HCL.HR

Gerilski marketing Apex Legendsa veće je iznenađenje od same igre

Zoran Žalac 07.02.2019.   •   20 komentara


Apex Legends je igra koja je došla niotkuda i na zasićenom tržištu battle royale naslova ostvarila zapažen rezultat. Gdje je kvaka u njezinom uspjehu?

Prošle je godine Ameriku i Europu tresao fenomen električnih romobila za iznajmljivanje, začet na zapadu SAD-a. Bez ulaženja u detalje, električni romobili izazvali su oprečna stajališta gdje god su se pojavili, ponajprije zbog toga kako su se pojavili. Naime, romobili tvrtke Bird praktički su bili ostavljeni u javnosti bez prethodne najave, bez uputa za korištenje, bez objašnjenja kome su namijenjeni itd. Fascinantan je to primjer gerilskog marketinga kakav bih volio vidjeti i u industriji videoigara.

Iako je industrija videoigara dosta progresivna i dobro drži korak s trendovima, još uvijek se u lansiranju igara na tržište koriste iste strategije kao i prije 20+ godina. I dalje za većinu igara imamo službenu najavu, pa nekoliko trailera, pa novinari idu igrati igru i pišu o njoj, zatim slijedi marketinška kampanja za koju se potroši više novca nego za razvoj igre, onda konačno dođe lansiranje igre, krpanje, dodatni sadržaj i onaj trenutak kad igrači naposljetku prijeđu na nešto drugo. I tako u krug. Mislio sam kako s takvom situacijom baš i nema smisla pisati o temi gerilskog marketinga u industriji videoigara. Međutim, onda se ovoga tjedna dogodio Apex Legends.

Po svim današnjim parametrima samoubilački je potez u prodaju baciti igru bez ikakve prethodne najave. U slučaju nekih poznatih franšiza to ne bi bio veliki problem pa da sutra npr. izađe GTA 6 u početku bi prodaja te igre išla nešto sporije nego da su kupci bili pripremljeni za igru, ali daleko od toga da bi rezultat prodaje bio loš. Velika većina imena u industriji videoigara nema takav luksuz, pogotovo kad se radi o potpuno novom imenu na tržištu. Apex Legends je igra u postojećem univerzumu Titanfalla, ali svejedno je neprepoznatljivo ime koliko i Radical Heights, primjerice. A Radical Heights je ona battle royale igra koja je isto tako najavljena iznenada te je trajala otprilike mjesec dana, ako i toliko.

Apex Legends u prva je 24 sata zaigralo više od 2,5 milijuna igrača. U 72 sata taj se broj popeo na 10 milijuna igrača.

Apex Legends je u prva 24 sata zaigralo više od 2,5 milijuna igrača, a u međuvremenu je taj broj samo rastao. Ne znamo koliko će publike ostati uz samu igru, ali trenutno se radi o „vrućoj robi“. Respawn Entertainment je cijenjena ekipa s kredibilitetom među gamerima, ali čak su i oni ostali iznenađeni time što je igra tako brzo privukla toliki broj igrača. Nameće se stoga pitanje – bi li interes igrača bio isti da su proizvođači Apex Legendsa igru najavljivali i prikazivali godinu dana, kako to obično ide u ciklusu postojanja videoigre. Odnosno, postavlja se pitanje je li iznenadno pojavljivanje igre, kao jedna od taktika gerilskog marketinga, imalo utjecaja na njezinu rastuću popularnost?

Odgovor na to možda nikada ne dobijemo, ali može se reći kako je „sada“ bilo najbolje moguće vrijeme za igru kao što je Apex Legends. Naime, battle royale hitovi Fortnite i PUBG nisu igre visokobudžetne produkcije. Tek se Blackout mod Call of Duty: Black Opsa 4 mogao nazvati battle royaleom „AAA produkcije“ prije pojave Apex Legendsa. No, važnija od svega toga jest činjenica da je Apex Legends besplatna battle royale igra visoke produkcije. Takve na tržištu do sada nije bilo.

