HCL.HR

Star Wars: The Last Jedi

Zoran Žalac 15.12.2017.   •   57 komentara


Nova epizoda Star Wars sage nije samo nastavak aktualne trilogije, već i direktni odgovor na kritike prethodnog filma.

star-wars-tlj-slike (5)

Moram priznati da sam fasciniran načinom na koji Disney održava Star Wars serijal. Ne mislim pritom da proizvode remek djela najviše klase nego da od Star Warsa prave kulturološki fenomen. Premda realno ima i kvalitetnijih SF filmova, Star Wars nije samo spektakl nego i filmski događaj godine. Disney nas prethodno uvodi u to maksimalnim iskorištavanjem riječi franšiza. Star Wars ima licencirane rezače pizze, bluetooth zvučnike, privjeske za ključeve, a sasvim sam siguran da će se jednoga dana pojaviti i First Order prezervativi, jer Sila boga ne moli.

Sve bi to, međutim, bilo uzaludno kada bi Star Wars pošao putem brojnih serijala za kojima je interes publike poslije tri-četiri nastavka jednostavno pregorio. To mi je ujedno bila i najveća zamjerka za The Force Awakens, s obzirom da je Disney tim filmom oživio sagu kroz recikliranje New Hopea. Strastveni fanovi će reći da to nije bila reciklaža nego svojevrsni omaž tradiciji Star Warsa, ali budimo realni, tim se filmom pazilo da se ne iznevjere očekivanja zajednice obožavatelja.

Dvije godine kasnije imamo The Last Jedi, film koji je, na moje oduševljenje, potpuna suprotnost utoliko što baca predvidiva očekivanja kroz prozor i prelazi u novu eru Star Warsa. Jediji, Sithovi, pobunjenici i imperijalisti – sve su to ostatci prošlosti koji ne moraju nužno biti dio budućnosti nove generacije likova kao što su Rey, Finn, Poe i Kylo Ren. Film se dojmljivo poigrava tom idejom u nekoliko navrata i iz toga izvlači zanimljiva pitanja, neka koja se postavljaju po prvi put u čitavoj sagi.

star-wars-tlj-slike (1)

Ne bih spoilao radnju navođenjem primjera pa ću reći samo da Luke Skywalker ima prilično interesantnu krizu vjere, a ne pomaže mu ni to što Rey od njega očekuje da joj „pokaže put“. Ne pamtim da je rasprava o prirodi Sile i smislu reda Jedija u ijednom prijašnjem filmu bila ovako slojevita. Postoje sličnosti između načina na koji Skywalker trenira Rey i treninga koji je sam primio od Yode, ali film vas tako navodi na predvidivo očekivanje da bi ga u konačnici izokrenuo. Primjerice, očekivali biste da će Skywalker nešto naučiti Rey i da će ona tim znanjem pobijediti Kyla Rena i Snokea, a to u The Last Jediju jednostavno nije zamišljeno na takav način. Ili kako bi to Skywalker rekao: „This is not going to go the way you think!“

Karakteristika filma je da vas navodi na predvidivo očekivanje kako bi ga u konačnici izokrenuo.

Cijenim što se u The Last Jediju izdvojilo vremena za propitivanje nekih osnova Star Warsa, makar to rezultiralo pomalo usporenim prvim dijelom filma. Povremeni humoristični elementi ipak pomažu u održavanju ritma, što je itekako nužno jer se film u početku odvija na svega tri lokacije. Finnova sporedna avantura djeluje kao da je ubačena baš zbog toga da bi unijela malo živosti i raznolikosti u radnju, no tijekom njegove misije nisam imao dojam kao da je ona presudna za priču nego da je tu samo radi izgradnje lika.

star-wars-tlj-slike (4)

Ako ništa, zgodno mi je kako se tom zaobilaznicom nude odgovori na neka pitanja koja su ostala neodgovorena u The Force Awakens. Primjerice, ako vam nije bilo sasvim jasno zašto se sukob između dvije zaraćene strane nastavio iako je Imperij pao u šestoj epizodi, The Last Jedi daje širi kontekst obrađujući temu ratnog profiterstva. Jednom dijelu galaksije uopće nije u interesu da sukob ikada završi. Nadam se samo da niste najveći domoljub ikada jer bi vas u tom slučaju moglo zasmetati što je grad Canto Bight, inače modeliran prema našem Dubrovniku, prikazan baš kontekstu ratnog profiterstva.

U dalekoj, dalekoj galaksiji, grad ratnih profitera ugledao se na naš Dubrovnik.

Druga polovica filma je izrazito napeta i prepuna događanja, toliko da me nije smetalo što je ovo najduži Star Wars film do sada. Brojne poruke i promišljanja iz razvučenog uvoda tada dolaze „na naplatu“, gluma postaje dramatičnija, akcija spektakularnija. Bojao sam se naglog kraja, ali sve je zaključeno bez nekog velikog cliffhangera, što je po meni dobra stvar jer bi čekanje na završnicu u tom slučaju bilo užasna muka.

star-wars-tlj-slike (2)

Završni segment također je i vizualno najatraktivniji dio The Last Jedija. Do tog trenutka imamo odlične kadrove, no većinom statične. Međutim, kad akcija krene, ne zna se koji je kadar ljepši od kojega. U jednoj sceni na ekranu tako možete pratiti dvije bitke odjednom, bez ikakvog dijeljenja ekrana i sličnih trikova. Netko će vjerojatno napraviti studiju o kadriranju u The Last Jediju i ne bih se čudio da zaključak bude kako je ovo Star Wars film s najboljim kutovima i perspektivama kamere. I to nije impresivno samo s tehničke strane, nego je povezano i s pričom. Primjerice, Rey zamišlja jedan ponor, odnosno rupu, a način kako se taj ponor prikazuje – kao da kamera klizi prema njemu – sugerira kako ju taj ponor zove i privlači.

