Game of Thrones S08E02 – A Knight of the Seven Kingdoms

Filip Zorić 23.04.2019.   •   36 komentara

Ekipa iz Winterfella nema mnogo vremena za trošenje, ali u drugoj epizodi osme sezone našli su priliku za neke dirljive trenutke prije krvoprolića.

Nakon solidne premijere, Game of Thrones se vratio s drugom epizodom posljednje sezone. Ova nas je inačica serije pripremila na eventualni gubitak većine likova koji ćemo iskusiti u idućoj epizodi. Likovi s kojima smo proveli osam godina se spremaju na suočavanje sa smrti. Rezultat je fantastična epizoda koja daje srceparajući pogled na psihu gotovo svakog lika.

Epizodu smo započeli s fokusom na Kraljosjeka, čije su interakcije s ostalim likovima bile zbilja zanimljive. Obožavam kad god su Tyrion i njegov brat u istoj sceni, serija od početka fantastično odrađuje Lannisterska okupljanja. Lavlja obitelj je kompleksna skupina likova, stoga mi je drago da je dijalog za Jaimeja i Tyriona bio na visokoj razini. Naročito me intrigirao dio kada je Vražićak svom bratu rekao da je oduvijek znao kakva je Cersei osoba, ali ju je svejedno volio. Ovo nas podsjeća na Jaimevu kompliciranu psihu i ljubavni život. Uvijek je govorio kako “Ne biramo koga volimo”, a praktički je započeo rat kako bi zaštitio Cersei i svoju obitelj. Međutim, njegova ga je ljubav za sestru često zasljepljivala i odvraćala od časti.

Zapravo, ljubav je jedna od glavnih tema ove epizode. Do koje su mjere likovi spremni ići kako bi zaštitili svoje voljene, što su spremni žrtovati za njih? Može li ih ljubav odvratiti od nekih važnijih ciljeva? Nešto je slično istaknula Daenerys u svom razgovoru sa Sansom. Iako mislim da nam polako ponestaje vremena za ovakve drame, pisci su napravili fantastičan posao tako što su istaknuli da je Jon možda taj koji je izmanipulirao majku zmajeva. Dany je privremeno napustila svoju želju za Željeznim Prijestoljem da bi pomogla onome koga voli, stoga nije ludo misliti da je žrtvovala dosta toga. I serija i knjige vole postavljati ovakve sukobe za likove, kada moraju birati između dužnosti i ljubavi.

Ovome pridodaje i pjesma Jenny of Oldstones, koju Podrick otpjeva pri kraju epizode. Oni koji su pročitali knjige će znati da je Jenny u pjesmi zapravo žena nižeg roda u koju se zaljubio Duncan Targaryen. Duncan je bio nasljednik Željeznog Prijestolja i otac mu je dogovorio ženidbu za ženu iz obitelji Baratheon. Međutim, Duncan se odrekao svoje krune i odbio očev dogovor kako bi bio s Jenny. Nakon ovog je uslijedio ustanak Baratheona, koji su bili uvrijeđeni Duncanovom odbijanjem. Ovu priču možemo povezati s Jonom i Daenerys.

Hoće li se Jon na kraju odreći Prijestolja zbog ljubavi? I hoće li to koštati ostale ljude u kraljevstvu kao što je bio slučaj kod Duncana? Sve ćemo saznati s vremenom, ali sam zadovoljan što su producenti uopće dodali ovu pjesmu u epizodu. U knjizi zvanoj A Storm of Swords smo dobili malo informacija o pjesmi, a ovdje smo čuli kompletnu verziju koja je izvrsno otpjevana. Uz to smo dobili savršene kadrove u kojima vidimo kako se svi likovi pripremaju za veliki okršaj s vojskom mrtvih. Ovo iščekivanje mogućeg kraja nam je omogućilo zanimljiv pogled u umove naših likova.