Važnija od svega jest činjenica da je Apex Legends besplatna battle royale igra visoke produkcije. Takve na tržištu do sada nije bilo.

Druga stvar, Apex Legends ima dovoljno specifičnosti za vlastiti identitet. Može se reći kako su Legende zapravo pljunuti Heroji iz Overwatcha, ali je lako objasniti čime se igra razlikuje od hrpetine drugih battle royale naslova. Apex Legends je drugačiji tip battle royale igre utoliko što ravnopravnost ovdje ne znači jednakost.

Temelji za uspjeh igre postavljeni su u njezinoj kvaliteti i položaju na trenutnom tržištu, ali svejedno me iznenađuje što je igra lansirana bez ikakve marketinške kampanje. Zapravo, lansirana je uz minimalno spominjanje izdavačke kuće koja je financirala njezin razvoj, što se ne viđa često. Electronic Arts nije najpopularnija tvrtka u industriji videoigara i možda im je to sasvim nova taktika za postizanje uspjeh sa svojim igrama – povući se po strani i pustiti tvorce igre da ju sami promoviraju.

Znate li što će biti posebno ironično? – ako Apex Legends na kraju drugog mjeseca bude popularniji od Anthema, igre koju je EA najavio prije skoro dvije godine i za čiju je promidžbu sigurno pripremio milijune i milijune dolara. Tko zna, možda su Apex Legends izbacili baš sada kao sigurnosni plan B – da im ta igra pokrije potencijalne gubitke Anthema. A možda su si opet pucali u nogu kao onda kad su Titanfall 2 i Battlefield 1 pustili u prodaju u razmaku manjem od mjesec dana.

Komentari (20)

  • Juventino

    07.02.2019 - 15:47

    Nema šta, uradili su mnogo inovacija, ali ovo ce biti aktuelno oko pola godine i onda krah. Ne mogu sa Fortnite-om, a htjeli bi mnogi.

  • KhorneFlake

    07.02.2019 - 15:58

    Kao nešto što je bačeno iz vedra neba nevjerovatno koliko je ispolirano i glatko iskustvo. Lično nisam naletio ni na jedan tehnički problem. Definitivno izgleda i osjeća se kao nešto što su radile kompetentne ruke, što tvorci prvih CoD igara svakako i jesu. A s obzirom koliko sam uživao u Titanfallu 2 svakako da sam u igru uskočio čim su je najavili, dobro sam se naigrao ovih dana, nema kakvih mečeva nisam imao.

  • Negan

    07.02.2019 - 17:13

    Svaka pohvala igri, ali zanimljivo je da nitko nije ni trepnuo na loot boxe, 90% identične onima u drugim igrama, ali ovdje to očito nije problem jer je igra dobra, popularna i potencijalni “fortnite killer” pa je svi moramo voljeti. 🙂

    Meni inače ne smetaju. Uvijek sam za loot boxe koje možeš otključat igranjem i koji su kozmetičke prirode, ali znam kolko ljudi sere po njima. Fascinantno… ovdje to nije slučaj.

    • Zoran Žalac

      @Negan, 07.02.2019 - 17:18

      Većinom je ljudima sporno kad su loot boxi/mikrotransakcije u igri koja u startu košta, pogotovo ako se radi o 60 eura. Na te stvari u F2P igrama se ipak gleda malo blaže, tipa, nužno zlo.

    • Demon90

      @Negan, 07.02.2019 - 17:36

      Pretpostavljam da se ne bunu budući da si isti samo kozmetičke prirode. Barem koliko sam čitao. Pošto ne igram istu

    • Agent

      @Negan, 07.02.2019 - 19:29

      Ako boxovi ne daju nikakvu prednost onda ne smeta.Uostalom trebaju negdje naći lovu pošto je f2p igra

  • vragec25cro

    07.02.2019 - 19:32

    Tko određuje jeli igra visoke produkcije?Mislim kako se to ocjenjuje?

