Mafia 3

OSTAVI PIŠTOLJ, UZMI KOLAČE

U vrijeme izlaska originalne Mafije veliki, otvoreni 3D svjetovi u igrama nisu bili česta pojava. Prije četrnaest godina GTA je tek napravio ključnu tranziciju u 3D, a Mafia se postavila kao dobro prihvaćena alternativa zbog realističnog pristupa i ozbiljne priče. Danas je Mafia u nezavidnoj situaciji jer je GTA odmaknuo daleko od svake konkurencije, a žanr igara otvorenog svijeta, tzv. sandbox naslova, na rubu je zasićenja jer se skoro svaka treća igra prodaje upravo tom stavkom slobodnog kretanja po što većem trodimenzionalnom okolišu.

Da bi se istaknula među hrpom igara sličnog kalupa, Mafia 3 morala je očuvati identitet svog serijala, ali u isto vrijeme uhvatiti korak s trendovima „otvorenog svijeta“. Drugi dio nije se smio ponoviti zbog prodajnog aspekta jer publika ne želi samo igru u otvorenom svijetu nego i hrpu sadržaja te mogućnost glupiranja u njemu. To je na Mafiji 3 ostavilo drastične posljedice za koje se može reći da su unazadile čitav serijal.

Radi se tu o vrlo sadržajnom paketu s gomilom misija. Nažalost, glavni paket misija je užasno jednoličam. Struktura je takva da glavne misije uvijek otključavate na način da u svakom dijelu grada nanesete štetu mafijaškom šefu kako biste došli do njega. Nanošenje štete uvijek je isto i mijenjaju se jedino lokacije na kojima kradete novac, uništavate imovinu i eliminirate ključne mete. Repetitivnost posebno iritira kada se i lokacije u tom distriktu počnu reciklirati pa primjerice zadnju misiju obavljate u prostoru kojega ste prethodno posjetili i počistili.

mafia-3-trailer

Sporedne misije katkad su nešto maštovitije, ali osobno mi nisu bile interesantne zbog slabe povezanosti s glavnom pričom. Jedini razlog za obavljanje tih misija jest otključavanje dodatnih oružja kojih nema u slobodnoj prodaji. Doduše, zanimljiv je koncept da ne možete sve sporedne misije vidjeti u jednom prelasku s obzirom da one najčešće ovise o vašem odnosu s jednim od triju mafijaških šefova kojima možete dodijeliti osvojene dijelove grada. Ako niste alergični na repetitivnu glavnu kampanju, vrijedi dakle spomenuti da Mafia 3 ima određeni replay value. Ne osobito velik, ali za razliku od dvojke ovdje postoji više različitih završetaka na temelju nekoliko različitih faktora.

Sporedne misije katkad su nešto maštovitije, ali osobno mi nisu bile interesantne zbog slabe povezanosti s glavnom pričom.

Iako struktura igre ne pogoduje misijama, za priču je ona i više nego korisna. Priča na prvi pogled izgleda kao tipična osvetnička avantura, ali je iznenađujuće koliko se u međuvremenu proširi prema drugim motivima. Scenarij je vraški dobro promišljen i nema mnogo rupa. Primjerice, mislio sam da će priča upasti u zamku uklapanja u format videoigre. Mislio sam da glavni lik mora prvo eliminirati određen broj neprijatelja da bi se osvetio glavnom negativcu samo zato jer igra tako funkcionira, iako bi zapravo mogao odmah doći do negativca (jer doslovno zna gdje živi) te izvršiti svoju osvetu. No igra kao da je ismijala takvo razmišljanje ponudivši sasvim razumno objašnjenje za svoj slijed priče. Kad sam dobio to objašnjenje shvatio sam i da priča nije centrirana samo na osvetu glavnog lika.

mafia-3-video

Nekima možda neće biti po volji što taj glavni lik nije član klasične mafijaške obitelji te što se priča ne vrti oko klasičnih mafijaških stereotipa. Po mom mišljenju možemo biti sretni što je tako jer je ovo priča s drugačijim gledištem na mafijašku tematiku. Da smo dobili još jednu mafijašku dramu o previranjima unutar obitelji onda bismo vjerojatno pričali o neoriginalnoj radnji i već viđenim klišejima. Ovako imamo zrelu priču s uvidom u to kako se mafijaška organizacija nosi s izazovima modernog vremena – kako se transformira u borbi za opstanak u svijetu koji progresivno gleda prema poticanju jednakosti donedavno potlačenih klasa.

