HCL.HR

Game of Thrones S08E03 – The Long Night

Filip Zorić 30.04.2019.   •   82 komentara


Prošla epizoda Game of Thronesa ojačala je povezanost s likovima kako bismo se pripremili za treću epizodu zvanu The Long Night. Night King kuca na vrata Winterfella i bitka za spas Westerosa počinje.  

SPOILERI U TEKSTU, A I U KOMENTARIMA – BUDITE UPOZORENI!

Uvod epizode nam pokazuje pripreme za bitku: Samwell kasno stiže do vojnih redova, Jon i Dany iščekuju romantični izlazak sunca na vrhu brda, a Jorah i Dothrakiji se spremaju za direktan udar na vojsku mrtvih. Sviđa mi se način na koji su uspjeli izgraditi atmosferu za početne minute ove epizode. Night Kinga i njegovu vojsku u prve dvije epizode uopće nismo vidjeli, a i sada ih skriva mrak. U zraku vlada tihi strah i možemo vidjeti kako naši likovi nervozno iščekuju susret sa smrti. Kaže se da je tiha prijetnja najstrašnija, stoga smatram da je redatelj odradio odličan posao.

U ovoj epizodi smo vidjeli iznenađujući povratak Melisandre, koja je odlučila pripremiti lagani roštilj među redovima Jorahovih vojnika. Smatram kako je zalet Dothrakija na Night Kingove postrojbe bio idiotski potez – zašto poslati najbolje borce na uvjerljivo veće brojke? Na ovaj su način samo dodali još pojačanja vojski mrtvih. Priznat ću da je prizor u kojem vidimo da se vatra njihovih oštrica polako gasi bio jako impresivan. U ovoj je epizodi (i kroz cijeli serijal) vidljiva bitka između mraka i svjetla, leda i vatre. Nakon što su prestala Dothrakivejska mahanja upaljačima kreće prava akcija.

Kaos borbe između mrtvih i živih je savršeno prikazan na ekranu. Panika se osjeti jer wightovi napadaju kao bezumne životinje, a naši heroji moraju aktivirati svoj instinkt za preživljavanje. Odlično mi je bilo uvođenje velike snježne oluje u ovim scenama jer dodaje još jednu dozu mističnosti Night Kingu. Ipak, moram se požaliti na to da su Jon i Dany otišli na pauzu u već spomenutu oluju. Ima ovdje vizualno impresivnih kadrova (onaj kada su poviše oblaka je sjajan), ali ipak mislim da je Super Par Westerosa previše vremena proveo izvan bitke. 

Melisandre je iskoristila sve bodove koje je stavila u skill tree za piromaniju i zapalila rovove ispred Winterfella. Riječi nisu dovoljne za opisati koliko su dobro pogođeni kadrovi za ovu scenu. Redatelj Miguel Sapochnik, koji je režirao fantastične epizode kao što su Battle of the Bastards i Winds of Winter, je odradio sjajan posao. Kamera se fokusira na Melisandre i vidi se panika na njenom licu dok se mrtvi sve više približavaju. Obožavam način na koji je započela vatra u rovovima, s odsjajem u Melisandrinim očima i pogledom na plamen izdaleka. Producenti kažu kako su htjeli prikazati Winterfell kao pakao za sve naše likove, i mislim da im je to pošlo za rukom.

U ovoj su se epizodi likovi kao što su SansaTyrion i Varys skrili u kriptama i dobili smo neke sjajne scene s njima. Sansa je popričala s Tyrionom o suočavanju s istinom, što me podsjetilo na njegov razgovor s Jonom Snowom o njegovom priključenju Noćnoj Straži u prvoj sezoni. Suočavanje s istinom je jedna od najbitnijih tema u knjigama i seriji, stoga mi se sviđa što su to uspjeli ubaciti u epizodu punu akcije. Najbolja scena u kriptama je zasigurno bila ona u kojoj su Tyrion i Sansa mislili da je njihovim životima došao kraj. Glumci su ovdje uspjeli dočarati scenu punu tuge i melankolije.

Moram pohvaliti sve Aryjine scene u ovoj epizodi. Glumica Maisie Williams je izvela većinu Aryinih akrobacija sama, bez velike potrebe za kaskaderkom. Taj se silni trud isplatio jer su njene akcijske scene među boljima u epizodi. Arya teče poput vode dok sakati brojne mrtve i redatelj nam daje dobar pogled na njene ubojite majstorije. Obožavao sam i partiju Metal Gear Solida koju je odigrala unutar knjižnice Winterfella. Savršeno su prikazane sposobnosti koje je naučila u Braavosu, a srce mi je kucalo luđački brzo za vrijeme ove scene.

Kasnije vidimo smrt Berica Dondarriona, koji mi je uvijek bio među milijim sporednim likovima. Oko njega je uvijek vladala neka mističnost koji ostali likovi nemaju, a i mislim da je glumac savršeno utjelovio lika. Dobio je prikladnu smrt – Gospodar Svjetla ga je vratio iz mrtvih više puta kako bi se na kraju žrtvovao za Aryju. Svidjela mi se i scena u kojoj nas je Melisandre podsjetila što kažemo bogu smrti. Savršeno se uklapa u Aryjinu priču jer se od početka serije suočava s idejom smrti.

Moram spomenuti i pad kuće Mormont, čiji su članovi u ovoj epizodi dali svoj život za spas Winterfella. Mlada Lyanna je otišla sa stilom i sa sobom u grob povukla diva, a Ser Jorah je ispunio svoju životnu svrhu i žrtvovao se za svoju kraljicu. Mnogi zaborave kako smo zapravo dosta vremena proveli s Jorahom. Istina je da je riječ o sporednom liku, ali imao je sjajan razvoj karaktera kroz ovih osam godina. Ne mogu zamisliti prikladniju smrt za najdražeg nam člana friendzonea. 

Imam još nekoliko stvari za pohvaliti. Epizoda ima gotovo savršen tempo i strukturu, dokazuje da i u bitkama može biti prisutna jako dobra priča. Producenti su namjerno konstantno mijenjali tonalitet jer su htjeli pogoditi taj tempo. Epizoda ima raznolike prizore bitke i ni u jednom mi trenutku nije bilo dosadno. Mogli smo vidjeti direktnu bitku na bojištu, kaotično letenje na zmajevima, napete trenutke šuljanja, klaustrofobične borbe unutar zamka i ostalo.