Davosov susret s djevojčicom koja nalikuje na Shireen je bio dobar način za uspostaviti još veću povezanost između njega i publike. Prisjetimo se da mu je Shireen bila poput kćeri, stoga je ovo bio zbilja srceparajući podsjetnik na patnje Ser Davosa. Svidjela mi se scena u kojoj su se okupili Jon, Edd i Samwell. Pisci su skrili sjajan detalj u dijalogu – Edd kaže: “Zadnji čovjek koji ostane neka spali ostale”. Nešto je nalik tome rekao za vrijeme davnih dana četvrte sezone, kada se Noćna Straža suočila s vojskom divljaka (i tada su bili brojčano nadjačani).

Drago mi je da je Ser Jorah odlučio podržati Tyriona kao inteligentnog savjetnika. Ima smisla da je to učinio jer je i on sam napravio velike greške. Ono što je bitno je da ljudi poput Joraha i Tyriona priznaju kad pogriješe i ne bježe od istine.

Možda je najemotivnija scena u čitavoj epizodi bila ta u kojoj je Brienne postala vitez. Ovo je vrhunac njene priče u zadnjih 7 godina. Brienne od početka njenog putovanja govori kako nije vitez, unatoč tome što je više nego zavrijedila tu titulu. Zbilja je dirljivo vidjeti da je napokon prepoznato njeno časno ponašanje nakon toliko vremena. Primjereno je da je upravo Ser Jaime taj koji ju je učinio vitezom.

Obožavam ove kraće, emotivne scene jer su me podsjetile kako svi likovi imaju svoju priču i ulogu u ovom ratu. Iako mi ide na živce kada likovi moraju publici reći pouku, Samwell je mudro prozborio kada je rekao da nas naša iskustva, veze s drugima i naše priče čine ljudima. Night King prijeti baciti te priče u zaborav. Njegov je cilj od ljudskog svijeta ostaviti ništavilo, i to je ono što je najstrašnije kod takvog lika. Nikad nije progovorio ni riječi i nema nikakvu karakterizaciju. To je zato što on reprezentira samu smrt. Sviđa mi se što je u scenariju očito kako se naši likovi ne bore samo za vlastite živote, nego za život u općem smislu.

Kroz knjige i seriju nam likovi kao Melisandre i Beric govore kako je cijeli svijet zapravo samo bitka između života i smrti, svjetla i mraka, leda i vatre. Pogledajte samo epizodu u kojoj je Jon oživio. Kad ga Melisandre pita što je vidio na drugoj strani, on joj odgovori “Ništa”. To je ono što je stvarno zastrašujuće – da će na kraju ostati samo ništavilo. Night King je strašan publici jer želi izbrisati priče naših likova, ali je iz gotovo istog razloga strašan i u samom svijetu Game of Thronesa.

Činjenica da sam uspio napisati filozofski esej na temelju ove epizode bi vam trebala biti dovoljna indikacija o njenoj kvaliteti. Pisci su napokon našli inspiraciju za odličan dijalog, a uspjeli su inkorporirati i neke od najvažnijih tema serijala u epizodu. Od izbora između ljubavi i dužnosti do bitke između života i smrti – ova je inačica Game of Thronesa poslala odlične pouke i uz to nam pružala fanstastične scene s najdražim nam likovima.

Komentari (36)

• Cmarobnjak

23.04.2019 - 10:53

vješto si izbjegao opisati onu scenu s aryom i gendryjem, a možda i bolje da jesi jer se još nisam oporavio

