HCL.HR

Recenzija

Deep Rock Galactic

RUDARSKA POSLA

Stjepan Fikter

U moru kooperativnih naslova teško je biti potpuno originalan. No, to čak nije ni potrebno ako osnovna jezgra igre zadovoljava najvažniji uvjet – dobru zabavu s prijateljima. Deep Rock Galactic na tom polju radi svoj posao više nego dobro jer rudarenje minerala po svemirskim špiljama i napucavanje protivnika ima svoju čar i zabavu. Glavnu ulogu ovdje imaju patuljci s veličanstvenim bradama te njihovi krampovi ili bušilice (ovisno o klasi) uz oružje koje služi za obranu. Kopanje minerala u svemiru nije bezazlena stvar kao što se može činiti, pogotovo kad špilje nastanjuju više nožni i leteći protivnici uz pokoju mehanizaciju.

Premisa Deep Rocka vrlo je jednostavna. Samostalno se ili uz troje igrača rješavaju različite misije unutar proceduralno generiranih špilja koje se mogu rudariti bez ograničenja. Zbog te destrukcije terena igra potiče kooperativno druženje jer svaka od četiri klase ima svoju posebnu vještinu, a kada su sve zajedno tada se kompletno nadopunjuju. Iz tog razloga dizajn klasa ne ostavlja klasični dojam prednosti/mane nego se sve vrti oko efikasnosti. Zbog toga je najbolje rudariti kada je puna postava likova unutar špilje pa čak i ako se nema kompletno društvo, drop-in/out sustav funkcionira bez poteškoća.

Klase se dijele na standardnu postavu koju viđamo u virtualnom svijetu. Tako ekipu rudara čine Scout, Gunner, Engineer i Driller. Scout lagano može istraživati špilje uz pomoć vlastite kuke, a i može bacati baklje koje se zalijepe za zidove i stropove. Gunner ima mogućnost postavljanja žičara te ima oružje s hrpom metaka. Driller umjesto krampa ima bušilice uz pomoću kojih s lakoćom buši tunele u kojem god smjeru treba dok Engineer može ispucavati platforme te uz oružja ima i strojnicu koja ga prati u stopu.

Driller klasa umjesto krampa ima bušilice uz pomoću kojih s lakoćom buši tunele u kojem god smjeru poželi.

Druga stvar po kojoj se klase razlikuju jest arsenal oružja. Svaka od njih ima svoje primarno i sekundarno oružje, no nažalost, trenutno su dostupna samo dva po ruci, odnosno četiri po klasi. Kako bi se tu ipak pokazala dodatna raznolikost, oružja i oprema mogu se nadograđivati iako se tijekom igranja osjeti da nedostaje veći izbor za napucavati protivnike. Dodatna mogućnost nadograđivanja otključa se kada jedna od klasa dođe na 25 level pa se mogu stavljati overclock moduli koji ubace još jedan sloj začina na oružja. Naravno, to se također mora pronaći i otključati prije korištenja jer endgame bez konkretnijih nagrada ne bi imao previše smisla.

Sam progres napredovanja unutar igre dobro je osmišljen iako ponekada izgleda kao da nedostaje malo više toga za otključati. Uz standardno dizanje levela nakon uspješnog završetka misije, trebaju se odrađivati i posebni zadaci. Naime, igra ima nelinearni pristup misijama, odnosno ono što je u rangu skenera kod biranja zadataka, to se može igrati – bili početnik u rudarenju ili veteran. Posebni zadaci su oni koji otključavaju dodatne stvari poput oružja, nove težine ili mogućnosti trgovanja s mineralima dok svi ostali zadaci isplaćuju novac i minerale.

Igra ima nelinearni pristup misijama – ono što je u rangu skenera kod biranja zadataka, to se može igrati.

Dobra stvar kod biranja zadataka jest to što svaki nosi informaciju o trajanju i kompleksnosti špilje u koju će se ući pa je lakše planirati koliko će se vremena potrošiti na rudarenje. Uz to, uspješan završetak misije može donijeti i zvjezdice s kojima se otključavaju perkovi. U početku to izgleda zanimljivo, ali brzo se dobije dojam kako im nedostaje raznolikosti. Još kada se vidi kako su perkovi isti za sve klase, ispada kako je više riječ samo o još jednoj nagradi koja se otključa igranjem umjesto da je to element s kojim će se klase dodatno razlikovati.

Raznolikost u Deep Rocku je puno bolja po pitanju misija i lokacija. To se ne odnosi samo na tipove zadataka koji variraju od pokupi x minerala ili svemirskih jaja pa do uništavanja ogromnih buba, nego postoje i različiti uvjeti u špiljama. Neke imaju vatru i lavu, neke su ledene ili pjeskovite dok su neke od kamena. Materijal špilje također utječe na to koliko je i potrebno udaraca krampom napraviti prije nego se odlomi komad zida, poda ili plafona. U nekoj špilji može biti i manjak zraka što znači da se potrebno držati blizu robota u kojeg se ubacuju iskopane rude. Druga strana je postojanje špilja koje nastanjuju duhovi.

