HCL.HR

ANKETA: Želite li gledati i čitati recenzije igara koje je napisala umjetna inteligencija?

Zoran Žalac 24.04.2023.   •   56 komentara


Umjetna inteligencija već je sada u stanju pisati recenzije igara – čak i onih koje još nisu ni izašle. Vidite li budućnost u kojoj konzumirate kritičke osvrte igara sročene od strane umjetne inteligencije?

Prije nekoliko dana IGN je objavio članak s razmišljanjima zašto umjetna inteligencija nikad neće zamijeniti recenzente. Kako to obično biva, članak je u komentarima dočekan na nož, iako su u njemu istaknuti i neki suvisli argumenti. Primjerice, postoji razlika između pisanja recenzija i recenziranja. Umjetna inteligencija već sada piše recenzije – nekom botu već sada možete narediti da vam napiše recenziju neke igre. Uključujući i recenziju igre koja nije ni dostupna.

Drugim riječima, pisanje recenzije je stavljanje riječi u koherentni niz. Recenziranje pak uključuje kritički osvrt, a trenutak kad umjetna inteligencija bude spremna za samostalno kritičko razmišljanje je trenutak kad ćemo imati važnijih pitanja od toga koliko su joj dobre recenzije. No, pretpostavimo da taj trenutak dolazi, možda uskoro, pitanje je – želite li da dođe? Želite li čitati i gledati recenzije igara i drugih sadržaja koje je kreirala umjetna inteligencija?

Pitamo, onako, da znamo pakovati kofere. Ali i za interesantnu raspravu: mislite li da bi AI jednoga dana mogao recenzirati igre? Nije da ih već ne igra, ako ćemo iskreno. Smatrate li da bi to bili iskreni kritički osvrti? Je li vas strah onog trenutka kad više nećete znati što je napisano ljudskom rukom, a što strane nekog jezičnog modula?

O svemu tome izrazite se u našoj anketi i komentarima ispod nje. Naglašavamo našoj, nije ju kreirao robot.

Biste li čitali / gledali recenzije igara koje je napisala umjetna inteligencija?
Ostavi glas

Komentari (56)

  • tuvvok1701

    24.04.2023 - 20:48

    Teško da ai može izgradit dojam o tom kako je igrat određenu igru, koliko god može vjerno izbrbljat sve tehničke pojedinosti. Bolje je koristit za bete testiranje, nek isprobava svaki scenarij i rješava bugove, a dojmove i iskustva nek ostavi onima koji to stvarno imaju.

    • PppPP

      @tuvvok1701, 24.04.2023 - 21:34

      Za mnoge upotrebe ai danas se nekad mislilo da je neostvarivo

    • tuvvok1701

      @PppPP, 25.04.2023 - 09:28

      Istina, ali ovdje se ne radi o još više nečega (o bržem računanju), nego o nečem radikalno drukčijem, bar u ovom aspektu što sam ja napisao. AI ne može imati subjektivni dojam jer nije subjekt.

    • PppPP

      @tuvvok1701, 25.04.2023 - 11:25

      uhh, naivno.

    • tuvvok1701

      @PppPP, 25.04.2023 - 11:37

      😂😂😂😂

    • Aldin219

      @tuvvok1701, 25.04.2023 - 07:18

      Mnogo potcjenjues AI.

    • tuvvok1701

      @Aldin219, 25.04.2023 - 09:26

      Nisam

  • vragec25cro

    24.04.2023 - 20:56

    Mozda bi full bio pristran ai i to bi bilo dobro.Nego prvo da vidimo jednu dvije recenzije takve onda bi se dalo ocijeniti

  • Terox

    24.04.2023 - 21:01

    AI u trenutnom obliku bi najvjerojatnije koristio nekakvu vrstu NLP-a da na temelju drugih clanaka i reddit komentara zakljuci kakva je igra. Definitivno ne.
    Igre su subjektivne i trebaju ih ocjenjivati jednostavno ljudi koji imaju najvise iskustva s njima te oni koji imaju dobar stil pisanja.
    Naprimjer jedan 2042 je imao jako dobre recenzije bas zato jer je vecina recenzija napisana od strane casual fps igraca. AI bi uzeo te recenzije i dalo bi se zakljucit da je rijec o ok igri. Medutim bilo tko tko je malo vremena ulozio u pucacine razumio bi da je rijec o doslovno slomljenoj igri. Tako da AI je veliko ne za ocjenjivanje filmova/igara slicno.

