HCL.HR

ANKETA: Podržavate li usporavanje online usluga da bi se očuvala stabilnost interneta?

Zoran Žalac 25.03.2020.   •   73 komentara


U našoj novoj anketi pitamo vas kakav vam je stav prema trendu smanjenja brzine/kvalitete online usluga kako bi se u vrijeme koronavirusa očuvala stabilnost interneta.

Ljudi ovih dana provode sve više vremena u svojim domovima, a samim time sve intenzivnije koriste internet za surfanje, streamanje, igranje i sl. Neki tvrde da je stabilnost internetskog prometa time narušena te da se samim time oko toga treba nešto poduzeti. Sony i Netflix već su privremeno ograničili svoje online usluge u Europi i korisnici tu nekog izbora nemaju. Međutim, postavlja se pitanje – vjerujete li priči da su ovakve mjere potrebne ili ste skloniji ideji da takvu priču propagiraju osobe koje se baš i ne razumiju u infrastrukturu interneta?

Podržavate li ideju da davatelji online usluga uspore download ili smanje kvalitetu slike da bi očuvali stabilnost interneta?

 

Označeno sa:

Komentari (73)

  • Saren

    25.03.2020 - 19:09

    Nemam nista protiv smanjivanja i usporavanja online usluga ili kresanja kvalitete videa tako dugo dok se odnosi na cijeli svijet. U primjeru Netflixa trpi samo EU trenutno, jos nisam vidio da su skresali i Amerima kvalitetu il sta vec. No kako rekoh prije, sada na vidjelo izlazi sva trulez sustava svugdje ne samo kod nas i primjera koliko se jos treba i mora poboljsati usluge. A kada jedno i ovaj kororn virus prodje i zavrsi ni T-Com ni ostatak ekipe nece se pomaknuti ni milimetar da poprave situaciju i osiguraju bolje veze… 21. stoljece preko 60% nas ako ne i vise na bakru…

    • GTA222

      @Saren, 25.03.2020 - 19:29

      “4mbit su sasvim dovoljna za normalno korištenje interneta” T Com u 2020. godini.

    • JozoTheMan

      @GTA222, 25.03.2020 - 19:33

      HT ima minimalnu brzinu od 20 megabita ako infrastruktura to podržava na lokaciji. Ukoliko ne, tad ima i opcija Hibridnog pristupa. Ne treba samo pljuvati da bi se pljuvalo.

    • Saren

      @JozoTheMan, 25.03.2020 - 22:50

      Da ali koliko zemalja samo u okruzenju da ne pricamo na razini EU ima pristup optici. O tome da ima minimalnu brzinu ti opet ovisi o mjestu i infrastrukturi, znam ljude na 50 km od sebe koji nemogu imati ni 4 megabita, kamoli 20 i vise. Ja sam na Iskonu pa imam 50/15, frend ispod mene 300 metara dalje kuca, T-Com – nemoze dalje od 30 mbps-a. Oprosti ali je smijesno u danasnje doba, da znaju grabat lovu znaju – da su trebali i mogli i moraju napravit nesto bolje – moraju. Ovako se nadam optici od grada koja ce uskoro u izgradnju, a koju financira EU posto se T-Comu fucka za grad od 10k stanovnika sa okolnim mjestima i tako je odavno vec. 5G i slican situacija je super tako dugo dok mozes doci do te brzine, a na vecini ruralnih krajeva gdi sam ja – nema sanse ako o tome pricas sa tzv. hibridnim pristupom.

    • JohnSence

      @Saren, 26.03.2020 - 10:26

      imas pravo, meni je iskon obecavao minimalno 20 , a imam jedva 12mbps, a zivim u ZAGREBU.

    • JozoTheMan

      @Saren, 26.03.2020 - 11:59

      Hrvatska ima jako puno optike u odnosu na broj kućanstava, više od 20% kućanstava ima pristup optici, taj postotak će još dosta rasti kad se krene u realizaciju zasad planiranih projekata. Jedna Njemačka za usporedbu ima samo 4-5% kućanstava pokriveno optičkom vezom. To što je optika raširena u gusto naseljenim dijelovima grada te u istom području gdje je i relativno brzi kabelski internet je drugi par rukava. Ali jako se preuveličava naš zaostatak u odnosu na druge zemlje zbog takve podjele kakva jest, dok to u drugim zemljama ne vidimo već samo prosjek.

