HCL.HR

Top 10 proizvođača igara koje novac još nije iskvario

Zoran Žalac 06.02.2020.   •   81 komentara


Zadnjih su godina neki velikani industrije videoigara izgubili svoj kredibilitet kod fanova. No, ima i onih developera koji svojim igrama drže konzistentnu kvalitetu. Ovo je članak o njima.

Ništa u industriji videoigara ne traje vječno pa tako ni imidž talentiranog developera. Godinama već svjedočimo propadanjima studija koji su nekoć žarili i palili scenom. Razvojni tim Rare praktički još nije nadošao nakon što ga je kupio Microsoft. Nestale su ekipe koje su stvorile mega popularne serijale poput Tomb Raidera, SimCityja, Mafije… Prirodni je to ciklus, isto kao što je prirodno da ne postoje ekipe koje su bezgrešne. Do nedavno svemoćne ekipe Valvea, Bethesde, Blizzarda, DICE-a, Biowarea kroz zadnjih su deset godina na ovaj ili onaj način razočarale svoju publiku. A kako to biva u svijetu novinarstva, takvi slučajevi dobivaju više medijskog prostora od onih koji konzistentno drže kvalitetu u radu. E pa nećeš razbojniče!

U ovom članku stoga ćemo navesti desetak studija za koje smatramo da su u zadnjih deset godina radili kvalitetno te da na temelju toga od njih još uvijek možemo očekivati dobre stvari. E sad, u industriji videoigara rade tisuće i tisuće ekipa pa je nemoguće da ovdje istaknemo baš sve koje su to zaslužile. Iz tog razloga odlučili smo se za jedan važan kriterij: u obzir smo uzeli samo timove koji su radili na dva ili više različitih projekata, odnosno serijala.

Zbog toga su između ostalih iz igre ispali svima omiljeni CD Projekt RED (radili su samo na Witcheru, a Cyberpunk 2077 još nije izašao), belgijski Larian Studios (radili samo na Divinityju), Playground Games i Turn 10 Studios (radili samo na Forza Horizon/Motorsport serijalu) i SIE Santa Monica (samo God of War), Rocksteady Studios (samo Batman), itd.

Drugi kriterij je bio količina napravljenih igara u zadnjih 10 godina, u kombinaciji s kvalitetom, kao i kompleksnost projekata (indie ili visokobudžetni). Zbog toga primjerice ekipa danskog Playdead Studiosa (Limbo, Inside) nije dobila prednost nad ekipama koje su u istom periodu lansirale tri igre ili više.

U konačnici, vrlo važan kriterij u odabiru bio je konzistentnost, što znači da smo tražili proizvođače koji odlukama, radom ili neradom nisu imali afere ili oscilacije u kvaliteti svojih proizvoda. Zbog toga na listi nije Rockstar Games (online komponente njihovih igara su vječito podložne varanju, maltretirali su modding zajednicu na PC-u), Capcom (iako su se popravili u zadnje vrijeme, početkom desetljeća Resident Evil 6 je bio promašaj, a Street Fighter V neopravdano siromašan sadržajem), Ninja Theory (DmC je bio dobra igra, ali fanovima drugačiji Dante nikako nije sjeo), itd.

Sad kad smo utvrdili kriterije, evo naše liste:

10. Obsidian Entertainment

Njihove igre: Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Trutch, Pillars of Eternity, The Outer Worlds

Iznimno produktivna ekipa Obsidiana izbacila je čak devet igara u zadnjih deset godina. Ove gore navedene bile su im uspješnice, ali bilo je i promašaja. Međutim, njihove loše igre su prosječne u pogledu općenite kvalitete. Igrači su već navikli progledati im kroz prste što se tiče tehničke nedorađenosti i bugova, primarno jer igre ovoga studija imaju zarazne i kvalitetno napisane priče. Osim toga, smisao za humor im je vrhunski, a to su najbolje demonstrirali u South Park igri.

Obsidian je također razveselio fanove cRPG-a na PC platformi uz potpuno originalni fantasy svijet Pillars of Eternityja. Najveća podrška publike iskazana im je prošle godine kada je njihov The Outer Worlds igračima nadoknadio ono što je ekipa iz Bethesde u zadnje vrijeme uskratila s Fallout serijalom. Talent ekipe je u konačnici prepoznat u Microsoftu koji ih je kupio sredinom 2019.

9. Platinum Games

Njihove igre: Bayonetta, Vanquish, Metal Gear Rising: Revengeance, Nier: Automata, Astral Chain

Ovaj tim nastao je 2007. godine, a već je do kraja 2010. nakon Bayonette i Vanquisha slovio za najperspektivniji japanski studio desetljeća. To su očekivanje uglavnom i opravdali spasivši naizgled propali Metal Gear Rising, a svoj magnum opus imali su u vrhunskoj akcijskoj igri NieR: Automata.

