HCL.HR

Metal Gear Solid: Rising [PC, X360, PS3]

Stjepan Fikter 20.10.2010.   •   11 komentara


Sljedeće godine stiže nam Metal Gear Solid: Rising, nakon dugo vremena prvi MGS koji nije ekskluzivan za PlayStation platformu i koji obećava potpuno drugačije MGS iskustvo.

Prije 12 godina svjetlo dana ugledao je Metal Gear Solid koji je izašao na PlayStation platformi. Iako je još davne 1987. izašao Metal Gear, tek nakon što je MGS došao na tržište, serijal je postao planetarno popularan. Hoće li najnoviji nastavak, Metal Gear Solid: Rising biti popularan kao ostale igre koje nose Metal Gear Solid ime, to ćemo tek saznati. Ako pak očekujete od ove igre klasični stealth naslov na kakve smo navikli u prijašnjim MGS igrama, onda brže-bolje promijenite očekivanja, jer Rising obećava potpuno novi gameplay. Ukratko, možemo reći da ako volite rezati neprijatelje (i lubenice) u igrama, ovaj naslov nikako ne bi smjeli propustiti.

MGS: Rising predstaviti će radnju koja se odvija u vremenu između Metal Gear Solida 2 te Metal Gear Solida 4, a kako je Raiden ovaj put glavni protagonist, imati ćemo unikatnu priliku vidjeti kako i zašto se Raiden od prvog pojavljvanja u MGS-u 2 promijenio u kiborg-ninju kakvu smo vidjeli u MGS-u 4.

Trailer koji nam je prikazan na E3-u pokazao je kako će naglasak ove igre biti na Raidenovoj katani i njegovoj sposobnosti rezanja. Točnije, specifične igrine kontrole omogućiti će ultra-precizno, slow motion rezanje neprijatelja, lubenica, pa čak i okolnih automobila – Da, toliko je katana oštra. Kako točno ćemo moći kontrolirati Raidenov mač? Za sada je nepoznato, ali pretpostavka je da će analogne palice itekako igrati ulogu ovdje. U svakom slučaju, developer nas uvjerava da jednom kada se naviknemo, sistem rezuckanja jednostavno garantira zabavu.

Budući da će rezanje više-manje biti glavni element igre, gameplay se zasniva na “Zan-Datsu” konceptu, što u prijevodu znači izrezati i uzeti. U jednoj sceni trailera primjetiti se može kako je Raiden izvukao “utrobu” neprijateljskom robotu, što može značiti da će ovo biti jedan od načina obnavljanja energije. Također ćemo rezanjem moći uzimati iteme, municiju, a navodno ćemo rezuckati i svoj put do informacija potrebnih za nastavak igre. Što to znači? Još nije poznato, a mišljenja smo da ćemo pojašnjenje morati pričekati sve do izlaska igre.


Prilikom rezuckanja moći ćemo i usporiti vrijeme, što znači da će igra sadržavati i svojevrsni bullet-time, samo s mačem. To će naravno omogućiti da što preciznije zarežemo objekt mržnje iz različitih kutova. Već vidimo hrpu jubito videa koji će pokazivati maštovite načine rezanja… lubenica.

Kako igra nebi bila prelagana, svaki neprijatelj s oklopom zahtijevati će da pronađemo njegovu slabu točku kako bi ga onesposobili ili mu pak uklonili oklop. Rezanje okoliša bit će još jedan od bitnih elemenata u igri. Okoliš će nam tako moći poslužiti da eliminiramo prijetnju ili napravimo štiti između nas i protivnika. Naravno, nemojte se zaletjeti – neće baš sve biti moguće izrezati na sitne dijelove, baš kao što u većini igara ne možete propucati baš svaki objekt.


Što se stealth sistema tiče, on će uistinu postojati u igri, ali u jednoj izmijenjenoj formi. To se posebno odnosi na Raidenove akrobatske sposobnosti koje mu omogućavaju visoke skokove. Upravo ta visina riječ je koja najbolje određuje novi, “visinski” stealth sistem. Dok se dragi naš Snake vječito skrivao na zemlji, Raiden će to raditi u zraku. Iako u traileru sa E3-a nismo vidjeli druga oružja osim katane, to dakako neće biti jedino oružje koje će Raiden moći koristiti.

Za tehnički dio igre biti će zadužen potpuno novi engine. Jedan od developera rekao je da engine rade potpuno iz temelja i da će izgledati odlično, no po prikazanome igra izgleda poprilično slično Metal Gear Solidu 4 kojeg smo igrali prije dvije godine, tako se barem čini kad se zadubimo malo u izgled okoline. No ne bojte se, do izlaska igre ima još dosta vremena pa ćemo u finalnome proizvodu sasvim sigurno vidjeti još grafičkih poboljšanja.

