HCL.HR

Gameri Okruglog Stola: Rising Sun

Erna Fučić prije 1 tjedan   •   0 komentara


Vrijeme je da obučemo svoj tamni oklop i prizovemo mitološka čudovišta Japana na svoju stranu!

Bilo je jasno da će Rising Sun pomesti Kickstarter čim su bile objavljene prve slike igre. Ne samo da je proizvod mašte sada već kultnog dizajnera Eric Langa, poznatog po osebujnim igrama – Blood Rage, Chaos in the Old World, The Others, XCOM…nego je igra bogata i ilustracijama poznatog crtača Adriana Smitha, koji je prije radio na projektima poput Warhammer 40K i Magic: The Gathering. Njegove ilustracije odišu svojstvenim mračnim tonom, a najviše su upečatljiva čudovišta koja koračaju pločom u formi ogromnih detaljnih minijatura. Prema tome, igra se već vizualno reputacijom posebno isticala čim je zasjala kao projekt na KS: tako da je od zadanog cilja 300 000$ – preko 30 000 ljudi uložilo čak 4 mil.$!

Mitološki feudalni Japan na vašem stolu

Uz ogromne minijature čudovišta, svaki igrač (u baznoj igri 3-5 igrača, s ekspanzijom čak 6) dobiva uz svoj klan i set posebnih figura, specifične boje i dizajna kako bi ih se lako razaznalo kad se krenete gužvati po ploči.

Tijek igre je jednostavno koncipiran u jednu Godinu, kroz sva Godišnja Doba. U svakom Godišnjem Dobu igrači prolaze kroz Političku fazu, tijekom koje pripremaju svoj klan i planove osvajanja, te Ratnu fazu, tijekom koje se sukobljavaju oko japanskih provincija. Dosta je intuitivno što sve možete odraditi tijekom Političke faze – možete regrutirati vojnike, prebaciti svoje trupe u druge provincije, pojačati svoje trupe, obaviti žetvu resursa s provincija, ili pak izdati svog trenutnog saveznika u igri!

Ratna faza je pak posebna čar igre. Sve se događa iza skrivenog zaslona vašeg klana, a vi uz pomoć novaca tajno možete uložiti u mini spletke ravno prije sukoba. Tako možete napraviti Seppuku, časni ritualni obred samoubojstva vaših trupa u provinciji, za mali profit; ili možete zgrabiti tuđeg vojnika kao taoca; možete unajmiti još Ronin ratnika da vam pojačaju šansu pobjede; ili vaš klan pjesnici mogu opjevati (dodatni bodovi). Jedna od esencijalnih komponenti u igri su vaši novčani resursi. Mala hrpa kovanica će vam omogućiti kupovinu pojačanja trupa, ili posebne bonuse uz akcije, a najvrednije što možete prisvojiti su razna čudovišta koja će se boriti na vašoj strani.


Prije svakog Godišnjeg Doba, igrači prolaze kroz Čajanku, tj. fazu pregovaranja i stvaranja novih Savezništva.  Igrači u Savezništvu kroz određeno Godišnje Doba mogu dosta profitirati kroz zasebne akcije koje potežu – tako možete regrutirati dodatne vojnike, uštedjeti kod pojačanja, obaviti dodatnu žetvu i naravno, u sukobu uzajamno štedite život vaših trupa…no, kroz cijelo to Godišnje Doba je uvijek nadvijen zlokobni oblak sumnje, jer bilo koji od vas u Savezništvu može aktivirati akciju izdaje!

Međutim, iako vam izdaja donosi mali trenutni profit, ona sa sobom vuče i negativne posljedice – uništava vam Čast. Čast je u igri Rising Sun neizostavna vrijednost kojom nadmašujete protivnike u ratnom sukobu, ili pak dobivanju naklonosti nekog od božanstava Kami itd. Ako ipak krenete nečasnim putem u igru, izdajući sve vaše saveznike, postoje i posebna čudovišta koja, ukoliko ih dobijete na stranu vašeg klana, se hrane na vašim podlim akcijama i samo postaju sve snažnija!