Dakako, bilo je tu i nekih promašaja poput Star Fox Zero i neobjašnjivo loše igre s Ninja kornjačama, a otkazan im je i zmajevski naslov Scalebound. Ipak, ekipa je pokazala da se snalazi u različitim tematikama, od vlastito kreiranih ideja (The Wonderful 101, Astral Chain) do adaptacija tuđih (Transformers: Devastation). Sve u svemu, Platinum Games u zadnjih deset godina postao je sinonim za kvalitetne akcijske igre.

8. Remedy Entertainment

Njihove igre: Alan Wake, Quantum Break, Control

Tvorci Maxa Paynea dobro su se snašli i bez lika kojega su modelirali po voditelju ekipe Samu Lakeu. Finci su sa svoje zadnje tri igre bili vrlo kreativni i to se cijenilo. Jedna je igra bila priča o piscu koji si je napisao budućnost u scenariju za horor, druga je bila o manipulaciji protokom vremena, a treća o zaustavljanju nadnaravne sile u misterioznom kompleksu. Rijetko koji studio se može pohvaliti da je u zadnjih deset godina lansirao tri potpuno originalna IP-a.

Quantum Break možda nije bio velika uspješnica i eksperiment s igranom serijom na kraju se pokazao kao promašaj. Međutim, svaka igra iz Remedyja ima „ono nešto“ i nastoji maksimalno iskoristiti ono za što je dostupni hardver sposoban. Ekipa također ima istančani smisao za dočaravanje ugođaja u svojim igrama (pravi odabir glazbe, primjerice), a s Controlom su pokazali i vrsno poznavanje estetskog dizajna.

7. Insomniac Games

Njihove igre: Resistance 3, Sunset Overdrive, Ratchet & Clank, Marvel’s Spider-Man

Tvorci Spyro serijala pokušali su se u nekoliko navrata odvojiti od Sonyjeve PlayStation platforme. Prvi pokušaj zvan Fuse iz 2013. nije ostao zapažen, vjerojatno zahvaljujući uplitanju Electronic Artsa. Kasnije je Sunset Overdrive kao ekskluziva za Xbox One bio samo zagrijavanje za prave stvari koje su se dogodile povratkom PlayStationu.

Ratcheta & Clanka su izvrsno preradili za PS4, a onda je uslijedio Marvel’s Spider-Man, naslov koji je postavio novu definiciju kvalitete za superherojske igre nakon Batmana u Arkhamu. S obzirom na to da je Insomniac najbolje funkcionirao u tandemu s PlayStationom, ima smisla da ih je Sony kupio sredinom 2019. godine. Budućnost im je stoga puna potencijala, a ekipa je već pokazala afinitet prema VR tehnologiji uz igre kao što su Edge of Nowhere i Stormland.

6. Supergiant Games

Njihove igre: Bastion, Transistor, Pyre, Hades

Nezavisni tim Supergiant Games još nije napravio lošu igru. Sva četiri njihova projekta demonstrirala su slatku tendenciju prema originalnosti. U jednoj je igri tako svaku akciju komentirao narator priče, u drugoj smo imali djevojku s mačem koji govori, a treća nam je donijela obrede u sportskom formatu. Sve su stilski bile prepoznatljive, maštovite i šarene, a smatramo ih nekim od najljepših 2D igara današnjice.

Malo je razočaranje Supergiant priredio fanovima kada je njihov Hades postao prva ekskluziva Epic Games Storea. Međutim, ta poslovna odluka nije imala trajne posljedice jer se igra u međuvremenu pojavila i na Steamu, a kako se radi o early access naslovu – nitko u godinu dana nije propustio ništa značajno ni zakasnio s igranjem još jednog Supergiantovog hita. A ni sami igrači nisu mnogo zamjerili ovome – Hades na Steamu ima preko 15 tisuća korisničkih recenzija od kojih je 98% pozitivno i preporučuje igru.

5. Klei Entertainment

Njihove igre: Shank, Mark of the Ninja, Don’t Starve, Invisible Inc., Oxygen Not Included

Baš kao i prethodni kandidat, Klei Entertainment ne zna napraviti lošu igru. Evo kako korisnici na Steamu ocjenjuju gore navedene igre: 90%, 96%, 96%, 92%, 95%. Ekipa najbolje funkcionira s igrama 2D izdanja i rukom crtane grafike. Okušali su se u različitim žanrovima, od 2D tabačine, stealth naslova, strateške igre pa do parkour simulatora. I u svemu su ostvarili više nego solidne rezultate.

Njihov sljedeći projekt također je unikatan i originalan – rogue-like igra u kojoj se i borba i dijalozi odvijaju u formatu kartaške igre na poteze. Klei je u industriji također poznat po tome što se protivi prekovremenom radu te su dokaz da se pametnim raspolaganjem novcem može ostvariti veliki uspjeh s igrama na manjoj skali.