Netko će vjerojatno napraviti studiju o kadriranju u The Last Jediju i ne bih se čudio da zaključak bude kako je ovo Star Wars film s najboljim kutovima i perspektivama kamere.

Naravno, film ima i svojih mana zbog kojih je jasno da je to režirana priča s dijelovima koji prvo moraju „kliknuti“ s publikom da bi se radnja mogla nastaviti. Na primjer, jedan lik izvodi x stvar da bi drugi lik shvatio kako to radi da bi on mogao napraviti y stvar. Po svoj zdravoj logici nema razloga zašto taj lik ne bi rekao drugom liku, slušaj plan – ja ću napraviti to i to, da ti možeš napraviti to i to. No, za potrebe filmskog prezentiranja priče, The Last Jedi mora imati taj trenutak u kojemu će lik publici reći: gledajte, on izvodi plan o kojemu nam ništa nije rekao, ali mi smo upravo shvatili koji je to plan.

star-wars-tlj-slike (3)

Usprkos tome što The Last Jedi ne može pobjeći od svog formata, mislim da generalno možemo biti zadovoljni što je hrabro odradio tranziciju sa starog na novo, taman kad nas je s novom generacijom likova malo bolje upoznao. Odmak od tradicije nije toliko velik da bi serijal postao neprepoznatljiv, ali jednako kao što Kylu Renu ne treba maska da bismo shvatili kako želi biti nasljednik Vadera, tako se ni Star Wars ne treba kao pijan plota držati ustaljenih konvencija, starih skoro pola stoljeća. Mi s druge strane baš i nemamo izbora jer je Star Wars praktički dio opće kulture, pa ako mislite da će vam život biti bolji bez gledanja ovog filma, za vas imam samo jednu poruku: „This is not going to go the way you think!“

damn fine coffee2

Nije vam jasna gornja ocjena? Onda ste promašili nedavni članak u kojemu smo obrazložili zašto Dale Cooper čuči u kutiji s kokicama. Pročitajte to na ovoj poveznici.

Usput rečeno, kolega Osvrtnik napravio je svoju zasebnu video recenziju s kojom se uglavnom slažem pa ju prenosim kao dodatak vlastitoj. Također se radi o spoiler-free osvrtu na film pa ju slobodno pogledajte bez straha od otkrivanja da Rey zapravo dijeli dušu s Kylom Renom. Šala mala! Ili nije, nije li?

Komentari (57)

  • RapthorPechina

    15.12.2017 - 12:57

    Sažem se s recenzijom . Iskreno nisam primjetio ovaj dio iz recenzije kada sam gledao film ” ja ću napraviti to i to, da ti možeš napraviti to i to” tako da nemam nekih zamjerki na film. Film je pet puta bolji od force awakensa . Rian Johnson je odlično modernizirao Star Wars. Peodlična karakterizacija Kylo Rena i tek sada vidimo kakav je to badAss!!! Rey je stvarno prezentirana kao simbol nade! Naracija priče odlična. Efekti su spektakularni . Moj najbolji star wars film ikada. Grijeh je ne iči ga pogledati. Preporučujem svakomu . Ja ću se držati stare ocijene : 9/10!

    • hrga007

      @RapthorPechina, 15.12.2017 - 17:05

      kako ne, najcringe moment kad je rey sa falconom odvukla lovce i onda su poe i finn bacili glupav komentar

    • petrek

      @RapthorPechina, 16.12.2017 - 16:26

      ili na kraju kad jedal lik izade van sam a ostatak ekipe zakljuci da je to napravio da bi oni mogli napravit ono sto su napravili 🙂 pokusavam te prisjetiti trenutka a da ne spojlam drugima 🙂

    • Cro_echo88

      @RapthorPechina, 25.12.2017 - 14:07

      Moje misljenje o ovome filmu je iskreno da je fantomska prijatnja pojam za star wars u odnosu na ovo…disneyevo sranje…znaci star wars ide prema dolje u nepovrat u svakom pogledu, necu sad pricat o efektima i tehnickim stranama filma koje su ocekivano vrhunski napravljene, ali prica i opcenito pun kamion nelogicnosti u prici, i brdo neiskorištenih likova kao i smrti istih ostavljaju meni mucninu u zeludcu, kao i finnova pustolovina sa onom kako se vec zove neznam, sta je najgluplja, najbeskorisnija i najbesmislenija prica ikad vidjena u star warsu a o onom pokusaju romanse u filmu necu ni pricat jer nije vrijedna spomena…supreme leader Snoke…potencijal ogroman na kraju od svega toga nista…zavrsetak filma takodjer razočaranje, iducu epizodu iskreno necu ni gledat jer ovo sta je ostalo od star warsa, za mene nije star wars to je disneyeva prica u svemiru za zgrtanje milijardi a primjer toga u filmu su one male zivotinjice porgovi kojima je ocito glavna uloga u filmu prodaja plisanaca…sve u svemu RIP Star Wars…

  • Maniti

    15.12.2017 - 13:00

    A ja mislim da su recezenti zaboravili gledati film očima običnog gledatelja.. a oni kažu ovo.. i vjerujte mi to je prava istina..a ove spike da je to najbolji star wars ikad…ostavite za neku drugu ekipu…

    bacite pogled

    http://www.imdb.com/title/tt2527336/reviews?ref_=tt_urv

    al dapače pogledajte ga pa prosudite…

    • Zoran Žalac

      @Maniti, 15.12.2017 - 13:09

      Osobno ne bih rekao da je najbolji Star Wars ikad niti sam to gore napisao. Ali kao i obično, ljudi su dosta polariziranih mišljenja i toga će uvijek biti. Ako ćeš gledati po ocjenama samo, baš svaki film ima dva ekstrema. I za najbolje ocjenjene filmove na IMDB-u naći ćeš u prosjeku 30 tisuća ljudi koji su im dali jedinicu ili najniže što možeš dati.

