HCL.HR

Top 5 stvari koje igre otvorenog svijeta trebaju naučiti od Zelde i Horizona

Zoran Žalac 02.02.2018.   •   62 komentara


Dvije najistaknutije igre 2017. godine donijele su neke promjene u format otvorenog svijeta koje želimo vidjeti u što više budućih igara tog tipa.

Horizon Zero Dawn proda

Prošlogodišnji hitovi The Legend of Zelda: Breath of the Wild i Horizon Zero Dawn različite su igre po mnogočemu, ali jedna im je stvar zajednička. Obje, naime, možemo svrstati pod igre otvorenog svijeta; avanture u kojima smo se slobodni kretati velikim okolišem bez previše prekida i „rampi“. Zelda i Horizon u tom su formatu kasno procvale igre koje su se pojavile kad je obrazac otvorenih svjetova već bio razrađen. S time na umu, ni Zelda ni Horizon nisu ništa neviđeno. Obje igre imaju tornjeve po kojima se penjete da otkrijete mapu i obje igre sadrže kampove s neprijateljima koje čistite za nagradu.

Ipak, otvoreni svjetovi u Zeldi i Horizonu dizajnom su rafiniraniji od ostalih. Ne tvrdimo da su savršeni, ali imaju ono nešto što vam kretanje po mapi čini zanimljivim. Pri tome ne mislimo ikonice upitnika koje vas navlače od lokacije do lokacije, nego na organsko istraživanje koje nastaje pukom znatiželjom igrača. Ni Zelda ni Horizon nemaju potpuno organsko istraživanje, ali kada iz njih izvučemo najbolje dijelove, dobivamo listu sljedećih savjeta koji bi mogli pomoći budućim igrama s otvorenim svjetovima.

5. Otkrivanje mape kao izazov

Proces „odmagljivanja“ jednog komada mape u igrama se obično ne odvija bez ikakvog rizika. U Assassin’s Creedu ili Far Cryu možete pasti s tornjeva po kojima se penjete, u Batman: Arkham igrama mogu vas spaziti neprijatelji s vatrenim oružjem. Međutim, svi ti „tornjevi“ međusobno su slični jedan drugome, pogotovo ako ih igra ima na desetke. Kad se popnete na jedan, u suštini ste vidjeli kako se penje na svaki idući.

Horizon Zero Dawn ima svega četiri takva tornja i svaki je priča za sebe. Da, na svaki se penjete na isti način, ali su uvjeti znatno drugačiji. Pri penjanju na prvi toranj morat ćete dobro istražiti okoliš da vidite s koje bi lokacije trebalo skočiti, a da do te lokacije uopće možete doći. Pri penjanju na drugi toranj morat ćete prvo očistiti mapu od protivnika ili se prošuljati pored njih. Bez obzira na koji se toranj penjali, u Horizonu su oni svi pokretni pa svoje skokove morate tempirati i ne možete se na toranj popeti s bilo koje lokacije na mapi. Takav pristup tornju kao specifičnoj situaciji, a ne samo unaprijed postavljenoj lokaciji, želimo vidjeti i u drugim igrama.

Tornjevi u Zeldi imaju svojih trenutaka u kombinaciji s napetim penjanjem zahvaljujući trošenju snage. Ipak, ono što je posebno kod njih jest način na koji ih igra koristi. Kod većine igara proces je sljedeći – popnete se na toranj, odmaglite mapu i skočite s tog tornja / spustite se žičarom / liftom ili nečim trećim. U Zeldi taj proces ima dodatni korak jer nakon osvajanja tornja dobivate jedinstveno mjesto s kojega imate priliku ucrtati zanimljive lokacije na mapi tako što ćete ih s visoka ugledati svojim dalekozorom. Ovo je mehanika koju je donekle iskoristio i Middle-earth: Shadow of War, ali ne i jedina stvar koju na Zeldinim tornjevima možete pronaći. U Zeldi će vas na tornjevima povremeno dočekati likovi koji će vam dati određeni izazov (vezan ili nevezan za taj toranj) zbog čega toranj kao lokacija nije iznimka nego sastavni dio svijeta kojega istražujemo.

4. Kolekcionarstvo kao isplativa aktivnost

Ovo je prilično jednostavna stvar za objasniti jer smo nemali broj puta vidjeli igre koje nas tjeraju na skupljanje skrivenih predmeta bez nekog pravog povoda za to. Skupljali smo perca, pisma, zastave i slično, sve da bismo bili nagrađeni nekim postignućem u obliku trofeja i poruke – bravo, uspio si ih skupiti sve! Dobro ti ide u životu!

korok

U Horizonu i Zeldi skupljanje metalnog cvijeća i Korok sjemenja je opcionalno, ali ima jasne benefite koje možete ostvariti tijekom igranja. Skupljanje slika na određenim lokacijama također daje dodatni uvid u priču, ali ne samo kao jeftini audio zapis nego i kao spoj s vizualnim. Obećavajuće je što se sve više igara s otvorenim svjetovima, npr. Assassin’s Creed Origins, dizajniralo baš s ovime na umu. Kolekcionarstvo u igrama ne bi trebala biti samo dodatna stavka za zaokupljanje igrača tijekom igranja. Zelda i Horizon pokazuju kako je moguće integrirati kolekcionarstvo u osnovu gameplayja bez da izgleda kao poštarski posao iz BioWareovih igara.