Trebamo se i podsjetiti koliki trud ide u ovakve epizode od strane glumaca, kaskadera i ostalih radnika na seriji. Snimanje za ovu epizodu je trajalo 55 dana, i to za vrijeme noći kada su temperature bile debelo ispod minusa. Epizoda ima svojih grešaka, ali smatram kako bi se trebao poštovati silan trud koji je uložen od strane talentiranih ljudi.

Posljednja sekvenca ove epizode je remekdjelo režije, glazbe i montaže. Glazba me držala na rubu suza i dobili smo fantastične kadrove koji prikazuju beznadnu borbu likova. Theonova smrt me pogodila jer smo dobili jako dobru završnicu za njegovu priču. Sve što je Theon ikad htio je potvrdu da je na pravom putu, potvrdu da je dobra osoba. Kroz cijelu seriju pokušava izgraditi vlastiti identitet jer je podijeljen između Starkova i Greyjoya jednako kao što je nekoć bio podijeljen između Theona i Reeka. Bran je rekao istinu kad mu je poručio da je Winterfell njegov pravi dom.

Sad kad smo došli do završnih minuta epizode, vrijeme je za primjedbe. Night Kingova smrt je po mome mišljenju odrađena odlično kad je u pitanju vizualna prezentacija. Režija je na vrhunskoj kvaliteti, ali moje se zamjerke kriju u značenju njegove smrti za čitavu priču. Od prve sezone nam Starkovi poručuju da “Zima dolazi”, a Noćna Straža nas godinama upozorava da su mrtvi pravi neprijatelji. Jedna od glavnih pouka serije je da je borba za Željezno Prijestolje nebitna u usporedbi s borbom protiv smrti. Događaji ove epizode nam ne govore isto.

Logično je zaključiti da će Cersei sada biti glavni zlikovac, što nema smisla kad se baci pogled na tematiku i simboliku serije. Night King bi trebao biti završni neprijatelj jer povezuje sve likove da se bore zajedničkim snagama protiv njega. Kao što je Beric rekao: “Death is the enemyThe first and the last.” Iako volim Cersei, ona jednostavno nema dovoljno značaja u pričama ostalih likova. Da, ona je bitna za razvoj likova kao što su Tyrion i Jaime, ali što njen poraz znači za Tormunda ili Jona? Strah me da pobjeda protiv Cersei neće imati dovoljno emotivne težine.

Smatram kako je izuzetno razočaravajuće što je Night King poražen u samo jednoj epizodi. Zar ne bi on trebao biti taj kojeg se najviše bojimo? Jon Snow i ekipa nam već godinama govore kako je Night King završni boss serijala, a on je ubijen tako brzo? U glavi mi se vrti teorija da će se Night King zapravo vratiti, koliko se god nevjerojatnim to činilo. Razlog tomu je što njegova smrt na ovakav način jednostavno nema smisla, pogotovo kad razmislimo o proročanstvima i ostalima tragovima iz knjiga. Možda neki od vas ovo ne znaju, ali za ovaj dio priče je iznimno bitno proročanstvo vezano uz princa koji je obećan (Azor Ahai).

Proročanstvo kaže kako će mrtve odbiti heroj koji se rodio ispod krvave zvijezde među dimom i soli. Taj će junak morati stvoriti vatreni mač zvan Lightbringer tako što ubije svoju voljenu osobu. Ovo proročanstvo je od puno veće važnosti u knjigama, ali spominje se i u seriji. Melisandre u sedmoj sezoni kaže kako samo princ koji je obećan može donijeti pobjedu živima. To što je Arya ubila Night Kinga je praktički bacilo proročanstvo u vatru. Ona ne ispunjava uvjete za biti obećana princeza, a nije ni pretjerano vezana uz mistične koncepte Game of Thronesa. Da, njena je priča fokusirana na smrt, ali likovi kao što su Daenerys i Jon su trebali imati puno veću ulogu u ovom sukobu. Oni su ti koji najviše reprezentiraju pjesmu leda i vatre. U potpunosti shvaćam da su ljudi frustrirani nakon što su proveli godine smišljajući teorije o tome tko je obećani princ i kako će Night King umrijeti.

Na kraju bi se još htio požaliti na relativno mali broj žrtava u ovoj epizodi. Ovo je ponovno bilo razočaravajuće jer su nam svi likovi, pa čak i traileri za seriju, suptilno govorili kako će u ovoj epizodi biti hrpa smrti. Theon i Jorah su važni likovi, ali publika nije toliko vezana za njih kao za nekog kao što je Jon ili Tyrion. Manjak smrti je prava šteta jer imam osjećaj kako ovoj epizodi jednostavno fali još emotivnog udara.

Sve u svemu, The Long Night je izvrsna epizoda, puna vješto režirane akcije i vizualno impresivnih trenutaka. Međutim, neki su ljudi zasigurno ostali razočarani nakon što je iznenadno poražen lik koji je trebao biti glavni zlikovac čitave serije. Zasada sam jako zadovoljan kvalitetom osme sezone, a nadam se da će se Night King nekako uspjeti vratiti. 

Komentari (82)

  • Zoran Žalac

    30.04.2019 - 09:16

    Mislim da priča o Night Kingu nije u potpunosti završena. Da je banalno kako su ga na kraju prezentirali i ubili – je, ali nešto sam takvo i očekivao nakon prošle epizode. Ništa me po pitanju banalnosti i gluposti više ne iznenađuje nakon što su se sakrili u kriptu jer će tamo biti sigurnije HAHAH. Doduše, ima poetičnosti u tome kako je Night King otišao i gdje. Brana je spasio isti nož koji je korišten u njegovom atentatu, a NK je poginuo praktički na istom mjestu gdje je i nastao, uboden u isto mjesto gdje je bio uboden. Možda, ali samo možda, to nije samo slučajnost nego dio nekog Branovog plana. Možda. Sve u svemu, zadovoljan sam režijom – scena s divom i malom baš je onako… kosti lomila. Dovoljno je pogibije bilo – nešto likova mora ostati i za kasnije. Mislim, umiranja je bilo toliko da se ljudi ne mogu sjetiti tko je sve umro pa izostave pravog heroja – Ghosta koji je poginuo off-screen, vjerojatno. RIP Ghost ti blesava kamikazo.

