HCL.HR

Recenzija

DiRT Rally 2.0

SUH I STABILAN

Tomo Cole

Većina normalnih ljudi nikada ne sjeda u trkaće automobile, a još manje u vozila za rally. Nekima ta trauma u životu jednostavno nije potrebna. Međutim, ima nas koji tu traumu priželjkuju i raduju joj se, barem u virtualnom obliku gdje smo lišeni straha od posljedica pa možemo živjeti na čistom adrenalinu. Svi mi koji smo virtualno vozili rally dobro znamo kakav je to osjećaj pri kontriranju volana, čupanju iz nemogućih situacija i proklizavanju u drndavom zavoju.

Kroz godine smo uz igre Colin McRae Rally serijala shvatili koliko je rally zapravo težak sport u stvarnosti, a bome i virtualno. Kad nas je pokojni Colin napustio, Codemasters je s DiRT serijalom nastojao od virtualnog rallyja napraviti igru za mase, čime je izazovnost bila stavljena u drugi plan. Ipak, 2015. je Codemasters odlučio udovoljiti fanovima rallyja koji se prepoznaju u gornjem uvodu. DiRT Rally je izbacio težinu kao opciju i postao noćna mora casual igračima. Za njih je kasnije lansiran pristupačniji DiRT 4, no istinski rally mazohisti u 2019. ponovno dolaze na svoje uz DiRT Rally 2.0.

Za razliku od prvog dijela, ova je igra istovremeno lansirana i na PC-u i na konzolama. Igru sam igrao i na PC-u uz kontroler, ali i na PlayStationu 4 uz volan. Odmah ću pohvaliti tvorce igre jer su ono odlično iskustvo povratnih informacija na volanu podigli na višu razinu te anulirali nedostatke feedbacka koje smo u prošloj igri dobivali s asfaltnih podloga. Osjećaj vožnje pomoću volana je prirodan i precizan pa ako želite pun doživljaj svako preporučam taj oblik kontroliranja, bez obzira na platformu.

Većinu igre ipak sam odigrao na PC-u i na kontroleru, čega me zaista bilo strah s obzirom na to da već godinama nisam igrao vozačke igre na taj način. Srećom, koliko je igra dobro podešena za volane, toliko je dobro dizajnirana i za kontrolere. Uvjerljiva kontrola nad automobilom moguća je i pomoću kontrolera te sam ostao ugodno iznenađen koliko je doziranje gasa i kočenja dobro odrađeno uz vibracije i odlično pogođenu osjetljivost na pritisak triggera.

Dok je Dirt Rally 2.0 vrhunski odrađen po pitanju konzola i audiovizualne prezentacije, moram priznati da sam ostao razočaran količinom sadržaja u samoj igri. Po izlasku je u ponudi dostupno samo šest lokacija za rally. Situaciju malo ublažava osam lokacija s licencom za World Rallycross Championship, no zapravo me više svrbi jedna stvar. Doći će u DiRT Rally 2.0 tri dodatne lokacije, ali u sklopu „Deluxe Content“ dodatka koji košta 30 eura. Jedna od tih lokacija je i snježna Švedska, koja je realno trebala biti uključena u glavnu igru po cijeni od 60 eura. Kada pogledam kako igre poput Gran Turismo Sporta nude besplatna ažuriranja s hrpom automobila i staza, ovaj potez Codemastersa teško mi je opravdati.

DiRT Rally 2.0 nije nastavio proceduralno nastajanje staza koje je unio DiRT 4, no unio je degradaciju podloga na svim stazama i u svim modovima. Ugodno iznenađenje me dočekalo kada sam na jednoj već poznatoj i dosta voženoj stazi startao među zadnjima. Sve ono što sam znao o toj stazi i kako ju voziti zbog degradirane je podloge palo u vodu. Idealne putanje od ranije više nisu idealne i to nudi dubinu u samom gameplayu i daje osjećaj, odnosno zadatak –  konstantnog učenja staza. Osim degradacija podloga uveden je izbor komponenti guma, pa ovisno o stilu vožnje možete se opredijeliti za mekanije ili tvrđe komponente guma kako biste dobili još veću kontrolu nad vozilom.

Offline iskustvo se sastoji od klasične karijere i Rallycrossa. Ove godine izbačen je Hill Climbing mod pa ćete u startu morati zaboraviti uspon na Pikes Peak. Online iskustvo je po mom mišljenju dosta plitko. Nudi nam se osim običnih time & trial utrka tek prvenstvo u kojemu sami postavljamo dužinu i uvjete. No, ono što online komponentu čini malo siromašnom jest sterilnost samog utrkivanja s drugima. Utrkivanje u rallycross disciplini je ok, ali problem su rally dionice.

Jasno je da ni u stvarnosti nema interakcije s drugim automobilima na stazi, no kako je ovo kompetativna online komponenta nadao sam se vidjeti barem duha ostalih vozača u lobbyu. Na kraju se sve ipak svelo na to da druge igrače vidimo samo markeru staze. Kad bismo mogli vidjeti siluete drugih vozača, multiplayer bi nudio dinamičnije i zabavnije iskustvo. Još jedan minus koji sam primijetio jest taj da nema nikakve podjele XP bodova u multiplayeru, tj. nikakvog sustava napredovanja. Doslovno odvozite utrku u prvenstvu, dobijete bodove i to je sve.

