Crash Team Racing Nitro-Fueled

VRIJEDAN TROFEJA

Filip Zorić

Legendarni Crash Bandicoot je ostavio dosta velik trag na mojoj gamerskoj karijeri. Zaslužan je za brojne vesele trenutke mog djetinjstva, a i dan danas se zabavljam razbijajući kutije po džungli. Iako je Crash najviše poznat po svojim platformerskim avanturama, ne smijemo zaboraviti da je dobio vozačku dozvolu krajem devesetih – kad nam je stigao Crash Team Racing.

Razvojni studio Beenox nas je odlučio počastiti kompletnom modernizacijom i preradom te igre nazvanom Crash Team Racing: Nitro-Fueled. Prije dvije godine smo dobili fantastični N.Sane Trilogy – može li Nitro Fueled ostvariti istu kvalitetu? Vrijeme je da ubacimo u drugu brzinu i saznamo.

Crash Team Racing Nitro-Fueled nas stavlja u sukob protiv svemirca zvanog Nitros Oxide. Ovaj zeleni vanzemaljac ima nevjerojatno brutalan, nemilosrdan i nadasve zli plan – želi pretvoriti planetu Zemlju u parkiralište. Na nama je da u utrkama porazimo Nitrosa i srušimo njegove snove o betonskoj tiraniji. Sve se ovo događa u Adventure modu igre, u kojem moramo proći 16 staza i na kraju poraziti Nitrosa.

Prvo da izrečem očito – Crash Team Racing Nitro-Fueled izgleda fantastično. Dizajnovi najdražih nam likova su sjajno odrađeni, kao što je bio slučaj i u N. Sane Trilogyju. Svi vozači savršeno predstavljaju vizualnu šašavost ovog serijala. Sigurno će većina vas misliti isto nakon što u igri vidite poludjelog klokana iza volana.

Staze su ipak ono što najviše impresionira po pitanju vizuala. Svaka je estetski jedinstvena i pamtljiva – ovdje se nalazi brdo ludih ideja. Utrke se odvijaju u blatnjavim arenama, drevnim hramovima i kanalizacijskim tunelima, da spomenem samo neke. Zanimljivo je i to da je većina staza povezana s levelima iz Crashovih platformerskih dana. Na primjer, kanalizacija koju sam spomenuo podsjeća na onu iz Crash Bandicoota 2. Sve staze se ističu nevjerojatnom živošću i zabavnom atmosferom.

Prva staza u igri, tropska plaža, izgleda toliko sjajno da sam poželio uskočiti u TV i otići na virtualne ljetne praznike. Igra zbilja impresionira kad je u pitanju grafika – koriste se žarke boje i okoline su obogaćene visokom razinom detalja. Glazba također prikladno zrači razigranošću i nostalgijom, a studio Beenox je sjajno oživio kaotične zvukove originalnog Crash Team Racinga.

Sve staze se ističu nevjerojatnom živošću i zabavnom atmosferom.

Kad smo već na temi izgleda, moram spomenuti i brojne kozmetičke opcije. Zahvalan sam na ovome jer je zapravo dodatak originalnoj igri. Ovdje ima dosta dobrih ideja kao što je slučaj i sa stazama – ima nekih krasnih vozila i svaki lik ima luckastu odjevnu kombinaciju. Ludi doktor Cortex je primjerice korak ispred modne industrije sa svojim nindža outfitom, a i drugi vozači imaju ukusa. Međutim, iako svaki lik ima bar jednu ludu kombinaciju, volio bih vidjeti i malo više novog sadržaja na ovom području igre. Većina kozmetičkih opcija su ipak samo uobičajene verzije likova s izmijenjenim bojama.

Kod ovakvih igara jako su bitne kontrole – ipak pričamo o brzoj vožnji motornih mašina. Dobra vijest je da Crash Team Racing Nitro-Fueled ima apsolutno odličan sustav upravljanja i sloj mehaničkih finesa koje će najbolji vozači savladati za garanciju prvog mjesta. Vozila se kreću precizno i pouzdano, nema osjećaja nespretnosti. Osnovne kontrole su lake za shvatiti i pohvatati, ali pored toga imamo i nekoliko kompleksnijih mehanika. Jedna od tih je skakutanje – pritisnite tipku za skok preko skakaona i manjih grba na cesti za dodatni boost pri slijetanju. Ne savladate li ovu mehaniku u društvu iskusnijih vozača – ništa od pobjede.

