HCL.HR

Kingdom Come: Deliverance izgubio je 95% baze igrača od izlaska

Petra Rukav 02.05.2018.   •   36 komentara


Kingdom Come: Deliverance videoigra proslavila se kao najveći novi naslov na Steamu 2018. godine, no to je nije spasilo da je u roku od gotovo tri mjeseca napusti velik broj igrača.

Sredinom drugog mjeseca tekuće godine, češki developer Warhorse Studios na tržište je izbacio svoju prvu videoigru zvanu Kingdom Come: Deliverance. Radi se, naime, o realističnom RPG naslovu smještenom na područje Kraljevine Bohemije u razdoblju srednjeg vijeka. Naslov je i prije službenog izlaska, zbog kontroverze koja ga još uvijek prati, zainteresirao mase što dokazuje i isporuka od pola milijuna primjeraka u prvih 48 sati odnosno milijun u roku od tjedan dana.

Unatoč brojnim bugovima, koji su nastojali ocrniti jedinstveni i ambiciozan projekt koji se ispod njih krio, igrači su očito prepoznali potencijal ovog naslova koji je već šesti dan, 19. 02., uspio u isto vrijeme zadržati 96 tisuća igrača. Posljedično, Kingdom Come: Deliverance tada se proslavio kao najveći novi naslov 2018. godine na Steamu, a treba naglasiti kako ga niti jedna druga nova videoigra u broju istovremenih igrača od tada nije uspjela nadmašiti; čak ni Ubisoftov Far Cry 5 (92 tisuće) i Warhammer: Vermintide 2 (73 tisuće).

Međutim, baza igrača realističnog RPG-a iz Češke s vremenom se počela smanjivati, a prema statistici sa Steama čak 95% ljudi napustilo je život u srednjem vijeku. Trenutno, Kingdom Come: Deliverance istovremeno igra između dvije do četiri tisuće igrača; no treba imati na umu da je videoigra dostupna i putem GOG-a te aktualnih konzola iako je Steam verzija najpopularnija i vjerojatno pruža najtočniji prikaz što se dešava i na drugim platformama.

Komentari (36)

  • SanKa

    02.05.2018 - 11:19

    fora je u tome da kad ju zavrsis, nemas realne potrebe ici opet igrat. ok, neke stvari mozes drugacije napraviti al jbg..ja sam recimo na 50% igre, nisam ju igrao tjednima. ne znam…nestao mi taj pocetni entuzijazam , dovrsit cu ju svakako, samo ne znam kad.

  • l)oolvl

    02.05.2018 - 11:24

    sreća pa nije multiplayer tako da to i ne znači baš nešto

  • darkstar

    02.05.2018 - 11:37

    Ma svi su otišli na fortnite.

  • Furo97

    02.05.2018 - 11:59

    Kad je igra bazirana na singplayer.. Kad ju jednom predjes nema bas nekog zadrzaja… Sto kaze @SanKa, nema potrebe prelazit je opet… mozes birat drugaciji pristup igri, ali svejedno dodjes na isti kraj… Kao i svaka singplayer igra je zavrsila sto je i bilo za ocekivat

    • Petra Rukav

      @Furo97, 02.05.2018 - 12:18

      Istina, ali Witcher 3 i Elder Scrolls V: Skyrim također su singleplayer naslovi, i to dosta stariji od Kingdome Comea, a prvog je prošlog vikenda igralo 18 tisuća ljudi u isto vrijeme, a potonjeg čak 33 tisuće.

    • SanKa

      @Petra Rukav, 02.05.2018 - 12:42

      ma jasno, witcher je definitivno bolji naslov. to možeš uvijek igrat. kao i skyrim. to su kultni naslovi.

      kingdom come ima specificnu publiku. za pocetak, neke sigurno odbija igra iz 1. lica za RPG i realni sustav borbe, pogotovo sto nemas magija, zmajeva, nego je naglasak na realnosti. a za kraj, nije ljudima napeta srednjovjekovna bohemija, šta ja znam 🙂

      ali mislim da je najveci razlog za odustajanje bugovitost. nekim ljudima je igra bila prakticki neigriva, neki su izgubili sate progresa kad im se corruptao save game i tako. ja sam imao veliku srecu, pa me vecina bugova zaobisla na plejki. jedan od rijetkih….

    • phoda

      @Petra Rukav, 02.05.2018 - 14:59

      Istina, htjeo bih nadodat mount and blade warband iz 2010 koji redovno dan danas kupi preko 10k igraca. Igra osim sto je singleplayer bez nekog sandbox potencijala takodjer je hypeana igra koja nije dosegla svoja ocekivanja i takodjer nije tako dobra igra

    • PppPP

      @phoda, 02.05.2018 - 19:55

      jesi siguran da warband nema mp?

