HCL.HR

ANKETA: Imate li dojam da gameri danas previše prigovaraju oko igara?

Zoran Žalac 04.12.2023.   •   53 komentara


Često se na internetu može vidjeti samo prigovore o igrama. Ukazuje li to na opći problem industrije videoigara ili smatrate da su gameri počeli previše prigovarati?

Ako to još niste čuli, sutra će biti prikazan GTA 6. Igra je to koja uzrokuje neviđeno zanimanje u industriji videoigara, ali ako na išta možemo računati onda je to da će već nakon prvog prikaza biti prigovora na ovo ili ono. Ako ne sutra, onda prekosutra. Ako se ne bude prigovaralo na odabir glazbe, prigovarat će se na kvalitetu sjena u igri ili nešto sasvim treće.

Kasnije ovog tjedna održat će se ceremonija The Game Awardsa i tu će se isto prigovarati da nijedna prezentirana igra ne može držati svijeću GTA 6, ili da nije prikazano dovoljno originalnih igara, ili da nagradu za igru godine nije zaslužio Baldur’s Gate 3 jer to nije igra sa sustavom borbe koji odgovara nestrpljivim igračima. Do sutra možemo nabrajati primjere, no kad-tad moramo se zapitati: jesu li gameri danas postali prevelika zanovijetala i prigovaramo li previše o svemu i svačemu?

Smatrate li da u gamingu danas ima više nepotrebnog nego potrebnog prigovaranja? Jesu li prigovaranja igrača samo posljedica općeg stanja industrije videoigara? Ili je to samo kriva slika koju nam projiciraju algoritmi društvenih mreža?

Podijelite svoja razmišljanja s nama u komentarima ispod ankete.

Imate li dojam da gameri danas previše prigovaraju oko igara?
Ostavi glas

Označeno sa:

Komentari (53)

  • Terox

    04.12.2023 - 19:31

    Da prigovaraju dovoljno i manje kupuju igre poput Battlfield 2042 bi bile ispravne na dan lansiranja, a ne godinu i pol dana nakon.

  • blacklist0907

    04.12.2023 - 19:38

    Što je skuplji hobi gejmanja to bu više prigovaranja

  • mirkunjaaa

    04.12.2023 - 19:40

    Nisan ni čita tekst.
    Odgovor je da i ne!
    Prigivaraju gameri često oko gluposti ali brate 90% igara izlazi nedovršeno i onda pušeš i na ladno! 🤷‍♂️
    Nekvalitetu triba kritizirat i amen!

  • Payday 4 Dallas

    04.12.2023 - 19:42

    Imaju neki koji tretiraju sitnice ko da je smak svijeta

    • Idealist

      @Payday 4 Dallas, 04.12.2023 - 21:09

      Vrag leži u detaljima.

  • Bojko

    04.12.2023 - 19:45

    Ovisi. Veći je problem što nas muljaju i stvaraju hype kojekakvim obmanama, pa se svi skupa razočaramo, nakon čega jedan kamp opravdava, a drugi hejta. Da nema tog muljanja, stvari bi bile normalnije, a samim time bi i prigovora bilo manje.

  • Crow89

    04.12.2023 - 19:57

    Premalo

  • Hadvar

    04.12.2023 - 19:59

    Da industrija radi dobar posao, bilo bi manje prigovaranja.

    • Lepoglava

      @Hadvar, 04.12.2023 - 20:52

      Ima i tu puno istine

  • Djelo_Jerboa

    04.12.2023 - 20:06

    Baš ovih 30.59% prigovara na svaku sitnicu.

  • Mrky

    04.12.2023 - 20:13

    Mobiteli su krivi za sve.

    • mamojebac

      @Mrky, 04.12.2023 - 20:30

      To ti je sve od igrica – moji roditelji

  • Nemanjazzz

    04.12.2023 - 20:32

    Mnogo je postao mainstream pa svako ima nesto da kaze o gamingu

  • Iron666

    04.12.2023 - 20:35

    I da, i ne. Gejmam već jako dugo i stvarno se ne sjećam da se prije toliko kukalo koliko se danas kuka. No opet, tržište se drastično, al baš drastično povećalo, internet je nikad više dostupniji, na svakom ćošku svatko može dijelit svoje mišljenje i pametno i glupo, tako da je teško dati neki konkretan odgovor. Mislim da zasigurno fali određena kontrola kvalitete proizvoda danas i da se igre štancaju kao na traci, samo radi brze zarade, i opet, uz svo to kukanje dobivamo igre koje često jedva da budu i “okej”. Mislim, u redu je da neke igre budu i “okej” ne mora svaka biti 90+ score igra, ali barem od ovih većih i sposobnijih studija bi čovjek očekivao kvalitetu i kvantitetu, a zapravo je prečesto suprotno. Mali developeri sa mizernim budžetima naprave igretine koje posrame ogromne kompanije. Al opet, tu smo krivi mi koji im dajemo novac, jer da ne dajemo, stvari nebi bile takve kakve jesu. Dovoljno je pogledati neke aktualne hitove koji prodaju toplu vodu i maglu već godinama i drže publiku kao da svaki puta naprave neko remek-dijelo, a ovi koji se okušaju u nečem novom, zanimljivom, originalnom, budu popljuvani sa svih strana jer eto, svima smeta sve..

