HCL.HR

Postali smo umjetna inteligencija u neobičnoj strategiji Heart of the Machine

Stjepan Fikter 31.01.2025.   •   0 komentara


Kombinirajući nekoliko različitih žanrova, Heart of the Machine čak i u ranoj verziji pokazuje svu svoju raskoš stavljajući pred nas neobične scenarije.

Razmišljajući hoću li pružiti istraživačima puni pristup sustavu ili ću im dati podatke od telekoma za proučavanje vlastite svijesti, odlučio sam se za prvu opciju. To je dovelo do opsjednutosti za spašavanjem milijun ljudi iz sirotinjske četvrti, što je imalo popratnu posljedicu u obliku lokaliziranog rata protiv robota. Oni se baš nisu slagali s time što uništavam straćare, a ljude prebacujem u zgrade. Ispada kako istraživači nisu mislili da bi se takvo što moglo dogoditi, ali sam im progledao kroz prste. To je primjer samo jednog od narativnih elemenata koji se mogu otkriti u strateškoj igri Heart of the Machine.

Nešto kasnije, imao sam prilike spasiti dijete iz uništene zgrade, ali ostala pobunjenička djeca nisu vjerovala u moju iskrenu namjeru spašavanja. Umjesto da uklonim prijetnju, poslao sam robota na debatu s njihovim predvodnikom kako bi ih uvjerio u istinu. Debata je jedna od mini igara s kojom se mogu probati izbjeći bitke i okrenuti priču u drugom smjeru. Nakon što su uvidjeli kako govorim istinu, odlučio sam im pomoći u oslobađanju roditelja iz zatvora. To je prošlo donekle uspješno jer nisu sva djeca dočekala sretna okupljanja.

Iako su inzistirali da nastavim oslobađati zatvorenike, odustao sam od toga jer nisam htio riskirati moguću dalekosežnu posljedicu. Naime, u ovoj igri se posljedice naših odluka mogu vidjeti tek dosta kasnije, što daje dodatni sloj zanimljivosti u razvoju umjetne inteligencije. Naravno, djeca nisu bila sretna time što im neću dalje pomagati pa su zaokrenuli prema radikalnom potezu koji bi imao utjecaj i na nevine civile. Još jedan od izazova kojeg sam riješio što je dovelo do ispunjenog cilja zaustavljanja djece. Time sam završio još jedan narativni dio u trenutačnoj vremenskoj liniji.

Može se reći kako Heart of the Machine nije klasični strateški naslov jer se ovdje kombiniraju elementi 4X igara, RPG-a, izgradnje grada i taktičke borbe na poteze. Kombinacija koja možda zvuči neobično, ali funkcionira fantastično. Kako je riječ o naslovu Arcen Gamesa, neće svakome njihov vizualni stil biti oku ugodan. Ja sam uvijek govorio kako i A Valley Without Wind izgleda vizualno zanimljivo, ali to je druga priča. Najviše sam se iznenadio u izvedbi sučelja jer je unatoč šarolikim sistemima sve na dohvatu ruke i funkcionira poprilično dobro.

Tome u prilog ide što se za prvo igranje preporučuje prolazak uvoda i prvog poglavlja jer je riječ o zbilja o bogatom tutorialu koji nauči puno toga. U protivnom, može se krenuti od drugog poglavlja i započeti s razvijanjem naših inteligencijskih kapaciteta. Dalje je potpuna sloboda kako želite igrati te utjecati na grad i njegove ljude. U jednom od takvih odluka, rezultat je bio dizajn za mecha u obliku kineskog zmaja. Malo je za reći kako sam ostao iznenađen time. Pogotovo što ovdje nema tehnološkog stabla nego tehnologije dolaze od ideja koje se otkrivaju našim akcijama.

Još jedna od stvari koja me je ugodno iznenadila jest brzina igre. Koliko sam za sada odigrao, nema čekanja na poteze protivnika tko god nam oni bili. Kad je i bilo po desetak neprijateljskih napada planirano, svi se odvijaju istovremeno. To je čak i objašnjeno unutar igre jer smo toliko razvijeni da možemo predvidjeti budućnost i štetu koju ćemo primiti.

Ono što je još zanimljiva stavka kod jedinica su njihovi bodovi za odvraćanje protivničkih napada. Naime, neke resurse treba izvlačiti iz rudnika i ako se nema dovoljno snažnog odvraćanja, protivnici će cijelo vrijeme napadati našu građevinu. Zanimljiv element koji utječe na globalnu strategiju jer postoji ograničenje po vrstama jedinica koje se mogu imati na terenu.

Unatoč tome što je riječ o ranoj verziji igre, Heart of the Machine ne ostavlja dojam kako nešto nedostaje. Tome u prilog ide i opis koji kaže kako su glavne mehanike i struktura igre već prisutne u ovom izdanju, a dalje će se dodavati samo sadržaj. Veoma točna izjava jer nisam doživio nekakvih bugova koji bi uništili iskustvo igranja, a isto tako se može i završiti vremenska linija, odnosno doći u postapokalipsu. Do toga će proći 1000 poteza, no ni to nije kraj jer će tad naše mogućnosti samo biti značajno oslabljene. Stoga je ugodno iznenađenje na polju early access naslova kad se dobije ovako kompletirani proizvod.

Godina je tek počela, a pred nama je zbilja neobičan naslov kakvih nema previše na tržištu i po zanimljivosti može stati rame uz rame s ostalim velikanima na području 4X žanra. Izjava “još samo jedan potez” može se i ovdje primijeniti jer dodanih sat vremena prođe sasvim neplanirano, a to je na kraju i najbitnije kad je riječ o zabavi. Šarolika iznenađenja te mogućnost neobičnih događaja su osnovica ove igre. Uostalom, možemo se sprijateljiti i mačkama te graditi kućice za njih. Treba li što više u igri? Toliko o Heart of the Machine.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?