Triangle Strategy

NELJUBAVNI TROKUT

Ivan Brekalo

Square Enix nam nakon vrhunskog Octopath Travelera konačno donosi još jednu RPG igru s njihovim patentiranim vizualnim stilom 2D-HD. Novi naslov zvan Triangle Strategy krasi taktička borba na poteze i veliki naglasak na priči. Zanimljivo je da je Triangle Strategy, baš kao i Octopath Traveler, odlučio zadržati svoje radno ime za koje su igrači smatrali da je samo privremeni naziv. I bolje, jer osim što naziv igre na neki način objašnjava njenu posebnost po pitanju gameplaya, ujedno služi i kao odlična polaznica za razumijevanje iznenađujuće kompleksne priče.

60€ Switch Ustupio distributer (CD Media)

Radnja Triangle Strategyja odvija se na fiktivnom kontinentu zvanom Norzelia, te prati zbivanja svega 30-ak godina nakon velikog rata između triju država: Glenbrooka, Aesfrosta i Hyzante. Glavni lik je Serenoa Wolffort i on je ujedno i pretpostavljeni nasljednik krune obitelji Wolffort. Ubrzo ulazi u dogovoreni brak s princezom Aesfrosta, prelijepom Fredericom čiji crveni pigment kose govori mnogo o njenom porijeklu, te ju nerijetko uvaljuje u nevolje u ovom razjedinjenom svijetu sastavljenom od ekonomski međusobno ovisnih država.

Serenoi se pridružuju mnogi njegovi podanici i prijatelji, te svi zajedno kreću u veliku avanturu nakon što Serenoa prihvati odgovornost i preuzme krunu od svog oca koji se bori s teškom bolesti. Serenoa koristi svoj položaj i pokušava diplomatski izgraditi odnose između triju međusobno ovisnih nacija. Iz nove perspektive jednog mladog vladara, Serenoa brzo doznaje da su stvari dosta kompleksnije nego na prvi pogled, a igrač se svako malo nađe u situaciji u kojoj donosi jednu od tri ponuđene odluke.

Igračevo donošenje odluka imaju veliki značaj u Triangle Strategyju, ne samo za priču nego i za gameplay.

Odluke imaju veliku ulogu u Triangle Strategyju. Ne samo da utječu na priču, nego i na mogućnost regrutiranja određenih likova. Sustav odluka je jedan od najjačih aduta Triangle Strategyja. Ako se prisjetimo Octopath Travelera gdje su odnosi između likova bili krajnje površni i interakcije ni pod koju cijenu nisu utjecale na samu priču i gameplay, ovo je veliki napredak po pitanju dizajna jedne igre ovakve naravi.

Što se gameplaya tiče, developeri su pokušali izbalansirati još jedan trokut: iskombinirati dijelove s pričom i spomenutim odlukama, slobodno istraživanje mjesta u kojem se Serenoa i njegova družina trenutno nalaze, te šećer na kraju – odličnu taktičku borbu. I uglavnom su uspjeli to odraditi na vrlo pristojan način, ali se da primijetiti kako je igra ponekad radi spomenute slojevitosti priče dosta rastegnuta. U prva tri sata igranja, uspio sam odigrati svega dvije borbe. Uzmite u obzir da su početne borbe strahovito kratke. S vremenom se spori tempo ipak nešto ubrza, ali ako imam jednu veću zamjerku Traingle Strategyu, onda su to apsurdno tromi prijelazi između tone teksta i sekvenci gameplaya.

Lokacije koje igrač istražuje su male kompaktne diorame prepune grafičkih detalja.

Cijenu djelomično plaća i slobodno istraživanje gradova, koje je vrlo kratko i krajnje jednostavno. No, moram napomenuti da je prelijepi grafički stil taj koji spašava ovaj segment igre. Lokacije koje igrač istražuje su male kompaktne diorame prepune grafičkih detalja. Djeluju kao neke minijaturne makete u koje je uloženo strahovito puno truda. Sve je tako jednostavno, a opet prepuno detalja, prikladnih vizualnih efekata i svaka sljedeća lokacija ima pregršt osobnosti.

Kad smo kod prezentacije, glasovna gluma je nešto bolja nego u Square Enixovim nedavnim igrama ovoga tipa. Naravno, uletjet će poneki lik s manje uvjerljivim ili pak iritantnim glasom, ali sve skupa audio prezentacija uspijeva nerijetko preduge sekvence priče učiniti podnošljivijima.