    • SanKa

      @Zoran Žalac, 30.04.2019 - 09:37

      GHOST je živ

    • Tomo258

      @Zoran Žalac, 30.04.2019 - 09:48

      N traileru za e4 se vidi da je Ghost ziv

    • Zoran Žalac

      @Tomo258, 30.04.2019 - 10:01

      Hm, da, moj bed, tamo je, usprkos zdravom razumu jer nema šanse da je ono mogao preživjeti, ali eto PLOT ARMOR ima sigurno.

    • Wolfman

      @Zoran Žalac, 30.04.2019 - 10:13

      Podvio rep i napravio taktički uzmak 😀

    • darijoman

      @Zoran Žalac, 30.04.2019 - 11:31

      A gdje su to trebali djeca i oni koji nisu vojno sposobni biti ? Čekati na polju da dođu mrtvaci i skrate im muke. Ipak je kripta koliko god bila nesigurna davala je barem trunku nade i sigurnosti

    • Demon90

      @darijoman, 30.04.2019 - 16:06

      Kripta. A sto je jedna od 9d glavnih sposobnosti night kinga da diže mrtve.

    • Duanador

      @Demon90, 30.04.2019 - 17:09

      SPOILER ALER – Ali definitivno nisam i vjerujem da gotovo nitko nije ocekivao da ce se probuditi mrtvi desetljecima mrvi vec.

    • lukakeanu

      @Duanador, 30.04.2019 - 21:03

      Nitko to nije ocekivao al se ljudi sad prave pametni. Moraju se nekako osjecat posebno.

    • MaliMicek

      @Zoran Žalac, 30.04.2019 - 18:32

      Priča je gotova i nitko se ne bude vratio nadaš se uzalud. Imam osjecaj da su tako dogovorili Martin i redatelji i da ekipa koja želi prava otkrića mora pričekati zadnje dvije knjige. Tamo će biti pravih spoilera a ovo je postala nažalost klasična TV sapunica, gdje bad guy umire na glup način a vecina likova lives happily ever after. Dosad nisam vjerovao u to ipak je to GoT vecina ce umrijeti,no nakon ove epizode vise me nista ne iznenađuje i ne bih se čudio da se baš desi sladunjav kraj gdje su svi sretni i glupi. Sve zbog gledateljstva iliti ga da ne izgube velik broj viewsa prije završetka serije. Što vjerujem da bi se moglo dogoditi da su u ovoj epizodi pobili vecinu likova. Čisto saumnja da ce se uopce i spominjat Azor Ahai i išta vezano više za tu mistiku crvenog boga itd itd. Mellisandrei je umrla a mislim s njom i da mistika. Čisto sumnjam, vjerovatno ćemo informacije dobiti u knjizi, serija je ionako na samom kraju. Baš sam razočaran na način koji je epizoda završila.

    • DjokaBA

      @Zoran Žalac, 01.05.2019 - 13:51

      Budimo realni Zorane, ovo je najgora epizoda GOT-a. Bukvalno su pljunuli na ono sto su gradili prethodnu deceniju… Ogromno razocaranje.

  • Agent

    30.04.2019 - 09:16

    Iako bitka izgledala jako dobro i zanimljivo,žalosno je kako je tijek bitke previše očit i glavni protivnik poražen bez problema.Zbog toga i cijela serija je sad čisto razočaranje.Kako su krenuli sa zadnjom sezonom sve više upropaštavaju cijelu seriju.Iako i veliki broj drugih serija ima isti problem,ne znaju završavat i prelagano riješavaju glavne protivnike i imam osjećaj da zadnja bitka bude još veće razočarenje nego ova kako su krenuli

    • RedClawz

      @Agent, 30.04.2019 - 14:56

      Porazen bez problema? Lik pobio 80% populacije i zmaja, imao dragon fight sa Jonon i Dany i sve to prezivio, ubio Theona i uhvatio Aryu koja je iz sjene skocila na njega ko ninđa i jedino ga je ubila jer je najbolji assassin koji je ikad postojao i to daggerom koji joj je dao Bran.

    • Agent

      @RedClawz, 30.04.2019 - 15:03

      Ma sve to njegova vojska napravila,on sam nije ništa napravio,dragon fight naravno da je preživio kad mu vatra ništa ne može kao ni visoki pad.Arya je očekivano ubila ga sa draggerom ali opet trebao je biti ipak neka borba između njih dvoje,pa da ona sa boljom vještinom pobijedi a ovako užas

    • RedClawz

      @Agent, 30.04.2019 - 19:07

      Naravno da je njegova vojska sve napravila, sta si ocekivao da ce on sve sam pobit? Njegov jedini cilj je ubit Brana za ostale ga nije briga, zato i nije ubio Jona i Dany vec je sve ostavio zombijima. Ocekivati borbu 1 vs 1 bas i nije realisticno jer je previse zombija da bi ga netko mogao uhvatiti samog, jedini nacin da ga ubijes je bio ovako na prepad “odnikalen” kao sto je to i Arya napravila.

  • Lightedchaos

    30.04.2019 - 09:18

    Ako se vrati night king to može samo biti još bolje za seriju i za cjelokupnu priču.
    Ali ovo što su napravili da ga Arya ubije je meni savršeno, makar to bio i djelomično dovršen posao. Kao što rekoh, ako se night king i vrati može samo biti još bolje za seriju.

    • RedClawz

      @Lightedchaos, 30.04.2019 - 14:58

      Kako ce se vratiti kada su jos samo 3 epizode a mora se zavrsiti rat sa Cersei.

  • SanKa

    30.04.2019 - 09:37

    potpis od riječi do riječi. arya MVP

  • SanKa

    30.04.2019 - 09:38

    jedino me živcira autistični bran..lik zna sve, a šuti cijelo vrijeme. di je bio smeće malo ? šta je vidio ? naporan je..neka ga ubiju

    • Lord_Sec

      @SanKa, 30.04.2019 - 10:15

      Mozda on nesto sjebe na kraju,ne virujem mu bas

  • Chronosus

    30.04.2019 - 09:39

    Ja bi samo istaknuo da se HBO samo blamira sa svojom distribucijom. Izbjegavam HBO Go zbog užasa od kvalitete i mislio sam da sam našao spas u Amazon web ripovima, ali ne. Prvi dio bitke je više ličio na Rorschachov test s dark temom nego na vrhunac televizijske produkcije.

