Dead or Alive 5 Last Round

2012. godine dobili smo Dead or Alive 5, a u međuvremenu smo dočekali i treće reizdanje istoga s novim sadržajem; nakon Plus i Ultimate verzije nedavno je stigao i Last Round koji donosi par novih likova, mapa te poboljšanu grafiku.

Dead or Alive uvijek je bio susretljiv prema novim igračima, a ni najnoviji nastavak ne iskače iz šina serijala; dovoljno je provesti par trenutaka u Last Roundu i već ćete upoznati osnovne komboe koji će na ekranu djelovati kao djelo velemajstora. Ovo je zapravo savršena igra za tulume, budući da svatko u relativno kratkom roku može pohvatati osnovne udarce koji i nisu pretjerano komplicirani; par pritisaka iste tipke i gledali smo kako naš borac izvodi bravure na ekranu u stilu Jet Lia. Sve navedeno donosi vizualno prekrasne borbe čak i na amaterskim razinama.

No nemojte pomisliti da se DoA može igrati bez ikakvog taktiziranja, budući da će iskusniji igrači kroz blokiranje i kontranapad lako iskoristiti silovanje jedno te iste tipke. Upravo napad, obrana i kontranapad čine Last Round dosta dinamičnim, tjerajući igrača da koristi što raznovrsnije kombinacije koje njegov protivnik neće lako moći pratiti.

Kod vizualnih poboljšanja igre valja spomenuti da je rezolucija podignuta na 1080p uz 60 sličica po sekundi, a gdje ćeš ljepše primjene većeg broja FPS-a nego u tabačinama kojima svaka sličica čini razliku za vrijeme borbe. Iako su podigli broj sličica i rezoluciju na konzolama nove generacije te dodali efekte čestica, ipak se i dalje može primijetiti da je u pitanju nadogradnja igre s prošle generacije primarno u ponekim teksturama niske rezolucije te oštrim rubovima objekata.

Unatoč tome potrebno je pohvaliti dosta dobar Soft Engine koji vjerno simulira pokretanje mekog tkiva naših boraca prilikom kretanja ili primanja udarca, pri čemu su naravno pogotovo upečatljive grudi ženskih boraca koje se suvremeno bore sa svim zakonima gravitacije te često rezultiraju gubitkom meča zbog detaljnog proučavanja ove „problematike“. No hej, žrtvujem se da vam donesem što bolju recenziju.

Sve utjecaje „mekog pokretača“ možemo vidjeti na 34 dostupna borca, od kojih su dva debitanti u petom dijelu. Prvi od njih je zločesti nindža Raidou, inače boss u originalnom Dead or Aliveu gdje biva ubijen, da bi se sada vratio kao nemrtvi cyborg bez bilo kakvog sjećanja od prije te s miksom borilačkih poteza od drugih takmičara. 18-godišnja učenica iz Japana pod imenom Honoka se prvi put pojavljuje u serijalu, a sa sobom donosi vlastiti borilački stil Honoka Fu.

Last Round nam kao i njegovi prethodnici donosi finu količinu modova, od pomalo standardnih poput versus, online i story pa do time attacka ili survivala. Story mod ima tako debelu trash radnju da je pravi grijeh ne zaigrati ga skroz do kraja, budući da je neobično simpatičan u svojim glupavim povicima boraca, busanju o prsa ili očiglednoj crno-bijeloj karakterizaciji likova. Prilikom svake animacije brišući suze od smijeha imat ćete osjećaj kao da gledate pakistanski sci-fi film s budžetom otprilike koliko potroši Grdović tijekom jedne subote.

Valja pohvaliti i odličan kôd za online mečeve koji me za relativno kratko vrijeme spajao s protivnicima slične kvalitete internet veze i približno jednakim iskustvom u igri te nisam imao većih problema prilikom bilo kojeg online meča, a jedini problem u ovom modu je mali broj opcija za napredno pretraživanje protivnika.

Ono što će se pitati svaki fan serijala je vrijedi li nabaviti novi dio ako su već prije posjedovali neki od Dead or Alivea 5, a po meni odgovor je odlučno ne. Igra osim blagog grafičkog poboljšanja i par novih likova te mapa ne donosi ništa drugo; i dalje ćete igrati potpuno jednake modove s većinom već viđenih mapa i boraca. Vrijedi napomenuti da je većina DLC paketa s kostimima iz prošlih nastavaka dostupna u Last Roundu besplatno, pa ako želite uživati mijenjajući oblekicu obdarenim pripadnicama ljepšeg spola, samo naprijed, budući da igra ima preko 300 različitih kostima za sve borce.

U slučaju da želite samo zaigrati igru bez prevelikog ulaganja, tu je F2P izdanje Core Fighters koje donosi četiri borca i neke osnovne modove što je sasvim dovoljno za nabaciti brzu partiju s prijateljima. Ako se baš zakačite uvijek možete kupiti kojeg dodatnog lika ili čak story mod, pa vas doslovno ništa ne košta da isprobate igru.

Kada se sve podvuče, Dead or Alive 5 Last Round ne donosi veliku revoluciju u odnosu na prethodnike; tu su i dalje isti modovi, bez pretjerane izmjene odnosa snaga boraca ili velike količine novog sadržaja. Ono što me pak dojmilo te je uspješno preneseno iz prethodnih nastavaka je dosta jednostavan pristup koji ne zahtijeva puno muke za svladavanje osnova, što je posebno korisno prilikom druženja s prijateljima ispred konzole, a ni fin broj modova te dobro odrađen mrežni dio nije na odmet u dužem druženju s Last Roundom.

Posljednja runda petog dijela Dead or Alivea donosi nam dva nova lika, poboljšanu grafiku i unaprijeđen Soft Engine za što vjerniju simulaciju kretanja poprsja ženskih boraca.

• jednostavan za početnike
  • dobar online