    • SubZeroD

      @Zoran Žalac, 15.12.2017 - 13:42

      66% user score na RT

    • Maniti

      @SubZeroD, 15.12.2017 - 13:55
    • Osvrtnik - Filmski Osvrti

      @SubZeroD, 15.12.2017 - 14:55

      RT nije mjerilo ničega, bezobrazno pojednostavljuje nešto vrlo složeno.

    • DjokaBA

      @SubZeroD, 15.12.2017 - 22:22

      RT odavno nije ono sto je bio.

    • Osvrtnik - Filmski Osvrti

      @Maniti, 15.12.2017 - 14:58

      Izlazak bilo kojeg filma neke popularne franšize će pratiti rant “čru” fanboya. Nekome se svidio, nekome ne. Ocjenjivanje filmova je vrlo vrlo subjektivna stvar. Ono što se može je objasniti što se recenzentu svidjelo, a što ne.

  • Maniti

    15.12.2017 - 13:20

    Zorane nisam mislio na tvoju recenziju..nego od ovog prvog komentara…donekle se slažem s tvojim mišljenjem…on jest vizualno..glazbeni i glumački odrađen…ali nema ono najbitnije…kao ni prošli…dušu…na imbdu u ovom slučaju ima samo jedan extrem…a to je da ga ljudi ne vole…taj film ne zaslužuje ocjenu 8..koja je ujedno i naštimana…jer kako je inače objasniti…dati mu 10 je laž…isto tako dati mu 1 je laž..on je tu negdi između…ali rekao sam…nek ljudi pogledaju i prosude…

  • VEK1NG

    15.12.2017 - 14:26

    Spoiler Alert!

  • hacksor1234

    15.12.2017 - 14:43

    Da nisu zasrali kraj bilo bi 9/10, ovako 7/10.od mene

  • lukakeanu

    15.12.2017 - 15:18

    2/10…uz prequelove ovo je najgori star wars do sada.cak i remake epizoda 7 je bolja.

    SPOILERS:
    -Luka zeli ubiti si vlastitog necaka dok spava.isti Luka koji je svojeg oca ( koji je bio gori nego hitler) spasio od tamne stane i nikad nije odustao od njega i sad odjednom taj isti tip zeli ubit clana svoje obitelji samo zato sto je osjetio malo tame u klincu
    -Leia odjednom iz vedra neba koristi silu cak bolje nego buraz(cijela ta scena u svemiru di ona lebdi je bila cringe)
    -Lukina smrt-.jadno i skroz krivo shvaceno od strane redatelja i disneya.on vidi 2 sunca i ispari u zrak.u epizodi 4 kad on gleda 2 sunca ta scena je scena nade i boljeg sutra a ne kraj i tuga.
    -mnogo je situacija koje vode nigdje-(pobuna Damerona,kasino svijet,lik benicia del tora.)
    -opet disney mora svaki dramatican trenutak unistiti sa nekom jadnom salom.(od trena kada Luke baci mac niz liticu pa do trena kada Kaylo naredi da svi pucaju u Luku na kraju filma.
    -oni Pogs-ovi su najiritantniji likovi.(kombinacija jar jar binksa i minionsa)
    -Phasma je opet ispala jadni i mutavi lik koji nema nikakvu ulogu u filmu(a kao trebala bi biti neki bad ass).
    -general hux je ko da je izaso iz monty python filma
    -snoke je kao neki vrhovni voda,uzasno mocan sith,umre ko zadnja p****
    -rose- nepotreban lik stvoren samo da se disney ulize kineskoj publici jer je jasno ko dan da bez kine vecina disney filmova nebi zaradili
    -nakon 40 godina star warsa.bezbroj igrica knjiga stripova i crtica i filmova,sad odjednom iz vedra neba sila je toliko jaka da je koriste kao projeciranje i telefon.jednostavno vecnina toga sto se dogodi u filmu je “deus ex machina”.
    ukratko film je “pointless”.
    a sto se tice sa tehnicke strane,opet lose.vizualno film je lijep ali i da meni das 200 mil dolara napravio bi vizualno lijep film.editing je katastrofa,te struktura filma je katastrofa.kao da je hrpa neportebnih dogadaja slozena u poredak.,spor cak i dosadan na trenutke.akcija losija neko epozoda 7.ovaj film samo pokazuje da jj abrams je jedan od najgorih redatelja/scenarista u hollywoodu.disney kupi najpoznatiju fransizu na svijetu za 4 milijarde dolara i ne planira unaprijed pricu nego iz nastavka u nastavak izmisljava toplu vodu.sad odjednom je snoke nebitan,rey je samo neka tamo klinka

    • Artyom

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 15:30

      Slažem se ama baš sa svime što si napiaso, no film je i dalje poprično dobar. Istina, na mahove dosadan, ponekad čudno isjeckan, sa dosta gluposti koje si naveo, da

    • Artyom

      @Artyom, 15.12.2017 - 15:31

      I da, scene u Dubroviku su ogavno odvratne. Grozota na SW način. Uvijeka sam mrzio te glupe karikature u SW svijetu…

    • Artyom

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 15:35

      Btw, nije JJ Abrams radio ovaj film. On je radio epizodu 7, i po meni je taj film bolji od osmice. Ova osmica puca na neke emocije, no mene nije nimalo dirnuo, pogotovo ne silom ubačen kineski lik kako si i spomenuo. Humor mi je Marvelovski bezvezan, ali Porgovi mi nisu smetali recimo.