4. Nintendo EPD

Njihove igre: The Legend of Zelda: BOTW, Splatoon, Super Mario Odyssey, Mario Kart 8

Uvrštavanje Nintenda na ovu listu je malo varanje, ali samo u smislu da je Entertainment Planning & Development divizija podijeljena na dva stožera – jedan u Kyotu, a drugi u Tokiju. Dva tima usko surađuju na različiti igrama, a često imaju i vanjske suradnike, no kad se ne radi o nekakvim spin-off projektima njihovih franšiza onda kolo za Marija i Zeldu vode veterani poput Eijija Aonume i Yoshiakija Koizumija i sve funkcionira poput velike obitelji.

Neki će reći da Nintendova glavna ekipa tepe iste serijale već više od 30 godina, što je djelomično istina. Međutim, u zadnjih 10 godina imali su nekoliko originalnih igara, od kojih je online pucačina Splatoon zaživjela kao serijal. A sve i da još uvijek jašu na valu popularnosti Marija i Zelde, činjenica je da nitko drugi u industriji nema serijale koji su relevantni, cijenjeni i hvaljeni toliko dugo vremena. A kad je jedna ekipa (makar i podijeljena na dva dijela) među četiri najprodavanija naslova Switch platforme zaslužna za tri igre, onda je jasno o kakvom je tu kolektivu riječ.

3. Naughty Dog

Njihove igre: The Last of Us, Uncharted 4: A Thief’s End

Studio koji nas je nekoć razveseljavao skupljanjem jabuka u Crash Bandicootu pravo se uozbiljio u prethodnoj dekadi. Tvorci su najnagrađivanijeg novog IP-a i igre koju smo mi proglasili najboljom u zadnjih 10 godina. The Last of Us je kod mnogih igrača izvukao neku emociju, a to se može smatrati kao najveći doseg neke igre. Nastavljeno je to i kroz Uncharted 4 te Uncharted: Lost Legacy kojim je Naughty Dog podigao ljestvicu za produkcijske vrijednosti igara u osmoj generaciji konzola.

Od igara Naughty Doga stoga se očekuje vizualna perfekcija, a premda svi imamo određena očekivanja oni nas iznova iznenađuju svojim radom te tjeraju da se zapitamo zašto druge igre u usporedbi s njihovima izgledaju zastarjelo. Jedini razlog zašto Naughty Dog nije viši na listi jest taj što im zbog perfekcionističkog pristupa pate kvantitet i šarolikost igara.

2. From Software

Njihove igre: Dark Souls, Bloodborne, Sekiro: Shadows Die Twice

Ovima je sjekira pala u med u zadnjih deset godina. From Software prije Demon Soulsa nije bio baš poznat developerski tim. Imali su svoj Armored Core serijal kojemu je kvaliteta opadala sa svakim nastavkom, a pored njega neke opskurne naslove kao što su Kuri Kuri Mix, Kuon ili Enchanted Arms. Sve su te igre bile prosječne kvalitete, a onda se ekipa uzdignula te nakon Dark Soulsa niže samo hitove po sličnom kalupu.

Njihove igre definitivno nisu za svakoga i neki će reći kako praktički nemaju priču. No, popularnost igara ovog japanskog tima nije bez temelja. U vrijeme kada se igre maksimalno prilagođavaju igračima, From Software je odabrao drugačiji put te igrače uspio zabaviti kroz pošten izazov. Gotovo kao da su žanr za sebe, igre From Softwarea pokazuju da prosječan tim s originalnim idejama može evoluirati na višu razinu.

1. Respawn Entertainment

Njihove igre: Titanfall, Apex Legends, Star Wars Jedi: Fallen Order

Pomalo je ironična priča Respawn Entertainmenta, nastalog od ekipe Infinity Warda koja je napravila Call of Duty, a koja je nastala od ekipe koja je napravila Medal of Honor: Allied Assault. I sad rade na novoj Medal of Honor igri pod Electronic Artsom. No, usprkos toj ironiji, Respawn se pozicionirao kao najsposobniji tim u industriji. U razmaku od šest godina napravili su i pucačinu iz prvog lica i akcijsku avanturu iz trećega.

S Titanfallom su u žanr pucačina donijeli inovativnu ideju u trenutku kada je Destiny reciklirao Borderlandsovu formulu. S Apex Legendsom uspjeli su se ubaciti u već natrpani battle royale žanr te ondje ostvariti zapažen rezultat. A onda su iste godine lansirali i jednu od najboljih Star Wars igara unazad deset godina.

