HCL.HR

Top 5 najgorih događaja u gamingu 2017.

Zoran Žalac 28.12.2017.   •   41 komentara


Prije nego se pozdravimo s tekućom godinom 2017., prisjetimo se po čemu ćemo ju pamtiti. U ovom tekstu sjećamo se loših stvari koje ne smijemo zaboraviti.

GTA-5-Trevor-Side-Mission-Texts

Do kraja godine brojimo svega nekoliko dana – na prste jedne ruke, kao i Trevor gore. Svježi kalendarski početak godine idealno je vrijeme za donošenje novih odluka i planova, ali prije nego uopće dođemo do toga običaj je sagledati 365 dana iza leđa – što iz nostalgije, što radi činjenice da neke stvari koje su se dogodile tijekom protekle godine jednostavno ne bismo smjeli zaboraviti. Nostalgični smo najčešće za dobrim događajima, no oni koji nam služe kao lekcija češće su loši, a takvih ćemo se prisjetiti u ovom tekstu.

Naravno, u ovom pregledu bazirat ćemo se na događaje u gaming industriji i zajednici, no spomenut ćemo i neke stvari koje se indirektno vežu uz naš omiljeni hobi igranja videoigara. Sami događaji koje ovdje spominjemo nešto su poput „problema prvog svijeta“ utoliko što nisu grozni kao neke druge katastrofe prirode i društva. Ipak, to ne znači da nisu vrijedi spomena i kukanja. Upravo ovakvim isticanjima gradi se svijest o onome što muči specifičnu industriju i njezine sudionike u duhu vremena. S tim na umu, idemo na srozavanje iz lošeg u gore.

5. Kontroverze s korisničkim modifikacijama

U 2017. godini možda smo vidjeli budućnost moddinga i korisničkih modova – i moramo primijetiti da nije baš blistava. Prvo se izdavač igre GTA 5 i njezine online komponente zaprijetio tvorcima najkorištenijeg alata za modificiranje PC verzije dotične igre. Autori modding alata zvanog OpenIV u jednom su trenutku bili prisiljeni prekinuti distribuciju istoga jer ga je tvrtka Take Two vidjela kao sigurnosnu prijetnju, odnosno metodu varanja u GTA Online.

Istina je zapravo bila da se OpenIV uglavnom koristio samo za modificiranje singleplayer komponente GTA 5 te da same modifikacije nikome nisu nanosile štetu. Fanovi su se stoga digli na noge, pisale su se peticije, kukalo se po forumima sve dok sami tvorci igre nisu reagirali. Iz Rockstara su intervenirali tako što su svojoj matičnoj firmi objasnili razliku između krušaka i jabuka pa je čitav spor riješen u korist modding zajednice. Ipak, kako veliki izdavači više ne gledaju igre kao proizvode nego kao usluge, pravo je pitanje postoji li uopće mjesto za (besplatne) modifikacije u modelu igre kao usluge.

gta-5-jacht

Taman kad se spustila prašina oko modifikacija za GTA 5, na scenu je stupila Bethesda sa svojim Creation klubom. Bethesda je još 2014. pokušala unovčiti to što su korisničke modifikacije za njihove igre jako popularne. Plaćeni modovi na Steamu nisu im prošli pa su zato napravili vlastitu platformu, i to tako da bude maksimalno odbojna svakome tko je ikad instalirao modifikacije.

Creation Club imao je tehničkih propusta na PC-u koji su u međuvremenu riješeni, no ono što nije riješeno jesu smiješne cijene sadržaja. U Creation Clubu tako ste npr. poboljšanu teksturu kruha za Skyrim morali platili više nego stvarni kruh, a Bethesda je povremeno znala servirati i genijalne popuste – od točno 0%.

creation-club

Najgore od svega, Bethesda je cijene modifikacija odredila ciljano – tako da ne možete potrošiti, karikiram, šest dolara za modifikaciju koju želite. Umjesto toga morate kupiti paket virtualne valute od tipa 10 dolara, što znači da vam nakon kupnje jedne modifikacije fale 2-3 dolara za sljedeću, ali njih ne možete uplatiti tek tako nego opet morate potrošiti minimalno deset dolara. Na taj način Bethesda je namjeravala tjerati igrače da troše više nego što žele, no igrači su se pobunili i bojkot Creation Cluba još uvijek traje. Ipak, plaćene modifikacije su budućnost koju ne možemo izbjeći te je i Nexus zajednica svjesna kako tvorcima modova mora ponuditi mogućnost primanja donacija za svoj rad.