Da smo dobili još jednu mafijašku dramu o previranjima unutar obitelji onda bismo vjerojatno pričali o neoriginalnoj radnji i već viđenim klišejima.

Kvaliteti priče pridonosi i specifična naracija u obliku dokumentarnog filma. Nakon svake misije vidite isječke intervjua s likovima koji su pratili osvetnički pohod Lincolna Claya i koji prema njemu imaju različita stajališta. Ova tehnika služi i za nagovještaje onoga što će se u igri tek dogoditi, ali to radi umjereno te vam ne spoila stvari; barem ne previše.

mafia-3-drive

Dokumentarni pristup također nagovještava odličnu glumu. Likovi su fenomenalno napisani, a u dijalozima se očituju njihova čvrsta uvjerenja. Ta su uvjerenja uglavnom konfliktna pa je prava poslastica gledati svađe u kojima svi likovi imaju razumna opravdanja za svoje stavove, a njihova ispravnost je samo pitanje percepcije. Kulminaciju toga vidimo u vrlo dirljivom završnom obračunu za kojega se ne biste nadali da će se odigrati onako kako se odigra. Nešto je poetično u toj završnici i definitivno ostavlja materijala za razmišljanje.

Materijal za razmišljanje nije ekskluzivan za završnicu jer Mafia 3 osim ponavljajućih zadataka ima i masu praznog hoda, ili bolje rečeno vožnje. Model vožnje ne bih posebno kritizirao jer postoje arkadni i simulacijski model pa si po volji možete odabrati koji vam više odgovara. Ono što treba naglasiti jest činjenica da ova igra nema nikakav sustav brzog prebacivanja po mapi nego se stalno morate vozikati od misije do misije.

mafia-3-4-video

Dobra je vijest da grad New Bordeaux, odnosno njegova okolica, djeluje raznovrsno i zabavno za istraživanje pa je vožnja donekle prihvatljiva dok obilazite sve dijelove grada po prvi put. Svaki distrikt ima prepoznatljiv izgled i gomilu lokacija na kojima možete skupljati postere golišavih dama te tadašnja izdanja Playboya. Naravno, Playboyje skupljate da biste čitali članke u njima, jer za razliku od dvojke sada imate nešto i za čitanje.

Dobra je vijest da grad New Bordeaux, odnosno njegova okolica, djeluje raznovrsno i zabavno za istraživanje pa je vožnja donekle prihvatljiva dok obilazite sve dijelove grada po prvi put.

Playboy nažalost ne možete čitati dok vozite pa vožnja većinom prolazi bez uzbuđenja. Tu i tamo vas dočekaju plaćeni ubojice, ali napucavanje iz automobila toliko je automatizirano da nema šanse da se te sačekuše pretvore u veliku potjeru. Slično je i s policijom kojoj je lako pobjeći, a još lakše izbjeći jer je prag tolerancije za prometne prekršaje u Mafiji 3 vrlo nizak. Policija će vas početi ganjati jedino ako udarite njihovo vozilo ili pješaka. Ako se jurite iznad dopuštene brzine, prolazite kroz crveno na semaforu, vozite krivom stranom i sl. – to za policiju u ovoj igri nije problem.