    • anonimikus

      @JozoTheMan, 27.03.2020 - 21:33

      Ja nemam nikakve ugovore sa nikim, kad trebam skidat od 100-300GB onda si uplatim na simpa broju(19kn broj i kartica) internet dan i brtine su mi do 150Mib/s ili ti oko 18MB/s i skidam koliko hoču. Inače imam veliki glanc sa 1000 min, 1000 sms, 6000MB koji se prenosi u drugi mjesec ako nisi sve zdrobio. Imaš i besplatan 1GB aktivacijom na moj telekom apk aplikaciji i besplatni trodnevni flat. Znači veliki glanc sa uspostavom bez naplate oko 100kn i internet dan za 10kn po potrebi sa oko 150Mbit/s nemreš bolje. Probao sam tele2 ali nije brz

    • anonimikus

      @anonimikus, 27.03.2020 - 21:39

      Zaboravio sam da za tih 150MBit/s treba biti spojen kablom na PC jer preko mobilne pristupne točke neide tak brzo. Jedino ak si nabavite wifi adapter sa 5G onda ide

    • 6Paprika9

      @GTA222, 25.03.2020 - 22:37

      Od kud si taj citat izvukao? Kao što je rekao Jozo, minimalna brzina je 20 Mbit/s

    • Pero Zdero

      @6Paprika9, 26.03.2020 - 06:37

      Ja imam 15. Na 20 dolazi do raspada sistema.

    • MightyAloy

      @6Paprika9, 26.03.2020 - 07:46

      Moš mislit. Zato je kod mene 13, a živim u gradu s 15000 stanovnika, u zgradi. Toliko o tome. Jasno mi je da živim u selendri, no ipak nisam negdje na selu bogu iza nogu pa da imaju opravdanje na račun infrastrukture. T-Com su smradovi sa preskupom uslugom, a infrastruktura nam je iz prošlog stoljeća koju je platio živalj još u Jugoslaviji.

    • 6Paprika9

      @MightyAloy, 26.03.2020 - 12:45

      E vidiš, to je zanimljivo. Ja kod roditelja na selu (dobro, nije baš selo bogu iza nogu, al svejedno) imam oko 21 Mbit/s bez problema prek kabla i prek bežičnog. Ako je kod tebe infrastruktura stvarno loša, u tom slučaju ti niti jedan pružatelj usluga neće pomoći sam od sebe. Za to se morate izboriti kao zajednica.
      Da se razumijemo, moji starci za 20 Mbit/s plaćaju skoro 200 kn za što bi trebali dobiti barem 50 Mbit/s tako da ni s time ne mogu biti zadovoljan, a ako ti plaćaš normalnu cijenu za 13 Mb/s, to je onda stvarno bezobrazno…

    • movie

      @Saren, 25.03.2020 - 23:18

      Zašto bi kresali u americi ako to nitko nije tražio od njih za razliku od europe gdje je europska komisija tražila da smanje kvalitetu usluge kako bi se očuvala stabilnost interneta?

    • Saren

      @movie, 26.03.2020 - 00:06

      I opet smo na istom, zasto bi Amerika bila sveta krava naspram ostatka svijeta ? Ako mi mozemo biti solidarni jedni prema drugima i prilagodit se u ovakvim uvjetima – ne vidim zasto nebi i oni. Uostalom pol tih severa i svega jest u Americi.

    • movie

      @Saren, 26.03.2020 - 17:56

      Nisu svete krave, nema redukcije niti u australiji niti u japanu niti u aziji. Nitko od njih nije smatrao da bi trebalo nešto rezati osim europe. Naš problem, ne njihov.

