HCL.HR

Recenzija

The Settlers: New Allies

PROBLEMI NOVOG DOBA

Filip Zorić

Ako niste znali da je izašao The Settlers: New Allies – nije do vas. Marketing za ovu igru je praktički bio nepostojeći nakon što su negativne reakcije na testiranje odgodile izlazak igre… prije godinu dana. Možda onda ne iznenađuje što vam moram reći da The Settlers: New Allies nije sjajan povratak koji je serijal zaslužio. Mislim da čak ni veliki fanovi The Settlersa ovdje neće pronaći željenu dubinu gameplaya.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ PC Ustupio izdavač

Serijal The Settlers startao je u devedesetima i u narednim godinama se razvio u fini miks city building i RTS žanra. New Allies se trudi modernizirati tu formulu, ali bez velikog uspjeha. Da ne budem previše kritičan, spomenut ću dobre stvari kod city building aspekta. Gradnja je jedna od rijetkih stvari u igri koja je jednostavna i brza za obaviti.

Ne morate ni birati specifične jedinice, samo vas dva-tri klika dijele od izgradnje nove kuće ili mlina. Otkrivanje novih resursa i širenje vašeg grada nudi razinu jednostavnog užitka. Tome pomaže što mi je izgled zgrada dosta simpatičan – tu me igra ponekad znala podsjetiti na estetiku zadnjeg Civilizationa.

Nažalost, dalje nas čekaju problemi kod gameplaya. Sami menadžment vašeg grada je totalno površna stvar. Kad sam prvi put zaigrao nove Settlerse i vidio sve različite zgrade i njihove svrhe – mlin za proizvodnju pšenice, lovački kamp za pronalazak mesa, pekaru za izradu kruha… pomislio sam da će te stvari imati ključnu ulogu u održavanju naselja, ali to nije slučaj.

Iz nekog razloga vaše stanovništvo ni ne treba hranu jer eto, nisu nešto zahtjevni ljudi. Očekivao sam da ću u igri zvanoj Settlers trebat paziti na dobrobit svojih naseljenika, ali New Allies praktički ignorira tu stranu igre. Većinu hrane koristit ćete za poboljšavanje ostalih funkcija, čime me igra na ružan način podsjeća na mobilni gaming. Meso tako ubrza proizvodnju kod kovača, a kruh ubrzava proces širenja stanovništva. Ne pitajte kako.

Sve ovo dovodi do jednostavne petlje gameplaya u kojem se većina vašeg menadžmenta vrti oko samo nekoliko manufaktura i ubrzavanja istih. Znam da nije idealna usporedba, ali vratimo se na Civilization 6. U toj igri ima toliko trenutaka u kojima pomislim: “Opa, kako sam fino poredao ove farme kraj rijeke da mi daju što više bonusa! Koji sam ja genijalac!”. Settlers: New Allies vam ne nudi dovoljno takvih trenutaka. Nema mjesta za tako zanimljive odluke kad je sustav ekonomije jako površan.

Nema mjesta za zanimljive odluke kad je sustav ekonomije površan.

Međutim, tu nije kraj prigovorima. Rekao sam da se menadžment često vrti oko nekoliko elemenata, a najčešće je to treniranje vojnika. Čak i onaj kovač kojeg sam spomenuo vam na kraju služi da dobijete nove ratnike. Ovdje New Allies polako počinje tranziciju u RTS žanr i dolazimo do glavnog problema igre – jednostavno je dosadna.

Treniranje vojnika je stravično sporo. Iako nisam neki profesionalac za strateške igre, ne sjećam se kad mi je ovoliko trebalo za okupiti vojsku u RTS-u. Treniranje samo jedne ratne jedinice vam traje negdje 40-ak sekundi, a za to vam trebaju materijali kojima za proizvodnju treba isto toliko.

Očekivao sam da ću u igri zvanoj Settlers trebat paziti na dobrobit svojih naseljenika, ali New Allies praktički ignorira tu stranu igre.