23.04.2019 - 11:15

Meni je i to i dalje sve lošije i lošije. Do te mjere da će sve završit toliko banalno pa će oni što su smišljali kojekakve lude teorije ispast smiješni. Mislim, smiješni su i ovako, ali trenutno mi je serija smiješnija od svih tih ludih teorija. Nekako nisam dobio dojam tjeskobe iz činjenice da likovi postaju svjesni toga da bi mogli umrijeti. Više kao da se šale s činjenicom da su svi spremni za “odstrel” jer je to takva serija u kojoj se gine. Usporedbe radi, mislim da je Blackwater epizoda iz druge sezone imala daleko bolji prikaz atmosfere pred veliku bitku. Moglo se vidjeti da je Varys baš uplašen, svi su bili živčani, Cersei se opijala i to su mi bile neke od najboljih scena s njezinim likom. Ovdje… imaš Brana koji im otkrije ključnu informaciju doslovno pet do dvanaest. Nitko se ne pita koje su njegove moći, i ako je toliko važan zašto ga jednostavno ne pošalju u Essos ili negdje. Ima više tako tih stvari po kojima se vidi da je serija iz vrhunske naracije prešla u formulaičan tip pripovjedanja koji gledatelja uskraćuje za informacije onda kada ih likovi već znaju. Vidjeli smo to u neslavnom Littlefinger zapletu prošle sezone, ovaj put mislim da je ista stvar s Branom. Prije u Game of Thronesu nisi mogao reći – e, ovaj je lik comedy relief lik. Imao si npr. Bronna koji je bio važan za radnju i usput je zbijao šale. A sad imaš Tormunda koji već dvije epizode za redom služi samo za razbijanje napetosti svojim nezgrapnim i neugodnim manirama. Ali to valjda proizađe iz činjenice da je previše likova na istom mjestu, što do sada nije bio slučaj s Game of Thronesom. I jednostavno nema dovoljno ili jednako vremena za sve, tako da neki likovi gube na karakteru, po meni. Nisam sretan, ukratko.

• SimpleHR

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 11:34

Utrkuju se s vremenom, zato je to tako. Mislim da namjerno nisu užasnuti jer 90% njih ne zna što ih zapravo slijedi a sjeti se prve epizode kako su bili šokirani kada su vidjeli što je Night King ostavio iza sebe. Meni se ne sviđa u cijeloj toj priči baš ta utrka producenata s vremenom jer imamo još 4 epizode i najmanje dvije velike bitke za pogledati, i to bi moglo biti katastrofa, jer ako sada u jednoj epizodi završi bitka sa mrtvima koju smo čekali 5 godina – to će biti promašaj, a kad si se već dotaknuo bronna – ako taj čovjek ne dobije dvorac serija je propala

• Outback

@SimpleHR, 23.04.2019 - 12:04

Bronn treba dobit Iron throne, taj lik je sve. Mislim da bi Kings landing postao veliki bordel haha

• JogurtNinja

@Outback, 23.04.2019 - 12:23

podrick payne, on ce dobiti iron throne

• marko1106

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 12:13

Slazem se. Mene je nazivcirqlo kad je Jon rekao ujni da mu je ujna i tu je kqo stalo pocinje bitka. Bas se tako moralo odigrati kao u turskoj sapunivi. Gledat cu do kraja ali nekako imam osjecaj da cu na kraju se pitati pa kako toliko propusta i gresaka bez objasnjenja. Nadam se da nece tako biti ali pala je kvaliteta.

• hacksor1234

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 12:18

Slazem se djelomicno s tobom, kvaliteta dijaloga je osjetno pala otkad su prevazisli knjige, te se svi dijalozi naglo, neprirodno zavrsavaju. Ali ova epizoda je bila znatno bolja, sam pisac je rekao da je ovu epizodu zamislio kao svojevrsnu predstavu te oprostaj od likova koji mogu umreti u iducoj epizodi

• Degman86

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 12:36

Mislim da je stvar u tome da ljudi fkt misle da će night king doći po Brana, a neće jer je prepametan da bi pao u takvu klopku. Mislim da će otić za King’s Landing di će otvorit drugi front. Ako fkt ubija night kinga u Winterfellu, onda su ga zasrali.
      I mislim da jako griješiš kaj se tiče tog da nisu svjesni da će umrijet jer većina njih to zna, samo premalo vremena ima, a previše toga za pokazat.