    Dok ostale produkcijske kuće imaju fantastičan 4K HDR streaming (kakav bi ovakva serija zaslužila) HBO je totalno zaostao u vremenu i još nemaju nikoga da im postavi bitrate kak treba.

    • Rorik

      @Chronosus, 30.04.2019 - 15:33

      “Prvi dio bitke je više ličio na Rorschachov test” – hahahahahahahahaha

    • Terox

      @Chronosus, 30.04.2019 - 20:19

      Youtube ima bolju kompresiju 1080p videozapisa nego HBO GO, 95% scena je izgledalo očajno.

  • Deus

    30.04.2019 - 09:46

    Po meni totalno razocarenje..gledao sam prvih sat vremena u jednom dahu. Sve je bilo vrhunski,od muzike koja je kreirala napetost do akcije. I onda smrt Night Kinga koja je ne bezveze napravljena nego ono..vrh gluposti! Sta Arya je bez beda prosla koz silne mrtve i njegove vojskovodje ili koji su vec vrag ko da je Solid Snake i ubila ga ko da je neki prosjecan villain u klasicnim hollywood sapunicama.

    • CosmicSloth

      @Deus, 30.04.2019 - 13:17

      Da, uopće nije plauzibilno da klinka koja je veći dio serije provela trenirajući s assassinima koji imaju moć poprimiti obličja ljudi koje ubiju, koja je tu moć već iskoristila prilikom ubojstva Waldera Freya i ostatka Freyevih, koja od prvih treninga sa Syriom Forelom uči o tome kako biti nečujna, brza i ubojita, ubije Night Kinga. Moglo bi se reći da je Solid Snake, čak bi se moglo reći i da je moćnija. Daleko mi je bolje da su na ovaj način ubili Night Kinga nego da smo dobili klišej swordfighting scenu između Jona i Night Kinga.

    • Agent

      @CosmicSloth, 30.04.2019 - 13:50

      Ma znalo se da će ona ubit NK ali mogli su to malo bolje napravit

    • Duanador

      @Deus, 30.04.2019 - 17:12

      Arya nije obicna pudlica. Ako se sjecate da su je trenirali Bezlicni ljudi, ubice koima je upravo to bila najveca vrelina. doci i otici neprimjetno.

    • HoYack

      @Wolfman, 30.04.2019 - 16:25

      Pa da, otud mi je to bilo poznato. Mislim, još od prije kad je to Arya isfurala u sparingu s Brienne.

  • Lord_Sec

    30.04.2019 - 10:19

    Glupo je sto nijedan white walker se nije uopce boria,je da umrit ce njihoce vojske ako padnu ali night king ih opet moze dignit. Zakljucak security night kingu je bio jako los

    • Lord_Sec

      @Lord_Sec, 30.04.2019 - 10:21

      Jos glavni likovi su umirali doslovno nekoliko puta i jos uvik su zivi,tribali su malo to realnije napravit

    • Agent

      @Lord_Sec, 30.04.2019 - 10:21

      Nije toliko lagano white walkere podignut kao mrtvace

    • Lord_Sec

      @Agent, 30.04.2019 - 10:30

      Mislio sam na vojku,posto white walkeri ih isto podizu iz mrtvih,ako ga ubijes sve sta je on podigao umire,pa poslje toga night king ih moze dignit bez problema

    • Agent

      @Lord_Sec, 30.04.2019 - 10:55

      Ma ako se nekako ne digne night king onda žalosno šta se potrošilo vrijeme na gledanje 8 sezona

  • Cmarobnjak

    30.04.2019 - 10:29

    Ja sam potpuno razočaran. ništa ovdje nije imalo smisla. svaka čast na opsegu bitke, na požrtvovnosti ljudi koji su to snimali 55 dana, dobrim prikazima borbe i vala zombija, ali tu sve pohvale staju. ova serija je uvijek imala neku dozu taktiziranja i pojedine kuće su tu gdje jesu zbog umijeća ratovanja njihovih vođa. blackwater bay, battle of the bastards, napadi na zamke, sve na essosu i sad dobijemo ovo: pošaljimo udarnu konjicu ko muhe bez glave u mrak. malo smo im pomogli s katapultima koje smo, ups, stavili na prvu liniju obrane.

    nadalje, imamo jaimea, brienne, greyworma, thormunda i sama unutar zidina okruženi tisućama zombija. sporedni likovi padaju ko muhe, salijeću ih i komadaju zombiji bez problema, ali op, njih 10 leži na Samu i odjednom ne znaju šta napraviti s njim dok on vrišti i zapomaže. jaime (s jednom rukom) i brienne su zgurani na zid, ali nema problema, tisuće zombija nije ništa za njih. isti ti zombiji koji će onda potom bez problema swarmat i skoro ubit odraslog zmaja.

    i onda kraj, stealth 100 arya neopaženo prolazi kraj horde zombija i white walkera i pojavljuje se u zraku iza night kinga. a maloprije u knjižnici se jedva uspjela izmigoljit pored 5-6 zombija. potpuno suludo, pogotov kad se sjetim scene gdje su zombiji čuli kapanje njezine krvi po kamenu, a sad su odjednom gluhi i slijepi. ne znam, isto se stvarno nadam da ovo nije kraj night kinga, jer ako je, bacili su svih osam sezona u bunar. ne znamo ni ko je, ni šta je, ni koji su mu motivi. znamo nešto otprilike, ali to nije dovoljno. generični zlikovac koji je zao jer je zao. da je bar nešto progovorio dok je gledao brana.

    jon trči po dvorcu ko muha bez glave ide 1vs1 na zmaja, protrčao kraj Sama na podu zakopan zombijima ko da je duh.

    ovo je moglo i trebalo bit puno bolje.

    nisam ljubitelj fan teorija jer su u 95% slučajeva fantaziranje i nebuloze i ”ja vidim nešto što niko drugi normalan ne vidi”, ali i to bi bilo bolje od ovakvog završetka night kinga.

    eto, nadam se da će uspjet nekako to sve okrenut na bolje do kraja, ima još 3 duge epizode i prostora da se zakuha nešto, ali ako će ić na ovako siguran rasplet, onda đaba svih 8 sezona.

    valjda će i GRRM izbacit te knjige u neko skoro vrijeme.

