Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – A Hideo Kojima Game
Na današnji dan, prije 10 godina, izašao je Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, završno poglavlje ovog legendarnog serijala o šuljanju, špijunaži i kartonskim kutijama.
Metal Gear Solid V premjestio je Velikog Šefa iz skučenih, linearnih razina u otvoreni svijet Afganistana i središnje Afrike, nakon što je proveo 9 godina u komi. Inovativne mehanike šuljanja i sofisticirana umjetna inteligencija protivnika i danas ostaju impresivne. Osim taktičkog gameplaya, velik dio igre sastoji se od izgradnje utvrde Mother Base, vlastitog morskog utočišta, gdje igrači upravljaju resursima i vojnicima.
Obožavatelji Metal Geara morali su čekati sedam godina na novi punokrvni nastavak. Godinu prije izašao je svojevrsni prolog, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, no uvid u sjajan gameplay samo je pojačao žeđ igrača. Godinu dana kasnije, 1. 9. 2015. izašao je Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Igra je, pri izlasku, bila tehnički impresivna i hvaljena od kritike, no teško je raspravljati o The Phantom Painu bez spomena o problemima iza kulise.
Razdor između Hideo Kojime i Konamija eskalirao je tijekom razvoja igre. Kreativna sloboda koju je Kojima uživao u ranijim nastavcima postupno je bila ograničavana, dok su interni nesporazumi doveli do toga da je Konami udaljio Kojimu od svog tima zadnjih nekoliko mjeseci razvoja. Sukobi su kulminirali time da Kojima nije bio prisutan na marketinškim događanjima i nije bio prepoznat kao glavni kreator u završnim zaslugama. Ova napetost utjecala je i na percepciju završetka igre, koji mnogi fanovi smatraju nedovršenim.
Razlaz Kojime i Konamija nije bio potpuni gubitak. Kojima je ubrzo osnovao Kojima Productions, a s neograničenom kreativnom slobodom stvorio jedinstveni i suludi svijet Death Strandinga. Može se reći da je na mnoge načine nagli kraj The Phantom Paina odraz tema same igre. Kao što Big Boss i Kazuhira Miller pate od fantomske boli, tako i obožavatelji imaju osjećaj praznine i nedovršenosti. Srećom, imamo podsjednik na početku i kraju svake misije da je igru uistinu napravio jedan jedini – Hideo Kojima.
Srećom, imamo podsjetnik na početku i kraju svake misije da je igru uistinu napravio jedan jedini – Hideo Kojima.
Metal Gear serijal je neko vrijeme nakon izlaska Phantom Paina bio neaktivan, s izuzetkom često omalovažavanog Metal Gear: Survivea. Konami ipak pokušava ispraviti svoje pogreške i oživjeti ovaj jednom legendaran serijal. Tako je nedavno izašao Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1, a i potpuna prerada Metal Gear Solida 3.
Ovaj serijal je oduvijek bio čudan spoj vojnog realizma, paranormalnih događanja te općenitih budalaština poput šuljanja u kutiji ili korištenje balona za spašavanje ovaca. The Phantom Pain je najmračnija igra u serijalu, i iako je priča smrtno ozbiljna, gameplay je i dalje sulud te igrači imaju priliku eksperimentirati mehanikama na neobične i često urnebesne načine. Ovo je vjerojatno jedina igra u kojoj možete uništiti sovjetski Mi-24 borbeni helikopter tako da prikvačite plastični eksploziv na neprijatelja, pošaljete ga balonom u zrak i detonirate.
The Phantom Pain ostaje jedan od najvažnijih nastavaka serijala, a ujedno i jedna od najboljih stealth igara uopće. Iako je razvoj bio turbulentno iskustvo, utjecaj igre na stealth žanr i dizajn otvorenog svijeta neosporan je. Kretnje i mehanike bile su ispred svog vremena te se rijetko kad može pronaći igra u kojoj je upravljanje glavnim likom toliko glatko kao kod Punished „Venom“ Snakea. Metal Gear serijal možda nije toliko popularan kao nekoć, no kvaliteta se ne mijenja s vremenom, a The Phantom Pain to itekako potvrđuje.
