HCL.HR

ANKETA: Jeste li ikada overclokirali svoj hardver za gaming?

Zoran Žalac 17.04.2020.   •   49 komentara


U našoj novoj anketi pitamo vas o vašim overclockerskim navikama. Jeste li ikada razmišljali da ubrzate svoj hardver iznad tvorničkih postavki?

Često se za potrebe videoigara koristi proces zvan overclocking. Ako ste znatiželjni i kliknuli ste na ovu anketu da doznate što je overclocking, moram reći kako nećemo ulaziti u detalje. Najkraćim mogućim opisom, overclocking ili overclokiranje je proces modificiranja frekvencije rada neke komponente ili proizvoda iznad tvorničkih postavki. U prijevodu, to je proces kojim se procesori, grafičke kartice i sl. nastoje natjerati da rade maksimalnom efikasnošću.

Sad kad smo prošli taj dio, slijedi pitanje za vas: jeste li se ikada bavili overclockiranjem? I nakon toga čitav niz pitanja: što ste overclokirali, jeste li postigli željeni rezultat, jeste li možda spržili koju komponentu u tom procesu? Je li vam pri kupovanju hardvera važno da isti ima potencijal za overclocking? Na ono glavno pitanje odgovorite nam u našoj anketi, a sve doživljaje i dodatne odgovore šaljite nam kroz komentare.

Jeste li ikada overclockirali svoj hardver za gaming?

 

Označeno sa: ,

Komentari (49)

  • casey

    17.04.2020 - 18:14

    Sve sto je moguce da se OC-a je OC-ano i dvije godine fercera bez ijednog problema.

  • Rakija

    17.04.2020 - 18:39

    Uvijek kupim komponente s OC potencijalom, na kraju nikad ne OC-am. Dok je komp nov, ionako sve leti pa OC nema nikakvog smisla , a kad zastari, ionako niš ne radi neovisno o tih par frameova sim-tam 🙂

    • Artyom

      @Rakija, 17.04.2020 - 19:30

      Yup, upravo to. Tih 10-15% što se dobije rijetko kome je ikad nešto pomoglo.

    • mokrEE

      @Artyom, 18.04.2020 - 00:18

      potpisujem

    • TomzaCRO

      @Artyom, 18.04.2020 - 06:37

      Imaš oko 55 Fpsa na ultra i overclokas CPU i GPU da možeš igrat barem u 60 , meni to ima smisla

    • Artyom

      @TomzaCRO, 18.04.2020 - 15:03

      Da, to je ubiti jedini mogući smisao OC-a. Kao što rekoh, rijedak primjer.

    • BoneDigger

      @Artyom, 18.04.2020 - 19:26

      Tih 15% je razlika izmedu 2070 i 2080, razlika u cijeni te dvije kartice je $400.

    • Artyom

      @BoneDigger, 18.04.2020 - 21:55

      To ja uvijek govorim. Zašto kupiti 2080 kad i 2070 može sve vrtit na max-u. A i kad se pojavi igra koju 2070 ne može, neće ju moći ni 2080. Ako se pojavi i igra koja je baš tu na granici, tada mali OC može izjednačit stvari. 2080 je samo za one koji “baš moraju imat najbolje” i praktički bacaju pare u vjetar.

    • Lovac

      @Artyom, 19.04.2020 - 11:51

      Slažem se, prije godinu i pol odustao sam od 1080Ti, a 1080 sam uzeo samo zato jer bi se 1070 sad malko mučila s nekim igrama na 1440p; Sad da uzimaš recimo 2080 Ti koja košta 10 000kn s boljim coolerom… A grafička nije puno brža od generacije prije

    • BoneDigger

      @Artyom, 19.04.2020 - 12:39

      Gurat ce 2070 na max ali na odredenim rezolucijama. OC je free performance, znaci ljudi to ne rade iz straha/neznanja o tome kako se radi. Ja bih rekao ako necu OC-ati to je onda bacanje novaca u vjetar. Jer ako kupis 2080 ti i nju mozes OC-ati tako da je skuplje uvijek bolje ali je pitanje je koliko. To objasnjava dijagram o point of diminishing return. 2000 serija je bezobrazno precijenjena i ne pada mi na pamet kupovati nesto kao 2080.

