuti o nebitnim stvarima za njih.

Paleta dostupnih vozila u igri kreće se od logističkih kamiona, manjih vozila s naoružanjem do oklopnih transportera i tenkova.

Baš kao i klase, svako vozilo ima svoju ulogu. Tako logistički kamion osim što prevozi ljude, prevozi i resurse koji su potrebni za gradnju i obnavljanje količine metaka i druge opreme. Bez kvalitetne logističke linije nema niti napredovanja i širenja po mapi. Uz zemljana vozila, tu je još i helikopter koji također može služiti za prijevoz, podršku i logistiku. Ovdje je svako vozilo važno i njegovo neefikasno korištenje vrlo brzo dolazi do izražaja. Naravno, niti njihovo uništavanje nije uvijek jednostavno jer nije dovoljno samo pogoditi vozilo, treba gađati i slabe točke kako se ne bi municija trošila u prazno.

Drugi element koji je također veoma važan, a odnosi se na spomenutu logistiku, je izgradnja. Squad nema previše struktura koje se mogu postavljati po bojištu, no ima ih sasvim dovoljno da se može napraviti omanja utvrda. Glavne su radio, F.O.B. te kutija s municijom. Sveto trojstvo za napad i obranu. Napraviti F.O.B. iza neprijateljski linija je jednako naporno za protivnike kao da ih komarci napadaju cijelo vrijeme. Samo što se ovdje nije dovoljno pošpricati sa sprejom nego se moraju opet organizirati resursi za uništavanje ili onesposobljavanje. Isto vrijedi i za vlastite spawn lokacije. Nije dovoljno samo ih postaviti nego se mora voditi briga o njima kako ih protivnik ne bi pronašao i onesposobio.

Squad nema previše struktura koje se mogu postavljati po bojištu, no ima ih sasvim dovoljno da se može napraviti manja utvrda.

Zatim tu su još obrambene strukture poput vreća s pijeskom ili bodljikave žice kao i mogućnost postavljanja teških strojnica, protuoklopnih sustava te mortara. Sve to zahtijeva resurse za gradnju i municiju kako bi se moglo koristiti. Naravno, ništa od toga nije “jeftino” jer se radi o učinkovitim sustavima ako se postave pravilno. Ostale taktičke mogućnosti koje vođe skupina imaju na raspolaganju su artiljerijske i bombarderske koje opet treba iskomunicirati sa zapovjednikom. To su opcije koje također imaju značajan utjecaj na bojištu ako se pravilno iskoriste, a isto tako izgledaju spektakularno. Ako vas nešto pokosi, a nekoliko sekundi poslije čujete glasan zvuk miniguna dok čekate liječnika da vas oživi, vrlo je lako za zaključiti kako je A-10 pravilno obavio svoj posao.

Bitke u Squadu vode se po cijelome svijetu, a sam broj mapa je za 1.0 verziju i više nego zadovoljavajući. Mape variraju po veličinama, no u principu može ih se opisati kao omanja bojišta jer bi trčanje s jednog kraja mape na drugi zahtijevalo dosta vremena. Njihova je kvaliteta na visokoj razini, kao i šarolikost. Najviše mapa nalazi se na području istočne Europe te jugoistočne Azije, zatim na Bliskom Istoku s time da sjeverna Europa i Amerika imaju jednu odnosno dvije mape. Bilo da su u pitanju otvorene mape ili gradske, oba tipa mapa nose svoje opasnosti i trebat će vremena za upoznati sve lokacije.

Mape variraju po veličinama, no u principu može ih se opisati kao omanja bojišta.

Njih se upoznaje kroz dva tipa igranja – osvajanje točaka ili osvajanje teritorija. Iako su u pitanju dva stila igranja, dijele se na nekoliko modova koji su zanimljivi jer svaki traži pomalo drugačiji pristup s taktičke strane. Tako su primjerice u Advance and Secure unaprijed poznate točke koje će se napadati i braniti, a u Random Advance and Secure trebat će se brže prilagoditi situaciji na terenu kada se osvoji točka.

U svakom slučaju, dinamičnost gameplaya je uvijek prisutna, a situacije se događaju organski jer igra ne forsira samo jedan stil igranja. Opet, sve je u suradnji, komunikaciji, vještini i kreativnosti na bojištu. Isto tako, ne može se reći kako je ijedna od sedam dostupnih frakcija značajno jača nego druga ili da imaju bolju opremu. Pitanja balansa se može potegnuti kada tim značajno gubi pa je onda lakše kriviti igru nego manjak suradnje.