  • xxved

    04.12.2023 - 20:37

    Da, prigovaraju previše. I da, neki developeri i zaslužuju da im se prigovara svako malo…

  • Otrovna_peCurka

    04.12.2023 - 20:39

    Došla je smjena generacija u gamingu.. mi koji smo devedeseto godište smo bili prije presretni kad bi izašla neka igrica kao npr Lara Croft i slične pizdarije.. i uživali bi u igrici i igrali jer u tim vremenima je bilo samo da se zabavljamo .. današnje generacije klinaca prigovaraju za sve jer su većina mamini i tatini sinovi šta u životu nisu sebi kune zaradili, ali su najpametniji u svemu.. treba se shvatiti koliko je kompliciran posao napraviti jednu igricu poput Gta, red dead redemptiona 2, call of duty-a .. i to znaju samo oni ljudi sta rade na njima.. isto tako svakome se dogodi neki propust ili nešto, ali da izbace polu-završenu igricu i naplate kao gotov proizvod je sramota i to se treba žešće malo kažnjavat i oduzimati prava ..

  • Vujo777

    04.12.2023 - 20:43

    Naravno da kritikujem kad igre izlaze a pola i vise njih je nedovrseno a traze punu cijenu

  • Antiesreg

    04.12.2023 - 20:49

    Oni koji prigovaraju su “čiteri” koji žele da se igrice optimiziraju da mogu “varati” u multiplayeru ili singlplayeru doznati recimo preko You tube-a kako prijeći nešto pa na koncu niti to ne znaju odigrati već pogledaju walktrought iako ne znaju jezike (engleski ili slično) pa čak niti vlastiti jezik. U budučnosti bi svi morali proći kroz psihotest za sve uzraste samo jedan i trebalo bi im zauvijek zabraniti ako ne uspiju na psihotestu da igraju igrice i prigovaraju jer je žaba podigla nogu kad je vidjela da se i konj potkiva.

    • Darac83

      @Antiesreg, 04.12.2023 - 23:13

      Vatafak?! 😂

    • mamojebac

      @Antiesreg, 05.12.2023 - 00:06

      Po meni veći je problem u tome sto ljudi kakve si ti naveo izlaze na izbore i odlučuju za nas budućnost Haha
      Ne slažem se s tobom nikako, no bas si me nasmijao 🤗

  • JCD-Bionicman

    04.12.2023 - 20:50

    Treba kritikovati još više jer je sve gora situacija. Mislim, kakav je ovo članak uopšte?

  • Lepoglava

    04.12.2023 - 20:50

    Odgovor na pitanje iz naslova je da da da..Nedvojbeno da i da

  • Chimichangas

    04.12.2023 - 20:57

    Kad se developeri potrude ne copy-paste igre s bugovima radit, onda ne prigovaram. A inace uvijek cu rec ako je neka igra smece

  • milanbajic242

    04.12.2023 - 21:11

    Kakve igre dobijamo u zadnje vreme sto se tice kvaliteta i cjena premalo prigovaramo, cast izuzecima.

  • Demon90

    04.12.2023 - 21:12

    Mislim da se ne prigovara dovoljno i da se kupuju nedovršene igre.

  • zlakob

    04.12.2023 - 21:16

    Logično da ne prigovaraju dovoljno jel su debili vecinom… zadovoljni su sa igrama koje se štancaju godinama bez ikakvog napretka ili noviteta (čitaj CoD i AC, Far Cry).. Znači devovi jedino snime 10h motion capture-a, (priču) to malo izpeglaju i amen, evo nove igre za ovu godinu, mehanike i gameplay isti 10+ godina… Jebeš takve gamere koji nekontaju da kupuju reskinove svake godine…

    • Darac83

      @zlakob, 04.12.2023 - 23:12

      A gle, dolaze tu i nove generacije. Ono što je tebi copy – paste, nekom klincu je novo. Za 10 godina će se i on zasitit, a tada će doć opet nova generacija i tako u krug.

