The Experiment

Vedran Geček

Lea Nichols, naša junakinja, budi se u maloj sobi unutar spomenutog broda, vidno umorna i nadasve zaprepaštena. Pročitavši pismo koje pronalazi prvo, shvaća da stvari na brodu nisu baš kao što bi trebale biti, tj. da nema nikoga osim nje! Svjesna je jedino kamere koja ju prati, a iza koje ste vi.

Tako otprilike počinje radnja ove avanture. Zašto radnja, zato jer je način prolaska potpuno dinamičan. Da krenemo redom. Na samom početku igre proći ćete jedan mini tutorijal u kojem vam Lea objašnjava kako koristiti kameru. Nemojte očekivati tutorijal koji traje itraje te je posebni dio igre, a donosi vam gotovo sve funkcije koje možete koristiti u daljnjem tijeku igre. Ne, ovdje nije tako, sve što trebati znati doznati ćete upravo kad to budete i trebali upotrijebiti. Sama igra, tj. način upravljanja našim likom zbilja je jedinstven. Ovdje ne postoji klasično Point n Click upravljanje likom već Leu vodite paljenjem i gašenjem svjetala na pojedinim lokacijama. Da dobro ste čuli. Recimo da Leu želite odvesti s točke A na točku B; ukoliko je na točki B svjetlo upaljeno morate ga ugasiti i ponovno upaliti da bi Lea tamo krenula. Izravno to možete ostvariti samo ako između tih lokacija nema prepreka tipa zaključanih ili zablokiranih vrata, neprohodnog okoliša ili nekog otrovnog plina. Za savladavanje tih prepreka trebati ćete riješiti poneku zagonetku, slagalicu ili upotrijebiti robot za nepristupačna mjesta. Sve što trebate znati reći će vam sama Lea, no puno puta to i je glavni i najveći nedostatak ove igre. Većina objekata i vrata zaštićeni su šifrom ili čak username-om i šifrom. Lea će vam gotovo uvijek prvo reći najznačajniji podatak, a poslije sve manje važno. Tu se javlja problem jer ako pažljivo ne slušate i po mogućnosti zapišete nešto važno, npr. dio šifre, trebati ćete se prilično namučiti dok vam Lea ne kaže ponovno.

Po svim prostorijama raspoređene su kamere. Te kamere Leine su „oči“ jer sve bitno za rješavanje zagoneteka i samo kretanje rješeno je prebacivanjem između različitih kamera. Samo prebacivanje vrlo je jednostavno, klik mišem na ikonu kamere kroz koji želimo gledati, a koja je prikazana na mapi broda. Kamere imaju i napredne mogućnosti, tj. addon-ove poput osvjetljenja prostora i zooma. Svaki od tih dodataka nađete kao elektroničku karticu u nekoj od prostorija da bi ih Lea unijela u glavno računalo i tek tad ih možete korisiti. Sad dolazimo do onog što također igru čini posebnom, a to je grafičko sučelje. Igra ima svoji “mali OS“ i to s mnoštvom detalja koji su neophodni za prelazak igre. Svaka kamera kroz koju gledate otvara zasebni prozor. Svaku kameru možete „naučiti“ da prati sama ili da fiksno stoji. Mapa broda zaseban je i neophodan prozor kroz koji vodite Leu. Na dnu ekrana postoji poseban prozor za subtitlove koji je također vrlo važan ukoliko vam Lea nešto citira. S vaše lijeve strane pokretom miša otvara se prekrasan animirani pop up prozor. U tom prozoru naći ćete općenite podatke o Lei i drugim likovima, njihove osobne bilješke, sigurnosne šifre, zadatke koje rješavate, kao i options i save mogućnosti.

Da sve bude još bolje, svemu navedenom možete mijenjati izgled pa tako postoje posebne teme, pozadine i mogućnost smanjivanja odnosno povećavanja prozora. S grafičke strane mora se priznati da igra djeluje malo zastarjelo i odviše mračno i nepregledno. Sam engine upravo zbog posebnog grafičkog sučelja pati od pretjerane gladi za jakim hardverom. Ukoliko otvorite 2 ili više kamere istodobno, uz neizostavnu mapu, framerate pada i ispod 15 fps-a. Da i ne spominjem učestalo rušenje same igre prilkom prebacivanja na desktop. Za ugodno igranje trebati će vam monitor rezolucije veće od 19“. Muzička podloga je vrlo dobra i prilčno je aritmična. Baš u silu ugođaja same igre.

The Experiment je vrlo dobra i inovativna avantura koja pati od nekih početničkih boljki na području grafike. Svakako probati.

Ako imate kakvo pitanje o igri ili jednostavno želite podijeliti s nama kakva vam je igra, kliknite ovdje i pridružite nam se na forumu.

More, skok veselog dupina, krik galeba koji nas vodi između visokih litica o koje se razbijaju valovi i oronuli brod, srastao sa stijenama i drvećem, ljepši su dio uvoda u ovu fantastičnu avanturu. O čemu se radi, doznajte u recenziji.

• Inovativnost u gameplayu
  • dinamičnost radnje
  • zvučna podloga