Kad se sve zbroji, potrošit ćete ogromnu količinu vremena samo na formiranje sitne vojske. Možda to ne bi bilo toliko naporno da se u međuvremenu imate čime baviti, ali kao što sam rekao – ekonomija nije dovoljno zanimljiva ni kompleksna da vam može ubiti to vrijeme. I da dodamo sol na ranu: nema opcije za ubrzati protok vremena. Svari postanu još napornije kad vidite koliko se sporo kreću vaše jedinice. Ne znam je li do toga što uopće ne jedu hranu, ali vojnici mi imaju kondicije starih baba.

Samo ratovanje može ponuditi trenutke zabave. Tipa, ima jedna zgrada zvana decoy koja će povući fokus vaših vojnika i tako ih odvratiti od cilja. To me natjeralo da bolje promislim iz koje ću pozicije napasti neprijateljska naselja. Još jedan pozitivan element je što je dosta lako pratiti ne samo borbe, nego i skoro sve što vam je važno za taktiziranje.

Ponekad se mučim s korisničkim sučeljima i kontroliranjem jedinica u ovakvim naslovima, ali ne bih rekao da je takav slučaj s New Allies. Sve bitne informacije su fino raspoređene po ekranu bez da se stvara nered koji može zbuniti igrača. Svejedno, takve stvari ne čine ovo vrhunskom strateškom igrom.

Na kraju je taktiziranje dosta simplistično i ne dolazi ni blizu kompleksnosti koje imaju slične igre. Čak i neke druge strategije u Ubisoftovom katalogu. Imate svega nekoliko opcija za vrste vojnika i za vrste defenzivnih zgrada, tako da zabavno eksperimentiranje s taktikama možete zaboraviti.

Kad se sve zbroji, potrošit ćete ogromnu količinu vremena samo na formiranje sitne vojske.

Razočaralo me i što su minimalne razlike između triju frakcija koje možete kontrolirati. Osim estetskih promjena, većinski su to pasivni bonusi: brža proizvodnja kod nekih zgrada, brže otkopavanje ruda, itd.) i poneka specijalna jedinica. Iskreno mi je bilo više-manje svejedno kao koja frakcija ću igrati.

Inače, New Allies zapravo ima priču u sklopu kampanje. Nakon obavljanja misija ćete dobiti cutscenu u kojoj se glavni likovi sastaju i razglabaju što je najbolje za njihov narod. Ne očekujte ništa posebno od kampanje, nije ovo Warcraft pa da je priča sama po sebi razlog za igranje. Likovi imaju osobnosti kao komadi kartona i igra se previše ozbiljno shvaća za svoje dobro. Možda me najviše razočaralo što vojnici kojima zapovijedate ne govore ništa interesantno. Znam da je to glupost kad se pogleda šira slika, ali takve stvari uvijek dodaju šarma. Tipa, mislim da će mi zvukovi orkova iz Warcrafta 3 uvijek biti u pamćenju (“Work, work!”).

Na kraju je taktiziranje dosta simplistično i ne dolazi ni blizu kompleksnosti koje imaju neke druge RTS igre.

Mislim da bi barem takve doze simpatičnosti mogle pomoći igri, jer je The Settlers: New Allies izrazito nepamtljiva igra u skoro svakom aspektu. Nisam ni pričao o PvP strani jer sam se uspio ubaciti u svega nekoliko mečeva, što dovoljno govori o tome koliko su ljudi zagrijani za ovo. Ali tu su opet prisutni problemi s napornim tempom, a nema big brain strateških trenutaka u kojima totalno nadigrate svoje protivnike.

Prava je šteta što New Allies nije uspio ponovno predstaviti serijalu u najboljem izdanju. Vidim tu nekoliko svijetlih točaka –  gradnja zna biti zabavna, a vidim i neke solidne temelje za RTS gameplay. Međutim, ništa od toga me neće motivirati da ju opet zaigram. Iako The Settlers serijal ima masu potencijala da uspije u današnjem dobu, mislim da New Allies nije ono što su fanovi tražili.