  • LegendaSvjetska

    04.12.2023 - 21:35

    Problem je sta prigovaraju i onda opet potrose pare na istu stvar na koju prigovaraju

    • dariodesu

      @LegendaSvjetska, 05.12.2023 - 10:10

      točno to

  • ConsoleGaming

    04.12.2023 - 21:44

    Prilično kompleksna tema, bilo bi zanimljivo da neko napiše “stručniji” tekst na ovu temu, uz neki tip istraživanja, pojašnjenje kako teče razvoj (AAA) igara, troškovi za izradu i marketing, poređenja današnjih igara sa starijima, preferencijama igrača i sl. Isto tako uporediti kako doživljavamo igru kao djeca i kao odrasle osobe.

  • Tetrapak_

    04.12.2023 - 21:50

    Mislim da je problem malo kompleksniji od tog binarnog stanja, ili je previše ili premalo. Mislim da što se tiče dobrih/izvrsnih igara, ljudi im jednostavno ponekad ne žele dati šansu jer su indie, pogotovo na konzolama i isto tako mislim da kod tih istih dobrih igara, igrači znaju biti nezahvalni i očekivati da svaka igra bude sljedeći GTA po kvaliteti/produkcijskoj vrijednosti. Takvi ljudi se često i klone loših/mediocre igara općenito i samim time otvaraju vakuum za koncenzus jer samo casual playerbase izdaje mišljenje na tim igrama, jer da su dobre igre često bi imale i više podijeljene zajednice kojima je stalo do tih igara.

    S druge strane, mislim da dosta casual gameri, pogotovo koji igraju isključivo AAA ekskluzive nemaju puno iskustva s kojima bi usporedili te igre i onda im je sve super jer ne znaju bolje, pošto je gaming postao iznimno mainstream u zadnjih 20ak godina otp. Ti ljudi igraju jednu igru dva mjeseca i to im nije prvenstveni hobi pa im je kao iskustvo sa plitkim poznavanjem i dosta novelnih mogućnosti mišljenje otvoreno prema pozitivnom. Isto tako, ti ljudi znaju kupovati mikrotransakcije bez da uzimaju u obzir što njihova filozofija znači za podupiranje takvog gaminga i developera/upper managementa.

    Odlučio sam glasati da ljudi se žale previše, ali ipak da bi bilo gore da se ne žale pošto mi je to odgovor sa najviše nijansi.

    TL:DR; I da i ne. Mislim da ljudi koji prigovaraju, često se žale na krive stvari ili provode vrijeme žaleći se samo na dobrim igrama (jer samo njih igraju) a casual igrače i ovako i onako nije previše briga i zapravo se NE ŽALE dovoljno. Tako da izvana može izgledati kao da se ili žale previše ili nedovoljno, ako se pogleda problem samo iz neke nepotpune perspektive…

  • NyperCro

    04.12.2023 - 21:51

    Tko nije prckao po config.sys i autoexec.bat, izvlaceci onih par KB konvencionalne memorije da pokrene igru, ne zna sta je tezina 😀

  • MaxPayne12

    04.12.2023 - 22:06

    Mislim da svatko tko da svoje novce za neku igru, da ima pravo pregovarati i kritizirati tu igrU. Cesto kupis igru sa odlicnim trailerom i najavom, das 60, 70€ + i onda igra 0 bodova (Fallout 76, CoH 3…) Po meni je najveci problem to sto cesto developeri samo kopiraju od prijasnje verzije, malo nasminkaju i misle da je to to, uzmu pare i onda se cude kad se ljudi zale.

    • Croatomic

      @MaxPayne12, 05.12.2023 - 08:09

      Skineš torrent, probaš, ako valja kupiš. Tako ja radim i nema potrebe za prigovorima. 😉

    • Croatomic

      @MaxPayne12, 05.12.2023 - 08:09

      Skineš torrent, probaš, ako valja kupiš. Tako ja radim i nema potrebe za prigovorima. 😉

