Flower [PSN]

Game developer pomalo čudnoga imena ThatGameCompany ( dalje u tekstu TGC ) svoj prvi PlayStation 3 naslov nazvao je Flow i izdao prije dvije godine. Potonjeg se svi sjećamo kao inovativne i zabavne igre, pa je bilo i za očekivati da će novi naslov iz radione ovog malog studija biti u najmanju ruku interesantan. Ime tog novog naslova je Flower, a kada su pušteni prvi screenshotovi i traileri u javnost nitko nije znao što točno ova igra predstavlja. Sve što se moglo razaznati je da mi upravljamo vjetrom i nosimo latice cvijeća. Sada kada je Flower konačno izašao donosimo vam recenziju ove igre koja se može s razlogom nazvati malim remek djelom “neobičnih” igara.

Kako sam u gornjem uvodu napisao da se igra može nazvati s razlogom malim remek djelom neobičnih igara, to je moram priznati ipak malo subjektivan dojam. No ipak, ne bih rekao za neku igru da je remek djelo ako nemam dobre razloge. Prva stvar što je mene očarala već iz najava je sam koncept igre koji je drugačiji od svega što ste do sada vidjeli. Ova igra je jednostavno žanr za sebe, a vidite i sami da u našem Game Info Boxu sa desne strane stoji praktički nepostojeći žanr “Poetične avanture”. Flower se izdvaja od drugih igara u potpunosti i nudi opuštajuće, ali i zabavno iskustvo. Sklad grafičkog prikaza, boja, glazbe, prostora, kontrola, vjetra i latica…

TGC je odbacio klasična pravila izrade igara i napravio nešto neobično i drugačije. Zaista je lijep osjećaj kada se laticama vinete u visine i onda se naglo obrušite prema zemlji te nastavite letjeti kroz travu koja se savija vašim prolazom, imajući osjećaj neograničene slobode, iako su leveli zapravo ograničeni. Ovaj naslov je pravi dokaz da za dobru igru nije potrebna ultrafotorealistična grafika, ubijanje i sve što krasi današnje hit naslove.

E sad, pravo pitanje je što je zapravo Flower, koji je njegov smisao i što se zapravo radi u igri? Kao što sam prethodno spomenuo, u igri upravljate vjetrom koji nosi latice i vaš zadatak je otvarati ostale cvjetove kako bi oni procvjetali, a vi im pokupili nove latice. No ono što je bitno je da otvorite grupu ili liniju cvjetova i kada to napravite onda ste „oživjeli“” određeni dio levela. Pod „oživjeli“ hoću reći da ste na jedan način pobojali dio levela, odnosno dali život tamo gdje ga prije nije bilo. Dizajn levela je takav da je podijeljen na dijelove, odnosno prostori su ograničeni sve dok ne otvorite potrebne cvjetove i time otvorite put za idući dio levela. Nivoi nisu veliki, a obično su podijeljeni na tri ili četiri dijela kroz koje morate proći. Razlikuju se po zadacima, ali i po dobu dana, vremenu i lokaciji.

Prvi san ilitiga nivo počinjete u prirodi i svakim snom ste bliži gradu koji predstavlja posljednji san, zadnju razinu igre. Svaki level ima svoju temu i primarne zadatke koje morate napravit da bi ste ga završili. Bilo da je to oživljavanje određenog prostora, pokretanje vjetrenjača, osvjetljavanje, onesposobljavanje kakvih dalekovoda ili bojanje grada. Postoje i tajni zadaci koje možete napraviti, a to su otvaranje svih cvjetova u nivou, osvjetljavanje posebnih područja i slično.

Flower je tehnički zaista dobra igra. Ne mislim pritom na iznimno veliki broj poligona i impresivne efekte grafičkog enginea koji se razvijao godinama i u čiji je razvoj utrošeno nekoliko milijuna dolara. Dečki iz TGC-a jednostavno imaju vrlo dobar smisao za unikatan i prepoznatljiv grafički dizajn. Za svaki level Flowera se može napisati posebna priča o grafici. Bilo da je dan, noć, predvečer, pa čak i tmurni leveli gdje kiša pada izgledaju neopisivo lijepo i oku ugodno.

Spektar boja u igri koje se preklapaju izgleda nevjerojatno, pogotovo kada bojate travu ili u noćnom levelu kada ga osvjetljavate i ostavljate trag električno plave boje na travi. Zvuk je također na razini grafike. Kada prolazite kroz travu zvuk je vrlo upuštajući i fino sinkroniziran sa opuštajućim efektom kakav pruža i grafika. Ostali zvukovi su također odlični, pogotovo zvuk grmljavine. Iako nema puno glazbe, glazba je smirujuća i lagano se uklapa u pozadinu igre. Kada otvarate nove cvjetove tada opet proizvodite zvukove koji se uklapaju u pozadinsku glazbu. To sve nekako najljepše zvuči kada otvarate jedan duži niz cvjetova. Uz zvuk i glazbu, moram napomenuti kako su i kontrole odlične, dovoljno osjetljive i odlično realizirane. Oni koji ne vole sixaxis kontrole, nakon Flowera bi mogli promijenit mišljenje. Kontrole su tako jednostavne, lagane i vrlo brzo se navikne na njih. Potrebna je samo jedna tipka koja se koristi da se podigne vjetar. Tako da u igri nema opcije namještanja kontrola jer nije ni potrebna. Ostalo je sve na sixaxisu i sve funkcionira odlično.

Kako nijedna igra nije savršena tako nije ni Flower. Prva stvar što će mnogi prigovoriti igri je njena kratkoća. Igra se može završiti u manje od sat i pol vremena. Da dobro ste pročitali – sat i pol. To je naravno ako igru želite brzinski završiti, no Flower nije namijenjen takvom igranju. Flower se igra radi uživanja i opuštanja pa tako jedan level možete ponavljati puno puta čisto radi relaksacije i gušta. Tu su naravno trofeji koje možete osvajati i tako imati malo veći replay value. Moram reći da ima nekoliko zanimljivih trojefa, iako za osvajanje svih trofeja ne treba puno vremena niti znoja. No ono što se također može istaknut kao negativno uz kratkoću je cijena same igre. Deset dolara koliko košta na američkom PSN se čini previše za sat i sitno igranja, ali kao što sam rekao Flower se ne igra tako. Druga negativna stvar što se može reći je da Flower ima previše ograničenja, odnosno da nedostaje više slobode i interaktivnosti sa samim svijetom.

Na kraju svega kada se ovaj naslov sagleda iz svih uglova, njegov koncept i sama bit, može se zaključit da smo dobili unikatni eksperiment koji funkcionira. Znači ako ste zainteresirani za nešto novo i uniktatno, onda Flower svakako nabavite i odigrajte. Igrači koji cijene ovakve igre mogu biti sretni što Sony podržava ovakve projekte. Sa zadovoljstvom mogu reći da jedva čekam novi naslov Thatgamecompanya i nadam se da će nastaviti raditi unikatne igre u smjeru Flowera.

Flower je novi PSN naslov koji nam je došao od kreatora popularnog Flowa koji nas je zarazio prije dvije godine. Upravljanje laticama putem vjetra vam vjerojatno ne zvuči zabavno, ali čitajte dalje i saznajte zašto jest.

• opuštajući gameplay
  • zvuk i kontrole
  • kratkoća igre