    • CosmicSloth

      @Cmarobnjak, 30.04.2019 - 13:30

      Bilo bi zanimljivo da GRRM u knjigama borbu protiv mrtvih i Night Kinga završi na sličan način, zanima me kakve bi reakcije bile u tom slučaju. Bi li se onda Martin i knjiga smatrali smećem i razočaranjem? Negdje sam naletio da je zapravo njegova ideja da Arya ubije Night Kinga. Cijeli njen character arc je vodio k tome da postane moćni borac, sad kad je to i postala dijelu ekipe to ne paše i nevjerojatno im je kako je to uspjela. Pa u 6. Sezoni je poprimila obličje Waldera Freya i pobila sve Freyeve, ako ćemo istom logikom onda je i to jednako nevjerojatan feat ko i ovaj, al to je fantasy. Generalno, malo suspension of disbelief-a nebi škodilo današnjim konzumentima zabavnog sadržaja, mislim da bi se malo više zabavili.

    • Cmarobnjak

      @CosmicSloth, 30.04.2019 - 15:23

      nemam ja problema što je arya ubila NK-a. imam problem sa svim ostalim i kako je uopće došla do njega. i da, ako se isto to na taj način dogodi u knjizi ću bit razočaran i nazvat ću knjigu smećem. možda bude objašnjeno kako je to uspjela u idućoj epizodi. ako ovako ostane, jbg, ne sviđa mi se i gotovo.

    • Demon90

      @Cmarobnjak, 30.04.2019 - 16:11

      Evo meni uopće ne predstavlja problem kako je. Znamo da je melisandra povezana s assasinima na neki naći i ocito je bilo pri njenom dolasku kad se njih dvije gledaju da je nešto preostalo. Potom ih vidimo zajedno i pitanje što kažemo bogu smrti. Znamo da arya može “preuzeti” oblik tako je jednotavno mogla postati jedna od mrtvih i tako doći do nk

    • Cmarobnjak

      @Demon90, 30.04.2019 - 20:07

      ne znam baš, to ”možda je ovo, možda je ono” na samom vrhuncu serije i radnje jednostavno nije dovoljno. ne postoji ama baš nikakav hint ni scena koja bi uputila na to. jednostavno se pojavila u zraku.

    • DjokaBA

      @CosmicSloth, 01.05.2019 - 14:01

      Niti bi bilo zanimljivo, niti ima promil sanse da se ovako nesto desi. Mozda ga i u knjigama Arya ubije, i to nije uopste problem, vec sam taj banalan cin i nacin na koji je ubijen. To sto je ubila Freya i to sto je Facceless, ne znaci da na otvorenom prostoru kakav je bogosuma, moze neometano da prodje izmedju brojnih wighta i Tudjina neprimecena. Znaci sanse nema, ne postoji logika kojom to mozes objasniti, a mozes do sutra da pises.

  • Frog

    30.04.2019 - 10:40

    Tko je ugasio svjetlo? 🙂

  • pesfan

    30.04.2019 - 10:41

    Katastrofalna epizoda. Još se budala digo u 3 u noći da bi je pogledal. Puno premračno većinu, oči sam izgubil pokušavajući skužit ko tu koga i s čim. Velika većina glavnih likova preživjela (iako je svaki od njih bio preplavljen mrtvima po nekoliko puta u epizodi), pripremaju nas za Night Kinga i White Walkere od prve epizode i onda majstor pogine ko kakav papak (znači iste sekunde kad je mu je Arya zabila nož u drobinu mi je pala na pamet glupa smrt Snoke-a iz Posljednjeg Đedaja). Night Kingovi generali totalno neiskorišteni i bezveze, znači niti jedan mačevalački dvoboj nekog od njih protiv nekog od glavnih likova, da ne pričam da im je šef ubijen ispred nosa – da su živi ostali otkaz na licu mjesta. Totalno razočaranje. Još im nisam do kraja ni oprostil kaj su Maloprstog (najpametnijeg lika u seriji) onak glupo rešili i sad izbace ovakvu epizodu. Nakon ovoga mi je stvarno drago kaj su još samo tri epizode do kraja kompletne serije.

    • Agent

      @pesfan, 30.04.2019 - 10:53

      Nakon ovoga upitno uopće dal se isplati gledati još te 3 epizode,da ne unište još više dojam serije

    • pesfan

      @Agent, 30.04.2019 - 11:13

      U pravu si. Pošto je sad više nego očito da je Cersei glavni negativac u cijeloi seriji imam neki osjećaj da će većina glavnih likova koji su preživjeli ogromnu vojsku mrtvih i Night Kinga poginut na neki glupi način samo zbog Cerseine “velike pameti i lukavstva”. Znači lik je necromancer, diže mrtve bez beda, ima ogromnu vojsku i može “štancat” novu na bojnom polju kad god mu zatreba biva “nadjačan” što se tiče kill count-a glavnih likova od strane “soccer mame”. Primjer kako totalno neiskoristit potencijal odlične podloge što se tiče priče, likova i samog lore-a.

  • SimpleHR

    30.04.2019 - 10:45

    Ukratko: Epizoda dobra, kraj glup, nigdje prorocanstva, mala kneginja junacina, Melisandre MVP, Jon Snow u bitci nebitan kao desni enter

  • Smike

    30.04.2019 - 11:05

    Pozdrav, iskreno se ne slažem sa zadnjim dijelom teksta. Cersei i treba biti završna pobjeda. Kroz sve epizode ona je olicje zla i prikladno je da bude ostavljena za kraj. Iskreno Night King joj nije ni do koljena predstavljen ,njene spletke i okrutnost su kod mene izazivala najveće emocije dok je King prikazan kao još jedan zombi lider…

    • DjokaBA

      @Smike, 01.05.2019 - 14:06

      Sta upravo procitah…

  • delight353

    30.04.2019 - 11:25

    Mislim da su Cersei trebali rijesiti u 7. sezoni, a 8. pretvoriti u 10 epizoda rata sa White walkerima. Cijela serija bilda taj “Winter is coming” štih, a na kraju od toga niti w. Osjecam se zakinutim. O Night Kingu se malo zna – stvoren od Dijece cvijeca, ubijen od strane njih (ako se ne varam), kako je dosao do tolike kolicine moci, koji su njegovi pravi motivi, kako se tu uklapa Bran…? Serija ostavlja vise otvorenih pitanja nego sto je dala odgovora. Netko je spomenuo kako je Arya lako ubila NK. U potpunosti se slazem. Cemu oni vojskovode (druidi, generali, ili sto vec?) kada je ona kraj njih prosla kao od sale, a jedva je prezivjela kaos u dvorcu? White walkeri, po meni, trebaju pretstavljati ultimativnu prijetnju ljudima. Nesto sto sve smicalice i afere cini macjim kasljem. Pojednostavili su seriju do granice osrednjih tv produkcija osim sto su si povecali budet, pa sada mogu prikazivati zmajeve 68 puta. Nisam fasciniran i moram reci da mi se ne svida kuda sve to ide.