Pitanja balansa se može potegnuti kada tim značajno gubi pa je onda lakše kriviti igru nego manjak suradnje.

Za Squad se može reći kako je to ARMA u manjem pakiranju iako ova igra ne cilja toliko na realističnost kao spomenuti vojni simulator. U oba naslova može se pasti od jednog metka, oba naslova idu na što bolji prikaz ratnih sukoba, ali Squad je ograničen na svoj pješčanik koji je dovoljno velik da svi mogu uživati u njemu bez poznavanja i najsitnijih detalja kako nešto funkcionira.

Treba naglasiti kako se radi o igri koja je kvalitetno optimizirana s obzirom za ono što može sve prikazati na ekranu, no pokoji puta zna se i srušiti. Nije riječ o najljepšoj igri svih vremena, ali prezentacija svijeta i efekti su dovoljno kvaliteti. Zvuk je za dvije razine bolji i onaj tko ima mogućnost visoke kvalitete reprodukcije zvuka će još više uživati u igri.

Najinteresantnija stvar u cijeloj priči je to što se radi o poprilično prijateljskom okruženju u kontekstu mrežne multiplayer igre. Rijetko kada će se u Squadu naići na toksične ljude, a to se u pravilo u brzo rješava. Istina je kako su u igri hardcore igrači koji igraju s ciljem realističkog pristupa borbama uz mogućnost repliciranja vojnih taktika. No, ako ste novi i normalno sudjelujete u igri, većina ekipe rado pomaže.

To je u jednu ruku i razumljivo jer su takve zajednice uglavnom lišene standardnih problema kakve imaju drugi timski naslovi pa Squad stoga nije zastrašujuća igra. Riječ je o zabavnoj pucačini koja samo traži timsko igranje i komunikaciju, a kada se svi kotačići pravilno poslože, gameplay pokazuje svu svoju čar koju rijetko koja druga igra može pružiti na sličan način.

Označeno sa: ,

Sukobljavajući 100 igrača na bojištu Squad se prvenstveno fokusira na timsku suradnju, komunikaciju i organizaciju. Kada se ta tri elementa poklope, dobije se fantastično gameplay iskustvo potpomognuto vrhunskom zvučnom kulisom zbog čega su borbe posebno intenzivne i zabavne.

92 Naša ocjena
  • gameplay koji se potpuno bazira na suradnji između svih skupina
  • šaroliki broj mapa i zanimljivi gameplay modovi
  • vrhunska zvučna kulisa
  • prikaz bitaka koje mogu biti poprilično zabavne i napete
  • poneka rušenja igre
  • doživljaj uvelike ovisi o tome kakvu ekipu dobijete

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (9)

  • Kris10

    16.10.2020 - 17:38

    Ovaj graf na kraju recenzija vam je vrh dodatak.

    • Zoran Žalac

      @Kris10, 16.10.2020 - 18:59

      Inače je u našim recenzijama prisutan ima već više od dvije godine 🙂 Ali smo skužili da ga ljudi nisu primijetili dok je bio skriven iza klika.

  • ivan.frakin

    16.10.2020 - 18:05

    Hoce li za konzole izaci ?

    • Stjepan Fikter

      @ivan.frakin, 16.10.2020 - 19:13

      Koliko sam upoznat, trenutačno nije u planu.

  • zlakob

    16.10.2020 - 19:27

    odlična i realna recenzija sa realnom ocijenom.

  • vrlika211

    16.10.2020 - 21:31

    Jedina igra koju igram ima dvije godina i vrh je

  • Duanador

    17.10.2020 - 05:40

    Ako mi doživljaj igre ovisi o kakvu ekipu dobijem. Za mene te igre nebi smjele ići sa ocjenom više od 70.

  • CRO-3NinthJZ

    17.10.2020 - 11:24

    Ponasanje oruzja je odlicno, zvukovi su opasno dobri, player base je fantastican. Osijecaj ponosa kada onesposobis neprijateljski Infantry Fighting Vehicle ili Main Battle Tank ispred 30 suigraca je neopisiv.

  • SpecialDragon

    17.10.2020 - 22:10

    Hoće li biti recenzije za Star wars squadrons? Premišljam se trebam li ju uzeti ili ne.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?