    • JohnSence

      @vragec25cro, 08.02.2019 - 00:47

      ovisi o firmi koja radi igru i firmi koja izdaje igru, buđeti se vecinom otkriju, ako je nes vise miljunski projekt onda znas da se radi o triple A ili AAA naslovu.

    • vragec25cro

      @JohnSence, 08.02.2019 - 01:50

      Ok.To sve stoji.Ali zar nije bitno kolko proizvod dobar,a ne kolko se potrošilo na izradu istoga i reklamiranje?Kako možeš u startu proglasiti da je nešto dobro i vrhunsko ako ti nisi probao naprimjer.Takvo uspoređivanje meni odmah u startu ne štima zato napisao ono gore 🙂

    • JohnSence

      @vragec25cro, 08.02.2019 - 01:55

      igra moze bit sranje ali triple A produkcije…

    • vragec25cro

      @JohnSence, 08.02.2019 - 12:33

      E to..

    • Demon90

      @vragec25cro, 08.02.2019 - 03:01

      Pa AAA ne znači da je igra dobra nego da je skupe produkcija pa se kao očekuje da tu treba nešto biti dobro

    • moordrak

      @vragec25cro, 08.02.2019 - 12:05

      Igra AAA produkcije obično označava produkt veće razvojne kuće za čiji je razvoj i marketing osiguran veći (milijunski) budžet. To bi nekako bila definicija AAA igara. Podrazumijeva se veliki broj ljudi koji radi na projektu, komplicirana produkcija i žestok marketing na većini medija. Ako netko pljusne , u grubo, 100 milijuna $ u cijeli projekt, desetke tisuća sati rada, za očekivati je kvalitetnu i zabavnu igru. Nažalost, ovo nije uvijek slučaj. Čisti primjer je EA i nekoliko njihovih velikih, ispalo je promašaja u proteklih par godina. Misli se na financijski promašaj. Kada su na nuli, to za velike igrače nije uspješna igra premda se prodala u nekoliko milijuna komada. Management EA, Activisiona i sličnih igre gledaju isključivo kao sredstvo zarade. Igranje je veliki bussiness. Većina prodajne brojke otkriva samo ulagačima. Bez brige, da im se ovaj posao ne isplati, nebi se njime bavili. Potpuno je isti slučaj sa filmskom industrijom.

    • vragec25cro

      @moordrak, 08.02.2019 - 12:35

      E pa to sam i mislio.Nemožeš ti odmah u startu reči da je dobar proizvod samo zbogh produkcije i utrošenih para.

  • Hellowery

    07.02.2019 - 20:05

    Nebi se slozio da Fortine nije “AAA” produkcije, jer ipak je to epic games,dok PUBG definitivno jest, a sto se tice Apex, svaka im cast jer igra je super , zasluzili su svaku paru, dok njihov publisher nije nista al opet staje tuje.

  • n4ToCkA

    08.02.2019 - 00:46

    Eh. jos kad bi je mogao zaigrat bilo bi super… odmah pri prvom pokretanju mi je pocela bacati neki r5apex.exe – Application Error i mos se fuckat. Nema puno ljudi taj error kolko sam skuzio, al eto, baksuz

    • JohnSence

      @n4ToCkA, 08.02.2019 - 00:48

      moguce da se brzo patcha, malo strpljenja i sredit ce se nadam se. Tako sam jedno zadobio neki bolni error na lol-u. Poginuo sam dok nisam nasao rjesenje…

    • n4ToCkA

      @JohnSence, 08.02.2019 - 02:33

      eto, rjesenje trazim odkad je igra dosla, valjda ce brzo patchat

  • JohnSence

    08.02.2019 - 00:49

    E dragi citaci HCL-a, ima li tko da oce igrat Apex ovako sa balkana, nemam nikog od prijatelja da ima pc koji moze ovo pokrenut pa reko da vas pitam….

  • Head Hunter

    08.02.2019 - 20:10

    Taman idem skinuti igricu da probam… Recenzije su odlične, igrica je navodno vrhunska pa da vidimo… Ako netko želi igrati neka mi se javi da ga dodam na PS4.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?