    • phoda

      @PppPP, 02.05.2018 - 23:46

      krivo sam se izrazio, zadnja recenica se odnosi na kingdom come deliverence (ovo osrednja igra bez sandbox potencijala). warband samo tematikom slici i mnogi usporedjivali te dvije igre u pocetku (cemu sam se i nado)

    • Furo97

      @Petra Rukav, 03.05.2018 - 00:41

      Komentar je na mjestu..
      Ja mislim da je jedini razlog sto je witcher 3 popularan je zato sto su developeri vec poznatiji… napravili su 1 i 2.. Skuzili su sta valja sta ne valja, sto ce zadrzati korisnike ili privuc nove… ipak im je 3 naslov u fransizi, uz brojne dlcove i expanzije… o takim igrama se prica uvijek, kao naprijmjer o Assasins creedu… Neko ce i danas odvojit par eura i kupi 1 ili 2,3 koje su stare 5/6 godina.. zato sto su bile dobre igre, o njima se prica, one su pokrenile serijal, sve je nekako povezano… a Warhorse studiu je ovo prva igra tog tipa, brdo bugova, testiraju nesto novo, igra se vrtila na svim gaming portalima, svako je zelio probat… tako da pocetak je bio fenomenalan, a onda na dan izlaska brdo bugova, pa optimizacija, pa sitne greskice i onda ce svako gledam imam 60 eura na gaming, pa gle bolje cu uzet igrat jedan witcher 3 koji sam siguran da je dobar, super ocjena, mala vjerojatnost da ce bit nekih gresaka, nego ovo sto ima ih ima brdo…
      I htio bi jos samo napomenit da nije bas cudo vidit tako nesto… prije par godina bio je primjer No man’s sky.. pred sami izlazak, obecala sve, bila na svim portalima, traileri, gameplay hvaljen, prognoziranje velikih ocjena, privukla se masa ljudi i onda dan izlaska i katastrofa…

    • funky0308

      @Furo97, 03.05.2018 - 09:46

      Da se ubacim s jednom zanimljivom triviom ( ako netko nije jos cuo ). CD Red, odnosno ekipa koja ga je osnovala, prvo se bavila preprodajom ilegalnih igara, odnosno neoriginalnih igara. U vrijeme komunizma u Poljskoj nisu postojala autorska prava, odnosno nisu postojali zakoni koji stite autorska prava i tako su krenuli, onda su osnovali CD Projekt Red i krenuli lokalizirati neke naslove za BioWare ako sam dobro zapamtio, koji im je super puno pomogao. Ima odlicnih dokumentaraca na YTu o njima i stvarno je zanimljiv tim i bas me zanima sto ce pokazati na E3, jel moguce da je Cyberpunk pri kraju?

    • Furo97

      @funky0308, 03.05.2018 - 12:52

      Like od mene… Moram cu pogledat, inace me zanimaju takve stvari i volim dokumentarce pogledat

    • funky0308

      @Petra Rukav, 03.05.2018 - 09:38

      Upravo to. Witcher 3 bas krecem ponovno odigrati, odnosno idem zavrsiti DLCe koje nisam i bas si kontam ucitati jedan od sejvova (ne da mi se igrati sami pocetak, tog Griffina sam ubio valjda vec pedeset puta, a Red Barona rijesio deset puta 🙂 ) , a Kingdom nemam volje ni upaliti. Ne kazem da je losa igra ali naporna mi je malo. Realizma imam dovoljno i to je nesto sro najcesce ne trazim u igrama. Steta ako sve zavrsi ovako ali drago mi je da su skupili neku paru pa mozda iduca igra bude jos bolja.

  • Medusse2

    02.05.2018 - 12:47

    Igra stvarno ima priču i lijep prikaz tih dijaloga i razgovora između likova. Ima i zanimljivih questova i misija kao što su siege na banditski kamp i na Talmberg. Jako zanimljiva igra, stvarno šteta što je izgubila toliko igrača. Mislim da je Igor trebao izbaciti još koju epizodu na YT da ljudi vide kako je igra zanimljiva.

  • Sinek

    02.05.2018 - 13:04

    Baza igrača u single player igri… nit je bitna budućim kupcima nit je bitna izdavaču koji je igru već prodao…

    • NeoGames

      @Sinek, 02.05.2018 - 14:25

      Osim mozda za prodaju eventualnog DLC-a

  • NeoGames

    02.05.2018 - 14:11

    Ja sam dosta uzivao u ovom KCD-u

  • xMateeo'

    02.05.2018 - 14:26

    Ništa strašno, niti ovi iz CD Projekt RED ne slave što još imaju svakodnevne igrače, niti WarHorse studio ne žali za tim što nemaju stalne igrače, barem nebi trebali.

    Change my mind!

  • YeYa

    02.05.2018 - 14:37

    Sasvim normalno za singleplayer naslov. Igra je fantasticna te znam jos puno ljudi koji su zainteresirani, ali su cekali da se ispoliraju bugovi prije kupnje.