Istina je da većina igrača ionako ne voli strogu razinu realističnosti, no ona bi dobro poslužila za razbijanje monotonije u vožnji, makar i kao opcija. Jer igra inače nema mogućnost brzog prebacivanja po mapi, odnosno tzv. fast travel, čime jasno forsira kretanje pomoću četiri kotača. Srećom, dok ste u vozilu imate priliku slušati radio, a na njemu neke od najboljih pjesama 60-ih godina. Mafia 3 ima jednu od najbogatijih glazbenih kompilacija te ere, i to ne samo u kontekstu videoigara nego i daleko šire. Naravno, glazba je uvijek pitanje osobne preferencije, ali teško se opirati ritmu kada u ponudi imate kultne izvođače kao što su The Rolling Stones, Johnny Cash, Jimi Hendrix, Elvis Presley i drugi. Ako ne volite njihovu glazbu vjerojatno nećete voljeti ni Mafiju 3.

1438777957-mafia-3-1

Kad se ne vozite pjevušeći uz Arethu Franklin onda se šuljate i napucavate s neprijateljima. Šuljanje je u Mafiji 3 vrlo površna, ali efektivna mehanika. Isplativije je i lakše nego napucavanje, ali ako tražite izazov tu ga nećete pronaći zbog predvidive umjetne inteligencije. Na primjer, kad god vidite dva neprijatelja na jednom mjestu, znate da će se razdvojiti nakon dvadesetak sekundi.

Šuljanje je u Mafiji 3 vrlo površna, ali efektivna mehanika.

To je pravilo koje vrijedi od početka do kraja igre pa nikada nećete naći situacije u kojima ne možete proći bez pucnjave. Sam model napucavanja je sasvim solidan, iako rijetko kada imate povoda koristiti sav arsenal na raspolaganju. Problem s oružjem u Mafiji 3 je taj što je ono jedina stvar na koju možete trošiti novac, a cilj je u igri skupiti što više novca. Naposljetku kupujete oružje koje ne koristite, a kasnije shvatite da ste ga mogli ukrasti neprijatelju i bez potrebe za kupovanjem.

1438778002-mafia-3-4

Kontradiktorne odluke u dizajnu ponajviše bodu u oči kod vizualnog izgleda Mafije 3. U igranim animacijama likovi izgledaju odlično i posvećeno im je mnogo pažnje. Međutim, sve ostalo je ispodprosječno za svaku igru, a pogotovo za visokobudžetni naslov poput ovoga. Slika je iz nekog razloga pretjerano mutna, vidljivost u daljinu je jako ograničena, teksture vode i neba izgledaju kao da su ispale iz ere PlayStationa 2, a osvjetljenje ima ozbiljnih problema s bugovima. Bugovi inače nisu samo grafički pa se primjerice dogodi da uđete u vozilo koje ne možete pokrenuti dok ga ne napustite i vratite se natrag. Ponašanje NPC likova također je urnebesno, npr. ako im prevrnete auto doslovno će se zamrznuti na mjestu i neće imati nikakvu reakciju na to.

Vjerujem da će se bugovi i propusti s vremenom pokrpati, ali ono što se ne može pokrpati jest sama struktura igre koja je u više slučajeva značajan minus. Nije to minus nastao kao odgovor na siromašan otvoreni svijet Mafije 2. Izglednije je da je to danak prvog projekta razvojnog tima Hangar 13. S obzirom da su apetiti za igru bili ogromni, konačan proizvod još je dobro i ispao. Premda je polovične kvalitete, neke kvalitete još uvijek ima. Pitanje je samo jeste li spremni prihvatiti da ta kvaliteta pripada priči, a ne gameplayju.

Označeno sa: ,

Mafiju 3 vrijedi zaigrati prvenstveno zbog odlične priče. Sve ostalo što vam se usput svidi je bonus.

• odlična priča, likovi i gluma
  • solidne mehanike napucavanja i bonusa
  • raznovrsna mapa
  • jedan od najboljih licenciranih soundtrackova ikada
  • ponavljajuća struktura misija i forsiranje vožnje
  • većinom izgleda ružno i bugovito

Komentari (52)

• Vedator

18.10.2016 - 18:38

Stvarno mislim da grafika može biti bolja, bar da nema ovliko bugova kao što ima :/

• Emin SA

@Vedator, 04.11.2017 - 18:02

Kasnim jednu godinu ali da ti kazem da je radjena igra na starom engine-u.

