Gdje nam je više ta recenzija za Fire Emblem: Three Houses?

Ivan Brekalo 27.07.2019.   •   6 komentara

Velika Switch ekskluziva već nam je oduzela brojne sate našeg života, no još uvijek nismo spremni dati joj konačni sud. Ipak, prve dojmove spremni smo podijeliti sa vama.

Početkom godine objavili smo članak u kojem smo navodili nama najisčekivanije igre u 2019. Na mojoj listi od tri najisčekivanija naslova našao se i Fire Emblem: Three Houses. Ovaj naslov izašao je jučer, ekskluzivno za Nintendo Switch. Iako igru igram već neko vrijeme, imam osjećaj da će mi trebati još dosta vremena kako bih ju odigrao do kraja i napisao kompletnu recenziju. Stoga sam odlučio složiti kratki tekst i reći nešto o svojim prvim utiscima o igri.

Obrazovni paragraf za one koji ne znaju što je Fire Emblem serijal

Moji prvi dojmovi… hm, odakle krenuti. Hoćemo od prvog pokretanja igre i uvodne animacije? Hajmo, uz napomenu da neću otkrivati mnogo o priči jer ne želim nikome pokvariti element iznenađenja. Dakle, početna animacija je nešto što se ne viđa tako često u Nintendovim ekskluzivnim naslovima. Rukom crtana, prelijepo animirana, ali s dosta krvi, neočekivano nasilna i pomalo šokantna. Očito se radi o nekakvoj povijesnoj bitki, tijekom koje se obračunaju vođe dviju suprotstavljenih strana.

Nakon odlične sekvence koja je dodatno uspjela podići moju euforiju, uslijedilo je nekoliko dijaloga gdje sam doznao ponešto o svom liku. Ne baš pretjerano mnogo jer mi se čini da on pati od nekakve amnezije i ima poteškoća s prisjećanjem, ali izgleda da putuje s ocem koji je vrstan ratnik i koji ga je podučio borbi.

Ubrzo nakon toga došao sam i do svoje prve bitke, koja je samo uvod i koja mi je vrlo brzo dopustila da okusim borbu i dobijem osjećaj za taktiziranje, makar se radilo o jednostavnoj bitki sa svega nekoliko jedinica. Nakon toga, moj lik se zajedno s ocem našao u Gareg Mach manastiru, koji je ujedno i sveučilište koje okuplja mlade ratnike iz triju različitih kuća, odnosno naroda koji trenutno žive skladno u miru na Fodlan kontinentu, gdje je smještena radnja Three Housesa.

Zahvaljujući ratnim vještinama koje sam demonstrirao u uvodnoj borbi, vodstvo Gareg Mach manastira mi upućuje pomalo neobičan prijedlog, tj. radi se o poslovnoj ponudi – žele da postanem profesor i da njihove mlade studente podučavam o umijeću ratovanja.

Prihvatio sam ponudu i tu je krenula moja avantura. Malo lutanja po prostorima sveučilišta i ubrzo sam se trebao odlučiti koju ću skupinu studenata podučavati. Pustili su oni meni tu da ja malo pronjuškam po manastiru i upoznam se sa mladim ratnicima željnim znanja. Ne postoji nikakav vremenski limit, igrač je taj koji odlučuje kada je završio s istraživanjem.

Iako mi je prvotni impuls bio pridruživanje kući Golden Deer, ipak sam se odlučio za kuću Black Eagles, predvođenu princezom Edelguard. Njezini su mi se studenti učinili najzanimljivijima. Osim toga, oni dosta znaju o magijama, koje su mi oduvijek bile interesantne u Fire Emblem serijalu.

Kao netko kome su stariji Fire Emblem naslovi nešto bliži od novijih nastavaka koji su izašli tijekom 3DS generacije, nisam mogao točno predvidjeti kako će mi sjesti ovaj profesorski život i gomila mogućnosti koja se podrazumijeva za žanr, a ipak se nije nužno podrazumijevala za neke od starijih Fire Emblem naslova. Na neki me način to brinulo jer prilikom svakog novog vala informacija koje je Nintendo odlučio podijeliti tijekom promoviranja Three Housesa svaki put bi se ispostavilo da ovaj segment igre dobiva sve veću važnost.

U jednom trenutku mi se učinilo da raspolažem prevelikom količinom mogućnosti i da me igra bombardira informacijama o tome kako ispravno koristiti te mogućnosti. S druge strane, samo sam želio što prije saznati više o priči, upoznati studente i pobrinuti se da da svi skupa izgledamo što uvjerljivije na bojištu.

Srećom, već nakon par sati je sve sjelo na svoje mjesto pa su i podučavanje, seminari i razgovori sa studentima postali zanimljivi. Ono što je najbolje je nagrada koje postanete svjesni kada se sav taj trud i edukacijski dio počnu odražavati na izvedbu tijekom borbi. Bitke su također počele postajati sve intenzivnije, pa sam morao i više planirati i smišljati načine kako da sebi i svojim vjernim studentima povećam izglede preživljavanja.

Što se tiče borbe, nevjerojatna je i mogu potvrditi da i dalje čini najbolji dio Fire Emblem iskustva. Novosti koje je Intelligent System ubacio mi se sviđaju, od bataljuna koje možete pridružiti određenim borcima do neprimjetnog prelaska pregleda mape u pogled na borbu i nazad.

Sve skupa mi se za sada jako dopada ovo što sam do sada odigrao. Više o mehanikama borbe, načinima na koje možete provesti vrijeme između borbi moći ćete pročitati u kompletnoj recenziji igre koja će uslijediti uskoro, htio ja to ili ne. Već sam primijetio urednika kako cupka na pragu našeg ureda. Učinilo mi se da je nosio bič. Teško je reći za koju svrhu.