Kupio ih je Electronic Arts, žderač studija, ali se čini da su ostali „prkosni“ pa ne igraju po njihovim pravilima: ne koriste njihov Frostbite engine, ne libe se napraviti single-player igru. Ove su godine ostali bez velikog šefa Vincea Zampelle, koji je otišao voditi drugi tim, no ekipa broji više od tristotinjak ljudi i nema sumnje da će mu naći dostojnu zamjenu.

Komentari (81)

  • SimpleHR

    06.02.2020 - 16:02

    Ma naughty dog je za njih sve izmislio poštenje
    Pitanje je koliko će dugo ova lista ostati ovakva

    • Aldin219

      @SimpleHR, 06.02.2020 - 19:16

      Po cemu molim te su puno bolji od drugih ovdje??

    • SimpleHR

      @Aldin219, 06.02.2020 - 20:20

      Rade sp igre i nema dodatnog placanja nicega
      Recimo u apexu iako je f2p mozes potrositi vise od 500kn
      Nintendo da ne pricamo (ovo je ogranak naveden ali nintendo…)

    • Sinek

      @SimpleHR, 06.02.2020 - 20:32

      sto je s ostalih 56 studija koje si izignorirao a takodjer rade sp igre?
      jesi igrao tlou multiplayer? pay to win i u 2020-oj, eto ti mali sample kako bi naughty dog izveo multi

    • The_Miks

      @Sinek, 06.02.2020 - 21:43

      eeee ali svi ostali nisu dobri jer nemaju natpis “only on PlayStation”. lol

    • SimpleHR

      @Sinek, 06.02.2020 - 22:05

      Odgovorio sam ispod Aldinu, nitko ih ne ignorira, samo nisu toliko veliki i popularni a apetiti rastu sa kapacitetom. TLOU mp je nebitan kao desni enter, bar je danas svima jasno da njihove igre kupujes zbog sp iskustva, tako da mi to nije isto sto i recimo cod koji kupujes i zbog jednog i zbog drugog a naplate ti punu cijenu i onda te jos gule malo sastrane

    • Masterchief

      @SimpleHR, 07.02.2020 - 05:58

      Oh, da, ako Naughty Dog napravi nešto loše onda se to ne broji, ali za druge se broji…

    • Aldin219

      @SimpleHR, 06.02.2020 - 21:56

      Ima jos developera koliko hoces istih

    • SimpleHR

      @Aldin219, 06.02.2020 - 22:02

      Istih da popularnih ne, stvar je u tome da sto si veci veci su ti apetiti, zato se jednom EA to dogodilo. Pohlepa je gadna stvar

    • Sinek

      @SimpleHR, 06.02.2020 - 23:19

      ti stvarno nemas pojma kakve gluposti naklapas a?

    • SimpleHR

      @Sinek, 07.02.2020 - 00:27

      Ne čekam tebe da mi objasniš, ti i tvojih 56 ostalih studija, sine dragi ubacio si se za komentar sa 56 studija i pričaš mi da sam ih izignorirao, koliko vidim tu se priča o 10 proizvođača igara i ja kažem da od njih 10 ponuđenih po mom mišljenju naughty dog je izmislio poštenje (što je drugim riječima rekao i Zoran ali zbog toga što se drže istog kalupa dobili su 3. mjesto), pa si onda našao podvlačiti mp komponentu koju realno nitko ne gleda samo kako bi svoj komentar imao s čim potkrijepiti pa makar to bilo i glupo na što sam ti isto odgovorio i sad kad više ne znaš što bi rekao a moraš nešto odgovoriti onda pišeš onu popularnu: pričaš gluposti priču. Eto sad sam ti na nju isto odgovorio sve imaš gore, a sad možeš napisati da tražiš ban zato jer sam te nazvao glupim jer je to jedino što ćeš ti izvuči iz svog ovog teksta
      Uživaj i lp 😉

    • Sinek

      @SimpleHR, 07.02.2020 - 13:37

      ajde poklopi se usima, ne vidis dalje od tlou-a i nd-a, trpas razvojne timove i izdavace u isti kos, pricas o velikim uspjesnim studijima kao da su nista i nisu do koljena velikom nd-u, objasnilo ti se da postoji jos hrpa studija koji rade kvalitetne sp igre bez mtx-a i gluposti i da to ne znaci da im treba dignuti spomenik i da su izmislili postenje, i ako tko izmislja postenje onda je to izdavac…. to sto nd ima privilegiju zivjeti na sonyjevoj sisi a imati i slobodu u razvijanju projekata je nesto sto bi svaki studio pozelio…
      nemas pojma o icemu ali si preignorantan da pokusas skuziti ista od ovoga sto sam napisao

