Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

MIJAU

Rezultati su bili razočaravajući zadnji put kad je Nintendo izbacio nove verzije starih igara iz serijala Super Mario, a to je bilo prije pola godine sa Super Mario 3D All-Stars. Premda se radilo o kolekciji vrhunskih igara, Nintendo nije uložio previše truda u njihovo prilagođavanje za Switch. No, sada nam zato stiže iskupljenje zvano Super Mario 3D World + Bowser’s Fury.

59,99€ Switch Ustupio izdavač igre

Paket je to koji kombinira staro i novo. Super Mario 3D World je sada već sedam godina stara igra u nadopunjenom izdanju, dok je Bowser’s Fury potpuno nova avantura sličnija Super Mario Odysseyju iz 2017. nego glavnoj igri uz koju dolazi. Mnogim će igračima cijeli ovaj paket biti novi jer je se SM3DW prvi put pojavljuje izvan Wii U platforme, odnosno na Switch konzoli. Ako ste među onima koji tu igru ranije nisu igrali, pripremite se za vrhunsku zabavu jer je ovaj Mario definitivno opravdao iznos koji Nintendo traži za njega.

Super Mario 3D World je ona igra u kojoj Mario oblači kostim žutog mačka i to mu omogućava nešto netipično za Mario igre – penjanje uz zidove. No, to je tek jedna u nizu formi koje Mario ovdje koristi. Može tako na primjer obući kostim rakuna pa se duže zadržati u zraku, može postati Boomerang Mario koji baca bumerange, povećati se na gigantsku formu uz mega gljivu ili se klonirati u više primjeraka uz duplu višnju. Ovo je definitivno jedna od najraznovrsnijih Super Mario igara što se power-up predmeta tiče i gameplay je vrhunski ponajprije jer power-up možete pohraniti pa ga iskoristiti kad vam to odgovara.

Super Mario 3D World je ona igra u kojoj Mario oblači kostim žutog mačka i to mu omogućava penjanje uz zidove.

Gameplay se u 3D Worldu izvodi u 3D-u, ali kamerom možete upravljati tek djelomično, tako da si namještate kut gledanja. Sami platformerski elementi ponekad su bliži klasičnoj 2D izvedbi, a to pogoduje tome da se ovaj Mario može igrati kooperativno s još troje igrača. Da stvari budu bolje, ne moraju svi igrati s Mariom nego mogu preuzeti ulogu Luigija, Toada ili princeze Peach, a svaki od tih likova je malo drugačiji za upravljanje. Luigi primjerice radi više skokove, dok princeza Peach može lebdjeti. Novost kod verzije za Switch je mogućnost igranja u multiplayeru putem interneta, no ako vam se ne plaća obavezna pretplata na Nintendo Online, imate opciju i lokalnog igranja, također do četvero igrača.

U Switch verziji je gameplay malo ubrzan, no ne očekujte da je igra zbog toga kraća. Dodani su tako neki bonusi, npr. skupljanje naljepnica koje možete iskoristiti u fotografskom modu. Na stranu sad što mislim da je photo mode u Mario igrama suvišna stvar, ali dobra je stvar da barem neki bonus postoji. Da se razumijemo, Super Mario 3D World je odlična igra sama po sebi, ali je svejedno stara već više od pola desetljeća pa novi izazovi u vidu skupljanja naljepnica dobro dođu.

U Switch verziji je gameplay malo ubrzan, no ne očekujte da je igra zbog toga kraća.

Ukratko, Super Mario 3D World nudi izvrsnu zabavu kojoj je raznovrsnost najjači adut, bilo da govorimo o raznovrsnosti levela, power-up predmeta ili samog gameplaya. Premda je ovo prvenstveno igra platformerskog žanra, ima ovdje povremenih puzzle avantura koje igrate s kapetanom Toadom. No, najčešći vid rješavanja zagonetki je u tome da na većini levela morate odgonetnuti kako doći do zelenih zvjezdica važnih za otključavanje boss bitki. I tu leži razlog za vraćanje već prijeđenim levelima i višestruko istraživanje istih.

Bowser’s Fury ekspanzija, kojoj možete odmah pristupiti u glavnom meniju, tematski se veže uz Super Mario 3D World jer sadržava iste power-up predmete, slične protivnike i mehanike. Međutim, gameplay je ovdje znatno drugačiji. Co-op je sveden na dva igrača, kamera se može u potpunosti kontrolirati, a leveli su otvorenog tipa te nema učitavanja između njih. Neki su relativno kratki pa ih možete završiti unutar minute, no naknadno se na njima pojavljuju novi i drugačiji izazovi pa im se svakako vraćate više puta.

Leveli u Bowser’s Furyju su otvorenog tipa te nema učitavanja između njih.