3. Neunošenje u facu

I Horizon i Zelda imaju hrpu stvari koje skupljate za crafting. Međutim, za razliku od igara kao što su Far Cry ili Destiny, ovdje te stvari ne svijetle kao božićne dekoracije i ne strše toliko da narušavaju izgled okoliša. U Horizonu je svaka stvar koja se može pokupiti istaknuta ikonicom, ali se taj sustav markiranja može potpuno isključiti. Daleko je važnije što je svaki predmet istaknut određenom bojom naspram ostatka prirode.

legend-of-zelda-breath-of-the-wild-sunka

U Zeldi je sučelje za interakciju s predmetima minimalističko. Postoji lagani efekt svjetlucanja koji upućuje na predmete, postoji ispisivanje naziva istih, ali se ni u kojem trenutku ne osjećate kao da imate rendgenski pogled Predatora ili Terminatora koji vam otkriva informacije prije nego ih vi svojim očima vizualizirate. Jasno je da je igračima teško spaziti neke stvari u hrpi detalja, ali ponekad je manje doista više. Lijepa igra treba biti i funkcionalna jer nije samo slika u koju ćemo buljiti.

2. Oslobađanje istraživanja od težine

Poznata je struktura otvorenog svijeta da su neka područja u igri nedostupna igraču dok ne dođe do određenog levela. To su područja u kojima su neprijatelji na toliko visokom levelu da vas pojedu za doručak, ručak i večeru ako im se približite. Takvih regija ima i u Horizonu i u Zeldi, ali u tim igrama istraživanje je oslobođeno od ograničenja u napretku. I dalje ste u opasnosti ako idete istraživati to područje prije nego ste za njega spremni, no ono nije dizajnirano tako da vas kompletno spriječi u tom istraživanju.

horizon-zero-dawn_20170219230632

U Zeldi je to posebno vidljivo jer već nakon prva dva sata igre možete odmah krenuti na lokaciju završnog obračuna. Ondje ćete pronaći protivnike protiv koje nemate šanse pobijediti. Svejedno, to područje nije vam ograđeno lancima. Neprijatelje možete izbjeći pronaći toranj ili svetište, pokupiti određene materijale i – vratiti se na sigurno. Takav pristup može poslužiti kao odlična motivacija igraču kroz izazov snalaženja. No, važno je da mu igra da priliku za to. Ne mora mu dati veliku šansu, samo priliku.

1. Prirodan dizajn svijeta

Kod dizajniranja otvorenih svjetova developeri moraju razmišljati o jako mnogo stvari. Virtualni svijet ne smije biti kao onaj stvarni – takav da imate devet sela jedno kraj drugoga, a onda prazninu sa šumom od pet kilometara. Na trenutke je zbog toga ponekad nerealno očekivati da svijet izgleda prirodno iz geografske perspektive. No, to je itekako ostvarivo, pogotovo kada okoliš nije tu da predstavlja prepreku za igrača.

zelda_botw_climing_gear2

„Vidite onu planinu? E, tamo se možete popeti.“ – to je izjava koju smo dosta puta čuli za igre otvorenog svijeta. Većinom bi se to pokazalo istinitim, ali pod uvjetom da pustite okolišu igre da vas dovede do vrha te planine. Uzmite za primjer Throath of the World, kultnu planinu u Skyrimu. 9/10 igrača na High Hrothgar došlo je jednim jedinim, istim putem. Zbog takvog pristupa u kreiranju svijeta gubi se dojam njegove prirodnosti.

„Vidite li onu planinu u Zeldi? E, tamo se možete popeti kako god želite.“ – to je izjava koja upućuje na planinu koja nije dizajnirana da ju svaki igrač osvoji na isti način. Istina, postoje lakši i teži načini penjanja na vrh planine, ali je na igraču da sam procjeni koji je bolji ili gori. Svaki virtualni svijet do određene razine mora biti skrojen za igrača, ali ne mora uvijek biti skrojen po njegovoj mjeri. To je ideja koja Zeldin svijet čini prirodnijim od ostalih i ideja za koju smatramo da bi imala koristi i u ostalim igrama otvorenih svjetova.

Označeno sa:

Komentari (62)

  • crolink07

    02.02.2018 - 20:16

    Super članak,pročitao s guštom.

    • krolesi

      @crolink07, 03.02.2018 - 10:55

      Stvarno je super članak

  • Dragan[MKD]

    02.02.2018 - 20:25

    Super clanak, open world igre su zakon, nadam se vise dobrih igara sa pametno iskoristavanje sav taj prostor u igri.

