Početak testiranja Battlefielda 6 obilježila čekanja u redu zbog ogromnog interesa za igru
Otvoreno testiranje Battlefielda 6 još nije krenulo punom parom, ali je igra već sada postala najigraniji Battlefield u povijesti Steama.
Krenulo je testiranje Battlefielda 6. To jest, krenula je početna uvertira u testiranje, gdje pristup igri dolazi uz pozivnicu. Testiranje će postati potpuno otvoreno tek od subote, 9. 8.
Do tada će Electronic Arts hitno raditi na proširivanju serverskih kapaciteta jer su i oni nekako podcijenili interes igrača, iako su najavljivali “najveće testiranje u povijesti Battlefielda”. Već je sada, u trenutku pisanja ove vijesti, na Steamu u BF6 aktivno više od 322 tisuće igrača.
Doduše, to ne znači da svi igrači igraju samu igru – jer trenutno ima i dosta čekanja da se ukažu slobodna mjesta na serveru. Developeri poručuju kako će se početne gužve s vremenom smiriti te mole igrače da budu strpljivi.
Slatke su im to muke jer je ovo već sada najveća aktivnost neke Battlefield igre na Steamu. Isto tako, prilično je izgledno da bi ovo testiranje Battlefielda 6 aktivnošću moglo nadmašiti i rekord Call of Dutyja od pola milijuna aktivnih igrača, ostvaren lansiranjem Warzonea 2.
DiVojic
07.08.2025 - 15:17Evo, čak ću i ja igrat BF prvi put nakon BF1942. Nadam se da se neću zajebat ali čini mi se da bi mogo bit dobar nastavak
Ki-ya Karate Monster
07.08.2025 - 15:44AMD Ryzen 3700x i GTX 1070 sa Lossless scaling-om daje mi 75 fps na max grafici. Vrti se šestica, vrti se Igore!
bumblebee1707
07.08.2025 - 15:59Sto nisu ogranicili igranje na 3h cisto da probam kako ce mi raditi na racunaru a posle ako mi se igra kupicu je.
xereal
07.08.2025 - 16:21Kakva optimizacija! Dugo mi se nije nešto vrtilo ovako dobro, sve pohvale zasad za cjelokupan dojam
kaurazmaj23
07.08.2025 - 16:21Instaliram igru i odmah naletim na prvi problem – traži Secure Boot, koji mi je, naravno, isključen u BIOS-u. Pomislim: „Ajde, neka ga, uključit ću ga dok ne snimim video, pa ga kasnije ponovno isključim.”
Uđem u BIOS, uključim to đubre, ali Windows se ne želi podići jer je disk u MBR, a ne u GPT formatu. Opsujem još ponešto i pomislim: „Ajde, idem to prebaciti, ne bi trebalo dugo trajati.”
Završim i to sranje i nadam se da će konačno proraditi, kad ono – javlja mi da imam verziju drivera 23.19.23.11, a potrebna je 25.10.13.1. Padne još pokoja psovka, pa odlučim prevariti ih preko registra da vide kao da koristim tu verziju.
Promijenim i to, konačno uđem u igru. Krenem pokrenuti snimanje – ne radi, zbog izmjena u AMD softveru. Što ću drugo nego opet spomenuti i oca i majku. Instaliram OBS, mislim si: „Ako neće ovako, ići ćemo onako.”
Ne pamtim koja mi je igra zadala ovoliko nepotrebnih problema, ali na kraju sam uspio postići što sam i planirao.
Zoran Žalac
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 16:32Kakav si ti to PC gamer, sve outdated u tebe. Secure Boot je defaultna postavka dobrih pet godina već otkako je Windowsa 11.
kaurazmaj23
@Zoran Žalac, 07.08.2025 - 16:52Ja sam na Windows 10, i nijedna igra mi dosad nije tražila Secure Boot – sve ove godine, nikad. Niti mi je UEFI ikada “diktirao pravila” dok sad nisam pokušao pokrenuti ovu igru.
Driver sam jučer instalirao – verziju 25.8.1, koju koristi i minimalno podržani RX 5600 XT i preporučeni RX 6700 XT za tu igru. Dakle, nije problem u kompatibilnosti, već u tome što igra prepoznaje točno određen broj verzije, i ništa drugo.