    • SimpleHR

      @Sinek, 07.02.2020 - 15:25

      Ti Sinek nažalost ne znaš gdje si šupalj dok se ne opipaš. Gdje ja to govorim o uspješnim studijima kao da su nitko i ništa , to što tvoj intelekt ne moze skužiti sta sam ja htio reci tvoj problem: žao mi te je. Vidim da s tobom ne vrijedi raspravljati jer ne znaš šta je tema rasprave u biti vodiš bitku sa vjetrenjačama. I ajd okani se rasprave samnom ne ide ti baš…. ustvari nemoj piši šta hoćeš svakako je ovo zadnji komentar za tebe a ti udri po vjetrenjačama

    • Sinek

      @SimpleHR, 07.02.2020 - 19:07

      posto znam da ces se vratit jos jednom, htio sam ti samo ponoviti da blage veze nemas o icemu i da su tvoja naklapanja tragedija

    • Aldin219

      @SimpleHR, 08.02.2020 - 13:14

      Prevelik si zaludjenik druze, lupetas gluposti

    • Masterchief

      @SimpleHR, 07.02.2020 - 05:57

      Ne, poštenje nije izmislio Naughty Dog. Postoji toliko dev studia koji so i prije i poslije naughty dog-a izbacili dobre igre bez mikrotransakcija. Ima i mp igara bez njih, npr. Mordhau (barem mislim, nisam 100% siguran). Naughty dog u zadnje vrijeme radi igre kao ubisoft, ista formula, drugu coat of paint. TPS action adventure igra koja se ne ističe od ostalih iz Naughty Dogova kataloga. Ne kažem da su im igre loše, ali nisu ni nešto posebno.

    • SimpleHR

      @Masterchief, 07.02.2020 - 15:27

      Ma za ovih 10, nitko ne govori da nema boljih i poštenijih od nd-a, od ovih 10 ponuđenih po mom mišljenju za svih 10 je izmislio poštenje. Vidim da drugi put trebam naglasiti, ne znam šta vam je…

    • Masterchief

      @SimpleHR, 08.02.2020 - 07:59

      Da ima, i još jednom, ND nije izmislio poštenje zanjih. Tako je pošten da ima P2W MIKROTRANSAKCIJE U MULTIPLAYER KOMPONENTI THE LAST OF US-A! Ako je ND toliko pošteniji od drugih, onda nebi stavljali mikrotransakcije? OH, DA, ZABORAVIO SAM NA TO DA AKO ND NEŠTO KRIVO NAPRAVI ONDA SE TO NE GLEDA I NE ZNAČI NIŠTA… Dupli standardi, ha? Koliko ja znam, ni jedna igra od From Software-a nema NIKAKVIH P2W mikrotransakcija.

    • Aldin219

      @SimpleHR, 08.02.2020 - 13:16

      Pogledaj From Software. Sa PRAVIM igrama dolaze na trziste i ne mijenjaju nista zbog likova ko ti koji zele fini lagane igricice da igraju bez izazova. Zar to nije ultimate postenje i dosljesnost?

    • svraka12_LIX

      @SimpleHR, 07.02.2020 - 07:18

      Neka se ne tice novaca al mene je ND jako razocarao sa odgadjanjem TLOU2.

    • Kratosov Boy!

      @svraka12_LIX, 09.02.2020 - 22:17

      Mislim da bi te više razočarali da su izbacili nedovršenu igru

  • vragec25cro

    06.02.2020 - 16:06

    Meni Sunset Overdrive bio najluđa igra ove generacije(iako ga tek neki dan završio,a počeo prije tjedan dva).Lude akrobacije jednostavan i zarazan gameplay bez neke posebne priče s dobrom dozom humora taman ono šta tražim u nekoj igri.

  • Wolfman

    06.02.2020 - 16:06

    Nema ti više EAD-a, od 2015. se zovu EPD (Entertainment Planning & Development Division).

  • DiamondCutter

    06.02.2020 - 16:07

    Nema Lariana. Stvarno?

    • ihneacho

      @DiamondCutter, 06.02.2020 - 16:19

      jebiga, larian je stvarno dobar dev i old school su

    • Zoran Žalac

      @DiamondCutter, 06.02.2020 - 16:23

      Vidi se tko nije čitao 🙂

    • Jozo koji ti staru vozo

      @Zoran Žalac, 06.02.2020 - 16:52

      Treba znat čitat u današnje vrijeme 😉

    • chocobo_047

      @Zoran Žalac, 06.02.2020 - 18:36

      Kako to da na popisu nisu npr. Square Enix, Namco Bandai, CD Projekt Red, Techland, Guerilla Games?

    • Greyjoy

      @chocobo_047, 06.02.2020 - 20:58

      Pročitaj početak članka

    • Masterchief

      @chocobo_047, 07.02.2020 - 05:59

      Odgovor se krije u početku članka, jeli tolik o teško pročitati?