• Tony Ghost 1811

18.10.2016 - 18:53

Realna ocjena. Ujedno i kritizirajuca. Prerano izbacena igra…

• PinPinPula

@Tony Ghost 1811, 18.10.2016 - 19:19

slazem se sa tobom

• FilipCalic

@Tony Ghost 1811, 18.10.2016 - 20:11

”Prerano izbačena igra” najbolji opis Mafie 3 … likovi priča a pogotovo soundtrack su čista 10…ali trebalo je tu još posla uradit da bi bila ”igriva” i nakon priče

• Adinjo

@Tony Ghost 1811, 31.10.2016 - 18:52

Slazem se…

• Kingpixy

18.10.2016 - 19:05

5,4 ocjena PC GAMER 😀

• trulex

18.10.2016 - 19:07

mrzim mafiu 3 al dao sam 100 samo nebi li se izvukla iz ovih govana, al developeri su na twitteru rekli da će još svašta dodat u igru poput kupovine kuća auta itd itd, odjeće itd.

• PinPinPula

18.10.2016 - 19:18

Jebote šta je njima tako teško pogledati mafiju 1 i prebaciti to u mafiu 3…
    Guštao sam u 1 samo vozeci aute da bi nabijao kilometar sat i potrosio bengu…
    Ili kad te murjak zaustavi zbog brze voznje…
    u trojku su mogli stavit da se moras brinuti za auto servisiranje i slicno sto bi uvelike pomoglo igri kao gameplay sastrane…
    ovako je mafija 3 dno dna…
    To je kao Ferari sa fićekovim motorom… Ogromni potencijal,a oni se pogubili na glupostima…
    Usudio bi se ovo nazvati no man skyom za open world igre ala stila gta ako me razumijete sta hocu reci..

• niksa_91

18.10.2016 - 19:21

“Nažalost, glavni paket misija je užasno jednoličam” – jednoličaN 😉

Čekam novu godinu, lijepo kada padne snijeg, pa onda ću zaigrat, možda do tada riješe probleme. a cijena bi trebala biti prihvatljivija sigurno

• Anomaly

18.10.2016 - 19:30

Poštena ocena. Igra nije totalni promašaj, samo je grafički i tehnički podbacila. Primetio sam celih 2-3 baga, ionako gomila igara ima bagove pa nikom ništa. Šteta što nema fast travel sistem.

• bartul_9

18.10.2016 - 19:35

Odlicna recenzija i realna ocjena.

• Mixa

18.10.2016 - 19:54

Ocena na mestu.

• FFORI

18.10.2016 - 19:57

Poprilično visoka ocjena u odnosu na druge recezente, međutim ja lično najviše vjerujem HCL-ovom timu. Drago mi je što ste dali ovako visoku ocjenu, iako sam pretpostavljao da će Zoran dati oko 60 😀 ,ali eto još je nisam igrao. Možda ova recenzija promijeni moju odluku pa je nekad kasnije kupim, ako Bog da. ONo što je dobro jeste da igra ima fantastičnu priču, tako vele svi, a to oko tehničkih stvari pretpostavljam da se može za koji mjesec, ako developer bude htio, dobro ispraviti sa patchevima i sličnim stvarima 🙂

• Slim1992

18.10.2016 - 20:04

Iskreno, od prvog videa sam osjecao da ce biti sranje…to sam i navodio

• Mojo Risin

18.10.2016 - 20:04

Samo mala zamjerka ovoj vrlo dobroj recenziji ide zbog nespominjanja fantastične instrumentalne glazbe snimljene samo za potrebe Mafije 3, koja kao cjelina odvojena od igre i dalje jednako fantastično zvuči.

• PinPinPula

@Mojo Risin, 18.10.2016 - 22:23

bit će da su spiskali pare na sva prava za glazbu pa nisu imali sa poliranje i finese

• Sib3riX

18.10.2016 - 20:06

po mome ocjena 6.5/10 katastrofa optimiziranje takoder grafika

• Minion

18.10.2016 - 20:06

Iskreno, ostalo mi je još malo do kraja. Počelo je sjajno, dugi uvod i mnoštvo sjajnih momenata. Nekako se kroz igranje razvodnilo i počelo se ponavljati. Više niti priča ne pomaže u svemu tome. Krenulo kao nešto najbolje što ću igrati, pretvorilo se u razvodnjeno blago razočaranje (možda je malo gruba riječ, ali kako je krenulo, puno sam više očekivao).

