Nakon napornog terenskog rada koji je uključivao prčkanje po mulju, blatu i pijesku, te probijanje kroz guste šikare, vraćate se umorni u muzej iščekujući miran i dosadan dan skidanja prašine s prethodno izloženih artefakata. Kad ono – dočeka vas prizor još jednog klinca koji balavi po više tisuća godina starom artefaktu! Ili tog artefakta pak uopće nema jer su zaštitari ponovno zaspali na straži, a lukavi lopovi iskoristili tu priliku. Ne govorim o zapletu novog Indiane Jonesa, već o šašavoj menadžment igri studija Two Point, koji je svoj zanat pekao kroz ranije igre u kojima smo upravljali bolnicom i sveučilišnim kampusom.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
30€ | PC | Ustupio izdavač |
Vi se ovdje nađete u ulozi kustosa jednog, kasnije i nekolicine muzeja u doista šarolikom svijetu crtićolike prezentacije i šašavog humora. Taj vam se humor ne unosi u lice, nego je mudro plasiran tu i tamo. Najbolji primjeri su svakako maštoviti izložbeni primjerci. Tako ćete vidjeti izložene kosture triceratopsa s čekićastim repom, veliku sovu iz ledenog doba s četiri noge, a najzabavnija je kolekcija fosila koja uključuje stari PC s klasičnim debeloguzim ekranom, ili pak ultimativni fosil – veliku disketu.
S ozbiljnije strane, vaše će sposobnosti menadžmenta biti testirane, no ne bih rekao pretežito jako. Ukratko, imate slobodu urediti interijer svog muzeja kako god vam drago, naravno imajuću u vidu dostupne količine novca. Kako te zalihe ne bi isparile, nužno je privući što više posjetitelja. Želja za obilaskom muzeja će rasti što imate više izložbi a do njih dolazite slanjem eksperata na misije.
Izložbeni objekti variraju u početnoj kvaliteti na koju ne možete utjecati. Nekada ćete pronaći fosil čija je kvaliteta srednja žalost, a nekad je baš savršeno očuvan. Četiri su razine početne očuvanosti, od prosjeka označenog sivom bojom, do perfekcije, označene zlatnom bojom. Jedino što ih vizualno razlikuje su male oznake različitim bojama, dok je model je sasvim isti. Mali nemar oko detalja, moglo bi se reći, no ne zamjeram jako.
Osim kvalitete originalne očuvanosti, od toga koliko će pažnje izložbeni objekt privući ovisi od još tri karakteristike: interesantnost, informativnost te uređenost kompletne izložbe. Za maksimalan efekt postavite objekt na vidljivo mjesto, osigurajte dovoljno informacijskih panela da posjetitelji mogu nešto i naučiti, te sve to ukrasite raznim dekoracijama. I da, postavite kasicu za donacije da dodatno profitirate na svom arheološkom spektaklu.
Prije nego i shvatite što se dogodilo, imat ćete velik broj posjetitelja koji su poprilično raznovrsni – ne viđaju se isti modeli likova toliko često. S porastom broja posjetitelja rastu i njihove potrebe. Morate osigurati dovoljno toaleta, aparata s grickalicama i pićem, kanti smeća itd. Djecu ne zanimaju toliko informacijski paneli pa se bolje pobrinite da imate kakav dodatni zabavni sadržaj za njih itd. Raste potreba za većim brojem asistenata (esencijalno prodavača za kasama), domara i zaštitara. Vaši zaposlenici će varirati po nekim prethodnim korisnim znanjima, te njihovom karakteru, koji može imati neke dodatne vrline, kao i mane. Netko tako može biti skroman i lojalan, pa će biti zadovoljan i s manjom plaćom, ali će imati opis “terora za wc školjke”, pa se vi odlučite je li vam baš toliko potreban.
Osim prostorija za izlaganje pronađenih čuda, pojavit će vam se potreba i za mnogim drugim tipovima prostorija, poput suvenirnice. Vaši zaposlenici moraju imati vlastitu prostoriju za odmor, imate prostoriju u kojoj se isti mogu dodatno educirati kako bi bili bolji u svom poslu, sobu u kojoj analizirate pronađene artefakte za dodatno znanje o njima, ili pak radionicu koja će vam omogućiti izradu nekih novih stvarčica.