    • Igrec98

      @Rakija, 17.04.2020 - 20:49

      tocno to

  • CRO-3NinthJZ

    17.04.2020 - 18:49

    U buducnosti ide OC… Za sad ne.

  • BoneDigger

    17.04.2020 - 19:03

    Danas je sasvim normalno OC-ati hardware s obzirom na alate koje imamo. U proslosti je to bila znanstvena fantastika dok danas upalimo Intel Extreme Utility ili MSI Afterburner i dignemo harware sa 3 besplatna klika. Zasto ne.

    • Artyom

      @BoneDigger, 17.04.2020 - 19:33

      Kad se sjetim dana kad sam olovkom crtao po AMD procu da bi mu otključao množitelje. Uffff. A sad kad je sve po defaultu otključano, nikad ni ne diram po tome…

  • Lovro Maroševac

    17.04.2020 - 19:13

    Mozda bih/sam trebao, ali nikada se nisam upustao u to.

  • Dragan[MKD]

    17.04.2020 - 19:16

    Ja sam OC stari sistem sa 750Ti Q9550 ali nažalost napajanje je bilo trash pa u trenutku kad sam pokušao postaviti veću brzinu GPU Fans sistem se ugasio i nije davao nikakve znakove života. Svi sreću promenio sam PSU i komp radi i dan danas.

  • Terox

    17.04.2020 - 19:23

    Trenutno sam samo maknuo Ryzen 1600 sa 3.2 na 3.6GHz konstantno na svim jezgrama, ali i grafička i RAM moduli nisu taknuti.

    • GTA222

      @Terox, 17.04.2020 - 19:56

      Stock cooler ili?

    • Terox

      @GTA222, 18.04.2020 - 20:10

      Dap.

  • Dream Breaker

    17.04.2020 - 19:29

    Nisam niti budem 😀
    Previse para sam dao za komp da nesto shebem.

    • Dajsikeks

      @Dream Breaker, 18.04.2020 - 13:40

      Ne možeš niš toliko sjebat, svaki od tih programa ima ugrađen softver koji sprječava takve stvari, osim ako PSU ili MOBO nije namijenjeno, malo temperatura se digne, ali ak imas dobro hlađenje, netreba biti neki skupocjeni, dobro će držati temperaturu

  • jokajecar12

    17.04.2020 - 19:30

    taj msi afterburner i koristim stalno najbolji mi je za fps i overclockanje

  • HyPo

    17.04.2020 - 19:31

    Ja overclock napravio 3 puta i sva tri puta mi se zezne komp pa moram ponovo drajvere instalirati

  • Beli

    17.04.2020 - 19:35

    Nikad, uvijek ostavim onako kako jest.

  • funky0308

    17.04.2020 - 19:49

    Fali mi opcija – clockam tu i tamo ali OK, posluzila je i prva. Bitno je i napomenuti da se ne moze svaki procesor ili memorija clockati i da se stvarno mora paziti sto se radi jer je malo potrebno da komponenta izgori ili da BIOS otkaze poslusnost ako se ne zna sto se radi. Danas je puno lakse raditi OC i vecina proizvodjaca ploca daje par opcija koje su stvarno jednostavne. U tom slucaju sto bolje hladjenje postaviti i polako podizati takt. Ako je CPUu stock clock 4000mhz, kod Intela ga ja bez problema podignem za 10-15% bez ikakvih bojazni da ce se nesto ostetiti. CPU mi tako radi (4000mhz na 4400mhz) vec vise od godine dana i nikakvih problema nemam. Ako skuzite da vam se komp poceo gasiti, resetirati ili smrzavati. Odite u BIOS i vratite default postavke. Ako ne ide ni to, iskljucite ga iz struje, otvorite stranicu i skinite bateriju sa ploce. Ostavite ga jedno vrijeme tako i BIOS ce se resetirati. Mozete i jumperima napraviti kratki spoj da ne morate skidati bateriju. Imate u uputama maticne ploce kako se jumperi prebace da se ovo napravi. Jako je mala vjerojatnost da ste brickali plocu tako da se nemojte uplasiti nego pokusajte resetirati BIOS 🙂

  • GTA222

    17.04.2020 - 19:55

    Kad se sjetim, imao AGP grafičku geforce 2 Ti, imao sam artefakte u nekim igrama zbog overclocka hahah.

