HCL.HR

Igrali smo Going Medieval, izgradili kulu do neba

Matej Brus 03.11.2021.   •   0 komentara


Going Medieval je igra u aktivnom razvoju koja ima potencijal da ponudi zanimljivo duboko strateško iskustvo. Uspijeva li u tome?

Zima stiže! Možda ne donosi zombije, ali jedan krivi potez i cijelo će mi se selo smrzavati od hladnoće. To sam si u glavi ponavljao dok sam igrao Going Medieval, colony building simulator u kojemu ste zaduženi za nekoliko pojedinaca koji pokušavaju osnovati novu zajednicu u 14. stoljeću.

Igra je to koja je u razvoju te za sada ne nudi igra nekakvu kampanju niti cilj koji igrač treba ostvariti. No, umjesto toga nudi prilično zanimljivo iskustvo podizanja zajednice, slično prastarom hitu Populous. U početku birate između dva dostupna scenarija koji definiraju startate li sami ili s grupicom od troje ljudi. S vremenom se broj ljudi kroz igru povećava kako se drugi stanovnici doseljavaju u vaše selo.

Going Medieval nudi više načina igranja ovisno o tome za što ste raspoloženi. Ako se želite fokusirati na gradnju onda je za vas miroljubivi mod, a ako ste pak raspoloženi za bitke i strategiju onda je tu ratni mod u kojem vas svako malo napadaju banditi od kojih se morate braniti u stvarnom vremenu.

Specifičnost je ove igre što vaš narod nije jednoličan. Svaki pojedinac ima svoje osobnosti i vještine koje određuju u čemu je ta osoba dobra. Raznolikost stanovništva je poželjna, npr. trebaju vam hrabri ljudi za bitke, ali i oni koji su skloniji proizvodnji. Osobine i sposobnosti svih ljudi se određuju nasumično pa će svaki novi grad koji započnete imati jedinstvene stanovnike.

Broj ljudi u vašem gradu ima stratešku vrijednost tako da je na vama želite li imati dvadeset ljudi ili pak samo troje ljudi u svojoj zajednici. Uz više ljudi dolazi izazov: trebate izgraditi više kreveta, osigurati više hrane za nahraniti više ljudi, više odjeće za hladno i toplo vrijeme i dakako izgraditi više kuća kako bi ljudi preživjeli ljetne oluje ili zimsku hladnoću. Uz manje ljudi problem nastaje u obrani grada od bandita, raspodjeli poslova, sporijoj izgradnji objekata i skupljanju resursa.

Godišnja doba su značajan element koji utječe na to kakve odluke donositi u igri. Postoje posljedice koje se vežu uz meteorološke uvjete, npr. davanje naredbe za gradnju nečeg vani tijekom zimskih mjeseci će uzrokovati pothlađenost pojedincu koji je gradio. Kako bi spriječili da se takve nezgode dogode trebate skrojiti toplu odjeću sami na vretenu ili ju uzeti s trupla bandita.

Još jedan efekt koji godišnja doba imaju jest promjena brzine propadanja hrane koju ste uzgojili ili ulovili. U ljetnim danima hrana će puno brže propadati ako je ostavite vani, a kako bi usporili to propadanje možete izgraditi podzemne prostorije i u njih staviti svu hranu iz skladišta koje je na površini.

Gradnja je veliki dio Going Medievala, po mom mišljenju i najbolji igre. Mogućnosti izgradnje su velike i još važnije od toga – zabavne. Ogromni kameni dvorac, crkva, groblja, tvrđava, podrum, špilja, rudnik – sve se to da izgraditi. Nakon gradnje treba ispuniti i unutrašnjost, a uređivanje interijera jednako je bitno zbog funkcija koju namještaj ima.

Na primjer, postoje razni stolovi, svaki sa svojom posebnom funkcijom, npr. pisaći stol služi kako i samo ime kaže za pisanje knjiga koje služe za otključavanje novih tehnologija, dok je krojački stol za šivanje nove odjeće. Ako prilikom sređivanja unutrašnjosti sve napravite kako treba, prostorija dobiva status koji poboljšava efekt za aktivnosti i poslove u toj sobi.

Tehnološko stablo je isto prisutno u Going Medieval te obavlja dobar posao u tome da igrač osjeća napredovanje. Za otključavanje novih grana potrebne su knjige koje su stanovnici vašeg sela napisali. Razlika između nerazvijenog i razvijenog sela je ogromna, bilo da se radi o dostupnoj opremi ili mogućnostima izgradnje. Napredak je itekako vidljiv.

Ako ne igrate miroljubivi mod, mogući su povremeni napadi bandita od kojih će se trebati braniti. Razlozi zašto vas napadaju mogu biti razni, ali dobra je vijest da vas igra upozori nekoliko dana prije napada pa stignete pripremiti oružje. A osim za tuču s banditima, oružja vam dobro dođu i za lov. Lov je jako važan zimi jer nekako morate prehraniti selo koje ste izgradili, a raznolika hrana koju uzgajate preko ostatka godine ne raste tijekom zime.

Kao što sam naveo na početku, Going Medieval early access igra koja povremeno dobiva ažuriranja i nove sadržaje, tako da ju za sada ne možemo suditi kao gotov proizvod. Ono što je trenutno tu djeluje obećavajuće, a vidjet ćemo kako će stvari izgledati za otprilike godinu dana, koliko bi igra trebala provesti u early accessu.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?