HCL.HR

ANKETA: Treba li gaming biti dio Olimpijskih igara?

Zoran Žalac 13.03.2023.   •   83 komentara


Godinama se već vode rasprave o tome treba li uključiti esport natjecanja u najveći sportski događaj na svijetu – Olimpijske igre. Može se o tome čuti različita mišljenja, a u novoj anketi tražimo upravo takva.

Situacija je jasna: popularnost elektroničkih sportova među mlađim generacijama raste iz godine u godinu i organizatori velikih sportskih manifestacija ne mogu to ignorirati. Zadnjih godina stoga se traga za načinom kako integrirati esportove u Olimpijske igre. Međutim, taj proces ne ide baš glatko. Virtualne Olimpijske igre izazvale su podsmijeh kod igrača, a čest je i stav kategoričkog odbijanja da se gaming dovodi u ikakvu vezu s Olimpijskim igrama.

S obzirom da će se ove godine virtualne OI prvi put održati u fizičkom obliku, vrijeme je da nam kažete svoje stavove o tome. Podržavate li napore da gaming bude uključen u manifestacije koje su tradicionalne vezane uz klasične sportove? Preciznije rečeno: treba li gaming biti dio Olimpijskih igara? Kao i obično, svoja mišljenja podijelite s nama odgovorom na anketno pitanje, ali i putem komentara ispod ankete.

Treba li gaming biti dio Olimpijskih igara?
Ostavi glas

Komentari (83)

  • Lepoglava

    13.03.2023 - 19:34

    Ne treba. Amen

  • HeimdallTheWhite

    13.03.2023 - 19:38

    Ne

  • Kols

    13.03.2023 - 19:45

    Nema potrebe to miješat s Olimpijskim igrama. Nači, ono, suluduo. Za to postoje e sport natjecanja, a ne sportska.

    • Kols

      @Kols, 13.03.2023 - 20:15

      NEVEZANO UZ OVO
      Jel se moze igrat mw2019 splitscreen na ps4? Čitao sam nešto da su disableali tu opciju i na ps storeu ne pise da je 2 players. Pa eto ako neko zna…

  • Jer7cho

    13.03.2023 - 19:45

    Ne

  • Terox

    13.03.2023 - 19:45

    Popratno esport natjecanje bi bilo bolje rješenje, Ovo sta su sad izglasali sa potpuno bezveznim igrama je uzas. Ako ce se vec igrat, onda to trebaju bit kompetitivne igre poput CS:GO-a, Sieaga ili Apex-a.

    • Gebro_gaming891

      @Terox, 13.03.2023 - 22:19

      Rocket League😤

    • yoyorulz

      @Terox, 14.03.2023 - 12:23

      Igre nemaju veze sa sportom, već e-sportom i nije im mjesto na Olimpijadi.

  • djosic85

    13.03.2023 - 19:54

    Nek naprave gamersku olimpijada, a ne e sport stavljat pored atletike, košarke itd.

    • Bojko

      @djosic85, 14.03.2023 - 20:12

      Slažem se ali… Olimpijske igre ≠ olimpijada.

  • Dick Johnson

    13.03.2023 - 20:11

    Ne zato jer videoigre nisu sport.

    • Terox

      @Dick Johnson, 13.03.2023 - 21:49

      Smatras li sah sportom?

    • Goblin

      @Terox, 13.03.2023 - 23:35

      Ne

    • boboo

      @Terox, 14.03.2023 - 01:01

      I, igra li se šah na Olimpijskim igrama, lumenu?

    • tuvvok1701

      @boboo, 14.03.2023 - 07:11

      Ne igra, postoji šahovska olimpijada!

    • yoyorulz

      @Terox, 14.03.2023 - 12:05

      IQ 12 ? haha

  • Artyom

    13.03.2023 - 20:29

    Nikad pa ni tad! Svi ovje volimo gaming, i svaka čast gamingu koje može biti komeptativno natjecanje, ali NIKAD sport. Jer sport je aktivnost, koliko god naporna i nekad po ozljedu opasna, uvijek zdrava za tijelo i um. Gaming je nezdrava aktivnost i guzonjama koji igraju igre, koliko god profesionalni oni bili, nije mjesto među sportašima!

