Far Cry igre su oduvijek bili hitovi. A otkako je Ubisoft preuzeo franšizu od Cryteka, čini se kao da je pronađen svojevrstan recept za dobru Far Cry igru. I to već treći put za redom pali. Egzotična lokacija, otvoreni svijet, žestoki sukobi dvaju strana, velik izbor oružja, vozila i pristupa, interakcija sa lokalnom florom i faunom – sve nam je to kao i uvijek na raspolaganju i nije nam dosta. Far Cry 4 još više liči svom prethodniku nego što je to bio slučaj s trojkom i to je sasvim u redu. Ne mogu vam reći točno zašto se to ovom serijalu odobrava, dok je primjerice Assassin’s Creed svojevremeno bio teško kritiziran radi iste stvari, ali kad je igra jednostavno zabavna i zarazna oprašta joj se svaka sličnost s prijašnjim nastavcima.

Naravno, svijet u kojem se radnja odvija, kao možda najbitnija stvar cijelog serijala je potpuno izmijenjen. Ovoga smo se puta zatekli u Himalajama, preciznije u fiktivnoj regiji Kyrat. Regija se prostire od nizinskog podnožja planina do samih vrhova pa je i mapa shodno tome velika i raznolika. Zanimljivo, to igra puno veću ulogu nego čisto vizualna egzotičnost lokacije. Osim što ima ulogu u priči, potpuno mijenja vašu perspektivu na taj svijet.

Napokon se popularizira taj trend vertikalnosti u videoigrama i ekipa iz Ubisofta ga je jako dobro shvatila. Dobro osmišljeno i izvedeno penjanje kukom i užetom te wingsuit za brzo spuštanje sa visina samo su neki od načina za vertikalno putovanje mapom. Spomenuo bih parkour sustav (op. au. ako se uopće može tako nazvati) koji je isti kao i u trojci, ali osjećam kako ga je trebalo dodatno izgladiti. U trojci je sve bilo jasno, penjali ste se na tornjeve i eventualno poneka velika kamenja, ostalo je uglavnom bilo ravno. Pošto je u Kyrat sav brdovit, puno je stvari koje izgledaju kao da jednostavno možete skočiti i popeti se na njih, ali vam igra to ne dozvoljava.

To je pomalo nezgrapno i na trenutke usporava inače finu dinamiku igre, ali koga briga za takve gluposti kada postoje mini helikopteri kojima možete letjeti gdje god vas je volja. Zaista, ta dodatna dimenzija svijetu čini igru daleko boljom od trojke, koliko god joj nalikovala.

Prava je šteta što je svijet jedino što je dobilo takvo proširenje. Priča se dobro grana i čak mi se osobno svidjela, ali su likovi jednodimenzionalniji od popularnog Engleskog boy banda. To se već pomalo tradicionalno ne odnosi na glavnog negativca. Pagan Min je ustvari jako zanimljiv i dobro osmišljen lik. „E pa zašto onda pobogu njega nikad nema u igri?!“, mislim si ja dok kuham čaj, a igra u pozadini vrti cutscene koje ne možete preskočiti ni pauzirati.

Ovako, glavni lik kojim upravljate, Ajay Ghale je Amerikanac, rodom iz Kyrata i tu dolazi prosuti majčin pepeo. Njegov autobus nasilno zaustavlja vojska Pagana Minha i on vam objašnjava kako poznaje vas i vašu majku. Iz njegovih vas ruku izbavlja pobunjenička skupina Golden Path čiji vam vođe objašnjavaju kako ih je okupio vaš otac i vi ste njihova nada. Nakon svega toga, Ajayovo stanje uma se da opisati kao „Aha okej, ja sam ustvari došao samo prosuti pepeo, ali ubijat ću svih i sve i činit ću sve što mi bilo tko kaže“. Ne pita on nikoga previše pitanja, nema te neke prirodne progresije iz Američkog mladića u masovnog ubojicu u građanskom ratu. Baš kao da je došao biciklom, a ne autobusom.

No dobro, recimo da se momak dobro prilagođava u stresnim situacijama. Ono što dalje uništava inače stvarno dobro priču je to što su svi likovi s kojima imate posla unatoč svojim očitim vrlinama, manama i mušicama skroz dosadni. U nekoliko ćete se navrata naći na raskrsnici i morat ćete odlučiti u kojem će smjeru nastavak priče ići. To bi sve trebale biti teške odluke o kojima ćete si uzeti vremena i razmisliti, ali pošto je tako teško povezati se s likovima birat ćete samo onu opciju koja vam se čini zabavnija. Na svu sreću, postoje drastično različiti krajevi pa vjerujem kako će mnogi pronaći razloga kad-tad preći igru ponovno.