• RedEy3

18.10.2016 - 20:06

Ružno izgleda? hm, nisam dobio taj dojam

• baDarmageddoN

18.10.2016 - 20:30

Nisam kupio pa nisam igrao ali ono što sam vidio na youtubeu izgleda bolje od ovako niskih ocjena. Grafika nije u razini ostalih igara ali iskreno, uopće me nije briga jer glazba sama izvlači veliki broj minuseva. Ja bi dao igri 80. Naravno da je bilo bugova (kao i sa svakim portom) ali jbg, nisam igrao pa mi to nije bitno. Jedina mana mi je u biti malo gluplji AI ali koliko sam vidio, na najvećoj težini je i to ok. Znači, grafika na stranu- priča, likovi, mehanika vožnje i zvukovi plus fenomenalna glazba- igra ne zaslužuje baš toliko kritika. Kritike treba davati studijima kada čekaju par godina sa izlaskom PC verzije nakon konzolaškim, kao što to Rockstar radi. E to zaslužuje kritike. Zanima me da li bi se konzolaši ložili da je obrnuta situacija. Glavni lik nije bio prije dolaska igre po mojem ukusu ali svaka čast ljudima na ovako ozbiljnoj igri, likovima i pričom. Zadnji GTA mi po tome nije prismrdio niti blizu, pogotovo sa failom koji je bio Trevor.

• closingtime

@baDarmageddoN, 18.10.2016 - 22:38

Iako se ne slažem što se tiče GTA V, bravo za komentar, sve što si rekao je istina, kritike su preuveličane i većina dolazi od ljudi koji nisu igrali. Ali tako je to ovih dana, na internetu ljudi samo gledaju što će kritizirat i hejtat.

• baDarmageddoN

@closingtime, 19.10.2016 - 17:47

A dobro… Malo sam bio pre-kritičan prema GTA V priči. Mislim, nije to neka duboka i ozbiljna priča kao u Mafiji ali je opet zabavna i ono… interesantna, manje-više kako kome 😛 hhh

• Sackboy

@closingtime, 19.10.2016 - 18:05

“pogotovo sa failom koji je bio Trevor.” Meni je na primjer trevor bio omiljeni lik sa kojime sam igrao svaki put kada sam imao opciju da biram.

• baDarmageddoN

@Sackboy, 19.10.2016 - 21:02

Znam da je on favorit velikoj većini. Meni niie, mada ima mjesta u GTA V za njega. Opet, ja bih radije Vaasa iz FC3 odabrao na njegovo mjesto jer mi se njegov profil više sviđa. Trevor je uvreda za kulturu i zato mi ne odgovara, šta ćeš 😛 Tko zna što nas čeka u GTA Vi. Možda ćemo pet likova voditi kroz kampanju. Ja se nadam da bude čim manje Trevora 😀

• Jovica

18.10.2016 - 20:34

Neverovatno šta pohlepa pravi od ljudi, a bogami i igara… Tolika želja da se izbaci ranije pa na kraju sve propadne je stvar viđena 1000+ puta ali ne oni ne odustaju. Ne završe grafiku, ne uklone bagove, očajno optimizuju iskreno ne znam kako se osećaju ovi ljudi sto su pisali priču i pravili model napucavanja jer ovi sto su ostatak radili kao da su pljunuli na sav njihov trud i stvari koje su oni zaista fenomenalno odradili. Takodje dok su najavljivali igru zvučala je 10 puta zabavnije i raznovrsnije i na kraju ništa od toga, a o ovoj gluposti da se za pare kupuju samo oružja koju viđamo već 2. put ove godine i da ne pričam.