  • Saren

    04.12.2023 - 22:13

    I da i ne. Pitanje je previse siroko da bi se moglo nagnati samo jednoj strani. Naravno da ima i konstruktivnih kritika, te onih koji traze dlaku u jajetu. Postujem kad je rijec o multiplayer igri koja je ajmo reci dugovjecna i igraci traze neke dobre promjene i/ili izraze konstruktivna misljenja i prijedloge za poboljsanje istih. Tu obicno rijetko kad koja kompanija poslusa misljenje svojih igraca te catera odredjenom %-tku i zakljuci pricu. Po meni je to jedan od primjera. Takodjer kad igraci, po izlasku prozivaju ekipu koja obeca brda i doline i sljedeci Isusov dolazak, a dobijes prosjecni brlog. I onda se krenu posipati pepelom kako su igraci skrti pa “zast si ne kupe jel bolji konpjuter” ili “trebalo nam je vise vremena” i takve spike. Iako mogu shvatit da tu dosta prstiju ima drustvo direktora te oni koji su na vrhu piramide, ubije me u pojam kada igra dozivi 3x odgode da bi i dalje bila drlog i to teski i za naravno punu AAA cijenu + DLC/Season Pass i sta vec ne. Smatram da je kritika opravdana kad ekipa koja izbaci live service igru sa svim paketima tipa standard, gold, premium/platinum i onda na vrh toga jos bi izmijenili to i dodatno montetizirali i/ili naprave teski P2W. Doduse valja bit fer i reci da se i dosta igraca zali na igre na koji se sami nahajpaju, za koje se u startu moze naslutit kakav ce gameplay bit, pohrle, pre-orderaju i onda se zale da zasto je ta igra na isti kalup ko i “stavi neki naslov ovdje”, a znali su u startu sta ce bit. I onda krece review bombanje. Isto tako ekipa koja vidi igru koja im se ne svidja, a svi zazivaju nesto novo, dodje nova igra s necim drugacijim – e odma “igra ne valja, pa tko je to zamislio, pa zasto bi to igrao ?” itd… To ne podrzavam s jedne strane ima i dosta indie naslova koji su drugaciji, no i dosta gamera koji smatraju to nedostojnim svojeg accounta ili para iz nekog razloga. Tak da po meni je ok prigovarat kad se prodaju lazi i tehnicki drlozi i/ili predatorski nacini monetizacije svega i svacega, ekskluziva iz x/y razloga, ne prihvacanja konstruktivnih prijedloga (ako je live service igra) koji bi fakat koristili igri, lazne tj. placene recenzije u svrhu pumpanja igrinog scorea,itd…. Pola sam vjerojatno i zaboravio. To mogu shvatit i dosta puta i podrzat. Ono sto ne podrzavam jest cista mrznja prema necem sto po nekome nije za njih pa ljudi krenu trolat. To mi nikad nece bit jasno primjerice. Ono live and let live. Mislim da su se u globalu ljudi prestali zabavljati danas i vise se fokusiraju na probleme kojih ponekad i nema i zalit se nego igrat i uzivat, pogotovo danas kad je fakat stvari na izbor koje ja kao klinac nekad nisam imao. Meni je davnih dana kad sam bio klinac i bez interneta bio Bozic i rodjendan svaki put kad bi mi frend uletio sa nekom igrom koju nismo igrali nit znali da postoji i to su mi bili najljepsi dani gamerskoga zivota. Ako je igra bila losa smijali bi se bugovima i trazili fixeve u knjiznici na internetu itd. Daleko od toga da se ne zabavljam danas, nadjem si lako zabavu u dosta naslova, a i indie naslovi u zadnje doba dobivaju puno vise mjesta i sansi kod mene nego neke AAA igre ako procijenim da nisu za mene i/ili su lose u startu. Tak da mislim da se da naci svasta za svakoga samo treba malo volje i vise vremena posvetit hobiju koji bi na kraju dana trebao bit zabava, a ne obveza/posao i furat se na negativu samo.

  • Ivano Blazevic

    04.12.2023 - 22:14

    Mislim da i mi malo puno trazimo nekad,ali evo da maknemo sve ove tehnicke probleme igrica ovih dana,fali osjecaja orginalnosti i inovacija,rijetko koje igrice dostave nesto nevideno sto ne bi rekao da je bio slucaj prije 4,5 godina

  • Apocalypse4987

    04.12.2023 - 22:20

    Da, a nažalost ne samo gameri nego i “ostali” koji nikad nisu ništa zaigrali (i ne planiraju) al se njihova mišljenja uvažavaju kad se radi na igri

  • game0wer

    04.12.2023 - 22:37

    Ne bih rekao previse, vec s punim pravom, dok pogledamo kakve gluposti se serviraju pod AAA igre s cijenom od 60-70 eura. I definitivno se vidi da tu i tamo to prigovaranje urodi plodom, kao npr. No Man’s Sky koji je na launchu bio katastrofa a sad je jedna vrlo dobra i zanimljiva igra. Nista od toga nebi bilo bez prigovaranja.

  • Lazy

    04.12.2023 - 23:01

    Bilo kako bilo, danas opcenito svi imaju nesto za reci, al nitko nista nece napraviti u s vezi toga, tako da je uglavnom samo bla bla bla…

  • GAMERWORLD

    04.12.2023 - 23:09

    Kralj je onaj ko uspije svim ljudima udovoljiti.