Označeno sa: ,

The Settlers New Allies je previše jednostavan, a i previše naporan da bi bio uspješan povratak ovog klasičnog serijala.

56 Naša ocjena
  • gradnja je jednostavna, ali zabavna
  • dosta je lagano pratiti sve vezano uz borbe i resurse
  • strašno spor tempo u skoro svakom kutu igre
  • menadžment naselja je dosta površan
  • RTS elementi su simplistični, a troše vam previše vremena
  • kampanja za zaborav

Filip Zorić

Od djetinjstva obožava platformere. Ponekad taj žanr zamijeni za razaranje glava u FPS-ovima.

Komentari (13)

  • rokonja

    09.03.2023 - 18:43

    Šteta

  • Darcoolio

    09.03.2023 - 19:00

    Igra boluje od krize identiteta.
    Misli da je Settlers, a zapravo je nešto deseto, loše.

    • DjokaBA

      @Darcoolio, 10.03.2023 - 08:57

      Ja sam odmah rekao da ovo Settlersa videlo nije. Cim sam video mehanike gameplaya, interesovanje za igru mi je nestalo.

  • esseGesse

    09.03.2023 - 19:00

    Šteta pašteta

  • Wolf Rage

    09.03.2023 - 19:19

    Kriminalno loše..baš sam razočaran!

  • Darac83

    09.03.2023 - 22:06

    Nisam ih nikad volio, ali svejedno ne volim da legendarna franšiza ovako propadne.

  • KikiCro26

    09.03.2023 - 23:10

    To se desi kad novopeceni coderi to jest balavci rade na igri i neznaju sta je nekoc bio dobar RTS 🙁

  • Indigo83

    10.03.2023 - 01:03

    Iz lošeg u gore…Odustanite od serijala moli vas majka…Toliko napornu i nekako izbljedjelu igru već dugo nisam vidio

  • Zvonimir Komar

    10.03.2023 - 08:32

    Dobra recenzija. Mislim da je Filip potpuno “pogodio” s rečenicom da ovo jako podsjeća na mobilni gaming. Očito projekt koji nije bio u dobrim rukama (ne mislim primarno na developere, nego na menadžerski sloj). Idemo uzeti staru legendu, na tome dobiti inicijalne simpatije/pažnju i oživjeti ju kao niskobudžetni casual naslov sa mobile mehanikama. Totalno nepoštivanje.

  • SanKa

    10.03.2023 - 09:37

    kad se sjetim starih settlersa..ovo je kriminal. sram vas budi ubisofte.

    btw sto se tice estetike zadnjeg civilizationa, meni je to bio veliki minus kod zadnjeg nastavka. izgleda infantilno i bzvz, sva sreca postoji mod da sve izgleda ko u nastavku prije tog

    • Filip Zorić

      @SanKa, 10.03.2023 - 13:01

      A kužim to, znam isto brdo ljudi koji preferiraju kako je izgledala Civ petica. Meni je fina estetila kod Civ 6, baca mi na društvenu igru i daje mi fine boje svim wonderima/okolinama.

  • Dust92

    10.03.2023 - 11:01

    Šteta… Najbolja mi je bila the Settlers II 10th anniversary.

  • Sentinel

    10.03.2023 - 14:01

    settlers boluje od jednostavne bolesti, stari level i game dizajneri su otisli u penziju ili jednostavno otisli. dosli su novi koji misle da poglupljivanjem mehanika i gameplaya ce automagicno privuci gaming populaciju i stvore kontra efekt. osobno sam igrao sve settlerse od settlersa 3 koji su po mom misljenju vrhunac serijala, fini cartoonish stih, duhovita prica (pijani kmecavi bogovi koji na kraju krece svemir 😂), povezana industrija, sirenje granica (ja 25 godina manje 😁) sve ono sto nijedan settlers iza nike imao

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?