  • SanKa

    02.05.2018 - 15:11

    da, petra, zapravo ne kuzim kuda ideš s ovim. ovo je SP igra..jebe se war horseu tko to igra još uvijek. njima je bilo bitno da se igra proda, što jest. i nemaju lootboxeva ko ostali cigani u gaming industriji. kad igru pređeš jednom, prođao si ju sigurno 75-80% sadržaja, nema potrebe opet.

    • Petra Rukav

      @SanKa, 02.05.2018 - 16:06

      Ma sve to stoji. Poanta je zapravo u tome da su svi poludili za igrom čim je izašla, a nakon dva i pol mjeseca gotovo nikog više ne zanima – brzo je pala u zaborav. Za razliku od nekih drugih sličnih videoigara koje bilježe veći broj igrača iako su stare nekoliko godina.

    • SanKa

      @Petra Rukav, 02.05.2018 - 16:12

      istina. ljude koji igraju su bugovi isfrustrirali do tih granica da ju ne zele vise igrati, a novi igrači radi tih istih bugova ni ne žele čuti za igru. šteta. ja uživam igrajući ju.

    • funky0308

      @SanKa, 03.05.2018 - 09:50

      Nije samo radi bugova. Lega i ja smo je nabavili pola-pola, inace, kada tako kupimo igru bude rata tko ce je kada igrati, oko ove se rijetko kada “svadjamo”. FPSovi i RPGovi su mi omiljeni zanrovi ali ovo mi nekako nije sjelo. Od pocetka sam se cudio zasto su donijeli neke odluke i upravo su mi te stvari i “smetale” u igri. Od 1st person pogleda do prerealisticne igre. Svaka im cast na ovome, drago mi je da su uspjeli prodati toliko kopija pa ce mi mozda iduca njihova igra biti bolja ali Kingdom meni jednostavno nije sjeo. Unatoc svemu tome, ljudi su korektno sve prikazali i pokazali prije samog izlaska i svi smo znali sto kupujemo. Sto se tice bugova ja stvarno nisam imao nikakvih problema pa ne mogu o tome puno ni pricati.

    • SanKa

      @funky0308, 03.05.2018 - 13:02

      slazem se da je 1. lice malo sranje. ali gle, covjek se navikne na sve. jedino što je pucanje iz luka i strijele i lockpicking i dalje mrtvo sjeban (ja igram na konzoli)

    • mOOha

      @SanKa, 09.05.2018 - 09:14

      Meni npr. baš odgovara 1. lice i realizam … kako kome očito

    • djbsnake

      @SanKa, 04.01.2020 - 16:50

      Zbog lockpickinga ju i prestao igrat,,sjeban toliko da se zelis pojesti….katastrofa,,zalim za novcima..

  • Drunkenstein

    02.05.2018 - 17:01

    Doć će i meni u ruke jednog dana GOTY edicija za 4€.

  • siblyx

    02.05.2018 - 18:09

    Zasto tocno se pise o tome?

    To je SP only igra i naravno je da će broj igrača biti drastično manji nakon nekog vremena. Brojka igrača neke SP igre ne ukazuje na apsolutno ništa, a vjerujem da mnogi kao i ja, je još nismo ni igrali jer čekamo još par patcheva. Pogotovo nema razloga ostati dalje u igri ako nema mod toolova.

    Kako je to neka vijest? 🙂

  • invictum

    02.05.2018 - 19:28

    Meni nije sjela, mozda zato jer sam igrao odmah ma pocetku i docekalo me dosta bugova. Luk i strijela mi nikako nisu sjeli, pogotovo bez indikatora. Tako da je nisam ni 30% presao.

  • TypicalHog

    02.05.2018 - 20:29

    Pa normalno kad je igra takvog karaktera. Ovo je kao da netko kaže da je neki film nakon 3 mjeseca izgubio 95% gledatelja, to nije uopće relevantno ili neočekivano. Ljudi odigrali priču i to je to.

  • Outback

    02.05.2018 - 20:52

    Instalirao, odigrao sat vremena i zaboravio na igru, šteta…

  • ShalO

    03.05.2018 - 00:58

    Toliko o kvalitetu igru

  • ShalO

    03.05.2018 - 00:58

    igre

  • moordrak

    04.05.2018 - 13:49

    Witcher i Elder Scrolls su također imale svoje prvijence, nisu pale sa neba. Govorimo o istom žanru i vrlo sličnom gameplayu. Zaboravi nadogradnje i modove na trenutak. Modovi su došli godinama kasnije zahvaljujući entuzjastima. Očito je kako KCD ljudima nije interesantan ovakav kakav je i to je glavni razlog napuštanja igre. Mnogi naslovi imaju sličnu sudbinu zato se slažem sa tobom da je ovaj članak kompletno nepotreban jer se može navesti još barem 5 prošlogodišnjih igara koje su jednako prošle.

  • Iskramor

    04.05.2018 - 21:08

    Zar nije ovo Vavra demantovao da twitter-u?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?