  • Shadow king

    02.02.2018 - 21:24

    Kolekcionarstvo kao isplativa aktivnost- Zelda BOTW?…smo igrali istu igru?

  • vragec25cro

    02.02.2018 - 21:25

    Dobar člank.Zbog takvih stvari vas pratim.Meni bi bilo fora da u open world igre stave otkrivanje mape kao u age of empires 2.Kud si prošao to si otkrio i vidio,kud nis i dalje nezaš šta je tamo.

  • trulex

    02.02.2018 - 21:35

    Vidiš ti bolan ove Zelde texture ko na PS2 ali drago mi je da je to dokaz da ne mora grafika da bude sa vremenom, već mora ideja da bude sprovedena u djelo. Drago mi je da je igra uspila.

    • Toma_HR

      @trulex, 03.02.2018 - 01:36

      I meni je drago, vjerujem da je super igra kad je svi hvale, samo, nadam se da se u budućnosti nitko osim INDIE studia neće ugledati na grafiku jer ovo stvarno jadno izgleda

    • Alexdelarge

      @Toma_HR, 03.02.2018 - 03:07

      Pa naravno da ti jadno izgleda kad ju gledas prek moba na slikama na portalima. Da ju igras na postenom tv-u ko ja ne bi ovakve gluposti pricao,igra brutalno izgleda

    • Oblakoder

      @Toma_HR, 03.02.2018 - 09:36

      Jos jadnije je kad neko za tako lepy igru kaze da izgleda jadno 🙂

    • L3gi0naR

      @Oblakoder, 03.02.2018 - 10:35

      In the name of great N !!!

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 03.02.2018 - 11:17

      Izvini ali moram da te citiram posto stalno podjebavas 🙂
      Odigra na PS2,odigra na PS3 HD verziju,kupit ću i ovaj remake za PS4 jer igra to zaslužuje,ovo je posebna umjetnička igra i tek na kraju shvatite šta ti ogromni kolosi predstavljaju.
      Eto ovo je tvoje divljenje prema jednoj igri za koju ja uopste ne sporim da je vrh vrhova. Tri puta ces kupiti jednu te isti igru? Svaka cast majstore respekt do neba . Ja sam Splatoon 2 samo jednom kupio i necu ga vise nikad kupiti, nastavak hocu ali jednu te isti igru necu 🙂 Ne sumnjam da si ocaran ovom PS ekskluzivom ali onda respektuj druge koji su ocarani nekim drugim igrama 🙂

    • L3gi0naR

      @Oblakoder, 03.02.2018 - 14:19

      Shadow of Colossus sam jednom spomenuo i nikad više,a ti Splatoon 2 najmanje u svakome drugome komentaru spomeneš.Dobro ajd,ljudi smo,dosta pod.ebancije 😉

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 03.02.2018 - 14:36

      E a da znas da sam hteo da te zezam kako to da toliko obozavas igru koja je tako prazna ali sam odustao posle tog srceparajuceg komentara 🙂
      Nesto najemotivnije sto sam video na HCL-u, sigurno spada u top 10 komentara. Ma taj komentar vredi vise nego 100 mojih o Splatoonu 2 😉

    • L3gi0naR

      @Oblakoder, 04.02.2018 - 09:37

      Ajd uživaj u Splatoon 2 😉

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 04.02.2018 - 10:16

      Aj pa i ti da mi se pridruzis jednog dana 🙂

    • L3gi0naR

      @Oblakoder, 04.02.2018 - 15:54

      Neću plaćat pretplatu za igranje multiplayera.

    • Oblakoder

      @L3gi0naR, 04.02.2018 - 15:58

      Ima Splatoon 2 i singleplayer 🙂

    • dandelion

      @Toma_HR, 03.02.2018 - 10:26

      jadna ti je mater koja te rodila ahaha

    • Toma_HR

      @dandelion, 04.02.2018 - 13:54

      sretna je ona koja je tebe rodila pošto si ti očito fantastičan, majmune bezobrazni

  • marko1106

    02.02.2018 - 23:03

    e presao sam prva tri uncharteda i igra nije nista posebno osim price i avanture…ali tocno to kako si rekao to penjanje je katastrofa…tocno imas određeno gdje se mozes penjati pa ne mozes ni pogrijesiti…a zelda mi se cini pravo remek djelo u svijetu igara…nazalost ne mogu igrati…

    • Oblakoder

      @marko1106, 02.02.2018 - 23:25

      Nema sta da ti se cini Zelda jeste remek delo. Nemoj puno zaliti nego skupljaj novce za Switch 🙂

  • chrizash

    02.02.2018 - 23:21

    odlican tekst

  • afaron

    02.02.2018 - 23:46

    Ova Zelda je jedna on najboljih igara koje sam igrao…cisto uzivanje! Istrazivanje svijeta nije nikad bilo ovako zabavno i nepredvidivo. A sada, friško kupljen ps4, tako da na red dolazi Horizon Zero. Nastojati cu da krenem bez prevelikih ocekivanja.