18.10.2016 - 20:54

Odlicna recenzija, jao i uvijek. Posebno je dobar zakljucak. Mislim da bi svi trebali prihvatiti da kvaliteta pripada priči, a ne gameplayju. Zanimljiva izjava s kojem se 100% slazem. Da igre danas trebaju izgledati jako dobro – trebaju ali da nesto losiji gradicki elementi nekoga odbiju od igranja stvarno dobre igre – e to nije dobro. Mafija je mogla i trebala biti bolja ali svi (barem svi oko mene) koji su je docekali na noz prilikom izlaska slazu se da je igra stvarno dobra i da je steta propustiti ju.

• drazensi

18.10.2016 - 22:04

Igra definitivno ima svojih problema, no unatoc svim tim problemima i za ljude koji mogu preci preko tih problema (ponekad nejasne teksture, nebo koje stvarno uzasno izgleda za igru izaslu 2016. godine, voda jos nije tako jako losa, problemi ponekad s osvjetljenjem), igra je pravi mali dragulj. Isto to osvjetljenje npr. kad se ponasa kako spada moze izgledati spektakularno. Izlasci sunca kad te kao sunce zabljesne kad vozis, pogotovo u Bayou kad dodes zna izgledati spektakularno. Odbijanje svijetlosti od vode koja stoji na cesti. Svako vozilo se drugacije ponasa ne cesti, tezim vozilima se tocno osjeca tezina, drugacije se ponasaju s obzirom na vremenske prilike itd. Tako da, meni se bas svidio vozni model. Pogotov kad poslije nadogradis vozila. Kad ono pocetno vozilo izgleda kao vozilo od Mad Maxa onda si pravi motherf***. Prica je odlicna, kraj je odlican, bez obzira na koji odabrali, meni osobno najbolji je kada se izabere recimo “dobar kraj”, a da ne pricam o after credits-u koji je pravo malo cudo :). Donovan je odlican sporedan lik, boljeg vec dugo u igrama nije bilo. Nadam se da ce doci Mafia 4 i da ce biti upravo o njemu :). Misije su da, dosta repetitivne. Ali kad malo bolje razmisli covjek nista se prakticki drugo nije moglo ni napraviti. Igra prica pricu o osveti i osvajanju teritorija, a kako se drugacije osvaja teritorij nego ubijanjem, prisluskivanjem, razaranjem posla kojim se bavis. Mozda da je igra malo kraca bolje bi ljudima sjelo. No, mislim i da su svi ti sporedni likovi sami po sebi dovoljno zanimljivi da se na kraju ta repetitivnost kad se dode do zadnje misije za osvajanje teritorija isplati jer je svaka po sebi ta misija odlicna. Repetitivnost je vec dugo problem open world igara. Nema jednostavno open world igre gdje glavne misije i side questovi nisu jednaki. Imas po 4-5 tipova misija i to je to. Meni trenutno to jos nije problem jer nije mi to previse vremena za provesti, pogotovo ako su mehanike ok u igri, a u ovoj jesu. Ubijanje je zabavno, suljanje je zabavno, slusanje razgovora npc-a kad se suljas je zabavno i svacega se naslusas. Ne znam jeste li skuzili no i neke cutscene se mijenjaju s ozbirom na odluke. Ako ides kroz igru ubijajuci sve pred sobom onda se neke cutscene, koje su brilijantne btw., mijenjaju s ozbirom na to prolazis li kroz igru tako da postedis underbosseve itd. Soundtrack da i ne spominjem. Uglavnom, igra je pravi mali dragulj, ako smognes snage pa prijedes preko tehnickih problema. Bespotrebno popljuvana od mnogih recenzenata jer si nisu uzeli dovoljno vremena za detaljno istrazivanje. P.S. colletibles-i su fenomenalni takoder 🙂

18.10.2016 - 22:33

Igra koja je “B produkcija”, uvreda za ime “Mafia” i najbitnije od svega savršeni prikaz lijenosti/pohlepe developera i izdavača. Pokušao sam par puta, silio se, ali ima toliko, toliko loših stvari na svakom koraku da ni glazba, a ni sasvim solidna glavna priča ne pomažu. Znam da ću neke fanove razljutiti (al i ja sam fan serijala), no za ovo je sve preko 50/100 čisti poklon i dobra volja

