HCL.HR

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege – taktička destrukcija

Lovro Maroševac 01.12.2022.   •   2 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije sedam godina stigli smo u svijet Rainbow Six: Siegea te dobili pogled na to kako izgleda jedan naslov kad se spoje taktiziranje i destrukcija na malom prostoru.

Duga je povijest franšize Rainbow Six. Prva igra seže u 1998. godinu, kad je svijet gaminga ugledao Tom Clancy’s Rainbow Six. Bile su ovo primarno single-player igre, naravno uz svoje multiplayer komponente u nekim naslovima, a glavni cilj je bila borba protiv terorista.

Sve do Rainbow Six: Siegea, Ubisoft se nije toliko fokusirao na multiplayer segment svojih igara iz ovog serijala. Kad sad pogledamo cjelokupnu povijest ovih naslova, jasno možemo reći da je Siege najuspješnija Ubisoftova Rainbow Six igra, pa možda čak i najuspješniji multiplayer naslov kojeg su lansirali.

Međutim, Rainbow Six: Siege prvotno uopće nije bio u planu kao takav. Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 bio je zadnja igra prije Siegea. Izašla je 2008. godine i bila je vrlo dobro prihvaćena od strane igrača. Ubisoft je želio nastaviti u tom tonu pa je tri godine kasnije najavljen Tom Clancy’s Rainbow Six: Patriots. Međutim, bilo je ovdje očito puno problema u razvoju te je igra naposljetku zakopana duboko pod zemlju.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege bio je zamjena za taj propali projekt. Koncept igre bio je dvoboj dvaju timova unutar i oko utvrđenih objekata. Jedan tim nalazio bi se unutar zgrade/objekta i zaštitio se raznim strukturama, dok bi onaj drugi napadao i pritom uništavao pred sobom prepreke. Bilo je jasno da će napadački tim morati imati neku vrstu skupljanja informacija kako bi se pripremili za protivničku utvrdu.

Uveden je dron s kojim bi se skenirala mapa i pozicija neprijatelja. Zatim je došla ideja da igra dobije operativce koji bi imali posebne vještine i zapravo fokusirali se na komunikaciju s cijelim timom. U razvoju Siegea bilo je bitno da se odmakne od već postavljenih operativaca te se okrene prema onima koji bi donijeli nešto jedinstveno tijekom borbi.

Kad se sve to izmiješalo, Ubisoft je dobio smjesu koja se sastojala od taktičkog napucavanja i destrukcije okoliša. Igra je bila uistinu vrlo dobro prihvaćena, ne samo tijekom prvotnih najavnih videa, već i tijekom raznoraznih testiranja. Netom nakon izlaska igre, bilo je jasno da je zainteresiranost igrača velika i da se mora odraditi neki plan za budućnost. Međutim, nije sve bilo tako bajno.

Ubisoft se nije nadao da će Rainbow Six: Siege doživjeti toliki uspjeh pa shodno tome nije mu pridodao anti-cheat sustav. Na igrinom početku bilo je previše varalica za podnijeti i Ubisoft je znao da mora nešto poduzeti ako želi zadržati igrače. Rainbow Six: Siege je nudio unikatno iskustvo igranja i imao je pravi žar koji je privlačio sve više i više igrača.

Kako bi se riješio problema, između ostalog i varanja, ali i promijenio strukturu igre, Ubisoft je kroz takozvanu Operation Health sezonu kompletno izmijenio svoju igru. Siege je dobio sustav protiv varalica, igra se na konzolama i PC-ju vrtjela puno bolje nego dotad te je kompletno izmijenjen sustav hitboxa. Operation Health pokazala se sezona koja je spasila igru od propasti i usmjerila ju prema budućnosti.

To je bila dobitna kombinacija jer Siege je nastavio rasti iz godine u godinu te se u isto vrijeme izrodila i njegova esport scena. Rainbow Six: Siege je u drugom mjesecu 2022. godine stigao do 80 milijuna igrača koji su zaigrali igru. Iako mu je popularnost značajno pala u posljednje dvije godine, dolaskom Year 7 ta se brojka vratila na neko normalno stanje jer igra je ponovno doživjela renesansu.

Iako prvotno nije bilo ideje da igra dobije veliku budućnost i nastavlja se razvijati s igračima, njena brza popularnost kroz zanimljiv koncept i Ubisoftova briga o igri uspostavili su Siege kao jednu od najboljih multiplayer pucačina na tržištu. Iako ne doživljava popularnost Counter Strike: Global Offensivea, radi se o jednoj od najkompletnijih mrežnih pucačina iz prvog lica koje industrija videoigara trenutno nudi.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (2)

  • vlatko2003

    02.12.2022 - 10:06

    jedino sta vrijedi od tog ubisofta, ma da je i to puno sranja

  • Rastmahatta

    02.12.2022 - 15:25

    Ja sam bio nabrijan na ovo kad je došao prvi trailer, rekao sam si evo ide nasljednik SWAT-a, nisam mogao više pogriješiti. Pravi nasljednik SWAT-a je došao relativno nedavno u Ready or Not

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?