    • HeimdallTheWhite

      @Artyom, 13.03.2023 - 21:22

      Potpisujem! Meni se nije dalo sve to pisati ali to je to 🙂

    • Terox

      @Artyom, 13.03.2023 - 21:48

      Smatras li onda sah sportom?

    • Šljivovica23

      @Terox, 13.03.2023 - 22:49

      Iskreno šah ne bih svrstao pod sport, ali jest jer se u njemu stvarno treba puno razmišljati i taktizirati. Za sad ne vidim niti jednu igricu koju bih mogao staviti u istu kategoriju sa šahom. 🙂

    • Darcoolio

      @Šljivovica23, 14.03.2023 - 00:12

      Chessmaster 😀

    • Artyom

      @Šljivovica23, 14.03.2023 - 00:35

      Postoje druge igre na ploči u kojima se mora daleko više razmišljati i takzizirati negu u šahu. Ali ni jedna igra na ploči nije sport. Isto kao i gaming, nezdrava aktivnost i guzonjama koji sjede kraj ploče, koliko god profesionalni oni bili, nije mjesto među sportašima.

    • Terox

      @Artyom, 14.03.2023 - 01:25

      Muscle memory i koordinacija pokreta potrebna za gaming na visokom levelu je vjerojatno veca od nekih jednostavnih sportova, tako da samo to sta sjede ne mijenja puno.

    • ZhatCRO96

      @Terox, 14.03.2023 - 11:22

      Pod ‘muscle memory’ misliš li samo na mišiće šake i mišiće oka, ili nemaš pojma šta pišeš?

    • Terox

      @ZhatCRO96, 15.03.2023 - 11:03

      Prakticki citave ruke i oci da.

    • PickleBoi

      @Terox, 14.03.2023 - 23:14

      “Samo” to što sjede? Ne možeš ozbiljno reći da je za usporediti, koje deluzije hahaha

    • Darcoolio

      @Terox, 14.03.2023 - 00:11

      dosadan si sa šahom.

    • Artyom

      @Terox, 14.03.2023 - 00:22

      Apsolutno ne smatram šah sportom. Ako je šah sport, onda bi sport bio i domino, poker, čak i čovječe ne ljuti se. Znam da se šahovska organizacija izborila da se šah naziva sportom, al to mi je apsurd i uvreda za one koji se bave pravim sportovima.

    • Terox

      @Artyom, 14.03.2023 - 01:21

      Poanta sporta je natjecanje ne da je fizicki.

    • YoyoOyOy

      @Terox, 14.03.2023 - 02:01

      Poanta natjecanja je natjecanje a sporta da imaš fizičko natjecanje

    • Artyom

      @Terox, 14.03.2023 - 02:02

      Ne! Natjecanje je natjecanje, a sport je sport. Npr. postoje natjecanja i u prežderavanju jaja, hamburgera ili ljute hrane sve dok ne ostanje zadnji koji nije povratio, i razna druga bizarna i nebizarna natjecanja koja nemaju veze sa sportom. Dok se u isto vrijeme sportom možeš bavit a da se nikad ne natječeš. Sport nije samo natjecanje, i nije samo fizička aktivnost, sport je način života. Morž koji sjedi pred pločom i igra nekakvu igru nikako nije sportaš bez obzira na taj spomenuti “muscle memory i koordinaciju pokreta”, jer evo npr. trebao sam gotovo jednako muscle memory-ja i koordinacije pokreta na tipkovnici da napišem ovaj komentar. A postoje i natjecanja u brzini/točnosti tipkanja, pa bi se možda mi ovdje koji komentiramo trebali prozvati sportašima!