4. Divljanje cijena grafičkih kartica

O ovome sam pisao u zasebnom članku pa ovdje ne bih mnogo duljio. Posljedice porasta cijena grafičkih kartica zbog rudarenja kriptovaluta osjete se još i danas, pa ako vam je do iole ugodnijeg igranja na PC-u, cjenovni prag za nove grafičke kartice digao se iznad dvije tisuće kuna. Sreća u nesreći je barem ta što se stanje po trgovinama donekle popravilo pa sada možete pronaći određene modele grafičkih kartica u prodaji, što prije pola godine nije bio slučaj.

graficke-kriptovalute (1)

Ako se pripremate za kompletni remont svog gaming PC-a, savjet je da s tim ipak pričekate do daljnjega. Cijene grafičkih kartica još uvijek sporo padaju pa osnovni model GTX-a 1070, primjerice, nije mnogo jeftiniji nakon pojave GTX-a 1070 Ti modela. Što se tiče divljačkog rasta vrijednosti kritpovaluta, i pametniji financijski analitičari ne usude se prognozirati buduće trendove. Jedni kažu da je nakon 2017. klasičnom novcu odzvonilo, dok drugi kažu da je veliki krah vrijednosti kriptovaluta odmah iza ugla. Drugim riječima, na prognoze se ne možemo osloniti – možemo se samo nadati da će se cjenovni prag hardvera za ugodno igranje na PC-u jednog dana ponovno postati niži.

3. Balada o Electronic Artsu

Teško je pronaći izdavača koji je imao lošiju godinu od Electronic Artsa. Da se razumijemo, ta je tvrtka u 2017. zgrnula hrpu novca, ali je među zajednicom igrača postala omražena skoro kao i japanski Konami. Skoro sve igre koje je Electronic Arts / EA Sports izbacio ove godine u nečemu su podbacile. Počelo je s komičnim neredom zvanim Mass Effect Andromeda, igrom koja je u alpha verziji još prije tri godine izgledala bolje nego u konačnom izdanju.

Nastavilo se s Fifom 18 koju su i profesionalni igrači nazvali pokvarenom. Zatim je uslijedio Need for Speed Payback koji je ispao kako je ispao. A onda je došao Star Wars Battlefront II, igra koja je Electronic Arts koštala tri milijarde dolara. I pod tim ne mislimo na troškove razvoja nego na gubitak koji je akumuliran lošom prodajom te isključivanjem mikrotransakcija. Ukratko, Battlefront II je svojim sustavom napredovanja kroz kutije s nasumičnim nagradama koketirao s elementima pay-to-win mehanike, čemu je glasni dio igrača odlučno rekao – EAT DA POO POO!

Našlo se tu i drugih prigovora na Battlefront II pa su Electronic Arts i njegov razvojni tim DICE morali popuštati igračima u više navrata. U trenutku pisanja ovog članka, mikrotransakcije još nisu vraćene u Battlefront II, no igri će trebati čitav niz ažuriranja da sakrije činjenicu kako je napredovanje bilo dizajnirano upravo s dodatnim trošenjem na umu. Upitno je, doduše, hoće li nakon nekoliko mjeseci ikoga više biti briga. Da je povjerenje igrača narušeno jasno govori činjenica kako se Battlefront II prodavao u pola cijene već nepunih mjesec dana nakon izlaska.

star wars loot boxes

Vrijedi spomenuti još i to da je EA navukao bijes gamera time što je raspustio ekipu Visceral Gamesa, zaslužnu za Dead Space serijal. Iz kratkog i pomalo nespretnog obrazloženja tog postupka moglo se iščitati kako je Visceral radio na linearnoj akcijskoj Star Wars igri u kojoj vjerojatno nije bilo mjesta za mikrotransakcije. Electronic Arts je to pak upakirao drugačije, tvrdeći kako njihova istraživanja pokazuju da igrači više nisu zainteresirani za linearne igre. Izjava je potom krivo interpretirana pa su linearne igre poistovjećene sa singleplayer iskustvima, zbog čega se na internetu podigla kampanja u obranu SP igara.

2. Godina tombole

Problematike dizajniranja igara za poticanje dodatnog trošenja već smo se dotaknuli na primjeru Battlefronta II, no u 2017. nam je čitav niz drugih igara pokazao kako se ljude navlači na dodatno trošenje unutar već kupljene igre. Takozvane kutije s lootom, loot boxevi, škrinjice, kovčezi, paketići… sve je to bilo prisutno u igrama i prije 2017. godine, no ove jeseni sve je eksplodiralo uzastopnim silovanjem igrača kroz otključavanje nagrada po principu tombole.