• Spajkii21

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 13:01

Slazem se s tobom oko tog da dijalog pati,al opet nije ovo knjiga da se moze razvuci do beskonacnosti,ipak treba pazit i na budzet. Ova epizoda mi je bila puno bolja od prve,a sto se tice te napetosti prije bitke osjeti se. Cijela ona dvorana i di svi piju i pricaju vidi se strah u njihovim ocima. Zbijaju sale vjerovatno da se opuste i Vrazicak i dalje pije(kao i svi ostali). Problem je to vrijeme i novac, iskreno i ja bi volio da mozemo opet vidjeti sezonu od 10 epizoda di bi to sve malo doslo na svoje ali eto ne mozemo i moramo ih ona shvatit i priviknuti se na ovaj uzurbani tempo. Sve u svemu epizoda mi je bila dobra i zadovoljan sam,puno bolje od prve i vidjeti cemo kako ce to zavrsiti

• SonOfZeus

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 13:43

Mislim da previse ocekujes, kao serija sa najvise bitnih sporednih likova ikada igdje u filmskoj industriji, trebalo bi jos barem 3 sezone da ispricaju pricu sa jednakim intezitetom kao u prvih 5. Stvari su se morale ubrzat, likova je puno – a vremena ne. S obzirom na ono sto su dobili kao cilj u smislu vremena trajanja, mislim da su tesko mogli puno bolje to odraditi. Moras zapamtiti da dramske epizode gdje se ulazi u dubinu psihe, ma koliko god odlicne bile, vise ne mogu biti 80% serije. Ne stignu. Tako da se slazem s Filipom. Sto se tice Brana, sjeti se da sad i Night King ima zmaja. Bran je sigurniji u zamku nego na putu dok spomenuti ima gps zakljucan na njegovu lokaciju.

• Filip Zorić

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 13:46

Sasvim validna perspektiva, uredniče. Kao što si rekao, dosta je osoba na istom mjestu i zbog toga je teško dati svima vremena. Unatoč tome, mislim da je epizoda uspjela izvući maksimum za većinu likova. Čak i likovi koji nisu Tier 1 što se tiče važnosti (Brienne, Davos) su dobili neki svoj trenutak. Možda kod tebe nije isti slučaj, ali ovdje sam prije bitke osjetio nekakvu melankoliju i strah da na kraju neće ostati ništa. Većina likova je pogledala unutar sebe, bacila pogled na svoj život i vidjela što mogu izgubiti u ovoj bitci. I mi smo se kao publika podsjetili tko su i što su, i svjesni smo koliko ćemo izgubiti u sljedećoj epizodi. Naravno, ima tu rupa koje si ti istaknuo. Očito je da više ni ne žele trošiti vrijeme na objašnjavanje Branovih sposobnosti ostalima. Unatoč tim greškama, zadovoljan sam s pogledom na psihu likova u kombinaciji s interesantnim temama.

• symbi0n

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 16:32

Kvaliteta je pala onaj tren kad su prestigli Martina. Pokazatelj razlike izmedju scenarista i pravog pisca.

• JohnSence

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 17:25

Osobno obozavam game of thrones, ali ovo mi je bila najgora epizoda do sada posoljena sa par super scena…

• Tony77

@JohnSence, 23.04.2019 - 23:00

Po meni ide sve bolje i bolje. A “kritičari” nek malte jezikom. Zar je u seriji najbitnije kako završi a sve prije koga briga. Samo da nebude nedorečeno i sve ured.