Naravno, RX 6700 XT još ima službenu podršku, dok je moja kartica izostavljena jer za nju više nema aktivne optimizacije. A zašto igra uopće traži određeni broj drivera, i zašto ga ni najnoviji driver ne “zadovoljava”, zna samo AMD.
A razlog je vrlo vjerojatno jednostavan – treba kupovati nove kartice. A ja svoju cijedim do kraja, i to očito nije u interesu korporacija.
MeDoNjA
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 17:21Kad bi uzimao novu graficku , koja bi ti bila na meti?
kaurazmaj23
@MeDoNjA, 07.08.2025 - 17:36RX 6700 XT mislim da bi bila najbolja opcija za moju konfiguraciju.
bumblebee1707
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 18:32Ja ima RX 6800XT i ne znam sta je problem ali zadnji BF2024 me stalno izbacivalo iz igre jednio stari driver mi je radio. Ali kad instaliram stari driver za GPU onda mi ne rade druge igre.
kaurazmaj23
@bumblebee1707, 07.08.2025 - 19:05Kad nova igra traži točno određeni broj drivera, a taj broj nije čak ni najnoviji, to je čista glupost. A kad uz to taj driver još i sjebe druge igre, stvarno se pitam – tko tu koga testira? Mi igru, ili igra nas?
Ne tvrdim da znam što je točno uzrok tvog problema – nisam Baba Vanga – ali očito nešto ne štima.
Jbg, RX 9000 serija je vani, a petu i šestu generaciju treba polako sputavati. I kako navući prosječnog korisnika da kupi novi proizvod? Tako da mu se osakati postojeći. A najlakši način za to je – driver.
MeDoNjA
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 20:35Nemoj bas tako , rekao bih da ih vise zanimaju azuriranja i hot fix-evi za nove grafike pre nego stare. Cisto sumnjam da namerno sakate stare graficke , cak sta vise kako vreme prolazi i ove upscaling metode kako napreduju potreba za menjanje graficke ce biti sve manja . Ja se razmisljam o kupovini neke 9000serije i tu da se smirim dobrih 7-8 godina ma i vise uz scaling metode. Jedan od razloga zasto su ps4 i xbox one jos zivi , a ove nove konzole ce itekako biti jos zastupne nakon izlaska novih.
kaurazmaj23
@MeDoNjA, 07.08.2025 - 22:45Razumijem tvoj pogled i slažem se – naravno da su novi modeli prioritet kad je riječ o driverima, hotfixevima i optimizacijama. To je sasvim logično. Ali ovdje ne govorim o tome da stari modeli nemaju prednost, već o slučajevima gdje se aktivno degradiraju performanse starijih kartica običnom glupošću. Što se upscalinga tiče – slažem se da je super stvar kad je dobro implementiran (FSR 2, FSR 3, DLSS itd.), ali nažalost sve češće se koristi kao isprika za lošu optimizaciju. Igra traži 10+ GB VRAM-a na 1080p? To nije napredak – to je problem u dizajnu.
Zato i jesam skeptičan. Ne kažem da sigurno postoji namjera, ali kad vidiš uzorak koji se ponavlja, teško je ne postaviti pitanje: “Kome ovo zapravo koristi?”
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 20:01Za RX 6700 XT barem Ryzen 5 5600, mislim da se novi mogao naći za oko 100 eura. Danas ne bih uzimao grafičku s manje od 16 GB, 12 GB mi je sada minimum. Neke nove igre automatski će smanjiti rezoluciju tekstura kad ponestane video memorije(bez obzira na postavke), pa sve izgleda zamućeno i loše.
kaurazmaj23
@Mrkvicaa, 07.08.2025 - 22:18Testirao sam još davno RX 6700 XT direktno na svom računalu (i7-4790K 4.8 GHz, 32 GB DDR3 2400 MHz)kada sam bio zagrijan za taj model i mogu reći da bottleneck nije bio ni blizu ozbiljan. GPU je radio pod punim opterećenjem u modernim igrama, a performanse su bile više nego dobre za 1080p high/ultra gaming. Jasno je da bi noviji CPU mogao dati još nekoliko posto više, ali to nije vrijedno troška od 200+ eura za kompletan prelazak na novu platformu (CPU + MBO + RAM), pogotovo ako je jedini cilj igranje.