  • Vujo777

    24.04.2023 - 21:02

    Totalna glupost, nebi imalo nikakvog smisla, jebeni AI i ova modernizacija svega mi ide polako na k****, zamjenjuju poslove koji bi ljudi trebali raditi, koliko god bilo lakse niko nemoze zamijeniti rad ljudskih ruku

    • PppPP

      @Vujo777, 24.04.2023 - 21:33

      Naravno da može, i svakodnevno zamjenjuje, brže i bolje, nažalost

    • Chimichangas

      @Vujo777, 25.04.2023 - 11:28

      zato i dan danas ljudi nose kutije po skladištima u rukama.. šteta što nema neki stroj/robot koji bi mogao dizat cijele palete i premještat ili tako nešto……………… lol

  • MAJSTOR RINGO

    24.04.2023 - 21:04

    Jao kada sam video ovu sliku, vec 5 godina nemamo nikakvu igru od Davida Cagea😪😪😪

    • Rick Sanchez

      @MAJSTOR RINGO, 25.04.2023 - 15:40

      Mislim da rade nešto u star wars univerzumu…

    • MAJSTOR RINGO

      @Rick Sanchez, 25.04.2023 - 15:54

      Da, znam za to. Jos prosle godine je objavljeno da rade igru u SW univerzumu, mislim da se zove Eclipse, ali to nece zavrsiti jos par godina.
      Mislim da ove godine bi trebao da izadje naslov u kome je samo izdavac QD, radi ga neki drugi francuski studio, neko istarazivanje pod vodom, en znam kako se bese zove.m under the waves ili tako nesto.

  • Darac83

    24.04.2023 - 21:08

    Igre su puno više od jedinica i nula. Ne sumnjam da bi AI savršeno izbiflao tehničku stranu, ali igre su dobrim dijelom vezane uz naš osobni osjećaj kojeg nam igra stvara, a ti AI ne može ocijeniti.

    • mamojebac

      @Darac83, 25.04.2023 - 09:41

      Upravo je to problem kod čovjeka, sto postaje pristran i subjektivan. Čak vjerujem da bi neke stvari i bolje odradio od recenzenta(općenito od čovjeka), no izuzev tehnologije(AI) koju smo do sada koristili, ja ne bi išao dalje sa istraživanjima u tom smjeru.

    • darijoman

      @mamojebac, 25.04.2023 - 09:58

      Nije to problem kod čovjeka, već su igre polje u kojem mora biti prisutan subjektivan dojam.

    • Aldin219

      @Darac83, 25.04.2023 - 12:26

      AI nije neki bot vec umjetna inteligencija. Ne pricamo o tehnickim stvarima

    • Darac83

      @Aldin219, 25.04.2023 - 13:07

      Ne mislim strogo na tehničke stvari. Mislim na to da će mi reć kakav je gameplay, mape, neprijatelj, itd., ali meni je najbitniji dio recenzije onaj zaključak kako sve to funkcionira zajedno. Koja bi umjetna inteligencija meni rekla da je neopisivi gušt njihat se kroz grad u Spidermanu ili da je prekrasan zalazak sunca u AC Origins?

  • mtgamer

    24.04.2023 - 21:27

    Ne

  • Apocalypse4987

    24.04.2023 - 21:37

    Prvo sam mislija ne, nema šanse, nikako. Onda se sitim da postoji kotaku. Tako da, AI all the way, jer i najgluplji AI je bolji od najpametnijeg novinara sa kotaku

    • butjer1010

      @Apocalypse4987, 25.04.2023 - 09:43

      Uvijek ima ovako glu.ih ljudi kao ti, koji i dalje ne shvaćaju šta je, te kuda vodi, ovoliko uplitanje AI-a u sve! Neka ti se “posreći”, i neka ti ostaneš bez posla zbog AI-a, koga toliko voliš i očekuješ od njega “čuda”!!!! Stvarno ti to želim, a ti još jednom razmisli.

    • Apocalypse4987

      @butjer1010, 25.04.2023 - 11:08

      Aj sjaši, gledaš previše terminatora i matrixa, pa si u strahu. 90% poslova su ionako popunjeni nesposobnim parazitima i jedva čekam da ih AI zamjeni. Po tvojoj reakciji vidim da si i ti u jednom od takvih poslova. A što se tiće moga posla, oficir u brodskom stroju, već su pokušali i nisu uspjeli. Ipak su tu ljudski životi u pitanju. Za razliku od novinarstva…

    • butjer1010

      @Apocalypse4987, 25.04.2023 - 21:51

      Nepismeni debil. Zoki, daj me “banaj” na par dana, da ne moram čitati ovakve idiotske komentare!