MeDoNjA
01.09.2025 - 20:32Steta sto konami ne odradi PC portove ostalih MGS naslova , mozda bi i napravili MGS popularnim , ovako svi znaju za Splinter Cell i vecina ih je igralo , dok MGS moras lovis na dve konzole …
David Šesto
@MeDoNjA, 01.09.2025 - 20:35Vjerojatno će stići s Master Collection Vol. 2, kad god to bude… Najgore je što je MGS4 zapeo na Playstationu 3. Emulacija tu pomaže, ali nije to najbolje rješenje.
MeDoNjA
@David Šesto, 01.09.2025 - 20:43Dal ce do Vol 2 doci i ako dodje pitanje je za koliko i u kakvom kvalitetu s obzirom da su skoro tek popravili Vol 1 , a sa ovim Remake-om imaju tek posla. Isto tako treba uzeti u obzir da sledeci Vol ce vervatno imati peacewalker pa i mgs4 tako da to su vec 2 igre koje nikad nisu dobili pc izvedbu . Jedino mgs4 mi predstavlja problem igrati jer emulacija koliko god da je moguce nije perfektno doduse i kako da bude kada ta igrica nije radila ni u 30fps-a na sony trojci.
Zweihänder
@MeDoNjA, 03.09.2025 - 01:39Kad su igre bile aktualne, bilo je definitivno drugačije. Ne bi me zapravo čudilo da više igrača emulira MGS sad no što ih je igralo SC uopće, koliko god ja volio potonji. Možda je u Europi SC malo popularniji nego izvan, to bi bilo zanimljivo izvući podatak. Što se Konamija tiče, da imaju što ponuditi, ponudili bi. Nemaju pa rade polovne remastere i remakeove. Serijal je počeo i završio s Kojimom, to je jasno i sovi na grani.
mili1985
01.09.2025 - 20:53Igra ima svojih boljki, ali gameplay je samo takav! Meni osobno, nijedna igra nije ponovila ovakvu fluidnost gameplaya. U sekundi prijelaz iz mahnitog šprinta u tiho šuljanje do neprijatelja pa eliminacija (non lethal naravno). Kreativnost i elegancija na djelu.
atlas
@mili1985, 02.09.2025 - 13:56Tipa za Last Of Us II sam ND je spominja kroz dev razgovore da je MGS serijal bio jedan od uzora a to se i osjeti, obe imaju vrhunski gameplay.
PS. Upravo peglam peticu po drugi put i uzivam u otvorenom svijetu i samoj kreativnosti koju igra omogucuje. Ovaj put se nadam prijeci do kraja odnosno onaj drugi dio nakon glavnog (prvog) zavrsetka…
Mrky
01.09.2025 - 20:58Duran Duran – Invisible
trulex
01.09.2025 - 21:09Ova igra je baš otvorila svijet mape i pristupu misija sa svih strana, al da ga taktički odradiš. To je bilo impresivno prije 10 godina. Sretan rođendan.
PrydaCro
01.09.2025 - 21:28Sretan 10ti rođendan, igra je remek djelo i kad se vratim s godišnjeg ide novi prelazak.
Ludykure
01.09.2025 - 22:01Super igra,kupio je za neku siću jedno ljeto na steamu.Inače volim njegove igre.
ManRay
01.09.2025 - 22:49Odlična igra jedina stvar koja mi je smetala je ono ponavljanje nekih misija
mili1985
@ManRay, 02.09.2025 - 08:33To me je ubilo u pojam. Sjećam se da sam morao iznova obavljati neke sporedne misije da bi se nove otključale, a sve su na isti kalup.
ManRay
@mili1985, 02.09.2025 - 16:34Ne znam koja je svrha toga bila al ajde
slismis
01.09.2025 - 22:56Jedva da je imala neke mane. To je bilo predivno iskustvo. Još je igra 4 godine nakon izslaska pa sam je platio kikiriki.
SanKa
02.09.2025 - 09:24igra dosadna ko smrt, trudio sam se natjerat da ju zavrsim ali nikako
RPGamer
@SanKa, 02.09.2025 - 14:29Imaš loš ukus. Ne znaš kako je ta igra fora, možeš se šuljati u kutiji, uništavati helikoptere eksplozivima a ima i jako “ozbiljnu” priču. Kažem ti, prestrašno nešto.