Što se tiče VRAM-a – 12 GB je i dalje sasvim dovoljno za 1080p i 1440p. Da, neke igre mogu smanjiti teksture ako se pređe granica, ali to se lako rješava laganim podešavanjem postavki (npr. teksture na “high” umjesto “ultra”). Većina problema s VRAM-om je više psihološka panika nego stvarna prepreka u igrama.
Uglavnom, ne bih donosio zaključke na temelju „minimuma“ koje svaki entuzijast nabaci bez stvarnog testiranja. Ja sam testirao – i znam da RX 6700 XT radi odlično čak i na Haswell platformi.
Trebao sam kupiti tu karticu, ali osoba koja mi ju je prodavala malo je odlutala s cijenom u odnosu na realnu. Tako da sam mučenika barem iskoristio za testiranje svog sistema. 😄
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 00:00Prije par godina sam testirao 6700 XT i 6600 XT s i7-4790K. Mogu reći da sam mogao pokrenuti većinu igara na visokim postavkama na 1080p i 1440p, ali fps je bio nestabilan, često je padao sa 60 na ispod 30, što je uzrokovalo trzanje. Čak se i Ryzen 5600 mučio s nekim igrama kao što je Starfield. Nove igre su sve manje optimizirane i na to se još mara nadodati jači hardver.
Meni teksture moraju biti na maksimumu, uz 4K upscaling quality, a ostale postavke mogu biti i niže, sve dok ne zadržim stabilnih 60 fps.
kaurazmaj23
@Mrkvicaa, 08.08.2025 - 00:17Prije par godina Starfield je bio katastrofa po pitanju optimizacije, a ne vjerujem da je danas išta bolji. Ne testiraš najneoptimiziranije igre tipa Starfield ako želiš realnu sliku – rezultat će uvijek biti vrludav kao i sama optimizacija igre. To jednostavno nije relevantno mjerilo za usporedbu.
Pretpostavljam da si testirao na stock i7-4790K (4.0–4.4 GHz). Na stocku sam i ja, čak i s trenutnom karticom, imao microstutere i razna neočekivana sranja u nekim igrama. Overclock CPU-a itekako pomaže – digne prosječni FPS, izravna frametime i smanji takva iznenađenja.
RX 6700 XT je realno grafa za 1080p high/ultra i poneki 1440p bez problema. 4K s njom je čisto maštanje i očekivanje nerealnog.
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 00:50Neke igre kao što je RE4 Remake mogu se igrati s RX 6700 na 4K u performance načinu. Opterećenje se dodatno prebacuje s procesora na grafičku karticu, što smanjuje trzanje sve dok ne ponestane video memorije na 4K rezoluciji. Za ostale igre može se koristiti Lossless Scaling.
Mrkvicaa
@Mrkvicaa, 08.08.2025 - 01:03Resident Evil 4 Remake | Ryzen 5 5600 + RX 6700 XT | 1080p, 1440p, 4K benchmarks!
https://youtu.be/Qbg3r7seyf0?si=Un7WuOrvWeqTxREx
kaurazmaj23
@Mrkvicaa, 08.08.2025 - 01:13Jasno mi je da ako „udaraš“ na višu rezoluciju, procesor će biti manje opterećen jer GPU preuzima glavnu ulogu. Resident Evil igre su općenito dobro optimizirane, pa je očekivano da od proizvoda koji je dobro odrađen dobiješ i dobar rezultat.
Kad sam napisao da je RX 6700 XT realno za 1080p high/ultra i poneki 1440p, nisam mislio na nikakvu vrstu skaliranja, nego na čistu sirovu snagu grafičke – bez prečica i trikova.