    • Apocalypse4987

      @butjer1010, 26.04.2023 - 07:35

      Butthurt

    • butjer1010

      @Apocalypse4987, 26.04.2023 - 23:40

      To si dobio na brodu, tu bol? To ti AI isto ne može zamijeniti pretpostavljam? Za to ti treba drugi oficir, iza tebe? Teško ti je tamo vidim…..

    • Apocalypse4987

      @butjer1010, 27.04.2023 - 07:09

      Ajde razlaz, nemaš nikakvih argumenata pa se izvlačiš na gramatiku i seksualne fantazije. Bolje ti je da ovu energiju utrošiš u nešto korisno

    • butjer1010

      @Apocalypse4987, 27.04.2023 - 19:43

      Pa kakve argumente možeš pokazati nekome tko je na puno manjoj razini inteligencije??? I koji je smisao uopće? Balonja jedan, zašto netko tko se skriva pod nekim jadnim nazivom, jer nema muda staviti svoje ime, uopće razgovara ovako bahato i samouvjereno? Mogu ti reći odgovor, ali i to bi ti bilo preteško za shvatiti, a i ego bi ti nastradao, pa neću. U godinama sam, pa možda zaboravim kakav si kre…, pa ti ponovo negdje odgovorim, ali nadam se da ću zapamtiti.

    • Apocalypse4987

      @butjer1010, 27.04.2023 - 19:48

      HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

  • darijoman

    24.04.2023 - 21:38

    Ma bjaži, bjaažii

  • zlakob

    24.04.2023 - 21:53

    jedino šta želim je HCL video recenzija 🙂 bas mi fali…

    • PppPP

      @zlakob, 25.04.2023 - 14:37

      A kad onda da snima contraband police part 498?

    • Rick Sanchez

      @PppPP, 25.04.2023 - 15:42

      Ovakav video cotent mi je jedina prava zamjerka HCL-u.

    • zlakob

      @Rick Sanchez, 25.04.2023 - 19:54

      a i ovako i onako kad recenziraju igru pređu je cijelu… pa mogu tipa snimit, pa bar 5-10h gameplaya, evo tipa sad SW Jedi survivor-a kad izadje… po meni definitivno bolji sadržaj od contraband police part 394

    • Rick Sanchez

      @zlakob, 26.04.2023 - 12:05

      Slažem se… Vjerujem da imaju dobar razlog za to, ali one silne gameplay snimke tipa coffee shop / pool cleaner simulatori. I don’t get it

  • Saren

    24.04.2023 - 22:07

    Hell no.

  • Virty

    24.04.2023 - 22:08

    Nope.

  • Payday 4 Dallas

    24.04.2023 - 22:12

    Nope

  • mate321

    24.04.2023 - 22:42

    mislim da je jako bitno razlikovati naprednog bota za dotu izucenog na tisucama i tisucama snimki i inputa iz high level pro gaming partija s necim uistinu inteligentnim. prosjecan puz je beskonacno puta inteligentniji nego ovaj konkretni ai bez obzira sto je dota jako kompleksna. sto bi bilo kada bi ovaj bot presao na call of duty bez ikakvih uputa? inteligencija je snalazenje u novim situacijama i za razviti pravi ai trebati ce nam dugo vremena i vjerovatno kvantna racunala koja bi trebala simulirati individualca/zivot/svijest na razini atoma. botovi za dotu koriste machine learning gdje bot simulira jako velik broj zivota s ciljem da mu brojevi budu veci ( killevi, gold, dmg ). koje brojeve bi mogli dati necemu sto recenzira igre kako bi se on znao formirati? onog dana kada ai bude mogao igrati igru na isti nacin na koji ju igramo mi, na isti nacin ju percipirati i analizirati kao mi, te na kraju producirati neki konstruktivni tekst kao mi ce ai vjerovatno pisati recenzije samom sebi kojem opet netreba recenzija, tako da ce recenzije tada biti uzaludne. mislim da ce tada industrija recenzija propasti. sorry zorane. da prestanem s kenjanje*, trenutni ai kao ni sljedecih xyz verzija, ako ce biti bazirani na istoj tehnologiji, ce trebati veliku bazu vec napisanih recenzija specificno za konkretnu igru ako bi zeljeli stvoriti recenziju te igre. hoce li trziste preplaviti sadrzaj napisan od strane ovog sto imamo potpisan imenom nekog ljencine? hoce li se reklame i preference poceti integrirati u ai? hoce li kvaliteta sadrzaja a samim time i recenzija na internetu opasti? mislim da su to prava pitanja