    • MX1905

      @Saren, 26.03.2020 - 10:57

      Meni ne ide iznad 2mb 🙁

  • ka de si ba

    25.03.2020 - 19:37

    Koliko je svijet nespreman svaki dan se pokazuje sve više, zbog jednog virusa sve to a zamisli nešto gore… ali neka mi plaćamo poreze, prireze, radimo kao konji do 65g. plaćamo dodatno optiku interneta za par mb više itd. i onda dojde glupi virus i u primjerice Italiji državi od 60 miliuna stanovnika oni nemaju medicinske potrebe za 80 000 ljudi… Normalno da ne podržavam ništa što ionako već previše plaćamo i još bi nam smanjivali brzinu a račun isti

    • trulex

      @ka de si ba, 26.03.2020 - 02:38

      Možda idem u offtopic, ali EU se pokazala kao žalosna, nemoćna, slabašna, nikakva. Da nije rusije i kine, nikad im nebi stao broj zaraženih. Problem je jer Europom upravljaju pedherčine, oni su inteligentni ali u kriznim situacijama su pichkice. Vidimo po ovom primjeru da za njih nije da budu lideri zemalja.

    • MightyAloy

      @trulex, 26.03.2020 - 08:05

      EU mora biti čvršć i efikasnija, no pozivanje na autokratske sisteme i diktature nije rješenje za sveopći boljitak. Može EU biti i ovakva i onakva, no jebeš planet koji bi za lidere imao Rusiju, Kinu i ono ruglo Trumpa. Šta se tiče Kine, gospoda je zataškavala pandemiju umjesto da se s istom odmah obračuna i time izravno pridonijela širenju epidemije na ostatak svijeta. Naravno kad su konačno krenuli u obračun bili su vrlo efikasni zbog načina kako je njihovo društvo i kultura posložena. Veliku ulogu u ovakvim stvarima igra mentalitet, nama se kaže ostanite kući, a mnogi to ne šljive ni dva posto, već se bespotrebno šetuckaju, okupljaju pa čak i partijaju. Čini mi se da mi trebamo dobro dobiti po glavi da bi se dozvali pameti. Drago mi je samo zbog brojnih zgubidana koji vole tratiti vrijeme po kafićima, što isti ne rade.

    • Cro_Maher

      @MightyAloy, 27.03.2020 - 01:36

      Baš suprotno, jebeš planet koji za lidere ime briselske činovnike koji se stalno pozivaju na neko jedinstvo a kad zapne nas spašavaju Rusija i Kina. Također Trump je najbolje što se Americi dogodilo zadnjih 30 godina. Sreća pa taj globalizam polako ali sigurno odlazi u prošlost.

    • Cro_Maher

      @MightyAloy, 27.03.2020 - 04:26

      EU je raspala birokratska tvorevina, koju vode briselski činovnici.
      Usta su joj puna zajedništva a kad dođe do problema spašavaju nas Rusija i Kina. A Trump je najbolje što se dogodilo Americi u zadnjih 30 godina.

    • JozoTheMan

      @Cro_Maher, 27.03.2020 - 10:32

      Trump nije nista drugo nego jedan obicni jadni licemjer bez trunke morala i etike. SAD postaje svjetsko žarište bolesti, tisuće ljudi će satima umirati svaki dan boreći se za svaki dah zraka jer on odbija tvrtkama narediti hitnu proizvodnju ventilatora kojih nedostaje na desetke tisuća. Spreman je osuditi milijune starijih i ljudi bez imunološkog sustava na smrt najavljujući ukidanje restrikcija kako bi očuvao vlastite šanse za ponovni izbor i kapital prijatelja sa burze, koga je*e za siromašne ljude koji će umrijeti jer amerika ima zdravstveni sustav na razini afrike osim ako imaš stotine tisuća dolara. Krasan borac protiv abortusa koji će bez treptaja osuditi milijune na sporu i bolnu smrt za nekoliko znamenki u anketama. Jako ti je lijep uzor.

    • Cro_Maher

      @JozoTheMan, 28.03.2020 - 00:35

      Da, Trump nema morala a po Europi iskljucuju starije sa respiratora jer su im nepotrebni višak.

      On ne može privatnim tvrtkama narediti proizvodnju nečega, toga nema čak ni u EU, ali svejedno je pozvao i evo FORD je u svojim tvornicama počeo proizvoditi respiratore.