Taktika je puno, strategija još više…

…Naročito zato što je u igri toliko raznolikosti. Svaki klan ima posebna svojstva, pa tako Koi, prilagodljivi poput vode, koriste regrutirane Ronine kao i novac, ovisno što im u tom trenu bolje odgovara; Dragonfly su pokretni poput vjetra, stoga doslovno lete preko provincija; Bonsai karakterizira nezaustavljivi rast, stoga lako podižu utvrde i nemaju potrebu za trošenjem resursa pri bilo kakvoj kupovini; Lotus klan cijeni strpljivost kao vrlinu, stoga u Političkoj fazi imaju presudne uloge; dok Turtle klan nosi svojstvo sukladno svojoj maskoti – prenose čvrste utvrde iz provincije u provinciju!

Tom šarenilu svojstava pridodajte i set bonusa, akcija, nadgradnji i čudovišta, te mogućnost da šaljete svoje Shinto ratnike na molitvu Kami božanstvima koja također daju posebne nagrade – jasno je da niti jedna igra Rising Suna neće biti ista.

Mehanika skupljanja bodova je samo lagano prisutna kroz igru – sa žetvama, pobjedama nad protivnicima, kroz neke kartice Doba.. No, na kraju igre, uz pomoć posebnih bonus kartica Zimskog Doba možete ostvariti dosta više bodova za sigurnu pobjedu. Generalno, Rising Sun  po osjećaju nije igra na bodove, to je zapravo igra na dominaciju.

Keš za plastiku: Da ili Ne?

Osobno, kao igrač koji preferira Euro tip igara koji je dosta koncentriran na ‘rješavanje puzzla’, upravljanje resursima i ruku na srce, minimalnu interakciju između igrača, Rising Sun je meni bio potpuno novi dojam gameplaya. Nije da nisam to očekivala, o igri sam se informirala dok je još žarila i palila Kickstarterom, a do sada sam imala priliku isprobati i druge poznate igre ovog dizajnera – npr. Blood Rage i Chaos in the Old World, tako da sam imala okvirnu predodžbu što očekivati od Rising Sun. Možda mi je malo žao što nisam uložila u KS ediciju igre koja je otključavanjem masivnog broja stretch goalova dodala još valjda 4 šake minijatura i sitnih dodataka koji čine igru…primarno samo ljepšom, ali dodaju i 6. igrača. Dakle, nabavila sam verziju za generalnu prodaju, ali to ju ne čini ništa lošijom za dobivanje sveukupnog dojma, prema mom osobnom mišljenju. Samo manevriranje vašim zaista specifičnim vojnicima, kupovanje i prebacivanje čudovišnih minijatura po ploči, te općenito živo ilustrirane komponente, od ploče do pločica, stvarno vas baca u mitološki feudalni Japan.

Što se tiče gameplaya, ponavljam da sam u srži Euro igrač, pa mi je ovaj tip igre proračunate dominacije nad teritorijima, pregovaranje, podmićivanje, blefiranje itd. bilo relativno novo iskustvo. Sve vaše bitne odluke događaju se iza skrivenog zaslona vaše frakcije, gdje s najvrednijim resursom igre – novcem, ulažete, spletkarite i taktizirate svoj sljedeći potez. Ta neizvjesnost što su drugi odlučili uvodi napetost poput pravog vojnog sukoba, a svakim potezom preispitujete vašeg saveznika u rundi hoće li vam ovaj put zabit nož u leđa ili ne. Taj koncept savezništva je dosta interesantan, a gameplay je različit ovisno ako se igra u 3, 4 ili 5 igrača. Naime, u 4 igrača će se savezništva skoro sigurno složiti u parove, no kod 3 i 5 igrača jedan igrač izvisi u datom Dobu. To nije nužno minus za njega, jer ne mora misliti na svog saveznika i o potezima koji bi vam možda oboje odgovarali, nego onda ima potpunu slobodu manično prijetiti svojom vojnom silom svima ostalima za stolom.

Naravno da sveukupnom dojmu igre pridodaje raznolikost igrača i njihovih karaktera, a time i odluka. Ponekad ćete imati pacifiste u igri, ponekad agresivce, a ponekad ćete ući u Savezništvo sa igračem kojeg se ni Loki ne bi posramio! Sve u svemu, dojam o igri mi je dosta pozitivan, a jedino o čemu morate dobro promisliti prije nego ju nabavite je – želite li zaista potrošiti silnu lovu…realno na niz lijepih minijatura (600-700kn)?

Čitajte nas i dalje, jer sljedeći tjedan recenziramo klasik u novom ruhu – Betrayal at Baldur’s Gate! Do tada svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti. Svratite i na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram!

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!