    • chupacabra1

      @afaron, 03.02.2018 - 04:34

      Savjet tebi i svima koji još nisu zaigrali Horizon: isključi apsolutno sve s ekrana, ono što ti je potrebno da vidiš, tipa health bar i tako stavi na dynamic i uživaj u igranju filma. Neću ti otkrivati ništa drugo, igra je vrh.

  • [CRO]Revan

    03.02.2018 - 00:01

    Dosta navedenog u članku imaju i druge igre, možda da se malo pojasnilo zašto je u te dvije igre to bolje nego u ostalim igrama. Kako je otkrivanje/”odmagljivanje” mape u Zeldi i Horizonu drugačije od recimo Divinity-a ili Fallouta 4, osim samih tornjeva, koji čini se postaju standard? A nije mi ni jasno kako za usporedbu dizajna svijeta uzimaš igru staru sedam-osam godina i onda je uspoređuješ sa igrom današnjice, koja ruku na srce nema toliko “bujan” dizajn i elemente koje ima navedeni Skyrim. Metal Gear V ima više elemenata u svijetu nego Zelda, vidi samo te ogoljele planine na koje se možeš popesti. Mogu navesti i Witcher 3. Dosta novih, ne samo RPG igara ima mogućnost istraživanja područja gdje je neprijatelj jači od lika s kojim upravlja igrač, možda da se napravila usporedba zašto, jer se iz teksta ne vidi zašto je to u Zeldi i Horizonu bolje?

    Najveća pošast industrije pri davanju žanrova jest naziv elementi RPGa u igrama koje nisu RPG samo zato je ima igra otvoreni svijet gdje možeš level up-at igrivog lika. I tu se onda lome koplja pa se uspoređuju Zelda i Uncharted, Horizon i Batman i sl. igre. Mislim da je članak dobar, ali nekako “mršav” na pravim usporedbama.

    Zelda i Horizon su (AAA) RPG igre otvorenog svijeta. Ako se može usporediti, što imaju obje bolje/kvalitetnije od Fallouta 4, Dragon Age: Inquisitiona i Witchera 3, evo, moje pitanje (ljudski, normalno bez vrijeđanja, bez napadanja?) 🙂 Uvažavam tornjeve kao novitet.

    • [CRO]Revan

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 00:05

      EDIT: Može i usporedba sa Monster Hunter World

    • darijoman

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 06:21

      A nije svaki članak zasnovan na nekoj znanstvenoj tezi, neki su samo radi promocije jel, ali u svakom slučaju slažem se sa tobom. Ima igara koje zadovoljavaju neke elemente bolje od obje ove ali eto malo dodatnog marketinga za Zeldu i Horizon ne škodi kapiš 😉

    • [CRO]Revan

      @darijoman, 03.02.2018 - 11:37

      Drago mi je zbog Horizona, istina je što si napisao, valjda mi samo smetaju dvostruki kriteriji i zato ispada da “napadam” pojedine igre, što sam već i prije pisao, mada me pažnje koje im se daju uopće ne vrijeđaju ili ljute, naprotiv, uvijek sam za dobru raspravu. Nedaj Bože da izađe Red Dead 2 ili Cyberpunk sa ogoljelim okolišem ili zaključani na 30 fps-a u 720p, propale obje tvrtke.

    • Oblakoder

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 11:50

      Mislim da je Zelda 900p na 30fps-a, a plus imas emulatorsku verziju 4k 60fps pa ako ti je to bas toliko zapelo igraj na kompu 🙂

    • baDarmageddoN

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 07:16

      Skyrim je majka za HZD i Zeldu…

    • m4r1ju4n

      @baDarmageddoN, 03.02.2018 - 08:09

      Skyrim je bio mama i tata u svom žanru kad je izašao. Oduzeo mi je par stotinjak sati moga slobodnog vremena na x360 sa svim DLC-ovima. Bijah ushićen koliki je napredak serijal ostvario od izlaska The Elder Scrolls Arene i u trenucima dosade uvijek je bio gušt ubaciti Skyrim. Ali samo dok nije izašla Zelda prošle godine. Provedeš recimo hrpu vremena na spravljanju hrane jer prava kombinacija namirnica daje određene pogodnosti na jedno kraće vremensko razdoblje. To je samo dijelić onoga što možeš raditi u Zeldi. HZD nisam igrao, gledao sam frenda i njegovog klinju kako igraju, razrađuju taktike, gdje će ići dok ženski dio obitelji koluta očima i smješka se. Skyrim je pregazilo vrijeme a i druge igre. I meni je nekad Uridium za C64 bio najbolja pucačina ali su ga ubrzo pregazile druge pucačine i 16 bitna računala. Inače, palac gore za članak.