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 01:26Ne znam koliko to može biti realno kad u 2025. pričamo o procesoru i7-4790K iz 2014. godine:)
kaurazmaj23
@Mrkvicaa, 08.08.2025 - 01:43Samo se ti rugaj. 😄
Ovaj „junak“ iz 2014. s nekulturnih 4.8 GHz fino je prdnuo na 5. i 6. generaciju Intela, a i7-7700K-u je osobno opalio šamar uz pitanje: „Kako je, momak? Oće l’ to?“
https://www.youtube.com/watch?v=Qe_pxYuZRTQ
Tako da više ne možeš samo reći „to je i7-4790K“ i čekati da to automatski znači zastarjelo. Napon nije bio najbolji tu, ali 1.285 V mu idealno leži, pogotovo s obzirom na ploču koja ima 4-faznu naponsku sekciju.
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 01:56Pajdo, zašto Opera, a ne Vivaldi? Dobro razmisli.
ivanakamarkus
@Zoran Žalac, 08.08.2025 - 09:51ocito osim kad radis upgrade sa win10 na win11 pa ti secure boot ostane off kao kod mene 🙂
mamojebac
@ivanakamarkus, 08.08.2025 - 11:40Ista situacija i kod mene bila
Sikl98
@kaurazmaj23, 07.08.2025 - 19:51Pratim godinu dana ovo hajpanje igre kao bit ce super, instaliram igru i dobim boot secure kancer poruku. Imamo valorant koji isto trazi boot secure (samo za win 11 traze) pa imaju problema s varalicama. Lagano imam osjecaj da je sav hajp samo umjetno napumpan i da ce igra biti sranje. Onaj klip gdje vojnik izleti kroz prozor kao da ga je pogdila granata a ne pumpa je tek početak. Igrao sam svaki bf do sad, ovaj cu kako je krenulo preskociti.
sstesla
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 09:33Također isti problem i ja imo osim ovog zadnjeg jer nisam ni pokušavo snimat, plus sa secure boot sam dosta vremena potrošio jer ni jedan primjer nije odgovaro mom slučaju dok negdje nisam našo u komentarima da postoji BIOS glitch kada piše da je secure boot enable da nije enablan.
mamojebac
@kaurazmaj23, 08.08.2025 - 11:38A ja nemam baš tako staru konfu pa sam imao isti problem i na isti način i riješio to. Izuzev što je meni već bilo u gpt formatu, ostalo isto… nikad prije nisam imao takav problem i koristim widnowse 11
KidacMamice
07.08.2025 - 16:45Ima ko mozda koji kod za betu da je voljan poklonit?
Ki-ya Karate Monster
@KidacMamice, 07.08.2025 - 19:45besplatno je na Steam-u samo download.
Gebro_gaming891
@Ki-ya Karate Monster, 08.08.2025 - 10:53Majstore, lik pita za closed betu. Open beta je ovaj i idući vikend.
xereal
@KidacMamice, 08.08.2025 - 14:32Pogledaš pol sata stream na twitchu i dođe ti kod odma
ivanakamarkus
08.08.2025 - 09:49Naslov je trebao glasiti Početak testiranja Battlefielda 6 obilježila ludost prisilnog ulaska i diranja u BIOS… Previse nepotrebnih koraka i stresa za nesto sto je trebalo biti jednostavan *click play* a dajem ruku u vatru da ce cheateri naci nacin i oko ovog anticheata…
Terox
@ivanakamarkus, 08.08.2025 - 11:17Hoce, poanta nikad nije bila da ih se totalno zaustavi, vec da im dovoljno oteza da to digne cijene po kojima se prodaju, time ih cinis manje primamljivima i onda ih manje ljudi koristi.
ivanakamarkus
@Terox, 08.08.2025 - 12:59”cheating at online games is like winning the special olympics. You may win but you’re still retarded!”
Sikl98
@Terox, 08.08.2025 - 13:46Valorat cheat bez podrške free, s podrškom (konstanto ažuriran da ga se ne detektira) od 3€ do 30€, od 30 dana pretplate do lifetime
Sikl98
@Terox, 08.08.2025 - 13:55Po istoj tarifi nude i cheat za CS2 koji ne traži secure boot ni trojanski anticheat. Cilj bi trebao biti banat varalice, a ne poskupiti cijenu programa za varanje. Da zaposle admine na public serverima i uvedu kreativne nacine za banati varalice imali bi vise koristi. Da citere kosta savki ban 80€ (cijena nove igre) onda bi razmislili malo. I obavezno odvojiti free to play igrace od onih koji su platili igru