Ako ste igrali trojku, vrlo bi se brzo trebali naviknuti na četvorku. To je u osnovi gotovo ista igra, izmijenjena jedino sitnim novitetima i promjenama koje diktira puno nepristupačniji teren. Ima zanimljivih dodataka kao nešto produbljenijeg sustava outpostova ili nešto značajnijeg autopilota, koji će vam sam upravljati vozilom do odredišta dok vi možete pucati i boriti se. Produbljena je i interakcija s divljinom. Životinje više nisu samo lovina za povećanje vašeg novčanika i torbe, slonove primjerice možete jahati i istovremeno razarati s njima i pucati s njihovih leđa.

Sve ono što vas je zadržavalo u otvorenom svijetu Far Cry 3 je i dalje prisutno i u većini slučajeva dorađeno i zabavnije. Vrijedi spomenuti doduše da su misije uglavnom zanimljivije. Puno su bolje osmišljene, raznovrsnije su, veći je broj nasumičnih događaja u koje se možete i ne morate uplesti. Svijet se automatski time čini življi i uvjerljiviji. Osim toga, i u ovom nastavku postoje natruhe eksperimentiranja s halucinogenim drogama, koje ovoga puta vode u dodatne misije smještene u izvrnutom svijetu Shangri-La (op. au. nazvanom po uzoru na roman Jamesa Hiltona „Izgubljeni horizont“, preporuka svima kojima je knjiga mila). Teško je opisati što njih čini posebnima bez da se uništi doživljaj koji pružaju, ali sa sigurnošću mogu reći da su daleko zanimljivije od onih leaderboards izazova koje je trojka nudila kao dodatne misije.

Ako ste jedan od onih koje Far Cry 3 nije baš osvojio i mislite da vam svi ovi noviteti i proširena formula četvorke nisu dovoljan razlog za kupnju, mogla bi vas privući multiplayer komponenta koju Far Cry 4 nudi. Co-op je ograničen na dva igrača pa u pratnji prijatelja ili neke druge osobe s interneta, možete rješavati određene misije, što je zabavno bez obzira uspijete li se uskladiti i odraditi sve po špagu ili jednostavno stvarate kaos po svijetu. Problematično je jedino što gubitak konekcije rezultira gubitkom napretka u misiji; ne možete se vratiti tamo gdje ste stali pa preporučam to koristiti samo kada baš očekujete igrati s nekime, a inače igrati offline.

Ono što je, barem meni, zanimljivije od samog tog kooperativnog sustava je kompetitivni multiplayer. Ima samo jedan mode, asimetričnu borbu između dvije strane. Jedni su u ulozi Golden Patha, a drugi Rakshasa domorodaca kojih je manje, i nemaju pristup modernom arsenalu i vozilima, ali imaju posebne moći poput prizivanja zvijeri, teleportiranja i bivanja nevidljivima. Cilj je da Golden Path obrani neku točku koju domorodci pokušavaju osvojiti, a srećom, nakon jedne runde strane se mijenjaju pa uvijek imate šansu igrati kao domorodac što je naravno puno zabavnije. Imajte na umu da pri izlasku nije bilo puno igrača online, a nema ih baš ni sada, malo manje od mjesec dana od izlaska igre pa nitko ne može garantirati trajnost te multiplayer zajednice, unatoč tome što je sama igra dobro osmišljena i zabavna.

Svi skeptici koje muči “problem” reciklaže sadržaja trebali bi Far Cryu 4 dati šansu. Mislim da nije toliko riječ o reciklaži koliko o dobrim temeljima za igru koje stvarno nema smisla mijenjati, nego ih je dovoljno rafinirati i nadograditi. Igra nudi svijet u kojem je lako izgubiti se i u kojem vrijeme vječito prebrzo prolazi, a upravo je to ona vrsta eskapizma kakvu vjerujem da želimo od videoigara. Zanimljivo će biti vidjeti hoće li i kako će Ubisoft za koju godinu nadmašiti ovo.

VIDEO RECENZIJA – još Far Crya je uvijek dobra ideja!

• svijet
  • misije i aktivnosti