    • Oblakoder

      @m4r1ju4n, 03.02.2018 - 10:23

      Ja sam odigrao mali milion igara i 99% njih su dobre igre, a ono malo sto nije valjalo odigrao sam dok sam bio klinac i nisam vodio racuna sta igram.Ono sto mi stvarno smeta je kad neko kaze da igra izgleda jadno i prazno(kazu oni koji nisu igrali), a ona je toliko lepa da sam malo malo zastajao i uzivao u tim prelepim prizorima, divio se tom vrhuncu dizajna i lepote u video igrama. Mozda sa mojim ocima nesto nije u redu, mozda je vreme da posedim oftalmologa 🙂
      Kazu ljudi igra prazna, a mozes lagano igrati 200 sati ili kao pojedinci 500 sati 😉
      Kad bih sad opisivao detalje iz igre i sta sve mozes raditi verovatno bih knjigu napisao, a ne obicnu poruku. Sto se mene tice ovo je najbolja singleplayer igra svih vremena.

    • baDarmageddoN

      @m4r1ju4n, 03.02.2018 - 11:02

      Ima puno igara koje ti daju određene namirnice pa možeš svašta raditi ali mene u Zeldi ne fascinira to nego koliko je dobra mehanika načina na koji se to radi i da, sama ideja da imaš razne recepte. Inače u tome i ark Survival ima interesantne mehanike ali u Zeldi je to…prirodno. takve sitnice fasciniraju, definitivno. A Skyrim…nemam riječi koliko mi je to dobra igra. Prevaziđena na mnogim stvarima od nekih novijih igara ali meni je to vrh gaminga. HZD i Zelda nisu tolilo uspješne zbog nekih velikih inovacija nego jer su ideje deugih igara transformirane u neku vrstu evolucije. I mehanika i fizika i način otkricanja svijeta…AI…borbe…Svaka igra ima nešto fascinantno na svoj način. Na neki noviji način. I zato imaju takve uspjehe. Kad već radiš igru, čemu to ograničavati? Zato jedan EA NEMA neli blockbusterski novi iP ili da im je neka ihra iz starog serijala na razini jedne Zelde ili HZDa ili skyrima…nebitno. Nintendo radi 40ak godina iste stvari, ja sam iskreno fasciniran Guerilla gamesom jer oni su po prvi put uradili nešto ovako glomazno. Opet world igra, kada uspije je vrh. A ove su uspjele. I ne treba im multiplayer za to. Makar obje igre mogu iskoristiti potencijal co-opa. 😀

    • m4r1ju4n

      @baDarmageddoN, 03.02.2018 - 17:55

      Igre koje nazivamo open world igrama imaju svoj put koji je jako dug, recimo od Sierinih D&D igara i polako su evoluirale prateći želje korisnika i razvoj hardwarea. Uspjeh Zelde i HZD je još jedan mali evolucijski iskorak i izazov ostalim developerima jer sad je u pitanju tko će ih nadmašiti (ne vidim ništa na horizontu) i tko će flopnuti, što je vrlo vjerojatnije.

    • dandelion

      @m4r1ju4n, 03.02.2018 - 11:27

      skyrim je odličan ali zelda je zakon

    • [CRO]Revan

      @m4r1ju4n, 03.02.2018 - 12:22

      Skyrim je pregazilo vrijeme, zato bi i bilo bolje da su se usporedile igre koje su izašle u vrijeme bliže Zeldi i Horizonu, što sam i gore ranije napisao.

    • Igor Belan

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 13:26

      Možeš provjerit moj komentar ispod za malo dublji dojam o igračevoj percepciji svijeta u Zeldi naspram Horizona (i drugih takvih igara), ali ovdje sam se samo htio osvrnuti na to da si rekao da tornjevi polagano postaju standard i samo reći da su odavno postali standard 🙂 Skoro svaka open-world igra koja se predstavlja kao ARPG ili akcijska-avantura ima na neki način integriran koncept odmagljivanja mape, kroz toranj ili neku bazu – dođe na isto. Koncept je dobar u principu, ali neke igre ga integriraju prirodnije i izazovnije u sam gameworld, a neke lošije i neprikladnije. Horizon je tu odradio odličan posao pretvorivši tornjeve u ogromna pokretna bića, do čijih vrhova treba znati doći. Nema ih puno, što isto nije loše, jer više ni ne treba. Zelda ima sličan pristup – svaki toranj zahtjeva kreativnost i razumijevanje igrinih mehanika – od sustava penjanja i kontroliranja stamine, preko iskorištavanja fizike da poletiš i probaš “na silu” postići nešto svojom domišljatošću, primjerice zapališ travu koja stvara polje toplog zraka i preletiš tako s jedne planine sve do vrha obližnjeg tornja. To nije način na koji bi trebao to riješiti, jer u dosta slučajeva u Zeldi ne postoji najidealniji ili najočitiji način za nešto riješiti – već uvijek imaš set alata i mogućnosti s kojima bi mogao probat to riješiti.

    • m4r1ju4n

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 17:56

      Sry ali ne mogu pisati o nečemu što nisam igrao.

    • Oblakoder

      @baDarmageddoN, 03.02.2018 - 10:23

      Dobro nam dosao nazad 😉

    • dandelion

      @baDarmageddoN, 03.02.2018 - 12:44

      ?!?!živ si,probudio si se?pojavio se iz rupe kao svizac Phil.Koliko će još trajati zima?