  • Darac83

    04.12.2023 - 23:22

    Izuzev povremenih opravdanih kritika, da, prigovara se često bezveze i za gluposti. Klinci iz anonimnosti interneta vole kakat, drugi ni ne zaigraju igru, a kenjaju, treći žele bit posebni i “uvik kontra” i razni drugi razlozi.

  • croBilly394

    04.12.2023 - 23:46

    U posljednjih 15 godina gameing je prestao biti za nerdove i proširio se desetle milijuna ljudi i samo s obzirom na to je normalno da poraste i broj ljudi koji će negodovati. Druga stvar je to što posljednjih godina se valjda hranimo kuknjavom i dramom te je kultura negodovanja postala neki standard, općenito smatram da su ljudi u prosjeku postali preveliki razmaženi gotovani. A s treće strane imaju donekle i pravo jer nikad u povijesti gameinga se nije prodavalo toliko poludovršenog smeća, nit nam se podvaljivalo polugotovih igara sa dodatnim sadržajem koji se posebno naplaćuje kako bi upotpunili iskustvo.. s te strane ne trebamo kukat, već vrištat, a odmah zatim i bojkotirati pojedine izdavače, tek onda bi se mijenjale neke stvari.. kuknjava bi doduše, ostala.

  • Fumer

    05.12.2023 - 00:52

    nije problem kad netko prigovara o nečemu, nego kad prigovara i igra to o čemu prigovara. a još veći problem je kada ne igra uopće, a i dalje prigovara

  • IgorBiH

    05.12.2023 - 03:41

    Mnogo su gameri razmaženi danas. Najjače mi kad ljudi popljuju neku igru jer nakon 200 sati uživanja u istoj endgame ne valja i igra je smeće (Diablo IV). 😄 Ili igra ne valja ništa jer ima neke tehničke probleme koji ne utiču na sam gameplay ali zaboga framerate!, screen tear! a to što je vozački model i sama vožnja fenomenalana zbog čega si i valjda kupio igru, to ništa (EA WRC). Čak i Sonijeve igre koje jasno imaju agendu, sa tehničko-izvedbeno-gameplay strane su besprijekorne..Vrlo lako je izbjeći loše igre i igre koje su nekakav tehnički krš. Ovo ostalo je zanovijetanje koje je sveprisutno u svim sferama društva.

  • Gr3yB3ast

    05.12.2023 - 05:13

    Danas više jedva da ima gejmera,večinom su cheateri koji žele da ih se smatra gamerima a u stvarnosti su bez cheat-eva ispod prosjeka

    • Rick Sanchez

      @Gr3yB3ast, 05.12.2023 - 10:46

      Kako si uspio potpuno fulat poantu svega? 🙂

  • kozmos098

    05.12.2023 - 09:36

    Internet je kriv za sve, prije si mogoa prigovarat jedino prijatelju , babi, didi onima koji su u tvom okruzenju ..

  • Shaman

    05.12.2023 - 12:39

    Slabo se prigovara. Treba to jače.

  • KhorneFlake

    05.12.2023 - 16:23

    Sasvim mi je dovoljno da gledam plačljivce iz zajednice Relic igara i sve mi je jasno kakvo je stanje danas.

  • moordrak

    05.12.2023 - 16:45

    Prigovaraju li gameri danas više nego nekada oko igara? Ne! Prigovaranja je uvijek bilo i biti će ga. Uzrok su ili nerealna očekivanja zbog agresivnog marketinga ili drek od kvalitete. Kada nešto valja, info se proširi kao šumski požar! Konsenzus igrača oko nekog naslova je gotovo uvijek korektan. Developeri u moderno vrijeme vode borbu sa dostupnošću. Sve se vrlo brzo dozna i nema mjesta muljanju. Igre nikada nisu bile toliko kompleksne, toliko skupe i preskupe u produkciji i na kraju, toliko skupe za konzumente gamerskih sadržaja. Proda li mi netko golo govno za 80€ , naravno, čuti će me. Vrijedi i u pozitivnom scenariju.

    • Darac83

      @moordrak, 06.12.2023 - 15:59

      Ali zato ne trčiš ko bezglava kokoš i baciš 80€ na govno. Pričekaš, pročitaš jel vrijedi i odlučiš. Zbilja nije teško.

  • imarja21

    05.12.2023 - 17:58

    Kad stave trailer s nerealnim gameplayom i grafikom, a izađe ono škart. Kad platim imam pravo i da prigovaram. Kao i politika, tko ne glasa nema pravo prigovaranja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?