Deadpool 2

Zoran Žalac 19.05.2018.   •   17 komentara

Lajavi antiheroj i njegovo međunožje vratili su se u kino dvorane da bi odgovorili na pitanje starije od čovječanstva: može li nastavak komedije biti smješniji nego original?

Nekoliko mjeseci prije dolaska Deadpoola 2 pojavile su se glasine kako je film gomila nabacanog humora bez smislene priče i balansiranog tempa. Kao prvo, to uopće nije istina, a kao drugo – sve i da jest, Deadpool bi svejedno otpratio ljude iz kina s osmijehom na licima. Siguran sam da razni marketinški odjeli pomno proučavaju reklamnu kampanju Deadpoola 2 jer je ista trenutno najbolji primjer gerilskog oglašavanja.

U zadnjih mjesec dana Deadpool se pokušao ispričati Davidu Beckhamu za šalu u prošlom filmu, promovirao je borbu protiv karcinoma, sprdao Euroviziju i iskakao iz svake moguće paštete. U jednom od tih promotivnih videa Deadpool kaže: „Moramo raditi ova sranja inače će nas Infinity War pokopati na blagajnama.“ Ukratko, reklamna kampanja za Deadpoola je razlog zašto se taj film na neki način počeli gledati i prije nego ste otišli u kino. Ili kako bi to Deadpool rekao – obavili ste predigru, a sad ste spremni za glavnu stvar bez obzira što ne znate kojim će smjerom ona otići. Da, ovo je 18+ film pa imam pravo i na 18+ recenziju.

Spominjem marketinšku kampanju Deadpoola 2 jer ona demonstrira širinu njegove komedije. Deadpool 2 je sprdačina svega i svačega. Neke su šale u filmu urnebesne, neke su forsirane. Međutim, ono što me fascinira kod Deadpoolovog humora jest što on nije rezerviran samo za lowbrow ili highbrow ukuse. Neke šale, primjerice, smiješne su same po sebi, ali onome tko prepozna na što se referiraju još su i smješnije. Ok, nije ovo nipošto prvi takav film u žanru komedije, ali hoću reći da se ovakva dubina humora u holivudskim blockbusterima ne viđa svaki dan.

E sad, bez obzira na to koliko humor bio pametan, i na koncu smiješan, ostaje pitanje je li se s njime u Deadpoolu 2 količinski malo pretjeralo. Po mom mišljenju jest jer je osnovno pravilo komedije da publika nakon smijanja mora dobiti trenutak da uhvati zrak i dođe sebi. Deadpool 2 baš i nema osjećaja za to nego se šale nižu jedna za drugom, kao na pokretnoj traci. Otprilike 80% dijaloga u filmu podređeno je humoru, a onda kad i dođe nešto ozbiljno, gledatelju se teško prešaltati u taj dramski mod jer stalno očekuje da će Deadpool probiti četvrti zid i nabaciti neku urnebesnu dosjetku.

Iako je ovo primarno komedija, u Deadpoolu 2 itekako ima akcije. Mislim da ona nikoga neće izuti iz patika, ali se vidi potpis redatelja Johna Wicka, već na samom početku filma. Dinamičnosti akcijskih scena svakako pomaže to što Deadpool sada ima više pomoćnika. Imao ih je i u prošlom filmu, no postavu je proširila odlična Domino, mutantkinja čija je posebna sposobnost – sreća. Njezin lik definitivno je nešto drugačije i originalno nakon tri tisuće i nešto heroja te anti-heroja koji su se pojavili u Marvelovom univerzumu.

Isto se ne može reći za negativca Cablea koji je svojevrsna inačica Terminatora. Vizualno je interesantan protivnik; Josh Brolin je tu odradio odličan posao. Međutim, to je lik kojega u prvoj trećini filma uopće nema, a u zadnjoj trećini je nešto sasvim drugo, toliko mogu reći bez spoilera. Ukratko nije prototip negativca koji Deadpoolu predstavlja ozbiljnu prijetnju. Moglo bi se reći da je Deadpool i dalje više fiksiran na Wolverinea nego na ijednog drugog rivala.

Ostali popratni likovi su odlični, bez obzira na to koliku minutažu u filmu imaju. Kad malo razmislim, Deadpool 2 postavio je pravilan omjer između naslovnog lika i njegove „familije“. Taj omjer je nešto čime je film nadmašio prvi dio, tako da je neki napredak ostvaren što je dovoljno opravdanje za odlazak u kino. To, i dva sata smijanja. Daljnje preporuke nisu potrebne, osim Deadpoolovog savjeta tko ovaj film ne bi trebao gledati. Kako kaže DP, dvojka se ne preporuča onima koji se lako uvrijede, kao ni bilo kome s nekakvim ukusom.