  • esse

    17.04.2020 - 20:04

    afterburner stalno radi zbog malo veceg broja okretaja ventilatora a bas oc samo kod zahtjevnjih igara ako temperatura dozvoljava …

  • Chux

    17.04.2020 - 20:05

    Do sad sam prčko po svim mašinama koje sam imo s godinama. Da se iscjedit još malo performansi i kanta bude malo dulje iskoristiva. Nebi se složio sa time da su gainovi zanemarivi, pogotovo ako se ciljano uzimaju komponente koje mogu puno više ponuditi od tvorničkih settinga. (6800LE grafičke, troglavi AMD procevi koji su se mogli u quadove pretvarat i slične egzibicije tokom godina just to name a few). Ostaje i totalno drugačija kategorija, a to je for sport i iz gušta, also valid 🙂

  • nixon227

    17.04.2020 - 20:22

    gtx 1070 +150 core +400 memory, ram na xmp profilu 3200mhz, a ryzen 3600 na stock postavkama jer nema smisla oc-at

    noviji procesori, pogotov amd-ovi imaju slab oc-potencijal, dok se iz grafa općenito još da izvuć 10-ak % performansi oc-om

  • Lovac

    17.04.2020 - 20:29

    Zadnje kad sam FX bez po muke digao za pola Ghz samo s multiplierom (i to undervolt! Ali je trebala i ploča za to; ASUS Crosshair V Formula). Temperature su s takvim setupom bile čak 2,3 stupnjeva manje nego sve na stocku.

    • Drunkenstein

      @Lovac, 18.04.2020 - 11:29

      Upravo tako san namistio R5 1600; radi na 3.7GHz/1.2V. Većina ljudi ga drži na 3.8/1.30-1.35V ili 3.9/1.35-1.40V, ne isplati se toliko dizat napon za takvu dobit. Kad stroj ostari, možda pokušan namaknit 4GHz sa ~1.4V ili 3.9 sa ~1.35V. Grafičku san ostavio na već tvornički povišenih 1.41GHz, povisio memoriju sa 2GHz na 2.2, a snizio napon sa 1.15V na 1.10V.

  • MoGaming

    17.04.2020 - 21:35

    Nisam se nikad informiro za OC pa me zanima onako ugrubo koliko je to “pametno” radit i da li je povećanje temp jedina mana?

    • Drunkenstein

      @MoGaming, 18.04.2020 - 11:37

      Temperatura se ne treba nužno povisit ako je uz blagi ili umjereni overclock moguće snizit napon. Tada dobiješ nešto dodatnog performansa, a temperatura ostane slična ili čak i niža, ovisno o kojim komponentama je riječ, i o tome kakve si primjerke dobio. Overclock se ponekad isplati, a ponekad ne. Snizit napon je često moguće i uvik se isplati. U svemu tome nema nikakve opasnosti ako radiš malo po malo, bez nagljenja. Istraži malo tematiku, čitaj, a ako se odlučiš na to, svakako istraži i svoje komponente na način da vidiš kakve su rezultate drugi ljudi dobivali s istim tim komponentama. Tako ćeš znat šta je normalno i kakve su gornje i donje granice.

    • MoGaming

      @Drunkenstein, 18.04.2020 - 16:10

      Pokušo jesam jednom i vidio sam da je kao kad upišeš na netu Android vs IOS ili PS vs xbox. Znači jedan dio ekipe hvali dok drugi su skroz protiv.

    • Drunkenstein

      @MoGaming, 19.04.2020 - 10:29

      Ma pusti ta trabunjanja. Činjenica je da je overclock koristan ali nije uvik potriban, dok je snižavanje napona često poželjno. Primjerice, Vega kartice su dopuštale toliki undervolt da bi se zagrijavanje i potrošnja prepolovile i gotovo izjednačile s Nvidiom u tim aspektima, a performans osta jednak.

  • morphine_child

    17.04.2020 - 22:08

    Dok sam imao FX AMD bio je OC-an jer objektivno nije bio za ništa bez toga, uz 500MHz plusa bio je čisto ok proc za svoje vrijeme i moje potrebe.

    Sad Ryzen pustim da radi što hoće, neću nikako profitirat od dizanja takta u ovom trenu.