• MaliMicek

@Lovac, 20.10.2016 - 15:31

Jeste svjesni vi “ljubitelji serijala” da Mafiu 3 nije radio isti dev.? A ni Mafiu 2 nije radio isti kao Mafiu. Iako to je serijal, nije serijal istih ideja tj. istih devova u punom pravom smislu. Postala je trilogija ali trilogija tri različita nastavka, razdoblja i ideja. Nije ovo Witcher trilogija ili bilo koja druga bolja trilogija koja je u sva tri dijela plod istih dizajnera, istih glava itd. Dakle volio bih da se ljudi suzdrže od naziva “uvreda” za Mafiu ili “Mafia je jedino Talijanska” i ne kažem to zbog trojke koju nisam igrao nego zbog legendarne jedinice. Uzmite neke stvari u obzir prije igranja naročito ako ste dovoljno stari da ste peglali jedinicu u doba izlaska.

@MaliMicek, 21.10.2016 - 22:41

Ok, ispravit ću se: “Igra je uvreda za gaming kulturu općenito”

• closingtime

18.10.2016 - 23:39

Odlična recenzija. Ja sam dao 92, jer me ne smetaju jednolične misije, jer su lokacije zanimljive, atmosfera savršena i gameplay više nego dobar, ali jasno da to nije svima tako da ako neke jednoličnost smeta teško će im bit prolaženje igre. Ali svejedno priču ovakve kvalitete i glume ne smijemo zanemarit. Na kraju, 75-80 i je ocjena koju zaslužuje, objektivno.

• Leptirov

19.10.2016 - 00:51

Igrao sam Mafiu 2 kao klinja, zato 90 ocena iz poštovanja prema serijalu, realna ocena 75-80. Pozz

• servus

19.10.2016 - 08:54

Definitivno ima dobrih stvari u ovoj igri, ali i jako loših. Vozila mi djeluju nekako nedovršena. Upravljanje je dobro, ali sve se na kraju svodi na jurnjavu, jer nema neke velike štete, a policiju baš briga što radiš. Točenje goriva, popravak vozila, popiti pivo ili pojesti hamburger i kazne su sitnice nebitne za priču, ali sitnice koje su Mafiju uvijek činile posebnom igrom. U Mafiji 2 je bilo zanimljivo potući se s nekim na ulici, a ovdje te niko ne doživljava. Mafija je oduvijek bila više od priče, pogotovo Mafija 1, a ovdje se nema što raditi van misija.

• MaliMicek

@servus, 20.10.2016 - 15:34

A šta si točno mogao raditi u prvoj Mafiji osim misija. Free roam koji se otključa nakon prelaska igre ili vozikanje po gradu između misija.. Mafija je oduvijek bila više od priče ali ne jedinica. Original je imao sav fokus na priču, misije i razvoj likova. Osim toga nisi imao skoro pa ništa.

• simesmojver

19.10.2016 - 09:11

Igra koju će dlc-ovi upotpuniti

• blacklist0907

19.10.2016 - 13:04

Nisam igrao jer se ne isplati dat 500 kuna za ovo…šteta…mozda na nekoj rasprodaji ili ako se netko zeli mijenjat:)

• hpollowda

19.10.2016 - 15:16

Igra sama po sebi nije loša, ali ako uzmem u obzir prethodne nastavke Mafie i neke druge open world igre – Mafia 3 je unatoč dobroj priči i likovima mlaka i dosadna. Gdje se druge open world povrh solidne priče trude svijet napučiti raznovrsnim aktivnostima i igračkama koje potiču eksperimentiranje te sitnim detaljima koji život znače ovdje tog nema. Trebali su graditi na prethodnicima i razraditi mehanike uvedene tamo.

