HCL.HR

Fortnite ima rješenje za budućnost promocije igara

Zoran Žalac 27.08.2018.   •   6 komentara


Fortnite je fenomen u više različitih segmenata, a jedan od njih je i taj kako igra nastavlja privlačiti igrače bez ulaganja velikog budžeta u samu promociju.

Brojni izdavači videoigara danas imaju želju da na njima zarađuju kontinuirano. Prije su stvari bile jednostavne – prodaješ igru koja ima svoj životni vijek; ako se dobro proda onda praviš nastavak i tako dok se publika ne zasiti. Danas je proces izbacivanja igre na tržište vrlo eksperimentalan i svi hrle na model „usluge“ i igara koje se razvijaju dok ih ljudi igraju. Ako pitate ekipu iz Ubisofta, oni više ne smiju reći da proizvode videoigre – to više ne postoji, postoje samo ŽIVE USLUGE.

Jasno je da razvoj igara ide u tom smjeru, ali izdavači postupno uče da u taj smjer ne mogu ulaziti s dosadašnjim praksama. Tu prvenstveno mislim na praksu promocije igara, na što katkad zna otići i više stotina milijuna dolara. Promocija je za nove igre iznimno važna jer se odmah po izlasku može procijeniti životni vijek neke igre. Ako igra ne privuče dovoljan broj igrača po izlasku, teško da će njezini tvorci moći opravdati troškove da bi ju mogli držati na životu kroz podršku u obliku zakrpa, dodatnog sadržaja i sl. Najlakše je stoga pripremiti tri tone novca za marketinšku kampanju prije izlaska i nadati se da će za igru čuti dovoljno ljudi.

No, to je stari model promocije koji je funkcionirao dok su igre bile aktualne po nekoliko mjeseci, a poslije se o njima pričalo samo usmenom predajom. U današnjem svijetu esportsa, živih prijenosa i dugovječnih igara koje imaju milijunsku publiku vrijede neka nova pravila marketinga. U sklopu tih pravila pozornost igrača ne zaokuplja se hrpom trailera ili plaćenim reklamama širom interneta. Većina izdavačkih kuća još to nije shvatila, ali definitivno imaju slučaj za studiranje u igri zvanoj Fortnite.

Fortnite sam ove godine hvalio po pitanju progresivnosti oko cross-platform multiplayera, no to nije jedini segment u kojemu ova najpopularnija igra na svijetu postavlja nove standarde za industriju. Vidite, Fortnite se u pravilu ne promovira po medijima, barem ne na klasičan način. Znam da je teško složiti se s time jer igra doslovno iskače iz paštete, ali činjenica je da Epic Games uglavnom ne ulaže novac za bannere na portalima, spotove na televiziji ili oglase po gradovima. Njima je svaki prijenos igranja te igre besplatna promidžba.

Ali stanimo na loptu – to funkcionira samo zato što je riječ o iznimno popularnoj igri. Naravno da takvo što ne bi bilo izvedivo na isti način u slučaju neke manje razvikane igre po modelu usluge. Istina je da popularnost privlači još popularnosti, ali Fortnite se bazira na još jednom principu za kojega mislim da je rješenje za držanje igara relevantnima, odnosno dugovječnima.

Možda ste ovih dana primijetili da je u Fortnite sletjela velika ljubičasta kocka. S obzirom na to da ja ne igram Fortnite – pojma nemam što to znači. Odnosno, znam da je to nagovještaj za nešto što će se u toj igri dogoditi kroz skoru budućnost. Činjenica je, međutim, da sam za to čuo jer je to tip informacije savršen za privlačenje pozornosti. Stvar je u suštini intrigantna čak i ako vas Fortnite uopće ne zanima.

Recimo da u pitanju uopće nije ta igra i da ja vama sada pričam neku priču. Počinjem s rečenicom: „Na mapu je pala velika ljubičasta kocka.“ To se prije svega registrira kao nesvakidašnji događaj koji pobuđuje intrigu. Na taj početak priče možete nadovezati nekoliko pitanja – gdje je točno kocka pala, što tamo radi, kako izgleda, tko ju je primijetio… A onda vam kažem: „Kocka se počela kretati.“ Na to dodajete još jedan set pitanja – kako se kocka kreće, kamo ide, i sl.

O velikoj ljubičastoj kocki pročitat ćete vijesti na raznim gaming portalima. O njoj ćete slušati različite teorije zavjere i nagađanja na YouTubeu. Internet jednostavno voli obožava misterije i Epic Games to dobro zna. Teško je stvari sakriti od interneta i kolektivne detektivske inicijative, ali poanta nije u tome koliko će dugo misterij ostati neriješen – cilj je da se o njemu priča bez da Epic Games potroši ijednu lipu za promociju na kanalima koje sam ne kontrolira. To je san brojnih izdavačkih kuća – da se o njihovim igrama piše i govori bez da tvrtka ikome mora platiti za to.

Smatram da će ova vrsta virtualnog marketinga unutar same igre postati zlatni standard za promociju sadržaja u naslovima po modelu usluge. Intriga je pritom jedna od mogućih strategija za takvo što, ali nipošto nije jedina. U suštini, lansiranje novog sadržaja u igru (primjerice DLC-a, ažuriranja ili veće ekspanzije) ubuduće ne bi trebalo biti događaj koji će se pokrivati objavom za medije. Novi sadržaj je ono što bi trebalo biti događaj o kojemu će se pričati i pisati.

Komentari (6)

  • the voice of truth

    27.08.2018 - 14:29

    Ova izdavačka kuća se ne zove bez razloga Epic,
    za taj zaključak ti ne treba posebna Technic.

    • DjokaBA

      @the voice of truth, 27.08.2018 - 15:36

      Samo sto Epic nije izdavacka kuca.

  • JohnSence

    27.08.2018 - 14:54

    Doslovno sam pao zrtva ovog mistetija, tu i tamo upalim fortnite,a jedan od tih dana je bio jucer i nisam primjetio nikakvu kocku. Sad me odma zanima sta se to tu događa(vjerojatno se radi o pripremi 6. Sezone) i htio bi to malo istrazit. Onda se sjetim da ipak imam pametnijeg posla,ali da epic to savrseno radi

  • Reponja123

    27.08.2018 - 17:21

    Battle royale mod je uspia na isti način kako je Save the world propa, marketing. Stw je ima užasan marketing prvo moraš platit 40$ za igru koja je u izradi te će bit besplatna kasnije te godine. Kad je br izaša plačali su youtuberima da igraju igru te je tako i uspila.

  • svraka12_LIX

    29.08.2018 - 02:49

    Svaka čast Zorane, vrhunski napisan tekst…

  • danilomomius

    08.09.2018 - 11:33

    Totalni art je koju su pricu stvorili od pixela. Respect

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?