Skakanje možete izvesti i za bolje skretanje u zavojima, što će vam biti potrebno jer staze kao što je Papu’s Pyramid imaju pravokutne ceste koje će vam zadati nevolje ako niste savladali skakutanje. Ovo dodaje još jedan sloj kompleksnosti jer se dobro testira vještina vozača. S druge strane, staza zvana Tiny Arena je puna grba koje možete iskoristiti za ubrzanje ili za nabavku uvijek važnog naoružanja.

Vozila se kreću precizno i pouzdano, ovdje nema osjećaja nespretnosti.

Još jedna mehanika (vjerojatno i najvažnija) koju moram spomenuti je driftanje. Driftanje se na prvi pogled čini slično kao i u ostalim igrama kart racing žanra – koristi se za brže, oštrije skretanje. Međutim, u CTR-u za vrijeme driftanja igrač može dobiti ubrzanje ako tijekom drifta u pravo vrijeme stisne tipku. Što vam je tajming precizniji, nagradno ubrzanje je potentnije.

Driftanje je možda najzabavnija mehanika u čitavoj igri jer vam daje jako dobar izazov tijekom utrka i nagrađuje vas u slučaju da uspijete ovladati njome. Također vas gura da riskirate, jer možete izgubiti ubrzanje ako pogriješite ili čak ispasti sa staze. Morate prilagoditi driftanje svakoj stazi i svakom zavoju, što mi čini ovaj element igre zanimljivim čak i nakon brojnih sati igranja. Za najbolja vremena prolaza na svakoj stazi driftanje i pravilno boostanje su obavezni. Ako to ne savladate – nemate šanse protiv iskusnijih igrača.

Kad uzmete u obzir sve mehanike koje se koriste u vožnji, mora se reći da je Nitro-Fueled poprilično duboka igra. Svaka nova utrka predstavlja novu kombinaciju mehanika jer morate procijeniti koje je najbolje rješenje za svaki zavoj ili prepreku. Već sam više puta spomenuo staze u tekstu, ali ne mogu dovoljno naglasiti koliko su važne za cjelokupni gameplay.

Nitro Fueled vam nudi sve staze iz originalne igre, ali i one iz Crash Nitro Karta (nastavka originalnog CTR-a izašlog za PlayStation 2). Svaka vam nudi jedinstvene izazove – Roo’s Tubes vas tjera da se dosta posvetite driftanju, dok Barin Ruins traži da izvodite ogromne skokove i učinkovito vozite širokim cestama. Na ovim se motornim igralištima nađu i neke zbilja lude ideje, poput kornjača koje vam mogu služiti kao skakaonice ako ih “zajašite” u pravo vrijeme.

Kad uzmete u obzir sve mehanike koje se koriste u vožnji, mora se reći da je Nitro-Fueled poprilično duboka igra.

Još moram reći kako ovdje ima zbilja mnogo staza – čak trideset i dvije. Zapravo, Nitro-Fueled je bogat sadržajem na gotovo svim područjima. Postoje brojne opcije za sve vrste igrača. Glavni singleplayer dio igre je Adventure Mode, svojevrsni Story Mode koji vas vodi kroz sve staze iz originalnog Crash Team Racinga zajedno s boss bitkama. Također možete pokušati ostvariti što bolje vrijeme na stazama, a postoji i mod koji zahtijeva da skupite slova C, T i R u skrivenim područjima.

Nemam mnogo toga za reći o Adventure modu jer se ne radi o nekakvom predubokom iskustvu – imate hub world, par slatkih animacija, prikladnu priču i hrpu utrka za izvršiti prije zadnje boss borbe. Ali imam jednu primjedbu. Poneke su utrke Adventure Modea iznimno teške, ne uvijek iz dobrih razloga. Primjerice, jedan boss u kasnijem dijelu igre koristi vrlo jeftine i iritantne taktike, a ponekad se čini da protivnički vozači imaju pojedine prednosti nad vama. Jer zapravo imaju. U nekim trenucima me igra toliko iznervirala da sam umalo zvao svog starog instruktora vožnje za pomoć. Nije ovo velika mana igre, ali je vrijedno spomena da je Adventure mode dizajniran da testira ne samo vaše vještine, već i strpljenje.