      Također ta zla Amerika ima više respiratora po glavi stanovnika nego ijedna EU zemlja, tako da ne seri.

    • JozoTheMan

      @Cro_Maher, 28.03.2020 - 04:38

      Može, imao je tri mjeseca da se pozove na Defence Production Act, ali on je rade zarazu nazivao demokratskom prevarom, novim progonom, a sad kad počinju umirati tisuće ljudi ga počinje biti strah za rejting pa se sad sjetio da treba ipak narediti. No, sad je kasno, trenutno nedostaju već na tisuće ventilatora. U Europi nema viška. Respiratora ima manje nego je bolesnih ljudi jer je u Europi zaraza blizu vrhunca, Amerika tek počinje rasti, i tamo će situacija biti samo gora i gora. Jadan si, i ti i tvoje podržavanje takvog režima. Ako je jedino što te definira to gdje si rođen pa si u strahu od globalizima i to u što vjeruješ, karakter ti je jako slab. Ali to nije bitno, bitno je vjerovati kako je Trump borac protiv zakulisnih igrača koji žele vladati svijetom, božji poslanik…

    • Cro_Maher

      @JozoTheMan, 29.03.2020 - 15:19

      On je reagirao puno brže nego cijela EU. EU zbog političke korektnosti nije htjela zatvorit granice i zabraniti letove iz Kine, da su to napravili sada nebi bio ovakav kaos. Opet ponavljam, USA ima vise respiratora po glavi stanovnika nego ijedna EU zemlja. Globalizam je glupost a nacionalne države su jedino moguće mjesto za napredak i razvitak. I ne definira te samo mjesto rođenja nego stotine drugih stvari, ali ti to očito nisi u stanju shvatiti, tako da je bolje da ovu raspravu završimo jer nije ni vrijeme ni mjesto za političke rasprave.

  • chrizash

    25.03.2020 - 20:12

    nemogu oni usporit koliko mi je net spor,pokucniiiiii

    • Razor

      @chrizash, 26.03.2020 - 02:27

      Je, kad su krenuli s uslugom još je bila ok brzina. Meni je prekipilo kad sam krajem prosinca prošle godine imao dial up brzinu, i prešao sam na a1. 20 kn skuplje, ali imam i tv i ultrabrzi net. Ako se ne seliš prečesto, makni se od tele2; nemaju dobru infrastrukturu.

    • GizdaviApolon

      @Razor, 26.03.2020 - 09:20

      Također.
      Nemoguće za igrat online.

    • MX1905

      @Razor, 26.03.2020 - 10:56

      ja sa a1 imam samo loša iskustva

  • microlightgames

    25.03.2020 - 20:13

    definitivno smanjit, ali streaming servise tipa youtube ili netflix ili slicno, tipa max 720p ili streamane samo 720p na twitchu, za stabilnije igranje ili ostale radnje

  • robertino1985

    25.03.2020 - 20:17

    Zato treba uvesti 5G mrežu i optiku svima

    • ka de si ba

      @robertino1985, 25.03.2020 - 20:34

      da baš to treba, to i rade između ostaloga ako pratiš malo ali samo malo vijesti iz svijeta znao bi to… nek krepamo ko pacovi sam da bi nam bilo sve brže i “bolje”

    • robertino1985

      @ka de si ba, 25.03.2020 - 23:35

      Ti stvarno misliš da je ovaj virus zbog 5g ???

    • ka de si ba

      @robertino1985, 26.03.2020 - 13:39

      ne, ali dosta ljudi ne želi 5g a sada nam ga stavljaju jer neće zbog situacije doći na dnevnu temu rasprave, npr. ako bas toliko želiš 5g pošalji zahtjev da ti stave signalni toranj kod kuće pa uživaj u karcinomu, ja znam barem nažalost 10 obitelji koje su taj slučaj sa običnim signalom i da žalili su se kao i svi u blizini tornja i pazi nije nikoga briga (mislim na kompanije što postavljaju tornjeve) izgovor je “ma ne šteti vam to toliko zo je samo prića”

    • microlightgames

      @robertino1985, 26.03.2020 - 07:10

      Moze 1000€?