• MaliMicek

@Zoran Žalac, 23.04.2019 - 23:06

Osobno sam razočaran razvodnjavanjem i poglupljivanjem Nights Kinga točnije njegovog krajnjeg cilja. Imali su toliko predložaka iz Martinovih knjiga toliko duboku priču, toliko intrigantan mitski početak njegove preobrazbe i smatram da je malo i uvredljivo za fanove pojednostavit takvog lika u klasičnu rečenicu: well yea he’s like death reincarnated , he wants to end the world of living and…that’s it. Iskreno to mi je najintrigantniji lik u cijeloj seriji i baš zbog toga što se o njemu tako malo zna i što želi tj koji je njegov cilj baš zato mi je bio toliko “kulan”. Sad su ga doslovno sveli na aposlutno svakog main bad guyu u svakom “mediocre” filmu i igri. Ikad. Drzim fige da se otkrije jos mracnih detalja i da se njemu pridoda kakav takav karakter i dublja pozadinska priča. Ono da želi Brana nije nikakva novost to se zna od 5 sezone. Slažem se za Tormunda, koliko god bio zabavan lik, on je zadnje dvije epizode klaun koji služi da se publika tu i tamo nasmije i da ne padne skroz u depru dok gledaju. Osobno vidim dosta velik pad kvalitete u pisanju karaktera likova i njihovog razvitka odkad je Martin ošo svojim putem u 5 sezoni. Slažem se s tim da nikad nije bilo ovoliko likova na istom mjestu i da zbog nedostatka vremena neki likovi gube na karakteru. To ni mene ne veseli. Znam da ima jos dosta epizoda da se otkriju neki detalji i iskreno držim fige da se i otkriju. Mislim, deset puta više me zanima koja je priča s onim bebama koje je Night King preobrazio nego činjenica da on želi sve ubiti. Ma daj ko bi reko! Nisam od onih ljudi kaj šmaraju sa svojim teorijama zavjere ali i meni osobno je to sve koliko uzbudljivo toliko i loše i isto se bojim nekog blesavog banalnog kraja. Mada tu je Cersei, ona bi se mogla pobrinuti da kraj ne bude banalan. Odličan osvrt btw Zoki.

• SimpleHR

23.04.2019 - 11:24

Vidiš, ovakav format je već puno bolji, samo si se trebao dotaknuti Arye (ne onog što je napravila nego zašto) i plana kako misle pobjediti mrtve

• Outback

23.04.2019 - 12:07

Znači gledao postove po netu onako letimično, Aryina scena pidjelila ljude bla bla, reko sebi kompica ovo će bit nešto ludo nešto divlje(tipa neki gangbang ili možda Arya i Jon haha), kad ono Ariya se igrala mame i tate s Gendryem i to jos ni bradavicu joj nismo vidili, dok smo Dany vidjeli skoro bradaju pod mikroskopom. Al uglavnom dkst dobra epizoda, nabrijanvaju za sve sta smo cekali kroz 7 sezona. Brijem da ce ostale 4 epizode bit teši blood/death fest.

• Agent

@Outback, 23.04.2019 - 14:39

Ne znam šta su toliko zapeli za Aryiju,više su trebali zapeti za to šta svi izgledaju kao da će lagano pobijediti u ratu,nema nekog straha od gubitka rata,od umiranja,osim nakraju kad je vojska došla onda se mogao osjetit malo strah,ali nije to to kao do sada

• Outback

@Agent, 23.04.2019 - 14:47

Više straha sam osjetio u Battle of the bastards nego sinoć

• MaliMicek

@Outback, 23.04.2019 - 23:08

Napaljeni si svjestan da su to sve dvojnici. (za golišave scene)

• Outback

@MaliMicek, 24.04.2019 - 11:11

The fuk you talkin about mate?
      No shit da su dvojnici, a kao prvo boli me đoka za Aryinu sisicu ili Danynu, samo rekoh, svi podivljaše zbog scene snošaja Arye i Gendrya, a toliko je drugih scena tokom svih 8 sezona bilo di ljudi nisu ni trepnuli, a to šta si ti ispao glup to je opet tvoj problem, ili si pronašao sebe i zališ što nisi sisić na ekranu vidio?

• MaliMicek

@Outback, 24.04.2019 - 13:30

Tvoja teška neinteligencija nije ni dostojna odgovora. Mislio sam odgovor započet s majmun, ali to je je još teža uvreda za primate.

