Mass Effect: Andromeda – faca mi je umorna od svega
Na današnji dan prije sedam godina igrala se Mass Effect Andromeda. Trebao je to biti početak nove trilogije, no nešto je pošlo po krivu.
Ponekad se dogodi da je slava prethodnika pretežak teret za nasljednika. Nastavci nekih igara pokleknu pod tim teretom, a upravo takav primjer vidjeli smo prije sedam godina s Mass Effect: Andromedom. Nakon hvaljene trilogije o zapovjedniku Shepardu i obrani naše galaksije, BioWare je s idućim Mass Effectom odlučio povući brojne promjene. U prvom redu, promijenio se studio te je Mass Effect bio preseljen iz glavnog tima u Edmondtonu u “B tim” u Montrealu.
U početku je BioWare razmatrao kreiranje prequela originalne Mass Effect trilogije, no umjesto toga su se na kraju odlučili za svježi početak. Radnju nove igre smjestili su u drugu galaksiju i dali nam kontrolu nad novim protagonistom zvanim Ryder (Scott ili Sara). Dotični je lik tražio novi dom za čovječanstvo te je stao na put neprijateljski nastrojene rase Ketta.
U početku je BioWare razmatrao kreiranje prequela originalne Mass Effect trilogije, no umjesto toga su se na kraju odlučili za svježi početak.
U klasičnoj maniri Mass Effecta imali smo svoju posadu i suborce, posjećivali različite planete i vozili terensko vozilo Nomad. Igra je bila ponešto otvorenijeg tipa nego prethodne, ali nisu to bili jako veliki prostori za istraživanje. U BioWareu su imali plan ponuditi igračima više od stotinu planeta koji bi bili proceduralno generirani, ali se na kraju od toga odustalo.
Andromeda je dodatno pojednostavila formulu gameplaya prijašnjih igara. Nije više bilo mogućnosti pauziranja akcije, izostavljen je Paragon / Renegade sustav moralnosti, a razvoj lika bio je fleksibilniji bez unaprijed definiranih klasa. Bio je ovo također prvi Mass Effect rađen za generaciju PS4 i XBO hardvera, a za razliku od originalnih naslova nije koristio Unreal Engine nego interni Frostbite.
Bio je ovo prvi Mass Effect rađen za generaciju PS4 i XBO hardvera, te prvi koji nije koristio Unreal Engine.
Iako je sve to išlo u prilog igri, čitav projekt na kraju je brojnim fanovima ostavio donekle gorak okus u ustima. Tijekom razvoja igre studio su napustili brojni zaposlenici, a ono što smo na kraju dobili nije bilo na očekivanoj razini kvalitete, kako po pitanju priče tako i po tehničkoj izvedbi. Internet su vrlo brzo preplavile snimke komičnih bugova u Andromedi, kao i primjeri neshvatljivo lošeg pisanja. Tu se u prvom redu istaknula famozna rečenica “Oprosti, lice mi je umorno od svega” jednog od likova s početka igre.
Prilično negativna recepcija igre ostavila je traga na prodaji, ali i ostavštini samog Mass Effecta. Iz Electronic Artsa nikad nisu otkrili u koliko se primjeraka Andromeda prodala. Ipak, jasno je bilo da s prodajom nisu zadovoljni jer su otkazali naknadnu podršku za igru tako da na kraju nismo dobili nijedan DLC.
Kasnije je BioWare Montreal prestao postojati kao samostalan studio te je pripojen EA Motiveu. Mass Effect je nakon Andromede stavljen na pauzu koja bi mogla potrajati još nekoliko godina. Nova je igra već najavljena, a njom je potvrđeno kako avanture u galaksiji Andromeda neće biti nastavljene jer će se priča ponovno vratiti Shepardu i njegovoj ekipi.
Future man
21.03.2024 - 11:57One kolutave oci.Hahahahaha I my face is tired.
Thanos
21.03.2024 - 12:00Ne znam tko je umoran od cega, ali meni osobno je Andromeda bila super igra. Malo je slabija od prva dva dijela naravno, ali u sustini je igra vrlo dobra.
Radujem se novoj igri sa Shepardom, ako sve bude po planu🙂
djosic85
@Thanos, 21.03.2024 - 13:14Prva tri dijela misliš, andromeda je četvrta. Shepard je po planu negdje 2035, nažalost
Thanos
@djosic85, 21.03.2024 - 13:45Ispricavam se prijatelju, pero mi je brze od mozga… u pravu si. Slabija je malo od prva tri dijela, s tim da je i treci dio malko spustio uzbuđenje, ali svejedno “Mass Effect” je Top Tier igra i obavezna gaming lektira… bar za mene!
Future man
@Thanos, 21.03.2024 - 13:24Meni andromeda bila solidna. Nekako mi.bila prazna u odnosu na prijašnje me igre što se tiče rasa i života.
Rick Sanchez
21.03.2024 - 12:12Ja također jedan od rijetkih koji brani ovu igru. Naravno, priča i likovi jesu najslabiji dio, ali sve ostalo mi je bilo top, pogotovo fluidni gameplay i grafika (koja dan danas izgleda jebeno).
djosic85
@Rick Sanchez, 21.03.2024 - 13:12Meni i priča dobra, imalo baš potencijala, šteta
mili1985
21.03.2024 - 12:16Gameplay je bio jako dobar. Sve ostalo teški šit.
delight353
21.03.2024 - 12:32Mislim da je greška u tekstu: “Dotični je lik tražio novi dom za čovječanstvo te je stao na put neprijateljski nastrojene rase Remnanta“. Ako me sječanje dobro služi, Remnanti su bili prastara rasa u Andromedi. Tehnološki vrlo napredni, a neprijateljska rasa su bili Kett.
djosic85
@delight353, 21.03.2024 - 13:17Mislim da si u pravu. Iako i ti remnanti kad bi se pojavili u idućim igrama sumnjam da bi bili good guys. Ali to nećemo nikad saznat
Thanos
@delight353, 21.03.2024 - 13:47Tocno to!
Zoran Žalac
@delight353, 21.03.2024 - 14:10Istina, moram priznat da mi je cijela priča isparila iz glave čim sam završio igru.
Veles
21.03.2024 - 13:45Andromeda je bila sasvim solidna igra. Samo je imala nesrecu da ne bude na razini prethodne tri Mass Effect igre, a nasa su ocekivanja bila ogromna nakon trilogije
Aldin219
21.03.2024 - 17:08Kako stvari u pamcenju ostanu ljepse nego sto jesu. Ovi komentari su klasicni primjer toga.
snooker
21.03.2024 - 17:09Prilično podcijenjena igra, imala je solidne likove a i priču, nešto što je danas rijetkost. Šteta što neće napraviti nastavak. Dragon Age Inquisition je čista kopija ovog samo što su nju svi hvalili što mi je potpuno neshvatljivo.
Demon90
21.03.2024 - 21:41Ja sam igru igrao neko vrijeme nakon izlaska kad je manje više već sve bilo popravljeno i meni je bila sasvim ok.
GuybrushThreepwood
22.03.2024 - 09:39nije loša igra samo što su prva tri djela digli ljestvicu visoko i to je bilo teško nadmašiti i dostići.. isplati se odigrati svakako