    • BoneDigger

      @robertino1985, 26.03.2020 - 07:36

      Eto to ce nas spasiti. A nisi cuo za stetnosti 5G valova? To te ne zanima? Sve ce ljudima utrpati u grlo samo neka se u pakira u celofan “prakticnosti”.

    • SanKa

      @BoneDigger, 26.03.2020 - 09:23

      jos jednom….Lambda ilitiga valna duljina zracenja nije u razini valova gamma zraka koje izazivaju rakove i sranja.

    • ka de si ba

      @SanKa, 26.03.2020 - 13:42

      da ti živiš kod tornja pa znaš, ili su te to sve naučili na fakultetu jer svojim oćima ne vidiš i ne poznaješ obitelji koje žive u blizini tornja pa je slućajno da u tim kvartovima ima uvijek više ljudi koji dobivaju rak…

    • movie

      @ka de si ba, 26.03.2020 - 18:02

      Jako neodgovoran komentar koji ničim ne možeš opravdati a kamoli dokazati. S druge strane ja ti mogu dokazati da u takvim kvartovima nema nikakvog većeg zračenja u odnosu na kvartove gdje tornja nema. Možemo pozvati stručnjake da izmjere količinu zračenja u oba kvarta pa da usporedimo. Onaj koji izgubi plaća dečke s fera koji će doći odraditi posao.

    • SanKa

      @ka de si ba, 27.03.2020 - 09:55

      osim što si jebeno nepismen, vidim da si i neobrazovan. notorna glupost. što je sad sramota ić na fakultet ? da, imao sam predmet na faksu koji se dotakao te sulude teorije zavjere, i pobijena je znanstvenim činjenicama. Ti i dalje slušaj Pernara, kad za drugo ne znaš.

    • robertino1985

      @BoneDigger, 26.03.2020 - 15:55

      Ne, jer veća je štetnost od drugih valova lamba gama itd, i onih koji ne vidiš nego ovih,

    • movie

      @BoneDigger, 26.03.2020 - 17:57

      Ti znaš da su 5G valovi štetni ili si to samo negdje pročitao?

    • Apocalypse4987

      @robertino1985, 26.03.2020 - 08:40

      Da jednostavno uvedemo 6G, pošto 5G smeta “velikim stručnjacima”?

    • BoneDigger

      @Apocalypse4987, 26.03.2020 - 15:50
    • Apocalypse4987

      @BoneDigger, 26.03.2020 - 18:07

      Da si mi link od stranice koja zarađuje na tom strahu od “štetnosti” elektromagnetske radijacije. Svako ko je odsluša osnove fizike zna da elektromagnetska radijacija spada u niskoenergetsku neionizirajuću radijaciju, tako da je nemoguće da ta ista izmjeni DNK u stanicama i izazove bilo kakvi karcinom. Čak i pregled sa magnetskom rezonancom koja je nekoliko tisuća puta jaća od mobitela ne ostavlja nikakve posljedice.

    • JozoTheMan

      @robertino1985, 26.03.2020 - 12:02

      Nema to veze s time. Problem na koji se ovdje pokušava odgovoriti je preopterećenost međugradskih i međudržavnih linkova, a ne onih od nas doma prema centralama. Da je 5G i optika daleko raširenija onda bi ti problemi potencijalno bili još daleko veći.

    • Razor

      @JozoTheMan, 26.03.2020 - 21:19

      Upravo ovo što je JozoTheMan rekao sam i ja mislio napisati, svaka čast Jozo.

    • robertino1985

      @robertino1985, 26.03.2020 - 15:54

      Ljudi su se nekad bojali i auta i 3g, i interneta pa sad ne mogu bez njih,

  • Maymun420

    25.03.2020 - 20:55

    smanjit kolko ide….meni tak svejedno s mojih 10mbps HE HE

  • Zec:)

    25.03.2020 - 21:12

    S obzirom da radim od doma, spajam se na svoj pc u firmi pa sa njime secem okolo po raznim serverima, a tele2 pokucni internet od prijasnjih minimalno 25 je sada pao na 4,5 uz uzasno nestabilnu vezu.. kad bi barem to drzalo, ping mi skace sa 30 na 400 pa natrag na 50.. prakticki mi je nemoguce obavljat posao.