    • lukakeanu

      @Artyom, 15.12.2017 - 16:52

      mislio sam na to da jj abrams nije napravio dobro temelje u epizodi 7,pa je rian johnson bio u kutu sto se tice progresije price u 8 epoizodi i back story likova (rey,snoke)

    • Artyom

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 19:01

      Ja osobno mislim da je sedma epizoda postavila jako deobre temelje za dalje. No čudno mi je da je Disney nakon što je pogledao osmu epizodu dobio toliko povjerenje u Riana Johnsona da mu je dao da radi na novoj trilogiji i da ima slobodne ruke da radi što god ga volja. Jedino ne zanmo dali su to epizde 10-11-12 ili neki spin-off u tri dijela (nadam se).

    • DjokaBA

      @Artyom, 15.12.2017 - 22:45

      Koliko sam ja skontao, radnja njegovih filmova ce biti u Old Republic doba. KOTOR film ! 😀

    • Artyom

      @DjokaBA, 16.12.2017 - 15:55

      Ne, može biti štošta, ali baš to što si spomenuo je jedino potvrđeno da neće biti.

    • SanKa

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 15:56

      SPOILERS AHEAD
      slazem se s dosta toga što si naveo, no ja nisam tako strog. 6/10. Potpuno se slazem da je Poeova i Finnova radnja bila u potpunosti pointless. 45 minuta se slaze taj plot di oni traže dekodera da bi na kraju to bilo odbačeno za minutu. Del Torrov lik je u potpunosti bespotreban. Cijeli taj plan je otišao kroz prozor čim su rekli da bježe na onaj usoljeni planet. Snoke je imao potencijala biti novi Palpatine, čak mi se i svidio i onda umre na najgluplji mogući način. Ako će emo teenager kylo ren bit glavni bad guy u ep IX, to će biti loše. Šteta jer je odličan glumac ,i dobro glumi dok nije emo. Rogue One je duplo bolji od ovog filma, čak mi je i force awakens bolji.

    • Zoran Žalac

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 16:08

      S nekim stvarima se slaže, ali neke si baš krivo shvatio, brate mili. 1. Luka nije htio ubiti Bena. Misao mu je prošla glavom kad je vidio da tama raste u njemu, i ne vidim tu ništa sporno. On sam kaže da ga je to prošlo u trenutku, ali ovaj se probudio i vidio kako drži lightsaber nad njim i reagirao je kako je reagirao. Ništa sporno u tome nema što je Luki ta misao proletila glavom, skroz mi je to logično jer u svom slučaju nije imao izbor – spriječiti ili liječiti. Ovdje je razmislio o tome da bi možda bilo bolje spriječiti nego liječiti. 2. Istina, to s Leiom je bilo cringe AF. 3. Pa Luka kad umire je sretan, kakva tuga? Ispunio je svoju ulogu, bio je zadovoljan što će nada živjeti i dalje kroz Rey, sve je to sasuo Renu u lice. Otišao je herojski i s mirom kao i Kenobi. Čak je i prethodno tome bio smiren jer je znao što slijedi kad se izloži tolikom naporu. Naravno da je mogao fizički otići tamo, ali vjerojatno je znao da bi Ren učinio ono što je učinio – naredio paljbu. Ni tu se ne slažem da to nema smisla – pa pokazuje ti koliko je Ren u suštini kukavica, što će mu u konačnici biti i slabost. Kukavički je ubio Snokea, nije kukavički mogao stisnuti da opali po materi… Mislim da je to prilično jasno na što se ciljalo tu. 5. ili koje već, pobuna Damerona isto nije besmislena jer je to dio njegovog lika, konstantno mu tijekom filma govore da se neke stvarni ne mogu riješiti na silu – zato na kraju i odluči ne ići u samoubilačku misiju na onaj top. Radnja napravi fini puni krug tu. 6. Bacanje lightsabera niz liticu je najbolji dio filma. s jedne strane ostavi te u neočekivanom šoku nakon 7. epizode, a s druge strane postavlja podlogu za temu “uništi staro” koja se provlači kroz čitav film, ne samo s Lukom nego i sa Renom. Ne vidim to bacanje sabera uopće kao šalu. I ja bi ga bacio da mi netko dođe s time u namjeri da ga treniram, a povukao sam se baš da to ne moram raditi. 7. Za Phasmu se slažem, prilično dosadan lik. 8. Huxovu komičnost ti Snoke objasni kroz analogiju bijesnog pseta. A sam Snoke je misterij, nigdje nije rečeno koliko je on točno moćan. Barem ne u filmovima. Ali, umro je na način kao i svi Sithovi valjda – tako da ih njihov učenik prevari. Ne kužiš uzorak? Ren ga je zapravo genijalno nasamario, a imao je i povoda za to jer mu je ovaj nepotrebno smetao i vrijeđao. 9. Radnja ovog Star Warsa odvija se nakon svih stripova i igara kanonskih, tako da mi uopće nije sporno da iduće generacije korisnika sile, pogotovo ako su iz krvne loze Skywalkera, mogu koristiti silu kao telefon. To uopće nije pitanje sile nego njih dvoje koji su to u stanju učiniti. Uostalom, jedino njih dvoje tako komuniciraju i nije da itko drugi prilikom te veze može sudjelovati u tome, barem koliko smo vidjeli. A imam i dojam da to upućuje na neku njihovu međusobnu poveznicu koja će tek biti otkrivena u 9. dijelu. Šanse su da je Ren lagao Rey za njezine roditelje kako bi je naveo na svoj plan, tako da vjerojatno postoji nešto više iza te priče zašto oni mogu koristiti silu tako kako ju koriste.