    • PickleBoi

      @Terox, 14.03.2023 - 23:14

      Poanta sporta je da je fizička aktivnost, ne natjecanje, panju

    • mocii

      @Artyom, 14.03.2023 - 20:48

      Koji si ti … usporedjuje sah sa pokerom, idi pokrij se rucnikom.

    • Artyom

      @mocii, 14.03.2023 - 22:28

      Ne samo sa pokerom, već i sa čovječe ne ljuti se, i sa svakom igrom na ploči. Nema razlike u ne-sportskom smislu: sjediš, razmišljaš/taktiziraš i pomičeš figurice/kockice/žetone. A ja se često i pokrijem ručnikom nakon dobrog treninga, priznajem…

    • PppPP

      @Artyom, 14.03.2023 - 15:27

      Kako misliš nezdrava aktivnost? Nije zdravo jedino prekomjerno, pa ne možeš cijeli dan trčat

    • Artyom

      @PppPP, 14.03.2023 - 19:31

      Ako baš želiš, možeš si smatrati da u umjerenim količinama nije nezdrava aktivnost, ali nikako ne možeš smatrati da je zdrava aktivnost.

    • PppPP

      @Artyom, 14.03.2023 - 23:39

      Nezdravo po čemu? Jel gledanje filma nezdrava aktivnost? Čitanje knjige? Pa ne možeš bit fizički aktivan cijeli dan, niti trebaš.

    • Artyom

      @PppPP, 15.03.2023 - 00:27

      Pričamo o sportu jeld… Ponovit ću ti zadnji put, ako nije isključivo zbog odmora, sjedenje i gledanje/čitanje/igranje igara jest nezdrava aktivnost, a ako ti sebi smatraš da nije nezdrava aktivnost, tvoj problem, no nikako ne možeš smatrati da jest zdrava aktivnost. Naravno da ne trebaš biti fizički aktivan cjeli dan, ali ne možeš se bavit sportom a da nisi fizički aktivan.

    • PppPP

      @Artyom, 15.03.2023 - 02:04

      Što hoćeš reć? Kakve veze sad sport ima s ovom specifičnom tvrdnjom. Tvrdiš da je gaming nezdrava aktivnost, ja govorim da je to suludo razmišljanje, gaming ne škodi zdravlju nimalo. Nepokretljivost škodi, ali tome nije kriv gaming, nego stil života. Gaming ne spriječava čovjeka da se bavi mnogim drugim stvarima.

    • Artyom

      @PppPP, 15.03.2023 - 02:56

      Znači po tvom mišljenju, sjedenje i igranje board ili video igara su zdrave aktivnosti i dobre za zdravlje… Samo deri!

    • PppPP

      @Artyom, 16.03.2023 - 11:52

      Hahahah pa kakva ti je to logika, nemam komentara jer je totalno besmisleno to što govoriš. Tijelu treba odmor koliko i aktivnost

    • Artyom

      @PppPP, 16.03.2023 - 15:30

      Šta je sad… Odjednom si bez komentara kad si vidio da pričaš gluposti… hahahaha! Bravo e-sportašu! (Naravno da treba odmor, to sam ti već napisao ranije).

    • PppPP

      @Artyom, 16.03.2023 - 17:50

      dobro, nećemo sad raspravljat kao djeca. ideš u krajnosti kolega, to ti hoću reć. pretjerana aktivnost također nije dobra, kao što nije ni pretjerana neaktivnost. nema apsolutno ništa loše u mirovanju. balans je potreban. ja jedva i igram igre trenutno, a i ono što igram je single-player, tako da ne pravdam sebe ovim. govoriš u isto vrijeme da treba odmor i da je gaming nezdrava aktivnost, možeš se malo pojasnit? jer onda mi nije jasno kako se ne slažeš sa mnom

