HCL.HR

Recenzija

Champions of Anteria

PROMAŠILI OBJE MUHE JEDNIM UDARCEM

Zoran Žalac

Strateški serijal The Settlers igračima je na PC-u poznat već više od dvadeset godina tijekom kojih se ipak nije istaknuo poput Age of Empiresa, Civilizationa ili Total Wara. Ubisoftu je kao vlasniku licence to očito smetalo kada su osmi dio igre usmjerili prema RPG žanru. Naime, igru koju sada recenziram prvo su najavili kao The Settlers: Kingdoms of Anteria i tada je to još uvijek bila strateška igra uz dodatak RPG dijela u kojemu sa svojim herojima idete na misije. Tako je bilo sve do ove godine, a onda je uslijedio zaokret – igra je postala novi IP, a zajedno s nazivom The Settlers nestao je i klasični gameplay tog serijala.

Champions of Anteria daje vam mogućnost da gradite svoje kraljevstvo i u njemu skupljate resurse kako biste proširili svoje granice. Međutim, taj dio igre maksimalno je pojednostavljen, čak ispod razine površnosti RTS igra na mobilnim platformama. Pri izgradnji kraljevstva ovdje doslovno imate utjecaja samo na to kada i gdje postavljate koju građevinu. Slobodno zato zaboravite na razvijanje kraljevstva po principu 4X žanra, upravljanje jedinicama ili proučavanje ekonomije… U Champions of Anteria fokus je postavljen na skroz drugačiji tip gameplayja.

Ne očekujte razvijanje kraljevstva po 4X modelu, upravljanje jedinicama ili menadžment resursa – Champions of Anteria nije igra Settlers serijala.

Taj tip gameplayja je timski i taktički RPG s mogućnošću pauziranja akcije. Ukratko – nešto kao Dragon Age ili Pillars of Eternity. Kontrolirate tri heroja od kojih svaki ima po nekoliko različitih sposobnosti, a poveznica sa izgradnjom kraljevstva je ta da te sposobnosti zahtijevaju određene resurse. Jednako je i s opremom, pa da biste na raspolaganju imali ono što želite, morate imati izgrađene objekte koji vam nakon svake misije obnavljaju potrebne resurse.

champions-of-anteria-6

Sustav ovisnosti o resursima nije toliko inovativan, ali iza sebe ipak ima neku dubinu. Naime, borba se bazira na elementima – metalu, prirodi, vatri, vodi i struji, što je u poznati princip „kamen-škare-papir“. Zbog toga vaši heroji neće koristiti stalno jedne te iste sposobnosti i dodatke, pa ni vi onda ne možete graditi kraljevstvo na slijepo. Iako možete odabrati samo kad ćete postaviti koju zgradu i gdje, i ta mala odluka utječe na vaše heroje. Drugim riječima, premda Champions of Anteria nema stratešku dubinu Settlersa, svejedno ima solidnu dozu potrebnog taktiziranja i promišljanja.

Unatoč tome što nije strateška igra, Champions of Anteria zahtjeva pristojnu dozu taktiziranja i promišljanja.

Cilj vam je oteti regije od tri plemena kako biste došli do glavnog negativca. Svaka regija je zapravo jedna misija na zatvorenoj mapi, a loša je vijest da tih regija ima više nego što ima različitih vrsta misija i mapa. Rezultat je takav da su zadaci vrlo banalni, u stilu – eliminirajte sve neprijatelje, obnovite utvrde (dok eliminirate neprijatelje koji vas ometaju), zaštitite karavan (eliminirajući sve neprijatelje koji ga napadaju) i slično. Mape su nemaštovite i male, a osim toga što se ponavljaju tužno je da se na njima ne mijenja ni položaj neprijatelja pa već pri trećem ponavljanju znate gdje će vas dočekati koliko neprijatelja i koje vrste.