    • chocobo_047

      @Masterchief, 07.02.2020 - 17:17

      Ne, nije teško pročitati. Vidio sam da piše u naslovu kada sam već postavio pitanje.

    • Aaa Aaa

      @chocobo_047, 09.02.2020 - 12:39

      Piše ti u uvodnom delu

    • PppPP

      @DiamondCutter, 06.02.2020 - 17:43

      nema se vrimena za pročita članak, eli 🙂

  • SanKa

    06.02.2020 - 16:11

    CD Projekt Red ?

    • Dajsikeks

      @SanKa, 06.02.2020 - 16:36

      “Zbog toga su između ostalih iz igre ispali svima omiljeni CD Projekt RED (radili su samo na Witcheru, a Cyberpunk 2077 još nije izašao)”

    • Kris10

      @SanKa, 06.02.2020 - 16:42

      razlog je doslovno naveden u clanku…

    • Mihael5555

      @Kris10, 06.02.2020 - 16:44

      Ali je razlog netocan

    • PppPP

      @Mihael5555, 06.02.2020 - 17:44

      razlog netočan? o čemu ti?

    • SanKa

      @Kris10, 07.02.2020 - 09:01

      možda se ne slažem s razlogom ?

    • bpeciko666

      @SanKa, 06.02.2020 - 16:50

      this

    • PppPP

      @SanKa, 06.02.2020 - 17:44

      majko mila pa kome oni pišu članke kad nitko ne čita haha

    • deanHR

      @PppPP, 06.02.2020 - 19:17

      Ja prvo pogledam recimo navedene studije pa ako nije potpuna lista zašto bi uopće čitao? Svaka slična lista bez CDPR je nepotpuna i nema razloga da nisu navedeni pa onda čemu čitati dalje kada oni moraju biti No1?

    • PppPP

      @deanHR, 06.02.2020 - 19:37

      Dobro oš mi objasnit koji je tebi ku*ac, šta je tu teško za shvatit?

    • deanHR

      @PppPP, 06.02.2020 - 19:39

      Što ti nije jasno? Da ti nacrtam? Mislio da bi i najvećoj budali bilo jasno iz mojeg objašnjenja zašto nemam potrebe čitati listu koja je očito nepotpuna a taj razlog što imaju “samo Witchera” je gluplji od tebe samoga

    • PppPP

      @deanHR, 07.02.2020 - 00:22

      Stari što si ti konzumira danas. Čovjek nadrkan zbog liste top 10 neiskvarenoh developera. Pa koji ti je? Pravila su takva kakva jesu, ti napravi svoju listu slobodno i to je to. I vidim spominješ kulturu, ma da slobodno mogu od tebe učiti, ako te netko uvrijedi, ti njemu vrati duplo lol bravo

    • deanHR

      @PppPP, 06.02.2020 - 19:40

      Usput, budalo, neki studiji sa liste su imali i loše igre. Radije se nauči kulture.

    • Greyjoy

      @deanHR, 06.02.2020 - 21:04

      Šta ti je čovječe, kava te nepotpuna lista spopala? Razlog naveden zašto nisu na popisu ujedno je i konfirmacija da bi navedeni studiji bili na listi i da, najvjerojatnije pri vrhu. Tako da ako želiš, pročitaj listu, a ako te toliko smeta nedostatak studija sa “samo” jednim serijalom, onda preskoči i čekaj listu koja će ih sve obuhvatiti.

    • deanHR

      @Greyjoy, 06.02.2020 - 23:03

      Pa što ne smijem reći da je lista nepotpuna? Ili da je razlog zašto je lista ovakva kakva je bezveze? A “samo” jedan serijal ima 3 AAA igre i nekoliko pratećih uspješnih manjih igara. Studio koji ne stavlja DRM u svoje igre, nema nikakve mikrotransakcije u svojim igrama i ima odličan gog servis ne zaslužuje biti prozvan ako ne najbolji onda top 3 studija kada bi se sastavila normalna lista nego pobijedi Respawn koji je imao i loše igre i izdavao ih je pod EAom a i ta njihova “besplatna” Apec igra ima mikrotransakcije. Sad ti meni reci poslije svega što sam nabrojao a pazi, ja nisam samoprozvani novinar nego pratim gaming i našao sam hrpu faktora koji bi trebali biti bitni da su to samo puste riječi. Ljudi moji, pa jel vi mislite svojim glavama ili samo svirate kako netko drugi piše? Svaka čast ako se možete uvijek sa ovakvim nepotpunim listama složiti. Ljubomoran sam na to, ja ne mogu.