    • Artyom

      @PppPP, 16.03.2023 - 20:25

      Apsolutno idem u krajnost jer negdje se mora povući crta i definirat šta je zdravo, a šta nije, i šta je sport a šta nije. Ostalo sve sam jasno objasnio u prijašnjim komentarima. Odmor je potreban nakon aktivnosti i to je sastavni dio života, zdravlja i sporta. Sjedit i igrat igre bez fizičke aktivnosti nije zdravo. Odmarati i u isto vrijeme igrati igre je vjerojatno ok, ali od toga ne možemo napraviti sport. Sjedit par sati na stolici i tipkati ili pomicati figurice sigurno nije zdravo bez balansa koji si spomenuo. Hoće li u npr. šahu uvesti pravilo da igrači moraju vježbati prije svake partije kako bi imali taj balans, sigurno neće. Možda se ne slažemo u nekim mišljenjima, al i to je ok. Prevelika rasprava uglavnom ni ne vodi nikuda.

  • PotatoKiller

    13.03.2023 - 20:37

    Olimpijske igre se sastoje od sportova/disciplina koje su bile aktualne u staroj Grčkoj (bacanje diska,bacanje koplja, streljaštvo, trčanje, skok u vis, plivanje, skok u dalj…) te nešto modernijih sportova od kojih će ove godine biti: surf, skejtboarding i sportsko penjanje (sportovi koji postoje više desetljeća).
    Iako sam ljubitelj videoigara, ovi pokušaj ubacivanja samih u olimpijske igre smatram čistom budalaštinom.

  • lukinjo123

    13.03.2023 - 20:41

    Svi smo ode gameri, al nemojmo pretjerivat

  • JCD-Bionicman

    13.03.2023 - 20:44

    Hahah, evo išao na olimpijadu, igrao malo ce es goa i tako

  • croBilly394

    13.03.2023 - 20:49

    Nikako, čast gamingu ali nije mu mjesto u olimpijskim igrama koje predstavljaju sve ono što se direktno kosi sa navikama svih profesionalnih gamera. Igre nikada neće biti sport, miješanje kruški i jabuka, ali današnji trendovi su takvi da se često nešto ili netko nameće tamo gdje mu nije mjesto

  • Hadvar

    13.03.2023 - 21:34

    Kao dio nekih posebnih olimpijskih igara samo za videoigre, da. Inace ne. Glupo je uopce raspravljat o tome jer je sve vec vise-manje razrijeseno.

    • Darcoolio

      @Hadvar, 14.03.2023 - 00:12

      tipa paraolimpijske igre?

  • AlexuS

    13.03.2023 - 22:05

    NE jer gaming nije sport. Sedenje ne predstavlja nikakav vid sporta.

  • Cro_echo88

    13.03.2023 - 22:46

    I sam sam gamer i cijeli život igram igre ali da se pored atletičara i svih ostalih sportaša sad nađu gameri, peglaju lol i osvajaju olimpijske medalje to bi bio apsurd. Nemojmo pretjerivati gameri nisu sportaši.

  • Cygarone

    13.03.2023 - 23:04

    Olimpijske igre su i sada već postale ruglo. Tko je vidio sinkronizirano plivanje na OI a izbacuju Boks i još u planu imaju izbaciti Hrvanje? I sada pitanje o natjecanju u gamingu… Stari grci okreću se u grobu na sam spomen ovakvih ideja i poteza. Civilizacija se pretvara u pravu Sodomu i Gomoru.

    • Nijam Kaj

      @Cygarone, 15.03.2023 - 02:10

      Bitno da su stavili ples kao sportsku disciplinu 😂

  • Cygarone

    13.03.2023 - 23:05

    Ad kalendas graecas!

  • Spot pupa

    14.03.2023 - 00:17

    Moram priznat da sam iznenađen rezultatom ankete, ali i sam sam glasao ko većina. Gaming nikada neće bit sport jer nije fizička aktivnost. Bravo gamerska zajednico!!! Možemo volit gamin, ali realni trebamo biti, a čini se da i jesmo. ✌🏻✌🏻✌🏻

  • ukek

    14.03.2023 - 02:10

    Kako par fizickih sportova, tako i gaming, volim ih iz dna duse, ali odvojeno, mijesati ih u jednu kapu je po meni totalno besmisleno, i glupavo. Da ne spominjem u kojem je od njih stopa varanja eto onako oko prilike 500% veca, tako da ..