Glasovna je gluma ovdje nešto bolja nego u Square Enixovim nedavnim igrama ovoga tipa.

Vratimo se malo na donošenje odluka. Kroz dijaloge u priči, te ponekad i tijekom segmenata s istraživanjem, Serenoa bira jednu od tri opcije te tako formira svoja uvjerenja. Uvjerenja se mogu svrstati u tri različite skupine, koje su u igri često prezentirane bojama. Zelena boja predstavlja načela koja se tiču moralnosti, crveno simbolizira načela koja se tiču slobode izbora, a žuto predstavlja pragmatičnost.

U određenim trenucima u priči, Serenoina družina dileme i trileme rješava glasovanjem. Upravo u tom trenutku igrač može kontrolirajući Serenou razgovarati s neodlučnim članovima družine i birajući prave riječi – može ih nagovoriti na određenu opciju koju priželjkuje. Ponekad jedna od tri opcije zna biti nedostupna, a za otključavanje iste potrebno je u segmentu istraživanja saznati određenu informaciju od NPC-jeva raštrkanih po prelijepim dioramama.

Kada konačno dođe do borbe, pred početak sukoba je moguće izvršiti pripremu: odabrati likove koji će sudjelovati u bitci, opremiti ih, te odrediti svakoj od jedinica startni položaj. Iskustvom jedinice napreduju kroz levele, a u određenim trenucima mogu napredovati i kroz klasu. S klasama nema puno prostora za eksperimentiranje i naprosto svaka jedinica linearno napreduje u jednu superiorniju klasu, što s jedne strane Triangle Strategy čini dosta dobrim izborom manje iskusnim igračima kao solidan uvod u žanr, a s druge strane može zasmetati iskusnijim igračima kao neočekivana limitacija.

Borbe su fantastične i ovisno o odabranoj težini – mogu biti poprilično izazovne. Nikako ne valja srljati i uvijek je dobro pronaći još jedan dodatni motiv za bilo koji potez koji igrač želi napraviti. Treba voditi računa o prednostima terena, prilaženju protivniku s leđa kako bi se nanijela veća šteta, opkoljavanju protivničkih jedinica što dovodi do ponovnog napada jedinice koja je već odradila akciju taj krug.

Borbe su fantastične i ovisno o odabranoj težini – mogu biti poprilično izazovne.

Određene elementarne magije mogu stvoriti lokve vode i onda primjerice možete izvesti električnu magiju koja će imati jaču štetu i jači radijus radi mudro pripremljenog terena. Sučelje je uvijek pregledno, a ekrani sa savjetima i objašnjenjima su odlično dozirani. Svaka sljedeća misija kompleksnija je i napetija od one prethodne, i ako sam neku misiju morao koji put ponoviti – zadovoljstvo u trenutku otkrivanja najučinkovitije strategije je svakako vrijedno mozganja i eksperimentiranja.

Samo što nakon borbi opet ide priča i odugovlačenje, pa malo dođu dijelovi istraživanja koji kao da su ubačeni tek toliko, pa opcionalna priča koju možete odabrati ako šarate na karti svijeta prije sljedeće sekvence, i tako u krug. Ravnoteža nije baš savršena, niti su svi dijelovi igre jednako spektakularni i to je ta cijena koju na momente Triangle Strategy plaća. U slučaju da vam priča ne sjedne ili ste možda već lagano zasićeni nekim uobičajenim arhetipovima koje nalazimo u Square Enixovim RPG igrama, potrebno je dosta strpljenja i tolerancije kako bi uistinu uživali u borbama Triangle Strategyja.

Triangle Strategy je vrlo dobar RPG s odličnom taktičkom borbom i zanimljivim metodama razvijanja priče. Prelijepa grafika i sistem odluka vjerojatno će osigurati i dodatan new game plus prelazak među ljubiteljima žanra.

• vrhunska taktička borba
  • prelijepa 2D-HD grafika
  • potrudili su se oko priče
  • različiti izbori utječu na razvoj događaja
  • užasno spor početak, generalno spori dijelovi s pričom
  • nešto više opcija po pitanju napredovanja likova ne bi bilo na odmet
  • nesavršen balans priče, borbe i istraživanja

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.