Ideja je sljedeća: igraču se obeća nagrada za koju mora platiti (tako da to u suštini i nije uvijek nagrada), ali sadržaj te nagrade je „nasumičan“. Kažem nasumičan jer i pri toj nasumičnosti postoje određene smjernice čime će vas igra nagraditi, ovisno o tome koliko svog novca bacite u nju. Sam sustav sličan je kockanju utoliko što promovira praktičnu i bržu dobit nauštrb uloženog vremena.

shadow-of-war-loot

Nigdje se to nije vidjelo bolje nego u igri Middle-earth: Shadow of War u kojoj je čitavo zadnje poglavlje podređeno sustavu za koji je tombola otvaranja loot boxa i osmišljene. Igra vas sili da složite vojsku za seriju opsada i invazija, a vi imate izbor – hoćete li utući dodatnih 15-20 sati igranja (bez ikakve priče već samo repetitivni posao regrutiranja vojske) ili ćete platiti 15-20 dolara za vojsku i rješiti to u svega nekoliko sati. Izbor bi možda bio na mjestu da se radi o potpuno opcionalnom dijelu kampanje, no iza tog grinda (ili plaćanja) krije se pravi završetak priče.

Ako u ovakvom pristupu ne vidite ništa loše onda vjerojatno niste igrali nijednu noviju mobilnu igru. Naime, u mobilnim je igrama sasvim normalno da vam igra diktira kad ju možete igrati i koliko dugo, prije nego za igranje platite – kao u doba kad smo ubacivali žetone u arkadne strojeve. Kad ispunite sve što ste taj dan mogli učiniti, ili ćete čekati određeni broj sati da nastavite dalje ili ćete platiti dodatne poteze. Dizajniranjem gameplaya oko loot boxa, igre sa konzolama i PC-u vode upravo tom stazom – kao stoka na klanje.

cod loot crate

Tombola loot kutija još uvijek je otvoreno pitanje koje će se u budućnosti definitivno morati regulirati; ako ne unutar same industrije videoigara, ona različitim zakonima koje će donijeti politika. U najblažem slučaju developeri će morati biti transparentni prema igraču i otkriti mu kolike su mu šanse da na tomboli osvoji nešto dobro / ono što mu treba. Takvu praksu developeri već moraju poštivati u nekim azijskim zemljama, a ubuduće i na trgovini aplikacija za iOS uređaje.

1. Smrt neutralnosti interneta

Potencijalno najgora stvar koja se dogodila gamingu, a i čitavom SAD-u, definitivno je ukidanje neutralnosti interneta. To je događaj čije posljedice nismo osjetili u 2017., ali i događaj koji bi značajno mogao utjecati na hrpu stvari… i to ne na pozitivan način. Naime, krajem godine američki savezni odbor za komunikacije izglasao je ukidanje tzv. slobodnog interneta. Ukratko, više nema zakonske odredbe po kojoj se sav internetski promet tretira jednako. To znači da su davatelji internetske usluge u najboljem slučaju dobili mogućnost ubrzavanja prometa pojedinim stranicama i uslugama na internetu. U najgorem slučaju, američki telekomi imaju pravo usporiti ili čak u potpunosti blokirati promet pojedinačnim stranicama ili uslugama.

Za privatnog korisnika to također znači da će žičana veza s internetom ubuduće poprimiti oblike ponuda kakve imamo za mobilni internet. Umjesto slobodnog i neograničenog pristupa svim stranicama i uslugama unutar jednog paketa, prodavat će se individualni paketi za neograničeno gledanje videa na YouTubeu, Netflixu i sl., paketi za neograničeno slušanje glazbe na Deezeru, Spotifyju i sl., paketi za komunikaciju na Facebooku i Instagramu itd. Za tvrtke i davatelje usluga ukidanje neutralnosti interneta u suštini predstavlja opasnost da će telekomu morati platiti više ako žele pružiti bržu uslugu svojim korisnicima. A kad se razlika između spore i brze usluge u današnjem svijetu fokusiranom na brzinu svede na razliku između onoga tko ima novac i onoga tko ga nema, posljedice bi mogle izgledati katastrofalno za sve nas.