    • yoyorulz

      @ukek, 14.03.2023 - 12:11

      Stopa varanja u sportu je daleko veća nego što mislimo ali da treba biti odvojeno.

    • moordrak

      @ukek, 14.03.2023 - 19:10

      Volio bih da je sport puritanska aktivnost kakvom je smatraš no nažalost, u krivu si. Sve što umjetno poboljšava ljudske sposobnosti je varanje. U sportu danas ne možeš postizati vrhunske rezultate bez razno-raznih posve legalnih “dodataka”. Ljestvice izvrsnosti odavno su postavljene.

    • ukek

      @moordrak, 14.03.2023 - 19:49

      Niti mislim da je sve legalno u sportu niti sam to rekao, misljenja sam da je daleko veci broj vranja u gamingu. Mada po meni takodjer dodatci koji su svakako dio tvoje prehrane, samo u velikim kolicinama nije varanje, i to je svakom dostupno. Mislim ako ces bas ici u krajnost i izmjenjivati pravila i gledati na to primitivno i tupo, pa prvo nebi nitko smjeo jesti hranu bogatu vitaminima jer oni utjecu na svasta, pa jos masa stvari, najbolje zivjeti od zraka i natjecati se valjda 😂 da bude sve cisto i lafo legalno iz korijena. Rekordi se ruse i dalje, ne znam koje su to posebne ljestvice izvrsnosti.

    • yoyorulz

      @ukek, 14.03.2023 - 21:05

      Vitamini doping hahahahaha preskočio terapiju ?

    • ukek

      @yoyorulz, 15.03.2023 - 00:52

      kmeeee kmeeeee cobane, takovu svirku volim. drago mi je kada vidim da se trud isplatio, tj. da je dresura uspješna, kako sam i planirao. pratis me ko bijesno pasče, tako treba kerino bez mozga 👌😂🤣 miiiran, dole, tako treba, evo ti keks 🍪 ezzz

    • yoyorulz

      @ukek, 15.03.2023 - 10:25

      Opet ovaj teoretičar ravnozemljaš , pa tupko tko te prati? Postoje notifikacije ako nisi znao hahahahahah javi se u ministarstvo da te ubace u program jer si primjer za udžbenike dunning krugerovog efekta hhhhhh

    • ukek

      @yoyorulz, 15.03.2023 - 10:54

      Notifikacije postoje samo ako si vec osatvio komentar i neko udari reply na njega, samo u tome slucaju panju neinformirano glupi. Ne postoje notifikacije koja ti kaze kada ja svaki put ostavim komentar negdje, nego to ti sam pratis, od vijesti do vijesti i ostavljas reply na moje komentare. Glup si ko zemlja cobane, znaci bukvalno glup 🙄

    • yoyorulz

      @ukek, 15.03.2023 - 13:27

      OMG zapeo si opet u teorijama , prate te tajne službe botu hahaha

    • ukek

      @yoyorulz, 15.03.2023 - 17:39

      Koliko si glup do bola da je mene sram za tebe, samo skreci s teme tako je keru. Koji mrtvi cringe 😂🤣

    • yoyorulz

      @ukek, 15.03.2023 - 20:31

      I mene bi bilo sram da sam na tvom mjestu hahaha

  • vragec25cro

    14.03.2023 - 04:38

    Niti me zanimaju olimpiske niti esport,gejming je hobi,zadnjih nekoliko godina cak i dosta skup i ne treba to mijesati sa sportom.Posebno nesto eventualno ko esport ali vise igara.Ko moze zaraditi i dobar u tome svaka cast

  • MrVivi

    14.03.2023 - 06:53

    Ako nije sah nema razloga ni da gaming bude.