• Outback

@MaliMicek, 24.04.2019 - 15:28

Ne brini se ti za inteligenciju, od 3 tisuce komentara koje si dao možda su 2 korisna i imaju neku smisao, sve ostalo ti je baljezganje u prazno, ubiti podsjecas me na 8 crap, jako puno factova, a nimalo pameti. Peace out

• Whitewalker

23.04.2019 - 12:20

Ma da hoće knjige izaći, ovo gledam što moram….

• EDINJO

23.04.2019 - 12:24

Sapunica s puno pjene od epizode previše sladunjavo svi se grle ,ljube,vole susreću nakon dugo vrimena i sve to u jednoj epizodi .

23.04.2019 - 12:34

ljudi su imbecili koje sve smeta. ne kuzim, zasto se arya ne smije prasnut ? dobro je prikazano vrijeme pred bitku, bas je bilo napeto. bilo je malo cringe trenutaka, ali sve u svemu dosta dobro. čuo sam jednu teoriju da night king uopce nece bit u ovoj bitci, nego ce ic juzno potamanit cerseinu i euronovu ekipu da njhih pretvori u svoju novu vojsku, pa da se obračuna sa ostatkom nakon winterfell bitke.

• Outback

@SanKa, 23.04.2019 - 15:25

Pa bas to, ljudi ne kuze da Arya ima 22 godine, a drugo da sam i ja na njenom mjestu zadnje sto bi napravio bi se prasno pa jebiga crko crko

• hacksor1234

23.04.2019 - 12:45

Po meni je ova jedna epizoda bolja od cijele sedme sezone, jednostavno epizoda ima dušu, služi kao svojevrsna oda i oproštaj od likova koje smo gledali zadnjih sedam sezona te nas sprema za njihove smrti koje će zahvaljujući ovoj epizodi imati još veći impakt. Dodatno su humanizirali likove te im dali određeni spokoj i pronalazak utjehe i mira pred bitku i pored toga su dovršili određene character arcove, pogotovo s Brienne.

• CrashLP

23.04.2019 - 13:30

Nije da mi je cilj trolati, ali zasto jedan GAMING portal radi recenzije jedne serije i to svaku epizodu zasebno O_O

• Igor Belan

@CrashLP, 23.04.2019 - 13:46

Nije nam primarni sadržaj očito, ali filmove i serije (kao dio entertainment industrije u koju i gaming spada) pokrivamo već godinama. Naravno, ne pokrivamo uvijek baš sve što gledamo, već samo ono što mislimo da bi našoj publici moglo biti zanimljivo.

• CrashLP

@Igor Belan, 23.04.2019 - 20:35

Fair enough =) Samo mi je bilo cudno.

• MaliMicek

@CrashLP, 23.04.2019 - 22:51

Postoji Got igra (vise njih) tako da bez brige sve je unutar gabarita 🙂

• Armin44

23.04.2019 - 13:44

Meni još nije jasna odluka da se zadnja sezona svede na svega šest epizoda, kad je toliko toga krajem sedme sezone ostalo neispričano.
    I sad smo u takvoj situaciji da su nam preostale četiri epizode, u kojima morate utrpati dvije velike bitke i to mi malo smeta.
    Sve u svemu, meni su prve dvije epizode bile jako dobre, a od treće očekujem da me emocionalno uništi.

• savo

23.04.2019 - 13:48

Kako se serija blizi kraju sve je dosadnija!! Ljudi mi za sat vremena ne vidi smo nista! A ima jos mnogo toga!

• justgamer

@savo, 23.04.2019 - 14:10

Da. Hrpa ničega. Ali kao i sa Marvelom- idemo do kraja

• Lord_Sec

24.04.2019 - 09:00

Super je epi,prava je oprostajna.dosta likova i winterfell ce past u sljedecoj epi,ne racunaju na crypte di je puno grobova a doli su sakrili dicu i zene,tako da ce past iznutra. Sam intro pokazuje da ce white walkeri ici do kings landinga,sa svakom novom epi moze se vidit i di se trenutno nalaze,jer se po podu okricu plocice gdje su i put vodi k kings landingu na finalni okrsaj