  • Wolfboy

    25.03.2020 - 21:42

    Ne može gore od mog 8mb “brzog” HT interneta.

    • MX1905

      @Wolfboy, 26.03.2020 - 10:55

      halo moj jedva udara do 2mb

  • P1X1

    25.03.2020 - 22:18

    Nema se tu kaj podržavati ili ne, tu se postavlja pitanje dali oćeš ili nećeš imati internet.

    Za ovako krizne stvari bitno je općenito funkcioniranje a ne da ti možeš frljiti DL na max-u. Za primjer Španjolska https://www.fiercetelecom.com/telecom/spainish-carriers-see-a-40-spike-network-traffic-due-to-covid-19 tamo je 40% povećanje nastupilo prije 10 dana a sada je valjda možda povećanje sigurno 60% od uobičajnog, slično je svuda u svijetu pa i kod nas. Tako da operateri, provederi, davatelji sadržaja i svi ostali moraju optimizirati kako bi usluga “normalno” funkcionirala. Zamisli si samo koja su to opterećenja sada na lokalna čvorišta na gradske linkove na međugradske i na internet uplinkove, strašna.

    Evo iz jednog isto članka C/P…

    “Jedan od najvećih IXP (Internet eXchange Point) čvorišta u Europi DE-CIX iz Frankfurta također bilježi svjetske rekorde po pitanju povećanja korištenja podatkovnog prometa:

    +10% prosječno povećanje preuzimanja podatka,
    preko 9.1 Terabita po sekundi podatkovnog prometa (novi svjetski rekord),
    50% povećanje video konferencija (Skype, WebEx, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet),
    25% povećanje online i cloud gaminga,
    25% povećanje prometa koji se odnosi na korištenje društvenih mreža.”

    Naš CIX ima povećanje skoro od 20% što je veliki trend na uobičajan rast.

    Tako da dragi Zorane, ko da te ja pitam dali podržavaš karantenu…

    Imaš opciju
    A, ne podržavaš, onda izađi van i prošeći pa zaigraj lutriju sa svojim životom i životom svojih najmilijih
    B, podržavaš pa si svjestan da moraš se ograničiti u mnoštvu stvari da bi tebi i drugima bilo bolje i da prođe virus…

    • BoneDigger

      @P1X1, 26.03.2020 - 07:41

      Dali mislis da bi se ti problemi rijesili da EU ima bolju pokrivenost optikom?

    • P1X1

      @BoneDigger, 26.03.2020 - 09:56

      Riješili ne ali smanjili da, jer to treba gledati kao širu sliku problema. Tu ima više stvari koje igraju ulogu npr transportni dio između različitih točki tj čvorišta i pristupnog dijela (pristupni dio ti je sva infrastruktura na početku tj ona koja obrađuje krajnje korisnike i koja se nalazi kao oprema kod korisnika… Sve je to balansiranje i optimizacija no ovdje se dogodilo nešto neočekivano nešto ono što se baš ne planira… eksponencijalni rast uslijed krizne situacije. No još se dobro drži sve.

    • Zoran Žalac

      @P1X1, 26.03.2020 - 09:48

      Usporedba nikako ne stoji jer kršenje karantene potencijalno ide na štetu zdravlja drugih ljudi. No, za razliku od karantene, korisnik u ovom slučaju ne podržavanja može ne plaćati Netflix ili PS Plus npr. To je šteta za kompanije, financijska, nitko od jednog pretplatnika manje nije umro, sigurno. Osobno, ako me pitaš, svako povećanje korištenja usluge pod drugim bi okolnostima bilo pozitivno za ISP-ove. To je cilj i poanta njihovog poslovanja. U ovom slučaju samo im ne odgovara što nisu spremni za to.

