Bus Driver

Vedran Vlahović

Dobar dan, moje ime je Joe i ja sam vozač autobusa u omanjoj zabiti nasred Amerike. Volim svoj posao. Osim njega, volim svoje hobije, koji uključuju: gledanje američkog nogometa, snimanje i kategoriziranje Oprah Showa i ilegalni prijevoz imigranata preko državne granice. Do nedavno sam slušao i odličan band s domaćom glazbom zvan Rednex. Više ne. Pročitao sam na internetu da lažu, i da zapravo nisu ponosni amerikanci, već dolaze iz ruskog grada zvanog Švedska. Tamo je komunizam. Iako ne znam što je to, čuo sam da to uključuje neasfaltirane ceste i bunkere nasred gradskih trgova. Također, tamo žene imaju bradu, a muškarci rade u podzemnim rudnicima, gdje kopaju atomske bombe. No, da vam ne pričam o toj strašnoj zemlji na drugom kraju svijeta, reći ću vam ponešto o svom poslu.

Bus Driver je najnovija igra češkog nezavisnog proizvođača i izdavača budget igara SCS-a, specijaliziranog u produkciji igara lova i vožnje kamiona. Ukoliko mislite da je ideja simulacije autobusa besmislena za jednu igru, imajte na umu da je ista firma svojevremeno izradila simulator lova na purane.

Gameplay Bus Drivera vrlo je jednostavan. Prvo odaberete mapu s unaprijed definiranom rutom. Na toj ruti morate, poštivajući prometna pravila, proći kroz linearnu putanju zaustavljajući se na autobusnim stanicama. Prilikom pravilnog davanja žmigavca, zaustavljanja na semaforu i vožnji na vrijeme dobivat ćete bodove. Ako se pak zaletavate u stupove i druge automobile, prelazite preko punih linija i crvenog svjetla ili pak naglo kočite, bodovi će se jako brzo oduzimati. Nakon odvožene rute, bodovi se zbrajaju u finalni score. Nakon što prođete određeni set ruta, otvaraju se nove, u drugim djelovima grada, teže i s novim autobusima.

Igru sam isprobao na tipkovnici, gamepadu i volanu, i na sva tri uređaja radio je sasvim zadovoljavajuće, s lakim i brzo dostupnim kontrolama. Privikavanje na igru traje desetak minuta, i u tom ćete se vremenu naučiti nositi sa svim obavezama vozača autobusa.

Grafika u igri je pristojna, s obzirom na, za današnje standarde, mizernim zahtjevima. Naravno, igra ne izgleda kao današnje arkadne vožnje poput Carbona ili Test Drivea, ali šarena je, i obavlja svoj posao sasvim pristojno. Da vam pravo kažem, igri bi bolja grafika dala nepotrebnu crtu ozbiljnosti, što bi bilo više loše nego dobro, ako gledamo o kakvoj se igri radi. Radi se o njihovom Prism3D, koji radi na OpenGL grafičkom standardu.

Šta se tiče zvuka, igri fali malo bolji soundtrack, ili barem malo zabavniji. Razumljivo da im ograničeni budgeti onemogućuju slobodu pri izboru glazbe, ali ove klasične kvazi-techno skladbe kakve pronalazimo u masi igara su već dosadne preko ku…..će. Ostali zvukovi su tu. Busevi se prema očekivanju svi glasaju jednako, ali zvuk hidraulike prilikom otvaranja vrata na stanici je neprocjenjiv osjećaj kakav se ne sreće u igrama tako često.

Simulaciju vožnje autobusa među računalnim igrama neki od nas čekaju godinama, neki čak i duže od desetljeća. Bus Driver je došao i čekanje se isplatilo. Iza njih je težak i naporan razvoj igre, a ispred nas mjeseci uživanja. Napravite si uslugu i kupite tri primjerka igre. Jedan za na zid, drugi za arhivu, i treći za igranje. Odbacite sve druge igre, odjavite pretplatu na televiziju, odjavite internet. Ma odjavite plin i vodu. Jedino šta vam treba su struja i telefon, jer pizza i piva se ne naručuju sami. I naravno, Bus Driver.

Sad čekamo veliki ugovor SCS-a, Urban Developmenta i Autotroleja, koji će polučiti veliki nastavak velike igre. [/sarkazam]

Na naše opće zadovoljstvo i sreću nekolicina Čeha okupilo se i stvorilo jednu od najboljih trash igara koje smo imali priliku igrati. Svi oni koji su godinama čekali simulaciju vožnje autobusa došli su na svoje.