Poneke su utrke jako teške, ne uvijek iz dobrih razloga.

Osim Adventure moda najbitniji je Battle mod, koji vas tjera na vješto masakriranje vaših prijatelja u arenama. Ni u ovom dijelu igre ne mogu naći mnogo primjedbi – sadržaja ima brdo i mod je jako zabavan. Ima ostalih opcija za igranje poput sakupljanja kristala, ali koncentrirao sam se na one najbitnije.

Mrežni segment igre je možda onaj čija vas kvaliteta najviše zanima. Igranje Crash Team Racinga protiv drugih igrača diljem svijeta je dobrodošao moderni dodatak. Izrazito je zabavno kad uspijete poraziti igrače pomoću onih kompleksnih mehanika koje ste usavršili offline. No, sveukupno mrežno iskustvo je trenutno pomalo siromašno.

Trenutno ste u mogućnosti igrati normalnu utrku ili battle protiv drugih – i to je to. Mrežni multiplayer nije loš, radi dobro, ali jednostavno fali sadržaja. Gdje je ranked mod? Gdje je neki zanimljivi sustav progresije? Siromašno sučelje i manjak opcija još više naglašavaju ovaj osjećaj oskudnosti. Ipak, developeri obećavaju da malo svježine dolazi u igru već 3. srpnja, svega dva tjedna od izlaska igre, kroz Nitro Tour Grand Prix. Riječ je o sezonama besplatnog sadržaja – na početku svake sezone Nitro Tour Grand Prixa dobit ćemo jednu novu stazu koja će se moći igrati online i offline. Svaka nova staza donijet će sa sobom i neke nove izazove završavajući koje ćemo skupljati tzv. Nitro Pointse. Skupljanjem dovoljnog broja Nitro Pointsa dobit ćemo razne nagrade poput novih skinova, ali i novih likova. Sve to – potpuno besplatno. Zvuči dobro, ali tek trebamo vidjeti kako će to izgledati.

Mrežni multiplayer nije loš, ali trenutno fali sadržaja.

Jedna stvar koja se veže uz online segment igre su kozmetičke opcije za vaše likove i vozila. Iako mi je drago što je ovo u igri jer dopušta mom Cortexu da blista stazama, postoje problemi vezani uz zarađivanje za ove modne dodatke. Moram upozoriti da oni koji igraju offline neće biti punih džepova u Nitro-Fueledu. Bit ćete nagrađeni s nekoliko kostima u Adventure modu, ali nemojte se puno nadati ostalim luksuznim predmetima.

Kad ne igrate protiv drugih igrača putem mrežnog multiplayera, zarađujete duplo manje novca. Mrežni multiplayer još ima određene periode kad možete dobiti pet puta više novčića, dok vam ista opcija nije dostupna ako igrate offline. Još jedna bizarna stvar je ta da se iznos koji zaradite u utrci ne mijenja s obzirom na težinu koju ste namjestili. Očekujem da će nekim igračima biti iritantan i način na koji se kupuju kozmetički dodatci. Nitro-Fueled vam nudi razne predmete u svom dućanu. Međutim, broj predmeta je limitiran te se ponuda mijenja svaki dan. Izgubio sam živce kad sam vidio da je nestala predivna boja automobila koja bi se odlično slagala uz Cortexove oči, jer nisam skupio dovoljno coinsa prije nego je nestala.

Na kraju je Crash Team Racing: Nitro-Fueled iznimno dobra prerada starog klasika s nekim dobrodošlim modernim dodacima. Sve što smo prije igrali je tu u boljem stanju, a dobili smo i više od očekivanog. Uspoređujući ovo s originalnom igrom, osjećam se kao da sam kupio bolji model već odličnog automobila. Još ga samo valja poslati na neke sitne popravke i imati ćemo savršeno vozilo na raspolaganju.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PS4.Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Crash Team Racing Nitro Fueled je upješno vratio klasik iz devedesetih na staze slave. Postoje manji problemi, ali ovo je vozilo vrhunske kvalitete.

• pamtljiva estetika