    • lukakeanu

      @Zoran Žalac, 15.12.2017 - 16:51

      a cuj film je subjektivan.ali neke stvari su kontadiktorne.npr.smrt snoka…kylo koji je proveo film i pol pokazivajuci gledateljima da je on divlji emocionalni pas(adam driver je super to odglumio)ali sad odjenom je od postao miran i stalozen te izmanipuliro snoka(okretanje maca,a snoke misli da svoj mac okrece).brate mili snoke u samo par sekundi razbaca rey po sobi bez da je malim prstom mrdnuo.,lik cita misli i namjere,koristi struju.ako to nije mocno onda neznam sta je.likovi i radnja se ponasaju prema potrebi deus ex ne prema motivaciji likova i progresiji price.
      ako je film probao nesto drukcije to ne znaci da je to dobro.film je podbacio.
      ali sto se tice scene gdje luka oce ubit si necaka,sory ali ne slazemo se u tome.to je luke,sama cinjenica da je na tren mala pomisao da ga ubi prosla kroz glavu razumio bi ali on je stajao s upaljenim macem dok je ovaj “spavao”.opet kontradiktorno svemu sto znamo o tom liku. previse toga u filmu se dogodilo onako zgodno(convinient).

    • Artyom

      @Zoran Žalac, 15.12.2017 - 18:58

      Ja imama teoriju još od prvoga dana od kada sam gledao Epizodu 7 da su roditelji od Ray nitko i ništa, te da je ona rođena od čiste sile, baš kao i Anakin. Tj, moja teorija je da Rey i jest ponovno rođeni Anakin/ Vader. Nakon Epizode 8, i dalje ostajem pri toj teoriji…

    • bucc

      @lukakeanu, 15.12.2017 - 22:48

      Luke je umro kao i Yoda, učinio je sve što je trebao kao fizikalna osoba i onda se pomirio da je vrijeme za njegov kraj i prepustiti drugima da nastave.

  • SanKa

    15.12.2017 - 15:59

    ovom nastavku fali dubina, priča, motivacija likova. ne mogu vjerovati ali sad više cijenim ep I-III. Pogotovo zadnje II. Tamo se točno vidi anakinov prelazak na tamnu stranu. njegovi strahovi, njegova transformacija. Palpatine se prikazuje kao majstor negativac, igra za obje strane. Tu kad zagrebeš ispod površine, nema ničega. Ne saznaš apsolutno ništa. Loše

    • bucc

      @SanKa, 15.12.2017 - 22:47

      Meni su svi sw-ovi bili poprilično straigth-foward, jednom pogledam i sve skužim. Anakinova transformacija je bila nikakva, u dvojci je bio cmizdrljiv i nasilan pa i u trojci isto tako. Ne znam kako si ti dobio dojam da je imao neku transformaciju, no to valjda za svaku osobu vrijedi posebno.

    • SanKa

      @bucc, 18.12.2017 - 13:19

      u dvojci je bio cmizdravac jer ga nitko nije jebao ni pol %. nisu mu dali da postane jedi, stalno su ga ograničavali, sputavali. on je počeo biti frustriran. sve je kulminiralo kad je sanjao da ce mu mama umrijeti, yoda mu je rekao ne zamaraj se, i onda se to obistinilo. onda je sanjao da padme umire i rekao je da ce sve napraviti da ju spasi, makar to bio prelazak na tamnu stranu. i odlicno je napravljena interakcija njega i palpatinea, tocno se vidi kako ga ovaj lagnao vabi na tajnu stranu.

    • Master88

      @SanKa, 16.12.2017 - 12:55

      Slažem se. Svi dijelovi 1-6 su daleko bolji od ovoga sto je disney učinia. Priča nema veze s vezom. Na pola filma sam skoro zaspa od dosade. Film ima pocetak i kraj sto se tice zanimljivosti ostalo su sat ipol izgubili u dosadi. Isto kao i sedmica. Ne zasluzuje preko 6. Rogue one daleko bolji od oba.

  • DjokaBA

    15.12.2017 - 22:47

    Meni se svidja, ali moze i dosta bolje. 7.5/10

  • bucc

    15.12.2017 - 22:56

    Ovo je film koji ce mnogi fanovi mrziti ponajprije jer se ne uklapa u njihova očekivanja. Ja sam uživao u filmu, došao sam otvorenog uma i prepustio se filmu da me odvede u putovanje. Ako vam se sviđaju likovi iz TFA onda će vam se vjerojatno svidjeti što je Rian Johnson napravio s njima, svako ima svoj trenutak. Kylo Ren je kao lik puno bolji od Darth Vadera, Vader je bio više kao opasna figura, nego lik (tek je u ROTJ pokazao određenu osobnost). Jako mi se sviđaju eksperimenti sa silom u filmu. 9/10 od mene.

    • Master88

      @bucc, 16.12.2017 - 13:01

      Da svatko ima svoj trenutak, pogotovo Luke kad muze space krave i loče mliko. Doslovno su napravili sprdačinu od svega. A kylo ren liči na običnu gluvčinu, tesko da su mogli faliti vise u vezi glumca sto se tiče izgleda… Disney je kupia prava za 2 milijarde i obrisa guzicu sa njima.

    • bucc

      @Master88, 16.12.2017 - 13:09

      ili kad je Yoda u ESB-u krao od Luke-a kobasicu, zbilja mi je to uništilo lik Yode. Cilj je bilo pokazati da Luke više ne radi ništa posebno. Kao što sam napisao, fanovi će ovaj film mrziti, očekuju puno od Star Wars filmova, unatoč tome što Star Wars nikad nije bio nešto sofisticiran ili inteligentan, oduvijek je bi spektakl za mase. A ovo da ti glumac smeta zbog izgleda to više govori o tebi nego o filmu.