    • Oblakoder

      @baDarmageddoN, 03.02.2018 - 20:29

      A ko je otac? 🙂

    • baDarmageddoN

      @Oblakoder, 03.02.2018 - 21:29

      San Andreas GTA

    • afaron

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 11:37

      Zelda je Skyrim na kvadrat, samo bez price/dijaloga.

    • baDarmageddoN

      @afaron, 04.02.2018 - 12:57

      Na – kvadrat… imaginarni možda

    • Zoran Žalac

      @[CRO]Revan, 03.02.2018 - 16:37

      Skyrim navodim kao primjer jer ga je valjda svatko danas odigrao, pa čak i da nije završio, na tu se planinu igre ide već na 3-4 questu, tako da je stvar itekako poznata. Ne osporavam Skyrim kao igru, ostavio sam u njemu tone zabave, cilj mi je bio istaknuti da takvi svjetovi ne moraju biti dizajnirani na formulaičan način, u strahu da će igrač odlutati s glavnog puta prateći priču… što se ionako dogodi – Fallout 4 je bio humorističan primjer toga. I Horizon je dijelom kriv za to, ali kažem u tekstu – nema ni jedna igra to potpuno organsko istraživanje. Witcher 3 mi je još uvijek najdraža igra od svih open-world naslova, ali u njegovom svijetu uživao sam pošteno tek kad sam ugasio mini-mapu. A i onda su me ti upitnici lagano živcirali. Kad sam vidio mapu u Kingdom Come: Deliverance, osmijeh od uha do uha. Što se tiče Zeldinih planina, ogoljene su većinom, da, uz neka povremena iznenađenja, ali princip je totalno drugačiji jer penjanjem na visoko mjesto dobivaš preglednost okoliša – nije draw distance bogzna kakav da vidiš sve pred sobom, ali ono najvažnije možeš primijetiti i znaš kamo ćeš iduće bez da otvaraš mapu i tamo si postavljaš markere. Osim toga, značajan dio igre se bazira upravo na tome da iskorištavaš “high ground”, ne samo za istraživanje, nego i za određene dijelove mape do kojih ti je najlakše doći tako da se padobranom s više točke spustiš tamo gdje trebaš.

    • afaron

      @Zoran Žalac, 04.02.2018 - 01:30

      Da, ispostavlja se da su svi ti upitnici i šarenilo na mapi zapravo negativna stvar. Samo te pretvore u zombija koji ide od tocke do tocke, kao bot. Avantura i istrazivanje padaju u drugi plan. Ali nakon Zelde mislim da su mnogi developeri to shvatili, i da bi mogla slijediti era Zeldoidnih (Botw-oidnih) open world igara.

    • moordrak

      @[CRO]Revan, 06.02.2018 - 11:50

      Članak je na tragu nečega ali je napisan na brzinu i preko kurca. Ove dvije igre su samo usporedive po žanru i ničemu više. I to za žanr je jako nategnuto. Što je bolje u kojoj, ovako na brzinu, Horizon nema minimapu nego radar, Obje imaju towere, u obje možeš vrlo rano otići gdje god želiš, Zelda ima nešto bolju interakciju sa okolinom, Horizon je baziran na jakoj priči i karakterizaciji likova dok je Zelda priča za malu djecu već prepričana valjda 5 put itd. Artstyle neću spominjati jer ima ljudi koji vole minimalizam. Ja nisam jedan od njih, a ta japanska fengshui sranja mi idu žestoko na živce.

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 06.02.2018 - 15:31

      A moguće da si i ti pročitao na brzinu i preko nečega pa nisi skužio o čemu je članak. Tekst nije HORIZON VS ZELDA nego najbolje stvari iz Horizona i Zelde koje ZAJEDNO mogu koristiti drugim igrama otvorenog svijeta.

  • karlod1997

    03.02.2018 - 01:36

    palac gori za članak

  • Mashed potato

    03.02.2018 - 10:43

    Super članak, dobfo objašnjeno.