  • Demon90

    30.04.2019 - 11:31

    Ja mislim da je cijela bitka zapravo vizija brana

    • Agent

      @Demon90, 30.04.2019 - 11:36

      Kad bi bilo tako i kad bi onda bila sljedeća prava bitka protiv njih onda bi se i popravili,jer ovo za sada je užas,iako ne vjerujem da je to bila samo vizija

    • delight353

      @Demon90, 30.04.2019 - 12:55

      Ostalo je premalo epizoda da bi to bila vizija.

  • Tony77

    30.04.2019 - 11:45

    Kritički komentari se mogu pisat vrlo lako izgleda. Uzmeš 2-3 negativne stvari i izmišljaš eseje neke. Ljudi nikad zadovoljni. Arya je fuckin faceless man sa nožom koji joj je dao Bran sve ima smisla. Cersie je očito najveći negativac “ljudi su sami sebi najveći neprijatelji”. A što se gospodina NightKinga tiče moja teorija sve o njemu ćemo saznati u prequelu .

  • croBilly394

    30.04.2019 - 11:55

    Nisam puno očekivao jer se GoT razvodnjava još od pete sezone, prvih pola sata sam ostao bez daha, ono jenjavanje dothrakijevskih krikova i vatrenih oruzja je zbilja vrhunski docaralo moc i silu vojske smrti i izazvalo nelagodu (iako je sam juris strateski gledano bio zesca budlastina).. A o ostatku ne bih previse, ovo umjesto da bude novi red wedding, oni su zastitili glavne likove kao da su ugrozene zivotinje, nije to taj GoT na koji smo navikli. Ne treba ni spominjati da se nakon nahypeanog Night Kinga Cercei uooce ne moze gledati kao ozbiljan negativac, tako da cisto sumnjam da ce ona to i biti, nadam se i mislim da je NK nesto napravio sa Branom prije nego ga je Arya ubila (naivno i previse jednostavno), wargao se u njega, ili sto god, ugl imam dojam da nismo vidjeli sve od Night Kinga, a ako jesmo onda bi to moglo biti veliko razocaranje. Steta kvalitetnog materijala iz knjiga, valjda ce stari zavrsit knjige u iducih 5 godina da vidimo kako se to sve zbilja trebalo odigrati

    • CosmicSloth

      @croBilly394, 30.04.2019 - 13:33

      A kaj ako stari završi priču na sličan način?

    • Agent

      @CosmicSloth, 30.04.2019 - 13:51

      Onda nije vrijedno čitanja

    • croBilly394

      @CosmicSloth, 30.04.2019 - 13:55

      Živi bili pa vidjeli, bit ću sretan ako ju uopće završi na prvom mjestu. Ali svakako sumnjam da će se tako nespretno odigrati jer je detaljno razradio i Dorne, Greyjoye, tu je i mladi Aegon Targaryen u igri, pa Lady Stoneheart.. Bit ce zanimljivo vidjet kako ce se to rasplest, a sumnjam da ce se svi ujediniti u bitci za Winterfell, previse je sukoba interesa..

    • CosmicSloth

      @croBilly394, 30.04.2019 - 14:45

      Ma završit će, sljedeća knjiga lako moguće dolazi nakon završetka ove sezone, da se kapitalizira interes ekipe. Zbog broja likova knjige su svakako u prednosti i Martin tu ima više mogućnosti, em da bitku detaljnije prezentira, em da ubije više likova. Slažem da je ova epizoda imala nelogičnosti i da je sve to skupa moglo biti bolje odrađeno ali se ne slažem da je užas kako neki prezentiraju. Vjerujem da je jedan od razloga kaj su većina glavnih likova preživili uz pomoć plot armour-a to kaj smo jednostavno na kraju serije i ti likovi moraju ispuniti svoju svrhu u ostatku narativa. Problem je kaj je GoT ko serijal pomalo razmazil publiku koja sad ima prevelika očekivanja. Ovakvi plot armouri su sad ovdje jedna od glavnih točaka kritika dok se na takve plot armoure tipa u LotR-u nije gledalo s istim kritičkim žarom.

      Isto tako, nije nemoguće da ovo uopće nije kraj prijetnje sa sjevera i da svi malo trčimo pred rudo.

    • croBilly394

      @CosmicSloth, 30.04.2019 - 18:18

      Daleko od toga da je užas, užas je bio predstavljanje Dorana Martela tek tako da ga se ubije 2 epizode kasnije, Stannisovo spaljivanje Shireen što je skroz van njegovog karaktera, Bad pussy i sličnih nebuloza koje su dovele seriju tu gdje je, od tad polako ali sigurno ide putem jednostavne i trivijalne serije bez previše kompleksnih zapleta i karakternog razvoja likova. Zato kažem, nisam ni od ovoga više očekivao. A što se tiče plot armoura, rano je za govoriti o plot armouru jer ima još 3 epizode do kraja, možda su Brienne, Jamie i Sam (za koje sam mislio da ce sigurno umrijeti jer im ne vidim svrhu više) predodređeni za još nešto, tko zna što nam spremaju. Baš to, možda se NK vrati, možda je Bran negativac jer mutan mi je mali (Bran, jel), tko će ga znat

  • Lord_Sec

    30.04.2019 - 12:35

    Jel mi moze netko opcenito objasnit,kako su white walkeri prvi put izgubili prije tisuca godina,ne virujem da su se povlacili jer nema smisla ako moze dizat ponovno mrtve. U 7. sezoni su bili u spilji gdje na zidu je naslikan night king s bradom,jer ako su ga ubili onda nebi ih vise bilo uopce,a ako je isti night king a ne virujem da se lik obrija. Sto ako zapravo prava prijetnja je jos uvik tu i on je samo jedan od glavnih generala ili je gavran taj koji ih uvijek stvori,jer bran je previse sumnjiv u zadnjoj epi

    • AdvCool

      @Lord_Sec, 30.04.2019 - 13:29

      Volio bih da si u pravu, ali loš scenarij zadnje sezone i sad ove u određenim scenama i zbijanjima gluposti me ne ohrabruje.