  • Chronosus

    25.03.2020 - 23:50

    Ja sam se zbog kresanja kvalitete na Netflixu vratio torrentiranju. Stvarno je vrlo vidljivo, ali pretpostavljam da većini ne smeta a malo smanjena kvaliteta usluge je bolja od nikakve usluge.

  • P3T4R

    26.03.2020 - 01:29

    Mislim da sada ispastamo mi koji dane provodimo na netu bila korona ili ne to bas i nije fer

  • Razor

    26.03.2020 - 02:38

    Nemam problema sa besplatnim servisima tipa youtube, ali itekako imam problema kada mi usluga koju papreno plaćam skine kvalitetu a ne snizi cijenu. Nabijem ih

  • Prophett

    26.03.2020 - 05:06

    Dobro je sto uopste imamo interneta, s obzirom koliko se je Evropska Unija pokazala amaterskom organizacijom, mislim da su neke sportske i neprofitne organizacije organizovanije i odgovornije od cele Evropske unije. 🙂

  • Tomina

    26.03.2020 - 07:26

    Da, ne samo da podržavam usporavanje, nego i potpunu blokadu svih gaming servera u radno vrijeme. Doslovce se ne može raditi pored zagušenja naše super extra bajne prvoklasne 4g mreže.A oni na 5g briju hahaha.Ujutro mi brzina 15-20 mbit/s (bežićni ruter Teletina 2, jer žica ne može više od 3 isporučiti), nakon 10h se spusti do 1-2 mbit. I onda kreće show – umjesto nastave 90% djece objavljuje po instagramu selfije kako strimaju neki film ili igraju online igre. Dakle užas.

    • Mogvaj

      @Tomina, 26.03.2020 - 08:46

      Većinu interneta ti skida netflix i slične usluge tako da zatvarat gejming servere nema smisla. A opet i tko određuje za što se internet smije koristiti a za što ne. Netflix i slične usluge skidaju više od igrica, ali znači li to da im mi možemo samo reći stanite? Pa i oni plaćaju taj internet kao i mi.

    • GTA222

      @Tomina, 26.03.2020 - 10:49

      Prijatelju moj od svega navedenog igranje online skoro i ne troši ništa interneta, ono što troši internet je Youtube Netflix i tako slične aplikacije.

    • Tomina

      @GTA222, 27.03.2020 - 08:29

      Onda sve pozatvarat treba. Šta ste se svi nakostriješili kao da mačka u vodu baciš.

  • MX1905

    26.03.2020 - 11:00

    Imam neki net iz HT-a,download ne ide iznad 2mb a nestabilan je također.Znači ping mi je u prosjeku 50 i kad neko od ukućana recimo upali YT to skače gore dolje kao da je na trambolinu

  • Strahinja Radonjic

    26.03.2020 - 14:29

    Lol, do juče ste svi i smo svi imali Dial up a sad glasate da bi trebali da smanje cenu usluga jer su smanjili download brzinu ili kvalitet (Bitrate). Kao prvo uopšte ne trebaju smanjiti cenu usluga ZBOG smanjenja brzina, kao drugo, sve cene gaming software-a i hardware-a bi trebale generalno da budu niže jer je ludost tražiti 100+€ od ljudi za neku AAA igru ili 10 puta više za neki telefon koji košta 100€ da se napravi. Al’ pošto mi ćutimo k’o ovce i kad imamo fanboy-eve koji bi bubreg prodali za nešto (kao onaj lik što dao bubreg da kupi iPhone) jednog dana će standardna cena AAA igre biti 120€ a ne 60€ a telefoni 5000€. Plate će nam biti niže od cene jedne igre. I treće, odakle vam tolika toksičnost kad ste do juče imali 1/2/4/5/8/10Mbps a danas dižete paniku kad vam nešto skida brzinom od lupam, 50/100/150Mbps a vi imate 500/1000Mbps?!!! Ne provociram ili slično…. Živim u malom gradu koji će optiku videti za 20 godina, da se preselim u veći grad odmah bih gigabitni net uzeo ali bih zapamtio šta znači 5/10 ili 20Mbps koje sad imam. Vi kao da ste se rodili sa gigabitnim netom a mogu se kladiti da je 50+% korisnika HCL-a starije i zna šta znači pakao sa niskom brzinom, a sad plačete tu. Stide se ljudi svoje prošlosti, kad zaboraviš ko si bio i šta si imao izgubio si celog sebe. Kao povod smanjenja brzine usluga i kvalitet u smislu kvaliteta slike treba da znači i drastično smanjenje cene? Pa i da urade to onda će dići cene za 200% nakon svega pa ni to neće da valja. Evo već su digli cene maski, dezinfekcionih sredstava i testova za COVID za 3-10 puta zavisi kako gde. Isto će se desiti i za Software/Hardware. Ja predviđam da će PC komponente biti skuplje nego ikada u istoriji kad se sredi ovaj situacija i kad se ljudi opuste malo. I online servisi će uraditi isto jer su pred raspadom, kao naša privreda. Evo ja sam i dalje srećan što imam 20Mbps i nakon što mi je SBB smanjio kvalitet slike na EON TV-u sa max 7Mbps na 4Mbps (Bitrate). I šta mi fali? Šta sam do juče imao? 10 kanala kao i SVI VI, a sad ih gledam 300… Šta ste do juče vi imali a šta se danas sve može imati/naći i kupiti preko neta. E ljudi moji….