    • Zoran Žalac

      @Master88, 17.12.2017 - 16:17

      Prilično sam siguran da bi se bez te scene našao netko pametan tko bi komentirao – a kako on preživi na tom pustom otoku bez ikakve hrane LOL glup film.

  • Master88

    16.12.2017 - 13:39

    pa naravno da smeta kad nije za tu ulogu, nisam jedini koji tako misli, kad je skinia masku samo sam pomislia wtf, to je isto ka da za anakina stavis biebera za glumca, jednostavno ne ide. scenarij je tako plitko napisan da je za djecu. lucas je odavno napisao tri trilogije, i ako si upoznat sa njegovim scenarijom za 7,8,9 vidio bi da je puno bolji, ovo nema veze s ničim. nisam tražia puno od filma, al bar razinu rogue onea, a ovo je ispod

    • bucc

      @Master88, 16.12.2017 - 16:18
    • bucc

      @Master88, 16.12.2017 - 16:28

      Adam Driver je dobar glumac, dobar je u filmu i savršen je za ovu ulogu. Maska je bio dio lika i vidiš tvoja reakcija kad je skinuo masku je bila razočaravajua, a on ju je nosio iz 2 razloga: da da zastraši sve oko sebe(jer ne može bez maske) i da bude poput Vadera.

    • Master88

      @bucc, 16.12.2017 - 18:53

      dobar je on glumac al jednostavno nije za ulogu sitha, nemoze dočarati negativca s takvim izgledom, nit su se potrudili da izgleda mračnije ni ništa. anakin u trećem dilu kad je postao darth vader, to je bilo to. što se tiče kylo rena loše su napravili cili njegov lik, i izgled.

    • bucc

      @Master88, 16.12.2017 - 18:56

      pa Kylo Ren nije sith, jesi ti uopće gledao zadnja 2 filma?

    • Master88

      @bucc, 17.12.2017 - 00:18

      ista pašta drugo pakovanje, ko nije će postat. sve u svemu film je loš. i lik nije za tu ulogu, amen

  • TomaGod

    17.12.2017 - 00:09

    Ok.Početak loš,puno plothole-a,donekle predvidljiva radnja.

  • PsiHoGujaR

    17.12.2017 - 11:15

    Smece oca im ebem, zali boze 43kn za ulaznicu

  • hyperion

    17.12.2017 - 23:43

    Evo i mene nakon odgledanog filma, slažem se sa lukakeanuom 99% i vrlo sam razočaran sa ovim filmom. Film ima svojih prednosti poput dosta dobre tehničke strane tj same kinematografije i gluma je vrlo dobra. SPOILER Scena sa samoubilačkim lightspeed potezom je odlična uz samu povezanost Kyla i Rey pogotovo u sceni borbe u throne roomu kada zapravo on misli da se ona bori na njegovoj strani, a ona mislim da se on bori na njenoj. Međutim, bruka puno nepotrebnih scena koje su već navedene, humor koji je vrlo malo puta sjeo i osim ova dva maloprije navedena lika svi ostali likovi su apsolutno promašeni ! Snoke na kraju nije važan, del Torov lik također, Finn i ona Rose užas, a čak su uspjeli i Luka usrat. Ackbar pogine, nitko ništa, brzo se prelazilo preko važnih scena, kao da redatelj u jednom trenutku samo kaže fuck it. A ŠTO JE NAJVAŽNIJE, toliko likova je pomrlo a nisu ukomponirali smrt Leie iako je Carrie umrla…pa kakav kiks, šta će epizoda 9 počet sa “e znaš šta, Leia je mrtva, gripa, šta ćeš…” Prednastavci su mi bolji od ovih.

  • puco

    18.12.2017 - 14:01

    inace ne komentiram stvari kako ode tako ni na fejsu, procitam i ne dira me se, al jbg star wars mi je osobno nesto vise i tesko ostat ravnodusan pa eto. smjesna recenzija i osobno misljenje da je kriminalna, jednostavno nemoj se dirat, pisat i branit nesto o cemu ne znas. reci u recenziji onda nisan odrasta na sw i likovima i film dozivljavam kao bilo sta sta se danas napravi (osobno misljenje opet da se filmovi sustavno poglupljuju). s tehnicke strane sta vidim da se isto dotaka, je efekti su dobri al brate dobar je i budzet filma a editing filma, sta rec…ovaj film kao i njegovog prethodnika dozivljavam kao uvredu, a ne znam sta rec o “kriticarima” koji ga brane. toliko od mene

    • Zoran Žalac

      @puco, 18.12.2017 - 15:04

      I sam Lucas je rekao da je franšizu radio s namjerom da u njoj jednako uživaju djeca od 12 godina i odrasli. Nevezano uz to je li netko odrastao na filmovima s kraja 70 i početka 80-ih, ili ih je gledao naknadno, svatko Star Wars može doživjeti na svoj način – bilo da mu je to dio djetinjstva ili fiksacija u nešto zrelijim danima. To i Disney najbolje kuži, što se nekima ne sviđa – ljudi bi htjeli da im Star Wars bude ono što im je bio prije xx godina, dok su bili djeca. A u suštini, koliko su se i filmovi promijenili, toliko si ljudi ne žele priznati da su se u međuvremenu promijenili i oni. Mislim, doživio si film kao uvredu… Smiješno mi je to – niti je originalni SW pravljen za tebe niti je to noviji. Filmovi su pravljeni za publiku i duh vremena u kojemu su snimani. To što si ti možda ispao iz duha vremena je potpuno druga stvar i nema veze s filmom. Nije da ću ja braniti The Last Jedi svim silama kao najbolji film ikad snimljen, jer to realno nije, a nije ni najbolji SW čak, samo mi je glupo iz nekog hejta reći da je ovo (ispod)prosječan (SW) film. Bio sam ja razočaran prošle godine s Rogue One pa mu dajem 6/10 i nisam UVRIJEĐEN filmom. Samim time što ti filmove shvaćaš tako osobno (a nisi ih ti snimao, niti su snimani osobno za tebe) – mislim da ti je to već greška u koracima. Svaki SW film do sada je sniman kao komercijalni proizvod i apsolutno to nikada nije bilo ništa više od filma. Sva “magija” te fantazije je u glavama ljudi, a razočaranje je jedino kad se magija ne poklapa s očekivanjima. Jednostavno smiješno – kao, usudili su se ubiti starije likove – BOGOHULJENJE. Što bi trebali, pričati bajku o tome kako likovi žive vječno, nikada se ne mijenjaju i uvijek sve završi happy endom? Ako je to poanta Star Wars filmova onda bolje da ih kompletno ne snimaju više.