    • Greyjoy

      @deanHR, 07.02.2020 - 01:56

      Kako si sad uspio na nas izokrenut krivicu što tebi ova lista ne valja. Čuj da sviram kako drugi piše…pa nisam nigdje napisao da se slažem s listom, ni po meni nije Respawn prvi, također razlog izbacivanja CD Projecta su mi razumljivi, ali i nepošteni, tako da da, slažem se da su mogli sastaviti bolju listu. Ali čemu dizat strku oko toga… ali opet, priznajem da si u pravu, ono što se tebi sviđa i ne sviđa je tvoja stvar i imaš apsolutno pravo izraziti svoje mišljenje. Ali nemoj potkopavati druge ljude koji imaju različito mišljenje, u ovo slučaju uredništvo HCL-a. Rasprava je jedno, nepoštivanje drugo

    • vragec25cro

      @deanHR, 07.02.2020 - 06:24

      Šta imaš misliti svojom glavom?Igraš što ti se sviđa,a sve te liste objektivne.The Witcher 3 nekome se sviđa a nekome dosadan(meni naprimjer).I sad znači ja ne razmišljam svojom glavom jer mi The Witcher 3 nije remek dijelo?Sve je to stvar ukusa,ako ti se liste ne sviđaju ne trebaš čitati.Ok svi smo ovdje da raspravljamo,ali ne trebamo zato da se slažemo oko mišlljenja.

    • BoneDigger

      @deanHR, 06.02.2020 - 21:43

      Ajde poklopi se usima i suti. Pricas o kulturi a nazivas ljude budalama. Fuj. Neznas citati sa razumjevanjem.

    • deanHR

      @BoneDigger, 06.02.2020 - 22:57

      Kao prvo ja ne vrijeđam dok mene netko drugi ne vrijeđa. Onda je sa mojom kulturom gotovo. A što se tiče mojeg razumijevanja pročitanog ja sam vrlo jasno napisao zašto je ova lista nepotpuna i ne zanimaju me klimavi razlozi zašto neki pošteni studiji nisu na listi. Imam pravo komentirati listu a imam pravo i vrijeđati budalu koja mene uvrijedi. Tko ste vi da ja vama ostanem dužan? Nema toga Boga niti preko neta niti u stvarnosti da osjećam potrebu suzdržati se dok me budala vrijeđa. Nema šanse.

    • PppPP

      @deanHR, 07.02.2020 - 00:29

      Lol onda prestani srati o kulturi, to nije nikakva kultura što ti radiš. Još se nadrkaš zbog gluposti. Ja te nigdje nisam uvrijedio s mojim prvim komentarom.

    • BoneDigger

      @deanHR, 07.02.2020 - 03:35

      Zato i jesam komentirao – jer neznas sta pricas. To sto se tebi ne svida sto CDPR nije na listi je tvoje subjektivno misljenje. Naravno da ima razloga zasto nije na listi. Ponavljam: da, postoji razlog zasto CDPR nije na listi. Originalni komentar ti je jako plitak i pomalo glup, a kada ti se to pokazalo planuo si. Zato procitaj clanak sa razumijevanjem drugi puta.

  • Mihael5555

    06.02.2020 - 16:34

    CD Projekt Red nije radio samo TW3 nego i Thronebreaker.

    • Zoran Žalac

      @Mihael5555, 06.02.2020 - 16:47

      Koji isto tako pripada svijetu Witchera kao i Gwent.

    • Mihael5555

      @Zoran Žalac, 07.02.2020 - 11:16

      “u obzir smo uzeli samo timove koji su radili na dva ili više različitih projekata, odnosno serijala.” Covjek bi rekao da si to odvojeni projekti

    • Greyjoy

      @Mihael5555, 07.02.2020 - 13:30

      Ali nisu

    • Mihael5555

      @Greyjoy, 07.02.2020 - 14:01

      Ali jesu. Svakome normalnom je to jasno

    • Greyjoy

      @Mihael5555, 07.02.2020 - 18:05

      Ok jesu odvojeni projekti ali pripadaju istoj franšizi. Mala greška u članku ali skontaš na šta su mislili

  • Dajsikeks

    06.02.2020 - 16:37

    Slazem se u svemu, sljedeci put top 20

    • Mihael5555

      @Dajsikeks, 06.02.2020 - 16:45

      Da ih barem ima 20

  • Dajsikeks

    06.02.2020 - 16:48

    Gle, ima i onih koji su napravili samo igre na jednom serijalu, i sve su dobre i bez kontroverzi

  • The_Miks

    06.02.2020 - 16:51

    Jos da nisu isli na EPIC 😛

  • Lord_Sec

    06.02.2020 - 16:58

    Platinum games najdrzi,drzim fige da se ne pokvare

  • butjer1010

    06.02.2020 - 17:38

    Nadam se da će u budućnosti tu doći i Warhorse Studios (Kingdom Come Deliverance)
    A gdje su naši kraljevi???? S C U M !!!!!!! (Gamepires). Za njih bi volio više od svega da se jednoga dana nađu među odabranima i da njih ovako ocjenjujemo.