  • IgorBiH

    24.04.2023 - 23:57

    Savršeno me ne zanimaju te AI gluposti

  • Demon90

    25.04.2023 - 01:40

    Trenutno ne Al tko zna što nas čeka

  • ukek

    25.04.2023 - 03:12

    Generalno, čitanje recenzije je totalno nepotrebno, po meni. Ali ako ovaj AI zaživi na Steamu definitivno cu se informirati sa njim. Jako me ovo raduje iako je umjetna inteligencija, jer čak i ona može biti dorađena, za razliku od mozga prosječnog Steam reviewera, koji će zauvjek biti glup ko kurac. A kojih je masa nažalost. Panjina koja svaki review počinje tipa “So I was doing this…” i napiše esej nekih svojih iskustava (r/whoasked) i nebitnih stvari, umjesto da prvo opiše bitne stvari, te pozitivne i negativne, i nebi bilo na odmet staviti tags u review, kojeg je točno žanra igra isl. s obzirom da stavljaju pogrešne tags u opisu igre vrlo često, ko lafo iz zajebancije .. anyway AI > casual panj 😐

  • Duanador

    25.04.2023 - 05:48

    Koliko god nebi volio da AI zamjeni covjeka jer sam i sam covjek sa poslom. Sa druge strane vidim koliko masine bolje rade od covjeka. Tako da nebi volio da AI pravi recenzije i sve,ali mislim da je to jednostavno neizbjezna buducnost.

  • Cone3006

    25.04.2023 - 08:04

    Nikada

  • Duje0506

    25.04.2023 - 08:25

    Reka bi da AI nece tako brzo zaminit covika, vec ce se uloga covika prominit u odredenim zanimanjima. Tako je i s pisanjem recenzija. Recimo da ce jedan dan AI sam moc odigrat igru i napisat recenziju (sto ce vjerojatno brzo i bit moguce). Nemam problema s citanjem iste. Ukoliko me zanima samo tehnicka strana igre, onda bi mozda cak i preferira procitat AI recenziju. Onaj drugi dio je nekakav x faktor – subjektivni dojam recenzenta. Tu dolazimo do razlika. Trenutno postoji par recenzenata ciji ukus dilim, i njihove mi recenzija imaju nekakvu tezinu. Mislim da bi se buduce recenzije tribale vise fokusirat na to – da budu iskljucivo subjektivne i fokusirane vise na neke stvari koje igru (film, glazbu…) cine TEBI dobrom. A sad, oce li i kad AI jedan dan bit subjektivan. Tu vec zalazimo u filozofiju…

  • John_Constantine

    25.04.2023 - 08:55

    Nema straha… U hrvatskoj nikad neće biti inteligencije.

  • Fenner

    25.04.2023 - 09:14

    Ne bi bilo loše s obzirom da su današnje recenzije sve samo ne recenzije o igri. Svaka čast izuzetcima, no u zadnje vrijeme sve se politizira. Iskreno samo čitam recenzije ovdje na HCL-u i eventualno pogledam na Youtubeu (i to ne od svakoga).

  • Ranzo

    25.04.2023 - 09:16

    Ne!

  • mamojebac

    25.04.2023 - 09:35

    Posto je riječ o tehnologiji, smatram da je itekako moguće. No, izuzev bolesti bližnjih, mogu reci da imam strah prema nekoj vrsti samosvjesnih ai programa. Možda jer sam kao dijete gledao Terminatora Haha kako god bilo, na razvoj naprednih ai sustava me ne ostavlja ravnodušnim.
    Živi bili pa vidjeli 😅

  • SanKa

    25.04.2023 - 09:43

    ne, ali bih citao clanke na indexu cesce….doslovno je svaki novinar tamo zamijeniv, pogotovo u sportskoj redakciji.

  • Juventino

    25.04.2023 - 10:42

    Zoki, you are fired

  • Artyom

    25.04.2023 - 15:53

    Poštujem gaming novinarstvo. Ali radije ću gledati/čitati AI nego nekog influencera!

  • Wario1

    26.04.2023 - 16:25

    Nikako, nemam povjerenja u ono što nije živo

  • Daky_13

    28.04.2023 - 12:39

    Nepostoji AI niti će postojati koji ce vas da menja😀Apsolutno sam protiv veštačke inteligencije

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?