    • hyperion

      @Zoran Žalac, 18.12.2017 - 15:23

      Zoki mislim da ne prolazi to što kažeš da smo se možda mi promjenili i da je to razlog hejta. Čak što više, kako sam stariji volio bih da dobijemo ozbiljnije star wars filmove (rogue one je bio na tragu) i da ako treba pomru svi do jednog od dosadašnjih heroja, ali ako ćeš to radit nek bar bude u nekom realnijem maniru, nije uopće problem što su krenuli drugačijim putem. Problem je u tome što se SW izgubio, do sad si mogao razlikovat SW filmove od ostalih sf filmova, imale su neki svoj štih (dobar ili loš), a ovaj film kao da je marvelov, toliko forsiranog humora (koji je na trenutke bio dobar,al hej,dosta…) i “superjunačkih trenutaka” poput lukeovog djela na kraju da to više nije to.

    • puco

      @Zoran Žalac, 18.12.2017 - 15:48

      a sta rec na tvoj odgovor…nikad nisan reka da je film triba bit napravljen za mene, rogue one…ko ga je spominja (doslovno nepotreban film, ubaci malo vadera i izmuzi pare). ode nije poanta toga da sam se nasa uvrijeden filmom nego film vrijeda sve sta je do tad napravljeno i ponasa se kao da su prijasnji likovi nebitni. oce ubit nekog lika ili nece ja sam ok s tim al napravit s likovima ovo sta su napravili je skroz druga stvar. poanta je da se likovi NE PONASAJU onako kako bi se trebali ponasat i kako su uspostavljeni prije, rade stvari koje znas da nebi radili cak je momak prije mene pisao o tome pa mislim da ljudi znaju o cemu pricam. nije bitno oces li nastavljat s radnjom al nemoj onda bacit u smece sva sta je prije napravljeno, to je vrijedanje. napravili su losu radnju, lose likove i isli zaradit na starim likovima koje su usput upropastili, mislim da se to ne oprasta. nisu trebali nastavljat nego prec na novo i originalno. koja publika koji duh vremena??? pa ocjena publike ti sve govori! to sta ce zaradit pare ne znaci da je dobro. SW sniman kao komercijalni proizvod e to me malo nasmijalo…pa nebi lucasu prepustili sva prava na star wars da su znali sta ce od njega bit, to sta je danas komercijalni proizvod je nesto drugo al malo se informiraj. ponavljam nije problem u bajkama, happy endu likova i mojim ocekivanjima poanta je da oprostis sta su se posrali i sta se nastavljaju srat na prvih 6 djelova koji su snimljeni a to svi fanovi SW vide

    • Zoran Žalac

      @puco, 18.12.2017 - 16:34

      To da se likovi ne ponašaju “kako bi se trebali ponašati” mi je i najbolji dokaz koliko su fanovi nerealni i subjektivni u nitpickanju onoga što im nije po volji. Luke provede nekoliko godina živeći sam na otoku, bez kontakta s drugim ljudima. Da, ziher, trebao bi biti isti kao i u originalu! Nerealno razmišljanje, kao da se ignorira činjenica kakav utjecaj život u osami ima na ljude. Presmiješno mi je to. Film ima svojih problema, to je nedvojbeno, ali ako si već odlučio da ti je force awakens posrao original više nego prequeli s midiklorijanima, ne znam što si očekivao od ovoga koji je nastavak na priču force awakensa. U tom pogledu, filmu već u startu nisi dao poštenu šansu da ti bude išta drugo osim razočaranja. Šteta, za serijal koji ti toliko znači, zaslužio je više otvorenog uma s tvoje strane.

    • puco

      @Zoran Žalac, 18.12.2017 - 16:50

      Kod tebe sa komedije na komediju 🙂 🙂 ne govori se o ponasanju lukea kod zivota na otoku, vidi se da neke stvari ne razumis…”nitpickanje” 🙂 pa nisan se ni dotaka radnje filma i ogromnih rupetina i nelogicnosti tu jer bi se onda ova rasprava oduzila u nedogled i nisan tia ulazit u to. S obzirom kako se razvaljuje neke filmove na rupe u radnji kod ovih je ocito to prihvatljivo. Nisan isa otvorenog uma 🙂 pa mislim da san prvi kupia kartu u splitu za 7.icu i ima nemoguci hype. Meni osobno nista nebi bilo draze nego da je film bomba! Al jbg dobili smo sta smo dobili…a sta je odjednom popularno srat po midiklorijanima na netu…po meni jedino sta je lucas time tia postic je prikazat koliko je anakin “poseban”…”the chosen one” na sta su se opet ovi posrali al eto. Mislin da bi kriticari trebali bit vise upuceni u materiju onoga sta recenziraju to je sve. Mislim da nema smisla dalje jer ces ti svoje a ja svoje, tako da pozdrav 🙂

    • Zoran Žalac

      @puco, 18.12.2017 - 17:10

      Najlakše je govoriti bez konkretiziranja i egzaktnih primjera pa tvrditi kako drugi ne razumije 🙂 Dobro, kako želiš.