    • Lord_Sec

      @AdvCool, 01.05.2019 - 01:50

      Mozda na kraju ovo nije bia pravi night king,nego je bran,to jest three eyed raven.desit ce se nesto sigurno,sve je ovo plan

  • AdvCool

    30.04.2019 - 13:27

    Epizoda mi je bila odlična 10/10, kad je Theon krenuo u napad na Night Kinga 15/10, kad su se Night King i Bran gledali nekoliko sekundi izgledalo mi je kao da su prijatelji i da će Night King kleknuti pred njega, i onda je došao kraj koji je snizio ocjenu epizode nenormalno. I koji je bio njegov motiv ? Želi ubiti ljude i dovesti tamu, tako originalno…… Razočaran sam pričom

  • lkuka13

    30.04.2019 - 13:32

    Ova epizoda po meni je prava katastrofa. Bitka prikazana kroz sekvence od 3 sek i tako pola sata. U cijeoj epizodi jedino je Aryina borba i vitlanje macom donekle suvislo. Pa gdje je borba Jaimea Lanistera, Briony, Crva, Gendrya…sve neke kratke sekvence. Vecina likova prikazana je u nekakvom naguravanju. Borba zmajeva tako izrezirana da na kraju neznas koji je ciji zmaj u borbi. Pravo razocaranje prikaza bitke.

  • Wolf359

    30.04.2019 - 13:42

    Ja sam razočaran s jučerašnjom epizodom napravljena je osrednje kad se pogledaju bitke u prvih 6 sezona GOT jedan od razloga je sigurno skračivanje sezone sa 10 na 4 i što više seriju nisu radili po Martinovim knjigama nego iz glave.

    Smatram da je ova glavna bitka trebala biti bolje i logičnije taktički napravljena i možda razvučena u 2 epizode u kojoj obični mrtvi nisu trebali biti toliko jaki pojedinačno već da do izražaja dođu i ostali „bijeli hodači” osim toga u taktičkom djelu nisam skužio jeli Winterfall bio cijeli okružen ili samo sa 3 strane (mislim da je bio sa 3 strane jer otkud je onda došla crvena čarobnica).

    Naime ako je bio okružen samo sa 3 strane onda je konjica definitivno loše taktički upotrijebljena jer se je trebala uključiti u bitku tek nakon što se je bitka rasplamsala napadajući s bokova a ne na početku. Ili bilo bi zanimljivije da su konjicu taktički sklonili prema jugu u neki logor i onda u taj logor dolazi crvena čarobnica i pali im mačeve te potom da oni dođu u pomoć Winterfallu u na sredini ili potkraj bitke što. Kao što je u filmovima konjica uvijek na kraju dolazila i spašavala stvar. Isto tako nije se pokazao značaj zmajevog stakla i katapulti su trebali biti iza neokajanih u zadnjim redovima do Winterfalla.

    • RedClawz

      @Wolf359, 30.04.2019 - 15:09

      Grijesis u tome sto usporedujes bitke ljudi vs ljudi s bitkom protiv mrtvaca. Nece paliti iste strategije pogotovo jer su ih mrtvaci nadbrojali 1000:1. A da ne spominjem da su mrtvaci cekali ko zna koliko na otvorenom da se zivi smrznu na zimi i da padne moral tako da su dothraki bili prisiljeni napasti jel bi se smrzli ili ogladnili u suprotnom.

  • Wolf359

    30.04.2019 - 13:43

    Ja sam razočaran s jučerašnjom epizodom napravljena je osrednje kad se pogledaju bitke u prvih 6 sezona GOT jedan od razloga je sigurno skračivanje sezone sa 10 na 6 i što više seriju nisu radili po Martinovim knjigama nego iz glave.

    Smatram da je ova glavna bitka trebala biti bolje i logičnije taktički napravljena i možda razvučena u 2 epizode u kojoj obični mrtvi nisu trebali biti toliko jaki pojedinačno već da do izražaja dođu i ostali „bijeli hodači” osim toga u taktičkom djelu nisam skužio jeli Winterfall bio cijeli okružen ili samo sa 3 strane (mislim da je bio sa 3 strane jer otkud je onda došla crvena čarobnica).

    Naime ako je bio okružen samo sa 3 strane onda je konjica definitivno loše taktički upotrijebljena jer se je trebala uključiti u bitku tek nakon što se je bitka rasplamsala napadajući s bokova a ne na početku. Ili bilo bi zanimljivije da su konjicu taktički sklonili prema jugu u neki logor i onda u taj logor dolazi crvena čarobnica i pali im mačeve te potom da oni dođu u pomoć Winterfallu u na sredini ili potkraj bitke što. Kao što je u filmovima konjica uvijek na kraju dolazila i spašavala stvar. Isto tako nije se pokazao značaj zmajevog stakla i katapulti su trebali biti iza neokajanih u zadnjim redovima do Winterfalla.

  • hacksor1234

    30.04.2019 - 13:52

    Evo maloga ranta
    Nakon gledanja epizode sam bio jako triggerovan ali na kraju kad sam malo razmislio ima smisla
    Ima smisla da to bude Arya koja je uvek htela biti borac te je postala trenirani ubojica, ima smisla da to bude bodez kojim je bran trebao biti ubijen, poetska pravda
    Jos u trecoj sezoni je Melisandre spomenula sve te oci koje ce ona ugasit, te je opet napomenula u ovoj epizodi, te je Beric bio ozivljen 6 puta da bi spasio Aryu, sve to ima smisla
    Ali je krajnje retardirano, jeftino i antiklimaktičko zavrsiti pretnju White Walkera ovako, pretnje koja je buildana 8 godina od prve jebene epizode
    S ovim su dobrano sjebali seriju te ce vecina fanova imati gorak okus u ustima nakon ovoga.
    Ujedno najbolja i najgora epizoda u seriji.