Neki će reći da ovo ne šteti nama jer je odredba ukinuta u SAD-u i za SAD. U slučaju gaminga, konkretno, problem je u tome što brojni davatelji usluga koje koristimo (npr. Twitch, Humble Store, pa onda i sitniji poput Discorda i drugih) potiču upravo iz SAD-a. Ako oni osjete posljedice, osjetit će ih i korisnici usluga izvan SAD-a. Potencijalno najgora posljedica za gaming je postupno usporavanje napretka industrije s obzirom na situaciju tržišta. Uz bilo kakvo ograničavanje internetskog prometa možemo se pozdraviti s time da ćemo u skorije vrijeme ugodno streamati igre na uslugama kao što su PlayStation Now i LiquidSky.

Kako se krećemo prema eri 4K sadržaja i dominacije digitalne distribucije, igre postaju sve veće. Više nije neobično vidjeti instalacije po stotinu i više gigabajta. Kad u tom kontekstu dodate ograničenja – bilo kroz dozvoljenu količinu prometa ili dopuštenu brzinu preuzimanja, napredak u razvoju igara možda će morati biti usporen jer ga korisnici ne mogu pratiti bez dodatnih troškova. A s obzirom da nas izdavači u igrama sve češće pokušavaju namamiti na dodatno trošenje, kad-tad će eksplodirati spoznaja da krajnji korisnik nije nepresušan izvor novca.

Američki telekomi pravdaju se kako im ukidanje ove odredbe napokon dopušta veće investiranje u infrastrukturu interneta, što je Amerikancima trn u oku jer je SAD tek 20. zemlja na listi najrazvijenijih tržišta po prosječnoj brzini interneta. No, način na koji se ta infrastruktura nastoji popraviti mogao bi pokvariti internet kakvog poznajemo. Srećom, bitka ipak još nije gotova i američki kongres mogao bi poništiti odluku saveznog odbora za komunikacije, a ako to ne prođe, čitavoj stvari vjerojatno slijede i sudske tužbe.

Mogli bismo ovoj listi dodati još nekoliko kontroverznih i štetnih događaja, poput (ras)pada NeoGafa, no i ovako se tekst odužio više nego što je realno trebao. Ipak, vrijedi sve ovo dokumentirati, ako ništa – da učimo na tuđim greškama, kako nas je i Yoda savjetovao. Srećom, sutra je novi dan, a u njemu ćemo istaknuti i pet najboljih stvari koje su se svijetu videoigara dogodile u 2017. godini.

Označeno sa:

Komentari (41)

  • baDarmageddoN

    28.12.2017 - 21:01

    Odličan tekst. Skoro me uspavao, koliko je dug. Baš me zanima što to smatraš pod top 5 pozitivnih stvari u gamingu ove godine na izdisaju 😀

    • hyperion

      @baDarmageddoN, 28.12.2017 - 21:19

      Ko zna bi li ih mogao nabrojati 5 haha.

    • baDarmageddoN

      @hyperion, 28.12.2017 - 21:28

      E pa zato me zanima. Osim dobrih igara i čudesnog uspjeha Switcha ne znam što još imamo za top5. Jedva čekam 😀

    • KhorneFlake

      @baDarmageddoN, 28.12.2017 - 21:51

      “Lik oborio 15 godina star James Bond rekord”…
      “Pisac HL serijala objavio plot Epizode 3 i malo olakšao muke gladnim fanovima”…
      Nešto, nešto.

  • Slim1992

    28.12.2017 - 21:51

    Skocile cijene grafickih zbog rudarenja, al ocito to i proizvodjacima odgovara. Tako da po mom misljenju cijene tesko da ce spasti.

  • JokeZ

    28.12.2017 - 22:00

    Svaka čast za članak, vrlo opsezan, ali potpuno istinit. Da ljudi, ušli smo u neko novo doba…

  • Wolfboy

    28.12.2017 - 22:09

    Joj kad cujem te je*ene amerikance muka mi je.Sve bi oni i bili serifi i gazde i pm

    • Lino

      @Wolfboy, 29.12.2017 - 09:36

      Ništa bolja gamad sa balkana

  • KOMKO190

    28.12.2017 - 22:44

    Sada možda 5 najboljih događaja 😀

  • TeroXCro

    28.12.2017 - 22:56

    A cijene RAM-a koje sad skaču u nebesa,8 giga DDR4 dođe duplo ngo 8 DDR3 prije dvije godine.