  • 312AE

    06.02.2020 - 17:46

    Svi dobri iz Liste, jedino 4. nemam iskustva, jer nije baš moja platforma za igranje, a i 2. nije tolko moj ljubitelje. Pogotovo indači me sve više iznenaduju i u zadnjih par mjeseci nadoknadil puno dobrih igara iz ove vaše liste poput Bastiona, pokotovo na PS Viti. Dok sad malo gledam moju kolekciji igara, imam svaku igru iz vašeg Top 10, koja je izašla na nekoj Playstation konzoli. ?

  • Donat Miletic

    06.02.2020 - 18:58

    Platinumov NieR je masterpiece, nadam se da izbace jos igra takve kvalitete.

  • Aldin219

    06.02.2020 - 19:17

    Prestabi Zorane pisati da From Software igre nemaju pricu jebo ga dan. Pa profesionalni si novinar, odigraj ih slobodno ili barem pregledaj walkthrough

  • Sinek

    06.02.2020 - 20:16

    lijep clanak, drago mi je da ste izdvojili vrijeme i napisali nesto o studijima koji rade fenomenalne igre i da CDPR!!1! nije jedina svijetla tocka gaminga (iako mi je drago da je vojska fanboya jos uvijek u dobroj formi)
    prokomentirao bih samo neiskvarenost iz naslova, pitam se koliko zasluga za to imaju studiji a koliko izdavaci, lako je drzati konstantu u kvaliteti kad te dobar izdavac drzi u narucju, trpa novcem i ne zahtjeva igru kao uslugu i ne zamara monetizacijom i slicno… vrlo je lako objasniti zasto su neki studiji na ovoj listi a neki drugi nisu, i to nema nuzno veze s kvalitetom samog studija.
    bilo kako bilo, moj honorable mention je arkane (dishonored, prey), odradili vrhunske igre lisene svakog zla modernih igara, u zanru koji je totalno zapostavljen…
    i bas oni mogu biti primjer ovome sto sam pricao, oni vise nece raditi takve igre, dishonored 3 nece tako brzo doci jer dvojka nije zaradila nista, pitanje je sto ce ta talentirana ekipa biti prisiljena raditi u buducnosti, pitanje je vremena kada ce postati bioware i izbaciti svoj anthem

  • Malivanzemaljac88

    06.02.2020 - 20:29

    Pravi se novi MoH? Konačno! Jedva sam čekao! Koliko god ih ljudi mrzeli meni su MoH warfighter i MoH 2010 bile jedne od najomiljenijih igara, a verovatno me ni ovaj novi neće razočarati.

    • Zoran Žalac

      @Malivanzemaljac88, 06.02.2020 - 21:44

      Za VR samo, zato se i ne priča puno.

  • Loki.420

    06.02.2020 - 22:19

    Čekam članak “Top 10 proizvođača igara koji nisu pokleknuli pred LGBT zajednicom”. Gdje su 90-e i 2000-e nestale…

    • butjer1010

      @Loki.420, 06.02.2020 - 22:30

      A tek 80-te……. Nema više tih vremena stari moj. Prvo pederi i lezbe dobivaju veća prava od nas, onda Mačke i psi, a mi….a mi – ko nas yebe – sami smo si krivi. Mi šutimo, oni se deru! I opet – ko nas yebe, kad ne znamo šakom o stol….

    • Loki.420

      @butjer1010, 07.02.2020 - 00:09

      najveće prokletstvo 21. stoljeća – biti hetero bijelac

  • Debeli2202

    06.02.2020 - 23:21

    Bzvz članak…

  • Batela

    06.02.2020 - 23:59

    Gaming je još uvijek (na sreću) pretežno nereguliran te se ne može uspjeti/zaraditi ako ne udovoljavaš svojoj publici. Neće svaki studio pasati svakome pa tako i “omraženi” studiji imaju svoje kupce voljne zanemariti njihove nedostatke. Podsjećam portal da je upravo tržište i želja za profitom stvorila ovaj bogati ekosustav igara i za svakoga ponešto. Pohvale za osvrt na specifične studije, ali i kritika na generalizirani naslov ovdje te omalovažavanje konkurencije u drugim člancima.

  • Wolfman

    07.02.2020 - 00:07

    Eh da je Retro izbacio koju igru u zadnjih 5 godina i oni bi bili na ovakvoj listi 😀
    Metroid Prime trilogija i DKC serijal – sve odlične igre. Valjda će se niz nastaviti i sa Prime 4.

  • Ivan Golubic

    07.02.2020 - 19:13

    Wargaming mozda?

  • XLBanana

    08.02.2020 - 23:59

    Ubisoft?

  • sgtbare

    14.02.2020 - 14:52

    Dobar članak, ovakvi studiji su razlog zasto volimo igre!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?