Mislim da su mnogim gamerima, baš kao i nama ovdje na HCL-u, dobar dio odrastanja obilježili neki 3D platformeri, stoga mi je žalosno gledati kako taj žanr iz godine u godinu polako propada. Izuzev još samo nedavno izdanog reboota Ratchet & Clanka, takvi platformeri većinom ostaju zaboravljeni dio povijesti dok preostala nekolicina svojom pubertetskom preobrazbom ignorira osnovni šarm sakupljanja nasumičnih stvarčica u korist rastegnutih i nelogičnih priča konstantnim oduzimanjem kontrole kojekakve slatke životinje.
Dobro, robotić BUD iz Ubisoftove igre Grow Up nije životinja, ali mogao bi nalikovati vašoj staroj igrački na navijanje. Ako ste možda već odrasli u ovih zadnjih godinu dana otkako smo zaigrali prethodnik ovog naslova, Grow Home, on vam je dokaz da dječačke tendencije bezbrižnih dana, iako samo na jedno poslijepodne – još uvijek ne morate napustiti. Nemojte da vas naziv zbuni – Grow Up još uvijek nije odrastao, ali volio bih misliti da u svojem nevinom tonu krije nekakvu skrivenu poruku. No na stranu možda malo nepromišljen naziv kojekakvog dvostranog značenja, Grow Up je jednostavno odličan platformer.
Ali tu se zapravo i nema puno toga za reći što već nije ranije rečeno, jer Grow Up zapravo je totalno ista igra kao i svoj prethodnik. Dok je Grow Home možda više nalikovao manjoj tehničkoj prezentaciji šarmantne ideje, ekipa iz Ubisoftog Reflections studija uzela je formulu koja se pokazala uspješnom i mrvicu ju proširila. Umjesto serije vertikalno plutajućih otoka, ovdje nam se sada nudi cijeli planet… Pun vertikalno plutajućih otoka. Nekakav predodređeni redoslijed putovanja sada je stvar prošlosti kako vam se ovdje na izbor prepušta sloboda istraživanja bujnih šumarka, sparnih pustinja i snježnih planina.
Dok je Grow Up zbog naglaska na šarenilo i s manjkom nasilja idealni kandidat za nešto što biste zaigrali s vlastitom djecom, šteta je da su šlampave kontrole Ubisoftu još uvijek u prvom planu. Ono što je kolega Duje u svojoj recenziji opisao da robot BUD poput kakvog djeteta još uvijek uči hodati, meni je zapravo jedina stvar koja me smetala, a ista je situacija sada i ovdje.
Sve mi to nalikuje teškom pijanstvu – dok se čarobnim grahom penjete do zemlje divova zadnja stvar koju želite je da vam lik ne zna stajati na vlastitim nogama i da ih pritom uredno mora petljati u čvor, konstantno se popiknuvši i na najmanju dlaku na koju naiđe. Istina doduše, kada BUD ne bi patio od kronične vrtoglavice, cijela bi stvar možda i bila malo dosadna budući da je savladati kretanje ovdje zapravo i jedini pravi izazov.
Široki horizont planete još više pridodaje impresivnom osjećaju skale, pogotovo kad skačete iz oblaka. U potrazi za dijelovima matičnog broda, naletavati ćete i na posvuda razbacane kristale koji, ukoliko ih skupite dovoljno, znatno olakšavaju posao. Kao malo drugačija i bolja izmjena, umjesto napornog odvlačenja bilja u teleporter ovoga ih puta jednostavno možete dodirom skenirati. To razno bilje poput ludih gljiva i lopoča onda možete i posaditi gdje god poželite, a novoizrasla flora poslužit će vam tada kao odskočna daska.
Dok još nemate puno izbora, taj sustav na početku daje dozu lukavosti i snalaženja u prostoru, no postaje od zanemarive važnosti kasnije kada nabavite padobran, krila i jači jetpack. Rezultat je u konačnici zadovoljavajuće iskustvo jer ste itekako dobro nagrađeni za sav uloženi trud.
PS4 verzija koju smo ovom prilikom odigrali većinom nam je zadavala glavobolje neprestanim autosave sustavom zbog kojeg bi framerate vrludao, čak nerijetko i poput kamena tonuo u jednoznamenkaste cifre. Ali ne krije se nužno vrag u tehnikalijama, – Grow Up je dobra uživancija i kada sve ne ide nužno po vašem. Još jedan povratak u jednostavne dane kada cijeli svijet niste nosili na ramenima mogao bi vam goditi. Znam da meni je.
CoolBroCool
31.08.2016 - 22:01Ne bih rekao kako je Ubisoft dobro optimizarao framerate,ali zar nije to ocekivano kham kham…Assassin’s creed unity…kham kham
Toka123
01.09.2016 - 09:46skino prije pola godine i frame je uzasan
funky0308
01.09.2016 - 10:08Opet svi serendaju po Ubisoftu, da se razumijemo, ja bi prvi rekao nesto u vezi njih i ACa ali nisu sve njihive igre lose. Ja jos uvijek igram The Division i Ubisoft odradjuje jbn posao sto se tice te igre. Vecina ljudi koji i dalje igraju su i vise nego zadovoljni. Skoro je god dana proslo od izlaska igre, a svakih tjedan dana poliraju igru i izbacuju nesto novo. Underground je genijalan, a jos nas cekaju dva DLCa. Ovo nisam probao, probati cu, ono sto pokusavam reci je da sam na primjeru Divisiona naucio da ne treba generalizirati i suditi novu igru na temelju neke prosle igre. Treba biti oprezan i ne srljati u preorder nicega ali suditi tek nakon probe 😉
closingtime
@funky0308, 02.09.2016 - 02:25Godina dana? Pa nije ni 6 mjeseci prošlo.
funky0308
@closingtime, 02.09.2016 - 09:32Jel to uopće bitno?
pesek32
@funky0308, 04.09.2016 - 22:41Slažem se. The Division možda nije najbolji primjer al pustimo sad to. Ne znam zašto ih svi mrze. Valjda zbog downgradeova, a svi znamo da većini ljudi igra nebi ni radila da izgleda ko predstavljena. Nije ju u redu tako predstavljat, al šta nije i Witcher 3 dobio downgrade, a ljudi govore da je najbolja igra svih vremena. I ako im je grafika najbitnija to dosta govori o njima. Igram WD ovih dana i uopće nije loš. I Siege i dalje igram i season pass sam čak nabavio.
KhorneFlake
@pesek32, 04.09.2016 - 22:55Razlika je u tome što je Witcher makar bio dovoljno dobra igra da se opere od downgradea. Za dodatno iskupljenje tu je bio manjak DRM-a i besplatni DLC-ovi.
baDarmageddoN
@KhorneFlake, 05.09.2016 - 02:05Razlika je u tome što se TW3 vrti te izgleda mnogo bolje na jednoj grafičkoj nego Division na SLI verziji te grafičke. Osim toga, TW3 je dobra igra. Division jednostavno nije. Uživanje= TW3 vs Grind=Division, ukratko!
Mixa
02.09.2016 - 13:09Igrao Grow Home – odlican, Grow Up jos bolji. 🙂
Jakovvvvv
18.01.2017 - 17:48igra je za opuštanje od teških pucačina…