    • Slim1992

      @TeroXCro, 28.12.2017 - 23:36

      Da…ne samo RAM, vec i SSDovi…pa i podigle se cijene novim procesorim xD. Nista dobro u zadnje vreme. Sve mi se ps4 vise i vise svidja xD

    • AWPAssasin_69

      @Slim1992, 28.12.2017 - 23:53

      Sllim1992 dobro kazes ali ipak na ps4 ima dosta failova zbog hardwara i procesora tako da ga cak i xbox pobjeduje sto je jadno

    • berac_malina39

      @TeroXCro, 29.12.2017 - 00:03

      Ni ddr3 nije tolko sladak…

  • Sema WiFi

    28.12.2017 - 23:20

    Koja igra vas je posebno iznenadila (u pozitivnom smislu) ove godine.

    • AWPAssasin_69

      @Sema WiFi, 28.12.2017 - 23:51

      Sema Wifi neznam da li se slazes ali za mene bi to bioPUBG zbog brze popularnosti i jer je igra zabavna i stalno se nedostatci nadopunuju

  • Saren

    28.12.2017 - 23:43

    Clanak je odlican, svaka cast. Neznas jel gore opceniti rast PC komponenti pa gotovo ama bas svega (ne samo grafa nazalost, M2 SSD-i, RAM kao sta je kolega TeroXCro gore naveo itd…) te lootboxevi a i da ne pricamo o gadariji vezanoj uz neutralnost interneta. 2017-ta je bila da tako kazemo – crap lol. A kako stvari stoje pitam se cime ce nas udesiti u 2018-toj. Kako je autor rekao volio bih vidjeti od svega na list pad cijena komponenti u normalu a ne ove cifre za Rockefellere, nestanak lootboxeva il ako vec ih mora bit (a nemora) neka bar drze samo kozmeticke dodatke i bok. Al sta se moze, nadajmo se da ce nam po pitanju svega u clanku navedenoga bit bolje u 2018-toj

    • Luka 6c

      @Saren, 29.12.2017 - 09:14

      Zapravo moras kupiti skup hardver da bi igrao nove loše igre. Ili kupiti lootbox da budu manje loše 🙂

  • Brinko

    28.12.2017 - 23:59

    Zašto neprihvaćam da se rušenje dopusti iako nisam u sadu jer ako se to barem na kratko pokaže kao dobra odluka ode nam internet

  • berac_malina39

    29.12.2017 - 00:05

    Pod 6. staviti: “gejmeri su mentalno poremećeni”

  • Eldar Tutnić

    29.12.2017 - 01:02

    Vjerujem da ljudi jednostavno trebaju više uživati u igrama a manje pametovati o igrama. To mi dođe kao čovjek koji je gladan ali raspravlja o količini soli unutar ćevapa koji su ispred njega.

    • tonchek

      @Eldar Tutnić, 29.12.2017 - 09:06

      Da ljudi samo trebaju trpjeti kad ih EA i slični počnu iskorištavati i k tome još trebaju i uživati u tome…
      Nije ni čudno da se ovakve stvari događaju kada ljudi imaju stav kao ti jer se njih to ne tiče nema veze, a kad se proširi i do njihovog područja onda se čude i počnu žaliti iako je već kasno. Evo ako prođe ovo za ukidanje internet neutralnosti u SAD-u što misliš koliko će dugo trebati da i kod nas odluče napraviti slično?

    • hdnxc

      @Eldar Tutnić, 29.12.2017 - 09:56

      Čestitam, sa ovakvim komentarom koji si ti napisao si glavni razlog zašto ljudi poput tebe dopuštavaju da ovakva s*anja dešavaju u gaming industriji i zajednici.

    • Tony Ghost 1811

      @Eldar Tutnić, 29.12.2017 - 11:23

      Mene zalosti cinjenica da ima ludjaka koji se sa tobom slazu.

    • Cipelcug

      @Eldar Tutnić, 29.12.2017 - 11:24

      Ne mora gladan čovjek govna jesti. Nikako mi nije jasan ovaj način razmišljanja, ali nastavimo s tom analogijom. Ako sam gladan, ja plaćam što ću jesti. Ako naručim ćevape a luk je još 25 kuna, onda sori, ja s time nisam zadovoljan i imam pravo biti nezadovoljan. Ako su mi ćevapi preslani, ne jedem više u tom lokalu. Niti je jedini u gradu niti sam siromašan pa si ne mogu priuštiti bolju hranu drugdje, a i konobarica je tamo garant zgodnija i ne pljuje mi u lepinju.