Rekao sam da je Bowser’s Fury bliži Odysseyu nego 3D Worldu, ali je i uz tu usporedbu zapravo nešto novo. Ovdje je Mario stalno pod prijetnjom ljutog Bowsera koji se svakih 5-10 minuta pojavljuje na mapi, bljuje vatru i korumpira mačke. Kad se ljuti Bowser pojavi, gameplay postaje mrvicu teži jer imate više opasnosti od padajućih meteora i Bowserovog zadaha. Međutim, pojavljuju se i neke nove platforme te vam se otvaraju neka područja koja inače nisu dostupna.

Ljutog se Bowsera možete riješiti na nekoliko načina. Nestat će ako pokupite Cat Shine, glavni predmet za napredovanje u igri, ili će nakon nekog vremena sam odustati od potjere za Mariom. Ključna je stvar što napad ljutog Bowsera može uslijediti u bilo kojem trenutku, na bilo kojem dijelu mape. Može vam tako zagorčati život na levelu koji inače ne bi bio kompliciran. Pomoć vam pak može pružiti Bowserov sin koji se s vama bori da spasi svog tatu od njegovog bijesa. Bowserom mlađim može upravljati drugi igrač, ili pak umjetna inteligencija s nekoliko razina pomoći koje može definirati sam igrač.

Napad ljutog Bowsera može uslijediti u bilo kojem trenutku, na bilo kojem dijelu mape.

To je i jedina postavka težine u igri, što je malo razočaravajuće. Smatram da bi se Bowser’s Fury lako mogao dodatno otežati, npr. limitiranjem broja power-upa koje igrač može pohraniti. U igri možete pokupiti do pet power-up predmeta iste vrste i oni su jedina vrijedna stvar koju ovdje gubite. Nema ovdje broja života kao u Super Mario 3D World, umiranje odnosi samo pokupljene novčiće. Ne kažem da bi ovo trebala biti pakleno izazovna igra, ali ne bi bilo loše da neki dodatni izazov postoji za nešto iskusnije igrače, barem i kao nekakva New Game+ opcija.

Da se vratim na kooperativnu komponentu – ona mi je druga zamjerka ove igre. Kontrola kamere prilikom igranja u dvoje jednostavno nije izvedena dovoljno dobro. Oba igrača mogu kontrolirati kameru, ali nema istovremenog kretanja lika i kontroliranja kamere osim ako vam to ne radi drugi igrač. Igra također nema nikakav split-screen, a kamera uvijek prati prvog igrača pa se onaj drugi često mora teleportirati do Marija da bi vidio što radi.

Kontrola kamere prilikom igranja u dvoje jednostavno nije izvedena dovoljno dobro.

Prezentacijski gledano igra izgleda šareno i veselo baš kako jedna Super Mario igra treba izgledati. Sa estetske strane tu nemam primjedbi, ali tehnički dio je ipak druga priča. Ako igrate na TV-u i fokusirate se na objekte u daljini, jasno ćete vidjeti nisku rezoluciju, gotovo do razine da od pikseliziranosti ne možete raspoznati što gledate. Ako pak igrate u handheld modu gdje se limiti grafike ne primijete jer je ekran manji, osjetit ćete zato pad performansi s glatkih 60 sličica na 30 fps-a. Nije neigrivo, ali je malo šteta što je ovo ili-ili situacija pa igrač mora birati između grafike ili izvedbe. No to je slučaj samo s Bowser’s Fury ekspanzijom koja je u punom 3D-u, dok SM3DW radi stabilno i izgleda jednako i na TV-u i na malom ekranu Switcha.

Iz Nintenda su rekli da je Bowser’s Fury kratka ekspanzija i to je definitivno istina jer cijela stvar u prosjeku ne traje koliko jedna standardna Super Mario igra. Ipak, važno je reći da nije prekratka. Ima tu sadržaja za barem pet sati zabave ako želite kompletirati baš sve. Možda sam ja bio krivog dojma kad sam očekivao avanturu od dva sata i to je to. Na kraju sam dobio nešto što traje dvostruko duže od toga. I totalno vidim da bi funkcioniralo kao zasebna igra za nekih 20 eura. Nadam se da će jednoga dana u tom obliku biti dostupna za sve one koji su već igrali 3D World.

Međutim, sam paket od 60 eura je isto tako vrijedan svakog centa. Super Mario 3D World jedna je od ponajboljih igara Wii U konzole, a u ovom portu dobila je neke dobrodošle novosti i bonuse. Prava zvijezda je ipak Bowser’s Fury koji novim pristupom pokazuje djelić budućnosti za Super Mario igre otvorenog tipa. Uz to je i najzabavniji novi platformer koji trenutno možete zaigrati.

Super Mario 3D World je dobar port s dobrodošlim bonusima, ali pravu vrijednost ovome paketu daje potpuno nova avantura Bowser's Fury.

• izvrstan dodatak Bowser's Fury
  • 3D World ima dobru raznolikost svega