  • Igor Belan

    03.02.2018 - 13:16

    Super je to Zoran pojasnio. Jedina stvar koju bih dodao, a koja je i između ostalog meni prevagnula da glasam za Zeldu umjesto za Horizon u našem izboru igre godine, je percepcija svijeta koju igrač ima u Zeldi naspram iste u Horizonu. Taj dio je u Zeldi mnogo bolji. Jer kao ljudi na stvari gledamo s njihovom funkcijom na umu – primjerice, kad očima vidimo neki stolac naš mozak instantno procesira boju i dizajn, ali pored toga i oblik, kakavoću i funkciju tog predmeta. To je stolac. Na to mogu sjest – ta funkcija predmeta nam je instantno poznata. Ako je od papira, to nije nešto na što želim sjest jer mi mozak razumije fiziku svijeta u kojem se nalazi i zna da papirnati stolac neće izdržati moju masu, ali ako je drven – na njega ću već pokušat sjest. Drveni stolac mogu i pokušat razbiti na proste dijelove rukama, jer znam kako drvo funkcionira, ali ako je metalan neću ni pokušavati – za razbijanje toga trebat će mi nekakav alat. Dakle, samo jedan brzi pogled na stolac instantno mi podsvjesno govori svo to brdo informacija koje nesvjesno i percipiram. U virutalnim svjetovima igara vrijede drugačija, mnogo jednostavnija pravila, kretnje i mogućnosti koje možemo odraditi s likom kojeg kontroliramo su mnogo ograničenije pa naš mozak brzo prilagodi tu podsvjesnu percepciju svijeta. Igrajući igre vrlo brzo nam se mozak prilagodi na igrin set mogućnosti – istražujući taj virtualni svijet vrlo brzo shvatimo s čime možemo interaktirati i na koji način. U Horizonu vrlo brzo postaje jasno da je taj set interakcija sa svijetom ograničen na više-manje sve što smo dosad vidjeli u svakoj drugoj open-world igri. Ako s nečim mogu interaktirati – to u Horizonu radim pritiskom tipke koja se pojavi kao indikator posred ekrana. U Zeldi je ta percepcija BITNO drugačija i temelji se na principima koji su našem mozgu bliži jer dolaze iz stvarnog svijeta. Kad stanem ispred stabla sa sjekirom u ruci, nema tipke posred ekrana koja mi govori “stisti X da srušiš stablo”, već samo trebam stisnuti tipku za zamahivanje sjekirom, lik će tim oštrim predmetom udarit po drvetu i nanjeti mu štetu, još par zamaha kasnije to drvo će pasti, kao što bi i očekivao zbog. To drvo će onda postati ovalno deblo na podu, koje će se kotrljati ako ga poguram po nizbrdici. Opet, bez neke posebne tipke. Drvo se u stvarnom svijetu može srušiti bilo kakavim oštrim predmetom, samo uz više truda – ako se dobro sjećam, isto je i u Zeldi. Probaj to isto s mačem i uspjet ćeš, ali neće biti toliko učinkovito kao sa sjekirom. Isto je i s vatrom – ako u ruci držim nešto drveno i zamahnem to kroz vatru, to će se drvo zapaliti – ako taj zapaljeni drveni predmet bacim na travu, ta vatra će se proširiti na travu. Ako onda bacim nešto vodeno na taj požar, vatra će se ugasiti uz pojavu dima. Ako drvenu strijelu zapalim prije okidanja iz luka, ona će tako zapaljena letjeti neko vrijeme, ali će se usred leta i ugasiti čisto zbog leta kroz zrak i preslabog plamena. To su samo neki od primjera, ali svi ti elementi integrirani u igrin otvoreni svijet čine da naš mozak drugačije percipira mogućnosti u tom svijetu. Zbog toga, kad vidim stablo u Horizonu moj mozak ga na podsjesnoj razini instantno percipira samo kao prepreku, ne razmišlja više o tome. Drvo, kamen ili nekakav zid ista su stvar u Horizonu, samo prepreke drugačijeg dizajna. Ali kada vidim stalbo u Zeldi, mozak podsvjesno vidi potencijal – to drvo može biti srušeno, a deblo otkotrljano na neprijatelje (ili može poslužiti kao most između dvije planine). Iako mi taj potencijal koje stablo ima u Zeldi neće trebat u svakom trenutku kroz igru, čista činjenica da taj potencijal postoji mijenja osjećaj igranja – jer drugačije percipiram svijet u kojem se nalazim. Zbog toga mi je bilo daleko zanimljivije istraživati Zeldin otvoreni svijeti od onoga u Horizonu.

    • gameroftheyear

      @Igor Belan, 03.02.2018 - 19:45

      Odličan komentar. U potpunosti se slažem. Odigrao sam oba dvije igre i mislim da je Zelda ipak level više.

    • funky0308

      @Igor Belan, 04.02.2018 - 14:30

      Jako dobro receno…mene si uvjerio. Odlican clanak i odlican dodatak (ovaj komentar)..

    • moordrak

      @Igor Belan, 06.02.2018 - 11:27

      Par stvari. Prvo, Tko ti majstore brani da nakon dva sata gameplaya u Horizonu odeš gdje god želiš? Kao Horizonu kao ne možeš ubiti neprijatelje kotrljanjem klada!? Vi to ozbiljno!? U cijeloj igri ima samo 4 towera ili Tallnecka kako ste napisali? HALO HCL!? pa dajete malo provjerite ovakve stvari prije nego ih napišete. Znam da nemate vremena igrati igre u detalje ali ne bavite se pisanjem recepata babe Mande nego gamingom. Konceptualno, i ti i Zoran uspoređujete kruške i jabuke. Slažem se sa nekim stvarima ali većina toga napisanog u članku je totalna glupost. Nemam vremena sada pisati ep ali samo ću reći ti si vjerojatno jedan od onih koji je bio oduševljen pecanjem u WoW-u…

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 06.02.2018 - 15:37

      Da, ima ih pet, a ne četiri. Još uvijek za nabrojati na prste jedne ruke, tako da poanta stoji. Ali, mislim da uopće nisi shvatio što je poanta. Horizonu je pohvala to što ima samo 5 tornjeva. Nitko ovdje ne omalovažava igru po broju tornjeva – zapravo suprotno.