champions-of-anteria-4

Koncept gameplayja općenito nije loš, ali vidi se da je igra sastavljena na brzinu, nakon višemjesečnog eksperimentiranja i bez prave vizije što bi mogla biti. Sve i da zanemarite izmasakrirani sustav menadžmenta resursa, da ignorirate repeticiju mapa i misija, opet imate osrednju igru pred sobom. Priča ni po čemu nije posebna, humor je forsiran i prijesan, a igra povrh svega nema nikakvog multiplayera – ni lokalnog, ni mrežnog, ni kooperativnog ni kompetitivnog. Dobro, nemaju ga ni spomenuti Dragon Age / Pillars of Eternity, no te igre nadopunjuju kvalitetni elementi priče i raznolikog svijeta. Multiplayer je mogao biti ono po čemu bi se Champions of Anteria istaknuo, ali prilika za to je propuštena.

Multiplayer je donekle mogao nadomjestiti nedostatke igre, ali je i sam izostao iz čitave priče.

S tehničke strane ovo je prava PC igra – nema čak ni podrške za igranje kontrolerom, ali tretman joj nije dostojan PC platforme. S obzirom na to da izgleda gore nego prošli Settlersi, neoprostivo je zahtjevna ili bolje rečeno neoptimizirana. A sa estetskog aspekta izgleda kao da je prekopirala Blizzardov Hearthstone, k tome još i prilično neuspješno. Učitavanja su neobično dugotrajna, a umjetna inteligencija likova jako bazična pa na pomoć svojih suboraca ne možete računati dok im sami ne izdate naredbu.

champions-of-anteria-5

Sve u svemu, nema razloga da Champions of Anteria preraste u serijal, pa najbolje da Ubisoftu ne dajete ni povoda za to. Pogotovo s obzirom na izvješenu cijenu od 30 eura koju igra nikako ne može opravdati u svojih petnaestak sati trajanja. Gledajući na to da je ovaj proizvod donekle obećavao zgodne stvari dok je još nosio naziv Settlers, šteta je što se odbacilo ono što je valjalo da bismo u zamjenu dobili ono što nitko od fanova nije ni tražio.

Nadajmo se da će Ubisoft naučiti nešto iz ovoga eksperimenta te da Champions of Anteria neće pokopati The Settlers serijal kakvoga držimo u sjećanju.

55 Naša ocjena
  • traži solidnu dozu taktiziranja
  • gameplay Settlersa sveden na kost i kožu
  • često ponavljanje mapa i misija
  • izostanak multiplayera
  • siromašna prezentacija

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (5)

  • Grimbold

    13.09.2016 - 20:49

    Pa ipak govorimo o Ubisoftu. Šta su oni u nekoliko zadnjih godina dobro napravili? Ne računam to što su poslije popravili, npr. R6 Siege, to je sve vrvilo od hakera na početku. Ove AC-eve su srzoali strašno posljednih godina. I još forsiraju uPlay.

    • Grimbold

      @Grimbold, 13.09.2016 - 20:50

      #HclUvediteEdit

  • don5pro

    13.09.2016 - 22:14

    Ma super 10/10 bravo ubisoft 🙂

  • l)oolvl

    14.09.2016 - 00:08

    Igrao sam demo ove igre (koji dosta dugo traje), i mislim da je ovo definitivno premala ocjena. Ne razumijem zašto je nedostatak multiplayera toliki problem jer kako uopće staviti multiplayer u jednu ovakvu igru ? po meni, igra je odlično spojila elemente nekoliko žanrova iz igara poput Settlers, Total War, Civ, Dragon Age i Diablo. Tko god voli spomenute igre, trebao bi joj makar dati šansu.

  • brlja

    14.09.2016 - 11:50

    Ovo nemres vjerovat. Uzet ip koji postoji 20 godina maknut mu ime i napravit losu igru…i onda nakon lose prodaje ugasit serijal rec: danas to ljudi ne igraju 🙂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?