    • Master88

      @puco, 18.12.2017 - 23:23

      Puco u pravu si i u potpunosti se slazem sa tobom. Nema smisla se raspravljati s likovima koji to ne kuže. Dan danas gledam 1-6 dijelove i nikad nece dosadit i bit prolazni sto nemogu isto reci za 7i8 dia koji vise necu sigurno pogledat. Dok rogue one mi je ok.

    • Znidy

      @Zoran Žalac, 20.12.2017 - 14:00

      Tako je, Zorane. Nažalost, sav ovaj backlash dolazi od onih koji su očekivali isti recept ka i prequeli: sad će se pojaviti Luke i dovest vojsku klonova, ne znam, Han Soloa i razjebat First Order.

      Poanta je u tome da se išlo u nešto novo… Čekajte malo! Force Projection nije nešto što vas je oduševilo? Ono, zavlači doslovce hordu AT-M6 walkera i Kyla Rena da ostaci Pokreta otpora mogu pobjeći, kroz izlaz koji nije dio rudnika i zato istražen i mapiran. Nego su vulptices (kristalne lisice) bile te koje su uspjele naći prirodan izlaz iz rudnika (jer, hej, ni u stvarnosti ne postoje pa je to zato problem filma).

      Mislite li da bi vi u životu uvik mogli biti psihološki snažni da se izborite sa svim problemima? Da, Luke je u izvornoj trilogiji pronaša tu snagu da uspije vratiti svog oca na svijetlu stranu Sile, ali ga je i odmah izgubia. Svi ovi hejteri se nisu uopće potrudili niti pročitati neke canon knjige (tipa Aftermath trilogiju i Bloodline, gdje se jako dobro vidi karakter Leie i njezin doticaj sa Silom). Isto tako, čak i u Battlefront II igri se vidi Lukeov karakter, da se nastoji odvojiti od borbe, ne birati stranu Rebelsa ili Imperija, već napraviti ono što smatra ispravnim (barem tako kaže Delu u toj misiji).

      Čak i u Legends of Luke Skywalker canon knjizi se istražuju neke legende (istinite, poluistinite i neistinite), u kojima se jasno vidi da je Luke istraživa druge planete i drukčije interpretacije Sile. Usput, otud je naučia kako stvoriti mjehur za preživjeti pod ekstremnim uvjetima (vjerojatno je on i naučia svoju sestru kako to napraviti kad je izbačena u deep space, stoga prekinite cringeat, pročitajte knjigu i malo razmislite 😀 Ili nabavite visual dictionary pa pročitajte neki k u životu!).
      Ono što je jedina gorka istina o Star Wars fanovima jest sljedeće: ako nije po njihovom, nije po ničijem! Ako si previše igra na nostalgiju i kopira previše iz starih filmova, onda si se previše fura na staru trilogiju. Ako si iša nešto novo napraviti, onda si sjeba sve i razočara tuđa očekivanja (naročito ovih teških teoretičara zavjere i sl. Ekipa, bilo bi vam bolje da promislite, jer i onaj veliki reveal iz TESB-a nije bia potvrda sve do ROTJ-a, kad je Yoda potvrdia izrečeno!)
      Svatko ima pravo na svoje mišljenje, a ja slažem jednu veliku recenziju na engleskom jeziku, koja će obuhvatit moje objektivno i dijelom subjektivno mišljenje o cijelom filmu, canonu, Legendsu, tri generacije trilogija + Rogue One i o tome što su i kakvi su SW fanovi.

  • SonOfOsiris

    20.12.2017 - 19:52

    Kako loš film to nisu istine, toliko rupa u scenariju da to nije normalno, disney sve uništio

  • Vili Nebitno

    26.12.2017 - 08:45

    Sve mi je supee pogotovo kad se yoda pojavi ali zas su ubili Snoka(koji je kao vrhovni voda?)

  • Lazy

    26.12.2017 - 21:18

    Evo taman se vratili iz kina ja i zena pa dobih potrebu napisati koju rijec.Inace ono Lucasovo silovanje Star Warsa u obliku fantomske, klonova, i osvete sitha ne uzimam bas za relevantne djelove star warsa, zapravo kod nas doma se to smatra bogohuljenjem ako netko od ukucana pusti jedan od ta tri nesretna uradka.Moram napomenut i da sam odrastao na tim fantasy svemirskim operama(to navodim, da me hejteri mogu jos vise hejtat, zbog misljenja).Ugl. u kratko, film nismo ni skuzili da traje koliko traje, sto je boomba stvar, jerbo film traje 2:30h, filmografija vrh,efekti jeeebote,Mark Hamill vrh…ma da ne duzim, ja (i moja ljepsa polovica, koja je jednako zaludjena s SW svemirom) sam potpuno odusevljen s ovim Star Wars filmom, 7dmica mi ni blizu nije ovako dobro sjela(mozda zbog Abramsovog ziherastva).Fakat sam se zabavio i u niti jednom trenutku mi nije bilo dosadno.Cak sam nabrojao i 3-4 trenutka di su me ostavili paf, nisam bas mislio da ide u tom smjeru, u sve i jednom nastavku sve ide predvidjenim tokom al ovdje bas i ne, to mi je super a pogotovo sto sad nemamo pojma di ovo sve vodi.Radujem se i jedva cekam novi nastavak, ponavljam ovakmo entuzijastican nisam ni blizu bio kad sam odgledao epizodu 7.Stoga od mene ocjena 8 ili cak 9, za jedan Star Wars film…!!!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?