Ono što nas zanima, a vezano je uz igrin engine, je njegova optimizacija za sve platforme. PC igrači sigurno se pitaju hoće li im biti potrebna nova konfiguracija za igranje Risinga, ili će pak i starije kante vrtiti igru u zadovoljavajućem broju sličica u sekundi. Nažalost, prerano je za govoriti o potrebnome hardveru za PC. Jedino što se možemo nadati je da će developeri uložiti jednako truda u razvoj PC verzije, kao što to rade za konzole. Bilo bi žalosno da se dogodi situacija kao što je bila sa GTA 4, gdje je PC optimizacija bila potpuni promašaj pa ste morali imali konfiguraciju i pol za normalno igranje.


Kako o samom načinu kontrole nema dovoljno detalja, a mašta nam je itekako bujna, ne možemo ne spomenuti potencijal za implementaciju motion kontrola u Rising. Zamislite samo ultra-precizno rezanje katanom sa Moveom ili Kinectom. Pogledajte opet trailer, i samo zamislite. Nama zvuči odlično. Ipak, tu je i PC verzija, koja će zasigurno podržavati gamepadove ili nekakvu kombinaciju tipkovnice i miša, no nikako ne i motion kontroler. Iz očitih razloga. Kad smo već kod različitosti igre na različitim platformama, treba spomenuti i kako će PlayStation 3 verzija Risinga jedina podržavati 3D prikaz, kako je Sony potvrdio na ovogodišnjem Tokyo Games Showu.

Ako ste jedan od onih čitatelja koji prvo pročitaju naš Info Box uz najavu (na vrhu, desno), pa tek onda krenu na samu najavu, onda vas je zasigurno već zainteresirao “Multiplayer” dio u tom boxu. Da, igra će uistinu imati online multiplayer, no trenutno ni sami developeri nisu sigurni kako će ga izvesti, ili barem žele da mi tako mislimo. Bilo kako bilo, rečeno nam je kako Rising neće izdati bez podrške za online multiplayer, a živo nas zanima kako će to izgledati.

Nakon svega, možemo zaključiti da će Metal Gear Solid: Rising biti potpuno drugačija igra od ostalih koje nose Metal Gear Solid ime. Dok su MGS igre do sada nosile slogan Tactical Espionage Action, Risingov slogan glasi “Lightning Bolt Action”. Taktička špijunaža očito je ovaj put stavljena postrani, a munjevito rezuckanje preuzima glavnu ulogu na pozornici. Rising je spin-off serijala u punom smislu riječi, sve na što smo navikli u MGS igrama ovaj put biti će potpuno drugačije, no ne nužno i loše. Igra bi trebala izaći sljedeće godine i to za PC, X360 i PS3 platforme i jedva čekamo isprobati ovaj novi, akcijom nabijeniji pristup MGS serijalu.

A vi? Ostavite nam komentar…

Komentari (11)

  • wyzard

    20.10.2010 - 15:47

    meni osobno najočekivanija igra iduće godine.

    što se tiče promjene koncepta, Metal Gear sam oduvijek igrao radi priče i likova. Gameplay mi je bio nekako sporedan, tako da ravnodušno gledam na ovaj lightining bolt action. Kudikamo više me zanima što će učinit od priče i kakvi će se ludi bossovi pojaviti u igri.

  • UltimateXioni

    20.10.2010 - 17:02

    Izgleda odlično 🙂

    ——————————–
    FALLOUT: NEW VEGAS
    ——————————–

  • Figo

    20.10.2010 - 20:46

    vratite Snakea i stealth :(((

  • dibek

    20.10.2010 - 21:41

    RAJDEN ;(((

  • Corbel

    21.10.2010 - 00:47

    Raiden je meni osobno bio cool lik i sa guštom sam igrao MGS2 kao i ostale 😀 Mislim da je ipak malo prerano za najavu jos nema dovoljno informacija ^^ trebat ce napravit za par mjeseci Vol. 2 najava xD sto ova igra sigurno i zaslužuje iako Kojima nije glavni ne sumnjam da je vecina igre ipak skrojena po njegovim uputama ^^

  • Ementaler

    21.10.2010 - 05:45

    Malo je rano, ali kao što kažeš, očekujemo puno više informacija o igri kroz naredne mjesece, pa ćemo ili nadopuniti ovu, ili izdati još jednu najavu za igru 😉

  • dibek

    21.10.2010 - 08:08

    Pa nije rajden dosadan lik, al zasto mora biti ovako gej. Cak su mu i stikle stavili 🙁

  • greywardens666

    21.10.2010 - 11:01

    prejebeno je , ali stvarno izgleda gej u tim štiklama, zašto nema one tihotapke ko svaka normalna ninja, al jbg štaš

  • Lazy

    21.10.2010 - 14:41

    Uf dobro izgleda i gotovo!!!

  • _usora_

    20.11.2010 - 09:55

    slažem se sa figom, nema nista bez snake-a

  • Mirzeth

    28.01.2012 - 01:05

    bez snake-a nema mgs a hehe 😀 ovo je moga biti dodatni mod za mgs 4 😛

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?