19.10.2016 - 22:30

Ocjena me malo zabrinjava,a i kritike pljušte sa svih strana…Ali svejedno ću igri dati šansu…Ipak je to Mafia,kakva god bila…

• MaroonBrother

27.10.2016 - 00:27

Najveći problem “Mafie 3” jeste što smo svi očekivali jedan ogromni BUM u tom segmentu. Kao što je BF1, Uncharted 4 i neke od ostalih novijih igara, stvarno su BUM, ali Mafia 3 je veće razočaranje. Sve što je Igor rekao u zanjem gameplayu je tačno, odnosno igrači očekuju “open world” igru ali sa realnim dešavanjima i redoslijedima (razbijanja prozora, umor, animacije, ranjavanje, fizika tijela, ne prolaženje likova kroz neke predmete) itd, itd. Tako da, sve dok neka igra ne bude 100% ispunjena realnim stvarima koje bi se desile, odnosno koje se dešavaju u stvarnom svijetu, ni jedna igra po meni neće dobiti više od 9 ili čak od 8.

• antoniorisek

06.11.2016 - 16:22

Mafia 3 je igriva ali nije kao i nastavci prije. Kao sto Igor u video komentarima zna reci:nema tog slatkog slatkog punjenja. Graficki nije nesto prekrasno.Solidna grafika za 2016.godinu.

• moordrak

07.11.2016 - 20:21

Korektna recenzija. Realno, dao sam šansu Mafiji 3 na temelju stare slave. Ocjeni i njurganjima unatoč, zanimljiva igra kojoj je jedini nedostatak što je izišla na tržište 2016. godine. Nedovršena. Ovakav tip igre bio bi pravi hit prije 4-5 godina, sada je, nažalost, promašaj.

• Maxgames350xx

04.12.2016 - 22:06

Isto ko i sve Mafija igre glupost

• VukasinYT

10.12.2016 - 14:08

Nova Mafia 3. Oko njenog izlaska se digla tolika prasina! Kao da izlaze leteci automobili na mlazni pogon. Igra uopste nije ocaravajuci lepa,uzasan je onaj prelazak iz noci u dan! Misije su dosta jednolicne i nema nikakvih novosti,novih nacina da se resi misija,forsira se voznja!
    Skroz se slazem sa ocenom u recenziji koja je na osnovu ocekivanja za ovu igru trebala biti veca.

• Jokerhere

26.12.2016 - 10:51

Do prvog boss-a sam izdržao, aonda sam je uklonio sa računara…

• invictum

18.02.2017 - 20:50

Ja bih dao manju ocjenu: 50…. Prvih nekoliko misija odlicne, a onda…velika monotonija… Prica je super, ali bez cutscena prakticki se samo vozate i vrsite identicne misije. Recimo u dvojci svaka misija ima svoju pricu, cak i bez cutscena je zanimljiva, a trojka nije dvojci niti do koljena u tom pogledu… Graficki nije lose, iako bih moglo biti kud i kamo bolje, meni u biti cak gta v izgleda bolje

• Toma_HR

26.02.2017 - 09:46

Bravo Zorane, najbolja recenzija koju sam ikad pročitao, nema se dodati niti oduzeti niti jedna riječ. Kad sam prošao preko pola Mafie III – rekao da pogledam 🙂

• Jokerhere

23.03.2017 - 21:28

Na kraju mi nije bila losa. Od ove igre mi se cpu imao zapaliti 🙂

• Marin Magdic

01.08.2018 - 01:44

Ah MAFIA 3 igra koja nije zaslužila pažnju gaminga jer je previše ružna grafički rađena je na grafičkom engineu iz 2010. godine igra koja je bolja za konzole nego za PC platformu da ne spominjem loše kontrole i model osvjetljenja a tek izmjena dana i noći sačuvaju Bože. MAFIA 2 je definitivno bolja od svog nasljednika po većini stvari sigurno se sjećate simulacijskog modela vožnje u MAFIA 2 a jeste li ga zaigrali u MAFIA 3 sigurno ćete primijetiti razliku. MAFIA 3 je igra koja je na neki način osramotila developere te je prestala uspješno konkurirati GTA serijalu.