Nisu sve špilje iste – neke imaju lavu, neke su ledene ili pjeskovite dok su neke od kamena.

U svakom slučaju raznolikosti ne nedostaje te se uvijek može pronaći nekakva varijacija koja će dodatno obogatiti gameplay kako se ne bi uvijek rješavalo jedno te isto ili kretalo u istom okruženju. Ono što je također dobro osmišljeno jeste način na koji protivnici dolaze. Buba u špiljama uvijek ima, no nikad se ne puca cijelo vrijeme. Ovisno o misiji, većina protivnika dolazi u valovima koji se aktiviraju kroz određeno vrijeme ili kada se odradi dio zadatka. Zbog toga predah dolazi u obliku rudarenja i onog osjećaja moram skupiti sve kada se vidi zlatna žila. Poanta je, miks rudarenja i akcije je dobro osmišljen jer se nikada ne radi samo jedno ili drugo pa ne dolazi do zamornih elementa u gameplayu.

Druga dobra stvar kod zadataka jest što nema vremenskog ograničenja za dovršavanje misije. Ako netko želi bušiti u nedogled, Deep Rock to dozvoljava. Isto vrijedi i ako netko od rudara umre. Nema vremenskog ograničenja koliko dugo patuljak može biti mrtav prije nego ga se oživi. Naime, igra u kasnijim dijelovima može biti izazovna, a smrt ne dolazi samo od protivnika nego i od pada s visina što može biti i češće nego da bube potroše cjelokupno zdravlje lika. Ti izazovi su posebno vidljivi kada se otključaju Deep Dives misije koje su dostupne nakon promocije lika što je moguće tek na 25 levelu. I naravno, baš kao i u Hrvatskoj, promociju si plaćamo sami, a ne tvrtka za koju radimo.

Igra u kasnijim dijelovima može biti izazovna, a smrt ne dolazi samo od protivnika nego i od pada s visina.

Sam endgame sadržaj u obliku Deep Dives misija funkcionira po principu “veći rizik – veća nagrada”. To je također tip misije koji se sastoji od šest zadataka podijeljenih u tri zone, odnosno ne može se birati što će se dobiti kao kod standardnih misija. Zbog toga postoji i element iznenađenja, a i obično zahtijevaju punu postavu likova. Ono što je još interesantno kako su developeri odlučili zadržati igrače nakon otključavanja svega odnosi se na kozmetiku. Kada se sagleda u globalu, za klase se nema hrpa opreme za otključati. Ima dovoljno, no i tome dođe kraj pa je kozmetika dobar pokretač za daljnje igranje.

To znači kako i nema mikrotransakcija nego se sva vizualna oprema može otključati igranjem. Naravno, neće se u svakoj misiji pronaći nešto za sklopiti ili obojiti oružje, no to ne znači kako je misija bila loša. Materijali za crafting uvijek su potrebni, bilo to za opremu ili kupnju piva koje se može popiti prije svake misije. Samo ne treba pretjerati jer se patuljci mogu i napiti.

Kada bi se moralo u što kraćem obliku objasniti zašto je Deep Rock Galactic zabavan – odgovor bi bio zbog svoje jednostavnosti i kvalitetne petlje gameplaya. Ekipa se može skupiti na misiju koja može trajati 15 minuta ili potrošiti 45 i više minuta ako je Deep Dive u pitanju.

Koliko se jednostavno puca, toliko se jednostavno i rudari te u tome leži čar igre. Još kada se na to nadoda doza izazova, zabava je i više nego zagarantirana. Doduše, u samostalnom igranju to baš i nije slučaj iako postoji robot koji služi kao pomagač, ali tada se osjeti kako je ovo čistokrvni kooperativni naslov. Solo igranje je samo dodatak koji je tu dok se ne skupi ekipa.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Proceduralno generirane špilje pune rude i minerala za kopanje uz napucavanje šarolikih buba, pauka i ostale faune, glavna su atrakcija Deep Rock Galactica koji je veoma zabavno kooperativno iskustvo zbog klasa koje se nadopunjuju.

87 Naša ocjena
  • zabavna petlja gameplaya
  • klase koje se nadopunjuju
  • raznolikost misija i okruženja
  • manjak naoružanja
  • sustav napredovanja bi mogao biti malo bogatiji
  • perkovi su mogli biti raznovrsniji

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (2)

  • GTA222

    30.05.2020 - 13:07

    Sve što je napisano stoji, ali da stvarno se ne isplati igrati bez prijatelja barem ja tako mislim.

  • zbosec49

    30.05.2020 - 14:08

    Najbolja coop igra koju sam igrao. Ako trebate iskusnog engineera za elite deep dive javite se , nick je isti na steamu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?