    • Zoran Žalac

      @Eldar Tutnić, 29.12.2017 - 18:23

      Ima nešto i u tome, ali postaje sve teže uživati u stvarima kojima nije cilj da ti pruže uživanje nego da te oderu što je više moguće.

  • L3gi0naR

    29.12.2017 - 08:00

    Sve je započeo Blizzard sa tim lootboxevima u Overwatchu a ostali developeri su vidjeli da ima ovaca i dovoljno vune.

    • hdnxc

      @L3gi0naR, 29.12.2017 - 10:05

      Daj da malo ti prepravim rečenicu:

      LootBoxevi se davno postojali u Kineskim/Korejskim F2P igrama , Vavle je prvi američki dev/izdavač koji već davno 2011 započeo s loot boxevima od TF2 pa nadalje do Dote 2 i CS:GO-a, sama popularnost loot boxeva u CS:GO-u je zašto danas Activision-Blizzard, EA, Ubisoft prate taj model u svojim igrama.

    • mile159

      @L3gi0naR, 29.12.2017 - 11:37

      Samo što u Overwatchu lootboxevi daju kozmetiku.

  • the_godfather

    29.12.2017 - 08:15

    Imam neki osećaj da gejming jednostavno propada. U poslednje vreme su igre sve losije. Konzole ne dobijaju nove ekskluzive, a dobijaju nove verzije(Ps4 pro, xbox one x…). Mikrotransakcije se sve više praktikuju u igrama I developeri ne prave više singleplayer igre zbog piratstva I onda se okrecu tamnoj strani I zbog toga se brinem.

    • Tony Ghost 1811

      @the_godfather, 29.12.2017 - 11:25

      Tu se slazem. Zalosno. Jedino se jos nintendo drzi. Samo je problem sto njihove igre nisu za svakog. Samo se bojim da nece i pocet padat.

  • crolink07

    29.12.2017 - 09:09

    Nikad bolja godina,uživancija,za svakog po nešto,mislim da kritizira ponajviše gamerska sirotinja ograničena na slabiji PC ili samo jednu konzolu ( nemam ništa protiv sirotinje,žao mi ih je,kad bi bar svi imali mogućnosti probati i odigrati sve što vrijedi ),vjerujem da će iduća biti i bolja

    • m4r1ju4n

      @crolink07, 29.12.2017 - 12:44

      Di baš po meni, imam sirotinjski PC i Switch. Samo kad bih imao vremena za sve i svašta naš bi planet morao usporiti rotaciju te bi dan iznosio okruglo 37 sati.

    • crolink07

      @m4r1ju4n, 29.12.2017 - 15:40

      Haha,zezan se za sirotinju,a stvarno bi volio da svi mogu odigrati sve na svemu a dobrih igara je bilo toliko da bi i 37 sati bilo malo?

  • Sinek

    29.12.2017 - 09:30

    Vjerojatno najbolji članak koji sam ovdje pročitao, nekako prikladno za kraj godine 🙂 Drago mi je što je Net Neutrality na prvom mjestu i što postoji svijest o tome. Valja ipak pričekati reakciju Europe. Znao sam za Creation Club iako se nikad nisam zamarao modovima ali nisam imao pojma da je ovoliki užas. Što se tiče cijena hardvera, mogu samo reći da mi je drago što sam se zadnjih pola godine gotovo u potpunosti prebacio na plejku.

  • ihneacho

    29.12.2017 - 09:35

    najjače je što 100 miliona ljudi protiv ukidanja net neutralitya a 6 ih za ukidanje i ukinu ga

    • Tony Ghost 1811

      @ihneacho, 29.12.2017 - 11:26

      Jbg. Ko je ikada pitao ljude za misljenja i sto bi oni zelili i uzeo ih za ozbiljno.

  • Jokerhere

    29.12.2017 - 10:15

    Odličan članak.

  • Sentiel FH-016

    29.12.2017 - 10:36

    Jedva cekam nove naslove!!!! 🙂

  • Weezon

    29.12.2017 - 13:41

    Bitno da je trevor na slici ??

  • RagedPokemon

    29.12.2017 - 13:54

    U potpunosti se slažem.

  • Negan

    30.12.2017 - 00:51

    Nisam previse obracao paznju oko neutralnosti interneta ili ovog kretena Pai-a, ali sad kad sam vidio video mogu sa stopostotnom sigurnoscu reci da je lik idiot.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!