  • xx1111

    17.04.2020 - 22:13

    Najbitnije da se nikom ništa ne zapali

  • butjer1010

    17.04.2020 - 23:13

    Dok su mi mama i tata kupovali kompove, početkom devesetih, normalno da sam overclockirao sve što se dalo. Otkad sam kupujem, normalno da ne clockam 🙂
    Sjećam se najprije GeFoce 4 Ti4200, kako sam malo po malo ju dizao, i onda 3dmark2001. Zapisivanje rezultata na papir, koliko sa kojim driverom, i sa kolikom frekvencijom. Ali najjači overclock ikada je bio AMD mobile Athlon 2600, barton jezgra. Na Abitici NF7, digao ga sa 2,0 na 2,6!!!! Radio neke 3 godine tako bez problema. To je bio overclock!!! 30%???? Koji danas proc možeš dignuti više od 5-10%? Nema smisla više, kad za 100kn više dobiješ proc koji je na frekvenciji tog clockanog, a kojeg moraš hladiti s vodenim hlađenjem da bi tako radio. Samo klinci kojima starci kupuju kompove to danas rade 🙂

  • franZberg

    18.04.2020 - 00:51

    OC je za siromašne khm…. Mi “bogatuni” kupujemo hardware koji može 60 fps na medium na stock postavkama 🙂 Nema se

  • Pero Zdero

    18.04.2020 - 01:50

    Kad pokrenem neku zahtjevnu igru i pogledam frekvenciju grafičke, sama mi ode na 2050 Mhz. Ako vidim da drugi modeli 1070 gtx kartica rade od 1500 – 1700 base/boost pa kud da ju više onda i ja silim? Nekad me strah da bi i sama mogla prdnuti u fenjer.
    Al ak je proizvođač tak napravio valjda je to ok.
    U svakom slučaju nahrani svinje i ništ ne diraj dok radi dobro.

  • Stitrek

    18.04.2020 - 03:15

    Overclockalo se još sa AGP karticama kao Riva TNT2, kasnije Athlon…U današnje vrijeme za dobar overclock procesora je bitno napraviti test sa Prime 95 programom, inace zna biti raznih bugova u igrama, resetiranja…

  • Jurex

    18.04.2020 - 11:59

    nema mi smisla overklokat 5700XT i Ryzen 7 3800x, vrti sve, hladan je proc.
    nisam ni prije ništa ekstra, samo eventualno ubacim komp sa alatima u game mode(koji dođu sa pločom) ako i to napravim, nema mi smisla.

  • PsyBorG6of9

    18.04.2020 - 14:30

    bolje pitanje kad nisam…

  • lepiakadodo

    18.04.2020 - 18:36

    Jednom prilikom OC-o sam kalkulator. Nazalost baterija je bila preslaba pa je izbacivao ERROR

  • Drunkenstein

    19.04.2020 - 10:37

    Skok sa 50 na 58 ili 60 fpsa u zahtjevnoj single player igri nije baš razlika u nijansama, posebno u onim dijelovima kod takvih igara u kojima fps padne na 30-35, dok bi konkretan overclock to održava na 40+, pa se često samim time nebi izlazilo iz raspona freesynca primjerice.

  • GreenStrqfe

    19.04.2020 - 16:01

    Nisam jer sam imao dugu povijest troubleshootanja pc-a otkad mi je stigao 11.2019
    I ne pada mi na pamet imat ikakve probleme opet, već mi bluescreena nekad i ovako.

  • robertino1985

    19.04.2020 - 22:29

    Samo jednom sam i pošto nisam ništa dobio vratio sam na tvorničke postavke

  • dukicas

    19.04.2020 - 22:54

    Meni je grafička uvek namunjena na maksimum Asus GTX Strix 970. A procesor se ne usudim klokovati iako mi je potrebno, imam i5-4690K. I meni bi baš dobro koristilo jer sam uvek tu neđe 40-55FPS.

  • BaDly

    20.04.2020 - 16:36

    Zadnje sto sam OC-ao su bile kartice GeForce Ti 4600 i Radeon 9700XT….starija ekipa ce znati koje su to kartice i kad je to bilo :-)))….nakon toga sam presao na konzole i PC je nekak postao za multimediju…bez gaminga…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?