Kako je DiRT Rally 2.0 namijenjen ozbiljnijim fanovima rallyja, tim mi teže pada što igrače zakida sadržajem. Na svu sreću, nadoknađuje se to dubinom i kompleksnošću voznog modela, kao i samog osjećaja vožnje prilikom koje je igrač sam sebi najveći izazov. Dugačak je i mukotrpan put do potpunog savladavanja staza, baš kako u jednoj simulaciji i treba biti. Raznovrsnost automobila također je za pohvalu. Osobno najviše sam uživao s Historic klasom starih vozila koja su tromija nego moderne jurilice, ali upravljanje istima baš zato pruža posebno zadovoljstvo.

Ukratko, DiRT Rally 2.0 ima dobar start i dobre performanse, iako je ispod haube malo šupljikav. Odličan vozni model, prekrasnu prezentaciju i ugodne kontrole zasjenjuje tek nedovoljna količina sadržaja za igru koja košta 60 eura, odnosno traži 90 eura za količinu sadržaja koja bi bila optimalna. Kako god okrenete, DiRT Rally 2.0 u ponudi modernih rally igara trenutno nema poštenu konkurenciju.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Izvrsna simulacija s kojom ipak ne treba žuriti. Puno iskustvo sa svim stazama sada košta 90 eura, no ako se strpite nagodinu ćete isto moći nabaviti i za manji iznos.

85 Naša ocjena
  • fino pogođen simulacijski model upravljanja
  • precizne kontrole i prirodno upravljanje volanom
  • vozila su raznovrsna i izazovna
  • izgleda lijepo i zvuči realistično
  • ima samo šest lokacija u osnovnoj verziji igre i na nijednoj lokaciji nema snijega
  • multiplayer je prilično oskudan

Komentari (9)

  • Aerys Targaryen

    15.03.2019 - 18:42

    Dobra igra i odlicna recenzija, sa odlicno pogodenom recenicom “Dugačak je i mukotrpan put do potpunog savladavanja staza” koja po meni najbolje opisuje igru. Mozda je to kod mene problem, ali zavldavanje staza ne nosi nikakve nagrade, a mukotrpan je put do toga, pa meni to osobno ostavlja gorak okus u ustima. Previse sam navikao da me igre nagraduju za ulozen trud i postignute uspjehe, sto po meni ovdje izostaje. Sve ostalo stoji i igra je u globalu odlicna.

  • Sinek

    15.03.2019 - 18:49

    cmr igre su zesca arkada
    hillclimb i pikes peak su izbaceni vec u cetvorci, problemi s licencom (gt sport)
    ghost ne funkcionira u rallyju jer ti onda igrac ispred sugerira zavoje, ne slusas codrivera, utrkujes se s drugim igracima umjesto s vremenom… to nije rally… slazem se da bi mogli zaciniti online komponentu ali na drugaciji nacin
    slazem se s tvrdnjama o manjku sadrzaja i dlc politici, valja napomenuti da dirt ni nakon treceg pokusaja jos nema sve rallycross lokacije (mozda budu kroz dlc)
    fanovi rallyja imaju finu alternativu u sve boljem i poprilicno podcijenjenom wrc-u

    • battery992

      @Sinek, 15.03.2019 - 21:09

      U CMR igrama sam uvijek uživao, imao se osjećaj WRC natjecanja, i to je ono što mi u igrama od prvog CMR Dirta pa nadalje nedostaje. Neizvjesnost, osjećaj ponosa nakon pobjede…

  • Umbasa

    15.03.2019 - 19:20

    Odlicna recencija i uzima se definitivno kad bude na popustu 🙂

  • Hrv4tin4

    15.03.2019 - 20:34

    Daj budemo jedan MP nabacili pa da vidimo tko će dobit više EXPa. Naravno igra se s omiljenim gamepadom xD

  • pilatman

    15.03.2019 - 21:41

    mogu oni napraviti super real igru, ali ako nija zanimljiva u igranju online, a nije, onda nema dugi vijek, zalosno… od svih serijala, igra Dirt3 ima vise igraca online nego sve ostale im igre zajedno, ne zato sto je lagan i arkadan, nego zato sto je zanimljiv online…

    • Agent

      @pilatman, 16.03.2019 - 09:53

      ja probao nedavno igrat dirt 3 nije bilo igrača online

  • Doktor Zivago

    24.12.2019 - 13:23

    Kao veliki ljubitelj ovakvih auto-simulacija sa žalošću mogu konstatirati da niti jedan naslov do danas nije zadovoljio osnovni kriterij u ovakvim simulacijama, a taj je da se automobil na neravnim i blatnjavim cestama punim rupa ponaša kao u stvarnosti. Kad pogledate prave relije i pogled iz samog automobila, ti se automobili u stvarnosti na neravnoj cesti konstantno tresu i blago, ali oštro poskakuju. U ovim autosimulacijama oni se ponašaju kao male lađe koje kao da brode na uzburkanom moru. Imate osjećaj da upravljate brodićem, a ne automobilom. Zato sam odavno prestao igrati ove simulacije jer su uvreda za zdrav razum unatoč njihovoj neosporno lijepoj grafici.

  • Strange Man

    05.10.2020 - 10:44

    Igra je odlična, te izgleda lijepo grafički i napokon prava realna vožnja rally utrka. Neće odgovarat svakome jer je teška i treba dosta vježbanja i puno živaca za savladat vožnju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?