SanKa
@RPGamer, 03.09.2025 - 10:01dweebu drzi se waifu jastuka. MGS je institucija, ali phantom pain je loš nastavak.
RPGamer
@SanKa, 03.09.2025 - 10:18Kakva institucija? Igrao sam prvu igru i imao osjećaj kao da ništa ne igram, a što očekivati od igre ovakve prezentacije i predstavljanja “action adventure, stealth”.
SanKa
@RPGamer, 03.09.2025 - 11:31MGS fransiza je institucija, jesi ti bolestan ? best of kojima, phantom pain je kukolj u zitu. makni glavu iz tih jrpgova, mozak ti otupio.
ruya
@SanKa, 03.09.2025 - 12:25Phantom pain je igretina za sve predhodne nastavke…. Vrhunska i kompletna stealth igra!
stajaznam
@SanKa, 03.09.2025 - 11:36Pa nak naprave novi, ali sad nek pomaže Amerikance protiv Afganistanaca. Najbolji MGS zbog pogleda, onaj bočni je ubijao volju za igranjem.
Fenner
02.09.2025 - 11:23Dobra igra ali prvih pola sata je jako naporno kad teturaš po onoj bolnici.
PCGamer
02.09.2025 - 11:49Igretina…
TitanShifter
02.09.2025 - 12:43Imal sanse do kraja godine Guns of the Patriots na PC (ne emulacija) il PS5?
stajaznam
02.09.2025 - 17:27Bolji od prethodnika jer nema onaj nesnosni bočni pogled.
Pajo Paksu
@stajaznam, 04.09.2025 - 13:56Pa u MGS3 je to ispravljeno ako si kupio MGS3 Substinence. Iako su meni sve igre super što se tiče MGS serijala
BankrotGamer
02.09.2025 - 17:42Meni osobno super igra, vratim joj se malo malo. Šteta što nije dovršena do kraja, postojao je cijeli Charter 3: Peace koji je samo 30% dovršen i naravno tu je rijetki cutscene viđen samo par puta kada se demontiranju sve nuklearne rakete iz baza igrača online (ima je na YouTubeu ako koga zanima). Čak mi se sviđa i epizodni pristup misijama i creditsima na kraju svake epizode (možda nisam normalan).
Goblin
@BankrotGamer, 03.09.2025 - 00:43Što misliš da nije razrješeno u priči, jer meni nikad ovo nije imalo smisla da igra nije dovršena… a nuklearke, ako sam dobro shvatio, je bila još jedna Hideo Kojima fora, da će se cutscena aktivirati, ako svi igrači deaktiviraju sve nuklearke koje posjeduju, što je nemoguća misija.
Meni najbolja igra ikada inače.
BankrotGamer
@Goblin, 03.09.2025 - 13:58Nuklearke su nemoguća misija, Konami je rekao da su te cutscene ili prikazane greškom ili nekim exploitom. Chapter 3 bi se bavio Elijem (Liquid Snake) i otetim Sahelanthropusom (Snake ranjava Elija, daje mu pištolj a Mantis ga spašava prije granatiranja, ima taj cutscene na YouTubeu) i sukobom unutar Diamond Dogs (Kaz protiv Ocelota), i otkrivanjem Venom Snakea. Uglavnom spojio bi priču od MGS 5 do MG. Ali slažem se da zbog toliko dobrog gameplaya to nije toliko važno i da je ovaj zadnji Kojimin gem u Konamiju savršen.
Hrki87
02.09.2025 - 17:56Upravo ga dovršavam. Nemam baš previše vremena, ali igra je top 🙂 Čisto da nadoknađujem propušteno iz prošlosti, nakon toga ide MGS3 REMASTERED… Tek kada završim sa poviješću idem na novije naslove.
Pajo Paksu
04.09.2025 - 14:03Ima jedna sporedna misija gdje morate osloboditi Hideu Kojimu. Nije glavna misija već sporedna. Igra je gotova nakon 25 glavnih misija i ostalih 25 su ponavljanja prethodnih misija na hardu. Izigrao sve i ostao malo zbunjen i ošamučen. MGSV