    • Wildchild

      @Strahinja Radonjic, 26.03.2020 - 19:05

      Kužim te, ali vremena se mijenjaju. Ove brzine od 1-10Mbps-a su bile IN sredinom prošlog desetljeća.

  • Virty

    26.03.2020 - 15:37

    Imam 500/250 net, ako kome treba, posudim pola 🙂

  • Sentiel FH-016

    27.03.2020 - 00:21

    Ma o cem mi pricamo, svi promoviraju internet providere ko svete krave… ja se ustanem ujutro ne mogu procitati Jutarnji ni Vecernji jer mi j****i net steka konstantno… katastrofa… nikad nisam spori internet imao… knace imam internet download oko 15-18mb/s i upload 10-12mb/s, sada se nekad dogodi da imam download 2-3mb/s… a placam kretenima istu cijenu… znaci pljacka cista pljacka

  • burekz

    27.03.2020 - 12:53

    Podržavam, ako će i sniziti cijene usluga koje i onako puno plaćamo, sad nam nemogu osigurati stabilan i brz internet. Neka snize i cijene.

  • BoneDigger

    27.03.2020 - 16:11

    Da se razumijemo, ne mislim ja da djeluje stetno na ljude na nacin da djeluje na DNK i da izaziva rak nuzno. Ne ionizirajuce su zrake i daleko su od spektra gamma ili x zraka. Ja govorim o djelovanju na ljudsku (i zivotinjsku) psihu i ponasanje. Ne mora nam radijacija uzrokovati rak i rastopiti da bi mogli reci kako je stetno.

  • pleto

    01.04.2020 - 12:20

    Nisu tu krivi dvatelji online usluga kao što su netflix ili sony ili neko treći. Tu je krivica na onima koji su zaduženi za infrastrukture(teleoperateri kao t-com, iskon,a1 itd.) i oni bi trebali snizit cjene svojih usluga, a davatelji usluga su samo priskočili u pomoć Europi na zahtjeva Europske unije i smanjili kvalietu da se ne bi sve srušilo u Europi(pa onda možda ni tv ne bi mogli gledat ili uopće ići na net). Znači po meni ne bi netflix ili sony trebao smanjit cjenu svojih usluga nego T-com i Iskon jer njihova infrastruktura ne može isporučit ono što im mi vsaki mjesec plaćamo. Ja sam na A1 i imam 500/200 Mbit optiku i nisam primjetio nikakvih usporavanja. Imam A1 televiziju na 2 tva u kućanstvu, priključena makar 4 moba na wifi konstantno od kojih 3 vrte non stop youtube, ps4 i PC, sve ok zasad bilo, nikakvih problema.

    • pleto

      @pleto, 01.04.2020 - 12:23

      Uglavnom nisam rekao ono što sam htjeo a to je da neću glasat u anketi jer mi uopće nije dobro složena i nema uopće opcije koju bi ja odabrao

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?