  • tuvvok1701

    14.03.2023 - 07:15

    Ja sam se mislio između prvog i zadnjeg odgovora. Naime, ne zanima me nimalo gaming kao esport, a u zadnje vrijeme ni olimpijada, ali kada se vidi što sve ulazi na Olimpijadu, ne vidim razlog što ne bi eventualno i gaming ušao. Za vas koje muči kretanje, eto neku bude neki VR naslov, svejedno je vjerojatno da idemo sve više prema tome.

  • dvuk

    14.03.2023 - 07:48

    Ako šah nije upao ni ribolov, onda ne vidim zašto bi gaming bio…

  • griffglavan

    14.03.2023 - 07:57

    Ne,iako se u igrama takoder preznojavamo i otkucaji srca su ubrzani itd..ali gaming nije sport,niti ce ikad biti!Gaming je skupa uzivancija neprospavanih noci za kojim ne zalimo!

  • Zebra

    14.03.2023 - 08:39

    Šah je sport,gaming nije

  • Gamingbalkanac

    14.03.2023 - 11:07

    Stare grke bi potrefila srcka da znaju na sta hoce da im spadnu njihove olimpiske igre. Volim gejming previse al NE da bude deo olimpiskoh igra. Smesno je….

  • yoyorulz

    14.03.2023 - 12:09

    Gaming nije sport , već e-sport. Nema nikakve potrebe da bude dio Olimpijskog sporta s obzirom da se radi o virtualnom.

  • Aldin219

    14.03.2023 - 12:14

    Apsolutno ne.

  • PppPP

    14.03.2023 - 15:23

    ne, ali ne zato što nije fizički sport. nije ni streljaštvo baš. jednostavno mislim da nije mjesto tu

  • moordrak

    14.03.2023 - 19:38

    Poražavajući rezultati. Ako je sport tjelovježbena aktivnosti u kojoj dominira natjecateljski duh; njegovanje tjelesnih svojstava i sposobnosti, njihovo provjeravanje i unaprjeđivanje putem igre, borbe i natjecanja, onda ne vidim nikakvog razloga zašto gejming ne bi mogao biti dio olimpijade. Gejmer se prije natjecanja također mora pripremiti psihički i fizički kao i bilo koji drugi sportaš no očito kod nas je svijest o tome vrlo mala, gotovo nikakva.

    • ukek

      @moordrak, 14.03.2023 - 20:33

      Psihicki da, a fizicki kojom logikom 😂🤦‍♂️ Upravo suprotno, stvarnost je ta da velika vecina onih “pro” izgledaju ispod prosjecno, kao zakrzaljali suncokreti koji samo sto se ne osuše, sto je isto razumljivo, potpuno se predaju igranju i kaskaju u zdravlju i fizickoj aktivnosti. Vamo je potrebno i jedno i drugo i mnogo odricanja, usporedba koja je doslovno tragikomicna, ako ih usporedjujes. Gledajuci tako meni osobno gaming nikad nece biti dostojan olimpijade, kako vidim i vecini drugih.

    • mocii

      @moordrak, 14.03.2023 - 20:52

      Cuj fizicka priprema, pa nekad sam zaboravio vecerat kad sam tukao cod navecer.

  • mocii

    14.03.2023 - 20:46

    Ako nije šah onda ne moze niti ovo bit.

  • Danijel88

    15.03.2023 - 16:50

    Ako bi igranje igara bilo za olimpijske igre onda bi se trebalo razmotriti da se ubaci i drk.nje u jednu kategoriju, ko prvo igranje se nebi trebalo niti nazivati esports

  • Capaev

    16.03.2023 - 09:43

    Čista komercijalizacija i skrnavljenje ideje olimpizma.
    Sve se svodi na sponzore. Ko bi raspravio koji žanr da bude zastupljen, koja će igra da predstavlja koji žanr i po čemu bi ta igra bila više olimpijska od ostalih?
    E pa to bi odlučili generalni sponzori – Nije važno pobediti, važno je platiti sponzoru.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?