Možda vam se pojavi ideja kako postoje različiti tipovi muzeja, a ne samo oni koji izlažu kojekakve kosti i fosile. Mislim da su tu kreatori igre odabrali malo čudne vrste muzeja za izbor, barem u ovoj početnoj verziji igre. Osim pretpovijesti, za izbor imate još svijet botanike, pomorski muzej te onaj s nadnaravnom tematikom. Priznat ću da mi muzej biljaka sigurno ne bi prvi pao na pamet, a ostali su pomalo razočaravajući. Iako pomorski muzej ima zanimljivu ideju artefakata fiktivnog kraljevstva Wetlantis (pandan Atlantide), većinom se svodi na popunjavanje akvarija različitim ribicama… dok ovaj nadnaravni nije ni približno jeziv koliko biste očekivali. Stoga ostaje blago žaljenje što nisu developeri odabrali neke druge vrste muzeja poput tehničkih muzeja, glazbenih muzeja, muzeja iluzija i sl. Možda to s vremenom i dođe, ali će vjerojatno biti naknadni DLC koji će se plaćati.
Two Point Museum možete doživjeti kroz klasično sandbox iskustvo, ili pak kroz kampanju koja vas konstantno obasipa novom listom zadataka kako bi vaš muzej postao sve cjenjeniji. Kampanja je dosta dobro usmjerena i rekao bih da ima jako dobar tempo. Igra redovito uvodi nove zaplete i stalno otključavate nove ukrase za vaš prominentni muzej. Doduše, ponekad možete zapeti na zahtjevu pronalaska određenog artefakta određene kvalitete pa prođe mnogo vremena dok ga pronađete kad je pronalazak istih u suštini nasumičan.
Nakon dugotrajnog uređivanja muzeja, u kampanji vam se pojavi opcija koja je itekako osvježavajuća. Riječ je o svojevrsnoj “tower defence” razini gdje vam je cilj obraniti muzej od velike najezde raznih kriminalnih organizacija. Glavni fokus je na taktičkoj raspodjeli zaštitara i kamera, te napetoj borbi s manjkom ljudstva da se obranite od sve mnogobrojnijih kleptomana u limitiranom vremenu. Takvih inovativnih obrata bih volio vidjeti još više.
Glasovna gluma zastupljena je u raznim objavama i najavama preko zvučnika u muzeju, također prožetim s malo humora, a vizualno igra izgleda dosta lijepo, barem onoliko koliko njen šarmantni vizualni stil dopušta. S tehničke strane je PC verzija bez ijednog problema, što je u današnje vrijeme stvarno rijetkost za vidjeti.
Two Point Museum je dosta šašava i opuštajuća igra uz koju vrijeme brzo proleti. Sadržaja ima itekako dovoljno, no ostaje možda blago žaljenje za još pokojom tematikom, tj. vrstom muzeja. Također mislim da je igra mogla biti i mrvicu izazovnija sa strane menadžmenta, jer niste primorani paziti na svaki detalj kao u slučaju nekih sličnih igara. Međutim, sve eventualne mane su slabije naravi, stoga ovaj naslov zaslužuje lijepu ocjenu i moju preporuku svima koji vole ovakav tip igara.
Stringer Bell
12.03.2025 - 23:15Ok igra, ali prekratka. Taman kad se ufuraš-gotovo. Završio za 4 sata.
Boris Koroušić
@Stringer Bell, 12.03.2025 - 23:25A joj, kako tako brzo, kampanja potraje dosta duže ako ne žuriš i sekaš se sa prostorijama, ima tu mesa. Pogotovo ako ne radiš samo ono što se od tebe traži. 25h sigurno..
Darcoolio
@Stringer Bell, 12.03.2025 - 23:50Ne znam kako si je prešao za 4 sata, imam sigurno 15 sati i još nije kraj.
Agent
@Darcoolio, 13.03.2025 - 10:06Speedrun
Darcoolio
@Agent, 13.03.2025 - 13:40Ne verujem da je speedrun, ne znam kako može speedrun u toj igri kad svakako koraš da čekaš da ti se nešto napravi, a za to je potrebno vreme. Ili čitovi.
A i da je to u pitanju, onda njihovi komentari o dužini igre nisu ni najmanje validni.
dododomac
@Stringer Bell, 13.03.2025 - 11:12Ja ju igram 10 sati i tek sam na drugom muzeju, kako si uspio tako brzo završit?
Darcoolio
@dododomac, 13.03.2025 - 13:42Split Fiction je završio za isto toliko, ne zna čovek šta priča.
Stringer Bell
@Darcoolio, 14.03.2025 - 11:17Ja sam pro gamer
Darcoolio
@Stringer Bell, 14.03.2025 - 12:32I profesionalni vojnik u CoD.
f_152
14.03.2025 - 08:13Ja mislim da bi HCL trebao da razmotri banove za ovakve likove. Cisto sirenje dezinformacija.