  • rakanisshu

    30.04.2019 - 14:08

    10/10… Pljujete a još serija nije završila… Naučite uživati u ponuđenome. Kako ste prije uživali u filmovima Jean Claude Van Damme, a sada niste u stanju uživati u ovakvim scenarijima? Malo smo razmaženi..

    • Agent

      @rakanisshu, 30.04.2019 - 14:22

      Njegovi filmovi su bolji nego ova epizoda GOT

    • RedClawz

      @Agent, 30.04.2019 - 15:10

      A tvoji komentari su na razini triggeranog SJW-a

  • hyperion

    30.04.2019 - 15:19

    Vidim hrpa komentara pa neću duljit. Dobre stvari:
    – Izostanak pozadinske glazbe tijekom većine epizode učinilo je prikaz ove borbe dodatno kaotičnom i bližom gledatelju, samo smo na kraju čuli violine u pozadini.
    – Borba nije djelovala kao po traci kao što netko ovdje spomenu, meni se baš sviđa to što je bilo kaosa i nepromišljenih poteza.
    – Aryin potez khm, khm na kraju mi je dosta dobro izveden jer se samo ona mogla prišinjat onako i izvest potez koji je vježbala u prošlim sezonama
    Loše stvari:
    – Iako pohvalih kaos, ona početna taktika je presmiješna, onako poslati konjicu na pokolj, ne rasvjetliti bojište svako 50 m, postaviti katapulte u liniju odmah iza konjice… užasno
    – Dosta sam razočaran što je ovako brzo završena borba sa White walkerima jer bi radije da su njih ostavili za kraj kao budući da je sa njima i sve počelo, barem u seriji jel. Bitka za tron me i ne zanima toliko.
    I da… zašto su ostali white walkeri umrli kad i night king (ne mislim na “zombije”) nije mi jasno.

  • Jokerhere

    30.04.2019 - 16:08

    Zalecanje Dthraka je bilo iz 2 u 2

  • mili1985

    30.04.2019 - 18:26

    Ovaj “kraj” NK-a me nekako podsjeća na završnicu Mass Effect trojke. Hajp se pumpao sezonama i na kraju.. meh.
    Nadam se toj teoriji, da ovo nije takav kraj i da ćemo dobiti pravu boss bitku.

  • Jodlejeihu

    30.04.2019 - 20:16

    Arja se mogla zaleteti sa nekog od zidova koji okruzuju Godswood, ili je mogla da skoci sa nekog od drveca iz Godswooda,plus ona trenira od 3 epizode kada je Syrio tera da. juri macke NK se jedino mogao ubiti tako,jer kad god bi mu Jon prisao on bi pobegao,a da su se borili NK i Jon opet bi s svi bunili da je cliche. Jedino sto mi se nije svidelo je ono sto su Dothrakiji uradili,ali oni su sami krenuli na wightove, Jorah im nije to naredio. Takodje,nikada nijedan bitan lik nije umro u bitci. I zadjna stvar, Jon ne vice bezveze na zmaja na kraju,vec govori Arji “go”.

    • lukakeanu

      @Jodlejeihu, 30.04.2019 - 21:09

      Sve tocno al sto se tice dothrakia.oni su konjica.njihova cijela svrha je napadat.plus to sto dothraki su ludaci koji se ne boje smrti i nemaju beda se zaletavat. (Any man who fights dothraki in an open field is an fool)

  • lukakeanu

    30.04.2019 - 21:01

    Cim vidim kritiku poput “nije dovoljno glavnih likova umrlo” znam da ta osoba nema pojma sta je GoT. A sto se tice azor ahaia, prorocanstvo je na High Valeryanu i nema spolova musko zensko.objasnjeno u s7.vidim da puno ljudi nije gledalo niti obracalo paznju u prijasnjim sezonama.arya doslovce od 1.sezone uci kako biti tiha,brza,ubojita…ljudi koji se zale na ep3 su casualci koji su poceli pratit GoT prosle godine.i epizoda nije premracna nego imate smece tv.

    • Demon90

      @lukakeanu, 30.04.2019 - 22:40

      Slazem se sa svim osim tv dio. Ja imam poprilično veliki samsungov uhd 4k tv, jedan od razloga za mračnu sliku i slab kvalitet ovdje je navedena činjenice da je ogroman broj stremovao epizodu u isto vrijeme

  • Saren

    30.04.2019 - 22:57

    Pogledao epizodu iskreno zadovoljan svime vidjenim do sad, malo su mi bili neki djelovi van ocekivanja (brijao sam da ce Jon ucmekati NK-a ali mi ne smeta da ga je Arya na bar meni prilicno fora nacin rijesila, ipak trenira vec koliko sezona da bi bila savrseni ubojica). Sto se smrti likova tice vise manje su prosli kako sam i ocekivao, zao mi je Joraha i Melisandre pogotovo, doduse mislio da ce se na listi naci i Brienne i Hound al bio sam u krivu no nije me razocaralo. Epizoda mi je doslovce na rangu Dve Kule sto se i borbi i svega tice. Sve u svemu meni odlicna epizoda.

  • goldfinger

    30.04.2019 - 23:13

    Vrhunski napravljena epizoda,i uvjerljivo najbolja do sad(od svih do sad prikazanih).Ali,ima i puno fejlova-npr. smrt Night Kinga,po meni,nije dobro pogođena,i nekako mi je odrađena bez potrebne napetosti i uzbuđenja…A i di baš Arya da ga sredi,jbt.?!??Nadam se samo da mu tu(ipak)nije kraj,jer on je ultimativni negativac u cijelom serijalu,i bez njega,nekako,to nije to…Ništa,s nestrpljenjem se čeka slijedeća epizoda,pa da vidimo kud i kako dalje…

    • Lord_Sec

      @goldfinger, 01.05.2019 - 15:31

      Uvijeren sam da je bran glavni negativac i to ce se otkrit u 5. Epi

  • Hrvoje Smoljić

    01.05.2019 - 22:01

    Režija je bila vrh, al ovo je epizoda gdje je najočitije do sada bilo da podloga priče nisu knjige. Nije problem što nije umrlo dovoljno likova nego činjenica da je više glavnih likova umrlo u kežual noćnoj večerici nego u borbi protiv vojske mrtvih.

  • Virty

    02.05.2019 - 12:54

    Odlična epizoda.
    Uru vremena odlične akcije.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?