  • funky0308

    04.02.2018 - 10:16

    Odlican i lako citljiv tekst. Vidim da se dosta pise o ocajnoj ili losoj grafici u Zeldi, pretpostavljam od strane ljudi koji Zeldu nisu igrali niti vidjeli iz prve ruke. I ja sam mislio nesto slicno i onda probao Zeldu na PCu (jbga, koliko god sam protiv piratstva, Zeldu sam morao probati pola sata). Igra izgleda odlicno. Zelda nema losu grafiku, Zelda ima specifican art style kojega su developeri odlicno iskoristili kako bi napravili bas ono sto su zamislili. Ali grafu na stranu, svi znamo da grafa ne znaci nista bez dobrog i zanimljivog gameplaya – a i Zelda i Horizon to imaju. Neka nam dev daju izbor kao u Horizonu – da mozemo iskljuciti ili ukljuciti oznake, da mozemo dobiti vise ili manje oznaka i da se mapa ne otkrije odmah. Te stvari se daju izvesti i nije neki poseban trud potreban za tako nesto, a igra dobije na zanimljivosti, u ljudskoj prirodi je istrazivati i traziti odgovore, a bas takve igre uspjevaju u onome – ugasis igru i ne mozes prestati razmisljati o njoj, vrtis si po glavi ideje sto bi moglo biti iza onog brda ili sume. Da je Origins napravio samo to sa laganim otkrivanjem mape i micanjem tih priglupih znakova gdje i kada da se negdje ide – bila bi igra jos i bolja. Far Cry 5 mi izgleda bas zanimljivo i bas minse igra takav jedan FPS ali ako se oznake ne budu dale iskljuciti, biti ce to opet setnjica u kojoj nas dev drze za ruku. Kada puknu one priglupe oznake na cestu imam osjecaj da igram Crew, a ne neki FPS u kojemu moras otkriti namjere kulta. Dajte nam barem izbor da ugasimo neke dijelove, ako mozemo customizirati HUD, bilo bi lijepo da mozemo i ostale elemente…

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 04.02.2018 - 13:02

      Ma da. Nije isto igrati jedan GT sport sa milijun ikona ili bez njih. Tako i HZD. Daj mi da vidim koliko života igram da ae ne zaj… i dovoljno. Ajde…i neki smjer do misije jer ono, to ipak trebam jer se ne snalazim u mapi ali inače…da.

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 04.02.2018 - 13:10

      Tvoje i wyzardovo mišljenje zaista cijenim. Sa njime se ne slažem samo oko jedne igre čiji sam zatupljen fan pa nisam objektivan ali inače…to je to.

    • funky0308

      @baDarmageddoN, 04.02.2018 - 14:48

      Drago mi je cuti to…ima nas koji dijelimo slicna misljenja i interese i gotovo uvijek je zanimljivo na HCL. Ima stvarno super ljudi ovdje, valjda 99.9% ih je takvo. S nekima covjek bude bolji jer smo se bas nasli, s nekima ide malo teze ali to i je prva liga, malo zivota i napetosti u komentarima.. nego gdje si jarane? Jesi dobar?

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 04.02.2018 - 14:59

      Zavjet šutnje mjesec dana da se odmorim ali eto me. Dojčland… Trenutno samo radim ovdje ali sam jako brzo shvatio da bi bilo pametno i preseliti. Jos nisam ali ono. Pošto je gamerski portal idem samo o igrama komentirati, ostalo je za druge forume. Ovdje nema dozvole piratstvu ali im niti ne treba jer plaće su to sposobne izdržati. Trenutno je sve 5. Za tri tjedna idem u RH da uzmem ps4 sa sobom. Uzeo bi i PC i TV ali ne da mi se tegliti ih 😛 Taj ps4 je prvi korak prema odluci da ostanem tu gdje jesam. Ali ima još dovoljno vremena za takve odluke. Za sada lernam dojč, zato sam bez igara. Kupio bi Switch ali…nema smisla pokraj ps4 na kojem imam mali milijun igara. Origins me čeka, pošiljka je kasnila dok sam bio u RH i nisam imao prilike da njega odigram. Ww2, gt sport i još neke igre sam jedva stigao taknuti ali bude. Pratio sam povremeno portal ali…trebao sam odmor. Sada više ne. Kada mi je dosadno napišem da Zelda nije najbolja igra i imam posla za nekoliko sati 😛

  • sparki2004

    04.02.2018 - 17:23

    hmmm…
    zanimljiv clanak,kada bi sve igre bile kao zelda i horizion…….

  • Korisinik

    04.02.2018 - 18:24

    Nikada nisam volio te open world igre osim WOWa…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?